Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ärsyyntyi, kun samoin, että seksin loppuessa loppuisi parisuhdekin

Vierailija
24.11.2018 |

Keskustelimme hypoteettisista tilanteista (tyhmää, tiedän) ja menin sanomaan miehelle, että jos vaikka sairaus tai muu seikka veisi mieheltä kyvyn tai halun harrastaa seksiä, voisin olla edelleen hänen ystävänsä, mutta romanttinen suhde varmaankin kuihtuisi. Siitä mies ei pitänyt.

Minulle säännöllinen seksi on keskinäisen yhteyden kannalta ihan yhtä tärkeää kuin keskustelukin, ja ilman sitä en voi olla ystävää enempää. Koetin selittää, että tuskin hänkään voisi olla henkisesti läsnä suhteessa, jossa toinen ei koskaan suostuisi puhumaan, mutta hän vain ärsyyntyi enemmän.

Seksi ja fyysinen läheisyys merkitsee meille eri asioita. Olen puhunut aiheesta eräälle ystävälleni ja hän oli kanssani samaa mieltä. Tuntuu hölmöltä, että tällainen ihan teoreettinen asia aiheuttaa kitkaa viikonloppuna...

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä joku nyt veti herneen nenään pahemmin kuin miehenikään.

Outoa, koska kommentoijia tämä asia ei voi edes teoriassa koskea.

Ap

No TEORIASSA täällähän voisi kommentoida vaikka harmistunut anoppisi.

Vierailija
22/39 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkas pitkä seksitön jakso tämän muutoksen tulee aiheuttamaan?

Mitäs sen voisi etukäteen tietää? Selvää on, etteivät romanttiset tunteet kuukausikaupalla kestäisi. (Ja jos seksi loppuisi, koska mies ei enää halua minua, suhde loppuisi nopeammin, ja ystävinä tuskin pysyttäisiin.)

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aikoja sitten loppunut seksi ja sen jälkeen parisuhde, ollaan vielä avioliitossa.

Vierailija
24/39 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä itsekkyyttä. Ei ihme, että avioeroja on niin paljon. Meille sitoutuminen ja syvä rakkaus tarkoittaa luottamusta toisen tukeen ja siihen, että kaikesta selvitään yhdessä, tiiminä. Vaikka seksistä nautimmekin, en ikinä edes vertaisi sitä lujaan tietoon siitä, että toinen on vierelläsi, tapahtui mitä hyvänsä. Ymmärrän miestäsi, mitä perustaa suhteellanne on, jos se pohjautuu noin pinnalliseen seikkaan?

Vierailija
25/39 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sen voisi etukäteen tietää? Selvää on, etteivät romanttiset tunteet kuukausikaupalla kestäisi. (Ja jos seksi loppuisi, koska mies ei enää halua minua, suhde loppuisi nopeammin, ja ystävinä tuskin pysyttäisiin.)

Ap

"Kuukausikaupalla." Ei kannata siis tehdä lapsia. Jo jälkivuoto kestää kuukausikaupalla, mulla kesti kaksi kuukautta. Ok, onhan tietty muutakin seksiä kuin yhdyntä, mutta silti.

Vierailija
26/39 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minunkin mieheni on sanonut, että jos seksi loppuy, ottaa avioeron. Seksin loppumisen jälkeen ei jäisi kuulemma odottamaan montaa kuukautta.

Olen tavallaan samaa mieltä, ilman seksiä ei ole parisuhdetta. Olen miettinyt, että jos mieheni vaikka halvaantuisi tms, niin en eroaisi, mutta hakisin seksin muualta. Hän ehkä eroaisi.

Ystävinä voi jatkaa tietenkin, mutta mielestäni kellään ei ole oikeutta tuomita puolisoaan selibaattiin.

N46

Vierailija
27/39 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni sanoi, että olisi lähtenyt suhteesta tuollaisen keskustelun jälkeen. Olen samaa mieltä hänen kanssaan.

Vierailija
28/39 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siksi onkin helpompi arvioida tapahtunutta ulkopuolisena. Kyllähän tommosen kuuleminen olis ihan perseeestä, tulis heti tunne että toinen ottaa hatkat vaikeampina aikoina. Itellä söis luottamusta aikalailla.

Vierailija
29/39 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

"Kuukausikaupalla." Ei kannata siis tehdä lapsia. Jo jälkivuoto kestää kuukausikaupalla, mulla kesti kaksi kuukautta. Ok, onhan tietty muutakin seksiä kuin yhdyntä, mutta silti.

On todellakin paljon muutakin seksiä kuin yhdyntä!

Ap

Vierailija
30/39 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siksi onkin helpompi arvioida tapahtunutta ulkopuolisena. Kyllähän tommosen kuuleminen olis ihan perseeestä, tulis heti tunne että toinen ottaa hatkat vaikeampina aikoina. Itellä söis luottamusta aikalailla.

Itsekin tosiaan totesin, että aika lailla vaikea aihe keskustella rationaalisesti, kun pelkoreaktio tulee heti pintaan. Erosta ei varmaan kannattaisi puhua ollenkaan, kun niin moni pelkää hylätyksi tulemista. (Itse en pelkää, on turvallinen kiintymyssuhdetyyli.)

Ap

Vierailija
31/39 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä itsekkyyttä. Ei ihme, että avioeroja on niin paljon. Meille sitoutuminen ja syvä rakkaus tarkoittaa luottamusta toisen tukeen ja siihen, että kaikesta selvitään yhdessä, tiiminä. Vaikka seksistä nautimmekin, en ikinä edes vertaisi sitä lujaan tietoon siitä, että toinen on vierelläsi, tapahtui mitä hyvänsä. Ymmärrän miestäsi, mitä perustaa suhteellanne on, jos se pohjautuu noin pinnalliseen seikkaan?

Sinulle seksi on pinnallista.

Ap

Vierailija
32/39 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnut olevan melkoinen omaan napaan tuijottelija, täälläkin käännät keskustelun niin, että sinun tapasi ajatella on se oikea, ja muissa on jotain vikaa, kun odottavat sitoutumista toisiltaan. Sitähän se välittäminen on, että toista tuetaan, toiseen voi luottaa. Kyse ei ole pelosta.

Vierailija
33/39 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on varmasti samaa mieltä kuin ap, mutta sen ääneen sanominen osoittaa vain huonoa käytöstä ja tilannetajua. Oikeasti aika harva olisi tyytyväinen seksittömässä platonisessa suhteessa.

Vierailija
34/39 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nyt tarkoittaa sitä että AP ajattelee seksin oleva rakkaus. Jos ei ole seksiä ei ole rakkautta. Kuten vanha sanonta kertoo seksiä voi olla ilman rakkautta ja rakkautta voi olla ilman seksiä.

Vierailija
35/39 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnut olevan melkoinen omaan napaan tuijottelija, täälläkin käännät keskustelun niin, että sinun tapasi ajatella on se oikea, ja muissa on jotain vikaa, kun odottavat sitoutumista toisiltaan. Sitähän se välittäminen on, että toista tuetaan, toiseen voi luottaa. Kyse ei ole pelosta.

Minun tapani ajatella on tietenkin minulle oikea, mutta enhän minä nyt muiden parisuhteisiin ota mitään kantaa. On ihan mahdollista, että monille sellainen platoninen tuki- ja kumppanuussuhde tuntuu yhä parisuhteelta. Tiedän vain itsestäni, että minulle romanttista suhdetta ei voi olla ilman seksuaalisuutta. Se on ystävyyttä sitten.

Ap

Vierailija
36/39 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo nyt tarkoittaa sitä että AP ajattelee seksin oleva rakkaus. Jos ei ole seksiä ei ole rakkautta. Kuten vanha sanonta kertoo seksiä voi olla ilman rakkautta ja rakkautta voi olla ilman seksiä.

Rakkaus ilman seksiä on ystävyyttä. Niin kuin tässä ketjussa on alusta saakka todettu.

Vierailija
37/39 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ajattelen samoin kuin ap, mutta eihän tuollaista voi kumppanille sanoa! Halusit tahallasi ap loukata miestäsi. Täysin eri asia on ottaa tuollainen puheeksi silloin, jos kumppani esim. halvaantuu tai ei muuten enää kykene seksiin. Silloin siitä pitääkin puhua. Kamalaa miehellesi kuulla tuollaista skenaariota sinulta, koska teillä on asiat nyt hyvin. Tai onko enää..sen verran pahasti loukkasit miehen tunteita.

Vierailija
38/39 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ajattelen samoin kuin ap, mutta eihän tuollaista voi kumppanille sanoa! Halusit tahallasi ap loukata miestäsi. Täysin eri asia on ottaa tuollainen puheeksi silloin, jos kumppani esim. halvaantuu tai ei muuten enää kykene seksiin. Silloin siitä pitääkin puhua. Kamalaa miehellesi kuulla tuollaista skenaariota sinulta, koska teillä on asiat nyt hyvin. Tai onko enää..sen verran pahasti loukkasit miehen tunteita.

Kyllä meillä taas on kaikki hyvin. Itse arvostan rehellisyyttä miltei yli kaiken, ja täysi avoimuus suhteessa on minulle tärkeää, mutta selvästikin tämä oli turha puheenaihe. Tästä asiasta puhuminen ei ehkä kannata, koska se ei muuta eikä auta mitään.

Ap

Vierailija
39/39 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen täysin samoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme