Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lainasin kaverille rahaa eikä tehty kirjallista velkakirjaa

Vierailija
24.11.2018 |

Sensijaan tallensin puhelun kännykällä ja tilanne näkyy asuntoni valvontakamerasta. Varsinkin tallenetusta puheesta selviää hyvin mitä ollaan sovittu ja miten velka maksetaan takaisin. Siinä on kaikki mitä kirjallisessa velkakirjassakin. Kaverin piti maksaa osan velasta takaisin eilen mutta illansuussa hylkäsi kaikki puheluni ja postasi someen kuvia ostamistaan tavaroista. Meillä on nyt luultavasti tilanne että kaveri on lainannut minulta rahaa vailla tarkoitusta maksaa takaisin. Mikä on seuraava askel?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama homma mutta ei ollut mitään todisteita rahan lainaamisesta. Rahat meni mutta niin meni kaverikin.

Vierailija
2/26 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan seuraavan provon kirjoittaminen

sun kohdallasi.

Mä ajattelin käydä pissalla ja ottaa nokoset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot yhteisille ystäville ja tuttaville ja herätät sosiaalista paheksuntaa, että kokee painetta maksaa takaisin.

Vierailija
4/26 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama homma mutta ei ollut mitään todisteita rahan lainaamisesta. Rahat meni mutta niin meni kaverikin.

Jäikö edes tilisiirrot?

Vierailija
5/26 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
6/26 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sille facessa viesti ja jos ei vastaa niin kommentoi niiden kuvien alle että meinasitko velkas maksaa

Vierailija
7/26 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita sille facessa viesti ja jos ei vastaa niin kommentoi niiden kuvien alle että meinasitko velkas maksaa

Seurauksena kaveri moderoi noi viestit pois, blokkaa ja mahdollisesti tekee tutkintapyynnön.

Vierailija
8/26 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Some=face.

Sillälailla.

Vierailija
9/26 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni puheluita ei saa tallentaa ilman suostumusta. Yksityisyyden suoja.

Vierailija
10/26 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suullinen sopimus on yhtä pitävä kuin kirjallinen. Lisäksi sinulla on vielä talennettu puhelu hänen kanssaan. Sanot ystävällesi että sinulla on tarpeeksi todisteita häntä vastaan, jos ei tämänkään jälkeen maksa niin teet asiasta isomman jutun.

Vierailija
11/26 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni puheluita ei saa tallentaa ilman suostumusta. Yksityisyyden suoja.

Saa tallentaa jos on itse osallisena.

Vierailija
12/26 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee perii velkoja sen ovelle! Jos se rotta ei maksa vieläkään niin otat kaapin kokosii miehii mukaas ja päästät ne irti sinne kaveris kämppää ja käsket ottaa kaiken irti mikä lähtee. Näin täällä meillä päin nää velat hoidetaan.

Vierailija
13/26 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mee perii velkoja sen ovelle! Jos se rotta ei maksa vieläkään niin otat kaapin kokosii miehii mukaas ja päästät ne irti sinne kaveris kämppää ja käsket ottaa kaiken irti mikä lähtee. Näin täällä meillä päin nää velat hoidetaan.

Joo näin tehdään ehkä jossain riihimäellä tai vielä pahempaa lahdessa

Vierailija
14/26 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoit facen kuvia sanoilla "Maksa velkas!"

Kaupan päälle kaveri voi joutua feissarimokiin.

Vierailija
15/26 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaanko tässä nyt sadoista vai tuhansista euroista? Jos sadoista, niin pääsit halvalla pummista eroon. Tuskin ottaa enää jatkossa yhteyttä. Jos tuhansista, niin jouduit maksamaan vähän kovemmin, että pääsit pummista eroon. Mutta ehkä pitkällä tähtäimellä silti hyvä diili. 

Itse en ole nuoruuteni jälkeen lainaillut, mutta silloin pidin sääntönä etten lainaa niin suurta summaa, jonka menettäminen harmittaisi. Se on sitten sen lainaajan häpeä jos ei maksa takaisin.

Vierailija
16/26 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhutaanko tässä nyt sadoista vai tuhansista euroista? Jos sadoista, niin pääsit halvalla pummista eroon. Tuskin ottaa enää jatkossa yhteyttä. Jos tuhansista, niin jouduit maksamaan vähän kovemmin, että pääsit pummista eroon. Mutta ehkä pitkällä tähtäimellä silti hyvä diili. 

Itse en ole nuoruuteni jälkeen lainaillut, mutta silloin pidin sääntönä etten lainaa niin suurta summaa, jonka menettäminen harmittaisi. Se on sitten sen lainaajan häpeä jos ei maksa takaisin.

Hiukan yli 1000 euroa. Se piti käyttää uuden asunnon vuokratakuuseen.

Vierailija
17/26 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on vaikea ymmärtää millainen ihminen pakoilee velkojaan mutta kuitenkin leveilee julkisesti mitä kaikkea on mennyt ostamaan sen sijaan, että olisi maksanut velkansa. Kuulostaa melkein siltä kuin haluaisi tahallaan ärsyttää. Yleensä velkojensa pakenijat sentään älyävät esittää "köyhää". Toivottavasti tämä on provo!

Vierailija
18/26 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on,sen lisäksi että trolli menetti rahat joutuu myös maksamaan sakkoja.

Vierailija
19/26 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsityksesi on väärä. Puhelun jossa on itse toisena osapuolena saa tallentaa.

Vierailija
20/26 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiukan yli 1000 euroa. Se piti käyttää uuden asunnon vuokratakuuseen.

Nyt on pakko kommentoida että jos on noin tyhmä, sietääkin oppia kantapään kautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi