Lainasin kaverille rahaa eikä tehty kirjallista velkakirjaa
Sensijaan tallensin puhelun kännykällä ja tilanne näkyy asuntoni valvontakamerasta. Varsinkin tallenetusta puheesta selviää hyvin mitä ollaan sovittu ja miten velka maksetaan takaisin. Siinä on kaikki mitä kirjallisessa velkakirjassakin. Kaverin piti maksaa osan velasta takaisin eilen mutta illansuussa hylkäsi kaikki puheluni ja postasi someen kuvia ostamistaan tavaroista. Meillä on nyt luultavasti tilanne että kaveri on lainannut minulta rahaa vailla tarkoitusta maksaa takaisin. Mikä on seuraava askel?
Kommentit (26)
Käy liimamassa aasinpää sen oveen. Tai lyö kirves oven läpi.
Mä sanoin tällä viikolla et sori mut mulla itsellänikin on nyt huono rahatilanne et ei pysty auttaan vaikka haluais -> problem solved
Ois ollu lainata mut oppirahat on maksettu aikanaan
Jos lainaatte isompaa summaa, niin aina velkakirja johon todistajien allekirjoitukset.
Mutta mielummin jättää suuren summan lainaamisen väliin!
Itse olen aina rahani saanut, kun olen jaksanut ottaa yhteyttä säännöllisesti ja esittänyt asian rauhallisen tomerasti.
Viimeisimmästä kerrasta oppineena päätin lainata maksimissaan 50 euroa, jos joku läheinen jotain seuraavan kerran pyytää. En sen enempää. Kyllästyin velan maksun muistutteluihin.
Hassulta tuntuu näin pienipalkkaisena yksin eläjänä, kun rahaa lainaksi pyytävä tienaa enemmän ja jonka kumppanikin tienaa työssään enemmän kuin minä!
Ihmisiä saa siis huijata, koska uhri on aina tyhmä?