Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lainasin kaverille rahaa eikä tehty kirjallista velkakirjaa

Vierailija
24.11.2018 |

Sensijaan tallensin puhelun kännykällä ja tilanne näkyy asuntoni valvontakamerasta. Varsinkin tallenetusta puheesta selviää hyvin mitä ollaan sovittu ja miten velka maksetaan takaisin. Siinä on kaikki mitä kirjallisessa velkakirjassakin. Kaverin piti maksaa osan velasta takaisin eilen mutta illansuussa hylkäsi kaikki puheluni ja postasi someen kuvia ostamistaan tavaroista. Meillä on nyt luultavasti tilanne että kaveri on lainannut minulta rahaa vailla tarkoitusta maksaa takaisin. Mikä on seuraava askel?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhutaanko tässä nyt sadoista vai tuhansista euroista? Jos sadoista, niin pääsit halvalla pummista eroon. Tuskin ottaa enää jatkossa yhteyttä. Jos tuhansista, niin jouduit maksamaan vähän kovemmin, että pääsit pummista eroon. Mutta ehkä pitkällä tähtäimellä silti hyvä diili. 

Itse en ole nuoruuteni jälkeen lainaillut, mutta silloin pidin sääntönä etten lainaa niin suurta summaa, jonka menettäminen harmittaisi. Se on sitten sen lainaajan häpeä jos ei maksa takaisin.

Hiukan yli 1000 euroa. Se piti käyttää uuden asunnon vuokratakuuseen.

Nyt on pakko kommentoida että jos on noin tyhmä, sietääkin oppia kantapään kautta.

Ihmisiä saa siis huijata, koska uhri on aina tyhmä?

Vierailija
22/26 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy liimamassa aasinpää sen oveen. Tai lyö kirves oven läpi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoin tällä viikolla et sori mut mulla itsellänikin on nyt huono rahatilanne et ei pysty auttaan vaikka haluais -> problem solved

Ois ollu lainata mut oppirahat on maksettu aikanaan

Vierailija
24/26 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
25/26 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lainaatte isompaa summaa, niin aina velkakirja johon todistajien allekirjoitukset.

Mutta mielummin jättää suuren summan lainaamisen väliin!

Itse olen aina rahani saanut, kun olen jaksanut ottaa yhteyttä säännöllisesti ja esittänyt asian rauhallisen tomerasti.

Viimeisimmästä kerrasta oppineena päätin lainata maksimissaan 50 euroa, jos joku läheinen jotain seuraavan kerran pyytää. En sen enempää. Kyllästyin velan maksun muistutteluihin.

Hassulta tuntuu näin pienipalkkaisena yksin eläjänä, kun rahaa lainaksi pyytävä tienaa enemmän ja jonka kumppanikin tienaa työssään enemmän kuin minä!

Vierailija
26/26 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

💸