Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukaan ei myönnä ostaneensa eilen turhaa tavaraa vain koska sai halvalla, joten

Vierailija
24.11.2018 |

onko se musta perjantai sen kummempi kuin muutkaan alennukset ja markkinointikampanjat? Nyt on kuukauden päästä joulu, joten ihmiset ostaa joululahjoja joka tapauksessa, ja talvi tulee, niin ihmiset tapaa ostaa joka tapauksessa talvivaatteita ja kenkiä. Mitä ne ihmiset nyt niin muka osteli turhaa? Jos nyt oletetaan että joululahjat on tarpeellisia, se keskustelu on sitten toinen asia.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään myönnä, koska en ostanut mitään. Mielestäni tällainen kerskakulutuksen juhla on tarpeeton. Jos kauppiaat haluavat myynnin nousevan ja kaupan käyvän, tulisi reiluja alennuksia ja tarjouksia tarjota kuluttajille pitkin vuotta. Tällaisesta pelleilystä on enemmän haittaa kuin hyötyä. En näe tarpeelliseksi odottaa tarjouksia koko vuotta ja tehdä ostoksia vain marraskuun toiseksi viimeisenä perjantaina.

Ihan kaikkea hölmöilyä ei kannattaisi amerikasta matkia.

Sitähän minä juuri tarkoitin, niitähän on pitkin vuotta, joulun jälkeen alennusmyynnit, kesällä alennusmyynnit, nykyään on siinä välilläkin, sitten on hullut päivät, mammuttimarkkinat ym. kaikenmaailman kampanjat ja päivät, Maskussa niitä on 365 päivää vuodessa. Tämä musta perjantai ei periaatteessa meille kuulu, mutta se on ihan hyvä tekosyy täälläkin laittaa tarjouksia, siinä kuin muutkin, äitienpäivät, isänpäivät, pääsiäiset, joulut ja juhannukset. Se musta perjantai on tullut tänne lähinnä nettikaupan mukana, eihän suomalaiset siitä alunperin edes tienneet kuin nettikauppojen kautta.

Joulukauppa on monelle firmalle puolet vuoden myynnistä, joten tämä on oivallinen aika saada joulukauppaa käyntiin, nyt on ollut harvinaisen hiljainen marraskuu.

ap

Niin mitä haittaa tälläisestä sitten on ja kenelle? Onko se jotenkin paha että kauppiaat rikastuu ja asiakkaat saa edullisemmin tavaraa?

Vierailija
22/30 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myönnä koska en ostanut mitään turhaa.

Joka tapauksessa menee näin, ettei joka vuosi osteta lahjoja eikä talvivaatteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua harmittaa, koska osti 2.50 euron ledlampun, johon ei tullutkaan valoa ja patteri maksaisi enmmän kuin se lamppu. Siinä turha ostokseni tälle syksylle.

Vierailija
24/30 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään myönnä, koska en ostanut mitään. Mielestäni tällainen kerskakulutuksen juhla on tarpeeton. Jos kauppiaat haluavat myynnin nousevan ja kaupan käyvän, tulisi reiluja alennuksia ja tarjouksia tarjota kuluttajille pitkin vuotta. Tällaisesta pelleilystä on enemmän haittaa kuin hyötyä. En näe tarpeelliseksi odottaa tarjouksia koko vuotta ja tehdä ostoksia vain marraskuun toiseksi viimeisenä perjantaina.

Sitähän minä juuri tarkoitin, niitähän on pitkin vuotta, joulun jälkeen alennusmyynnit, kesällä alennusmyynnit, nykyään on siinä välilläkin, sitten on hullut päivät, mammuttimarkkinat ym. kaikenmaailman kampanjat ja päivät, Maskussa niitä on 365 päivää vuodessa. Tämä musta perjantai ei periaatteessa meille kuulu, mutta se on ihan hyvä tekosyy täälläkin laittaa tarjouksia, siinä kuin muutkin, äitienpäivät, isänpäivät, pääsiäiset, joulut ja juhannukset. Se musta perjantai on tullut tänne lähinnä nettikaupan mukana, eihän suomalaiset siitä alunperin edes tienneet kuin nettikauppojen kautta.

Joulukauppa on monelle firmalle puolet vuoden myynnistä, joten tämä on oivallinen aika saada joulukauppaa käyntiin, nyt on ollut harvinaisen hiljainen marraskuu.

ap

Niin mitä haittaa tälläisestä sitten on ja kenelle? Onko se jotenkin paha että kauppiaat rikastuu ja asiakkaat saa edullisemmin tavaraa?

Suurin osa yrittäjistä on köyhiä. Joten harva sillä rikastuu, vaan pitää firman joten kuten pystyssä. Ei mitään haittaa ole mistään koska normaali ihminen tietää hintatason eikä osta sellaista minkä hinta on nostettu ennen alennusmyyntejä korkeammaksi. Jos siihen lankaan menee niin saa syyttää itseään tyhmyydestä kun on nettikin keksitty mistä näkee kaikki hinnat.

ap

Vierailija
25/30 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En myönnä koska en ostanut mitään turhaa.

Joka tapauksessa menee näin, ettei joka vuosi osteta lahjoja eikä talvivaatteita.

Pikkulapsille joutuu ostamaan käytännössä joka vuosi koska entiset jää pieneksi tai menee polvet rikki. 

Miten niin ei osteta lahjoja joka vuosi? Onko teillä vain tiettyinä vuosina joulu? Joka toinen vuosi synttärit?

Vierailija
26/30 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa ettet tajua yrittämisestä mitään😂

Ei minun tarvitsekaan ymmärtää. En ole täällä viihdyttämässä yrittäjiä. Valitsen itse ostotarpeeni, äänestän lompakollani.

Mitä haittaa tästä on ja kenelle?😂 osta mun puolesta normaalihinnalla omat tavarasi mutta koita ymmärtää että moni haluaa ostaa joululahjat yms. kodin hankinnat alennuksella.

Missä vaiheessa olen väittänyt tekeväni ostoksia normaalihinnoilla? Nyt vähän valoja päälle, älä vääristä sanomisiani!

Pointti on siinä, ettei kaikenlaiseen hypetykseen kannata heittäytyä. Ostoksia voi tehdä pitkin vuotta. Tässä(kin) asiassa on järjenkäyttö sallittu!

Vierailija
27/30 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin uuden puhelimen, kun entinen sammuu usein ja etsii sim-kortin tietoja jne.  on mallia Nokia simpukka, vuodelta 2006.

.

Ostin Nokia 8-antroidin hintaan 199,00, alennusta ostopaikasta riippuen 150,00-200,00.

Vierailija
28/30 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole varustelekan asiakas, enkä varmasti myöskään ole heidän kohderyhmäänsä missään mielessä, mutta eilen näin seuraavan videon jonka ke olivat tehneet.

Siinä selitetään asia aika hyvin mistä koko hommassa on kyse, vaikka samalla kyllä sitten nostetaan kyseisen firman omaakin asiaa esille. Kannattaa katsoa vaikka ei olisi asiakas eikä koko firma kiinnosta pätkääkään.

Video on mielenkiintoinen ja olen periaatteessa samaa mieltä kulutushysteriasta. Mutta kyllä nuo puheet hintojen suunnitelmallisesta nostamisesta tai tuotteen tuomisesta pariksi päiväksi myyntiin törkyhinnalla meni vähän yli. Mukana oli aika paljon Varustelekan vetäjän omaa agendaa, sillä mitä olen heidän hinnoitteluaan seurannut niin lähtöhinnat on melko kovia ja alennuksia todella harvoin (eli lähinnä silloin jos tavara meinaa jäädä kokonaan käsiin). Ikävämpi ihminen voisi sanoa, että Varustelekan tuotteissa on kunnon katteet koko ajan...tosin heillä on aito pyrkimys eettiseen toimintaan tuotteiden hankinnassa ja valmistuksessa josta isot pisteet.

Ja jos joku miettii, niin asioin itse säännöllisesti Varustelekassa, mutta olen sen lisäksi realisti ja tiedän jotain yrittäjyyden kaupallisesta puolesta.

Vierailija
29/30 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin ruokakaupasta jotain erityistarjouksessa olevaa possun ulkofilettä. Kun halvalla sai. Ja laatu on sen mukaista! Varmaan neljäsosan sai heittää menemään, kun äsken sitä paloittelin. Mutta minä olenkin nirppanokka.

Vierailija
30/30 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin koiranruokaa kun oli puoleen hintaan. 😂 Ja pojalle toivomansa joululahjan, hinta on normaalisti 149 ja nyt tarjouksessa 99. Olen tyytyväinen, ei tullut tuhlattua turhuuksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi