Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko on mennyt rahaa Black Friday -ostoihin?

Vierailija
24.11.2018 |

Mulla 175€. Printteri ja kuulokkeet. Vielä menen hakemaan Crockpot-haudutuspadan 30€

Kommentit (113)

Vierailija
101/113 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 600 euroa. Kuulokkeet oli ainoa tarjoustuote, ostettiin lahjoja lapsille. Noi olisi voinut käydä muunakin aikana mutta perjantai oli ainoa päivä kun päästiin kahdestaan kaupoille.

Vierailija
102/113 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mennyt rahaa lainkaan. Aktiivisuusranneketta tai urheilukelloa tuli etsittyä, mutta ei ollut hyviä tarjouksia tai esittelykappaletta sovitettavaksi..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/113 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 e :)

Säästän jokaisen pennin säästötilille, koska olen tehnyt erittäin tärkeän säästölupauksen itselleni.

Vierailija
104/113 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla euroa. En ostanut yhtään mitään. 

Vierailija
105/113 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

250€. Imuri ja kuulokkeet joululahjaksi. Säästin noin 200€. Imuria olin katsonut pitkään ja nyt tuli mieleinen puoleen hintaan alennukseen. Kuulokkeet olin jo ostanut jouluksi. Nyt niistä putosi hintaa. 50€. Eli ostin toiset ja palautan nuo toisesta kaupasta ostamani.

Vierailija
106/113 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

9e, ostin työpäivän eväät cittarista.

Vierailija
107/113 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

800. Esikoisella on vanha kännykkä hajoamispisteessä, ostin tilalle Huawi P20 pron, sain kolmanneksen alennuksella.

Sitten ihan sattumalta katsoin lapsen joululahjaksi pyytämää painopeittoa netistä. Ne ovat kalliita, normaalihinta 400 e, nyt oli kaksi 300 eurolla, sain molemmille lapsille siis nuo normisti 800 euroa maksavat peitot kolmella sadalla. Siinä on heidän "kalliit joululahjat" (tapana ollut ostaa yksi vähän arvokkaampi lahja).

Ihan hyvin siis. Tarpeeseen kaikki.

En ole aiemmin black friday -kampanjaa hyödyntänyt, mutta hyviä tarjouksia noissa on, ja näin joulun alla saa kätevästi lahjoja ostettua hiukan halvemmalla. Tarpeetonta krääsää ei tietenkään kannata ostaa, vaikka saisi halvallakin, mutta meille nuo olivat tarpeellisia.

Vierailija
108/113 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

642,20 €

Ostin VR:ltä 82 matkan edestä junalippuja työmatkoihin.

Vierailija
109/113 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0€. Huh että ällöttää tällaiset kulutusjuhlat. Ymmärrän että hyödynnetään alennuksia kun ostetaan todelliseen tarpeeseen, mutta turhan krääsän haaliminen vain koska se on halpaa ahdistaa.

Taas joku ylimielinen maailmannapa kommentoimassa...

Jonkun "krääsä" on toiselle tarpeellista ja haluttua. Siinähän se onkin, että kukapa sen määrittelee mistä on oikeutettua ilahtua! Esim. Mun yks tuttu, joka "ei osta mitään turhaa", tilaa useita naisten lehtiä kotiinsa, mikä olis taas mulle niin turhaa ku olla voi. En tuomitse. Toinen "ekologinen en- osta -mitään" tuhlaa ihan hirveitä summia teknologiaan.

Kyllä sinäkin jotain turhaa teet.

Niin teenkin. Ja ostankin turhaa. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, etten ahdistuisi Black Fridayn kaltaisista kulutusjuhlista ja toivoisi muutosta sekä omaan että muiden kuluttamiseen. En todellakaan koe olevani täydellinen tai kaikkia muita parempi ekojeesus, mutta yritän kehittyä siihen suuntaan mitä itse pidän luonnon ja sitä myötä myös ihmiskuntamme kannalta kestävämpänä kuluttamisena.

Niin, sinä lähdet siitä, että SINUN kuluttamisesi on tarpeeseen tulevaa, mutta muut ovat semmoisia hupeloita, että heidät bf ja muut alekampanjat saavat ostamaan turhaa krääsää.

Ehkä he - tulikos semmoinen mahdollisuus mieleesi - ovat vaan VIISAAMPIA ja osaavat ajoittaa kulutuksensa ajankohtaan, jolloin sen täsmälleen saman ja tarpeeseen tulevan tavaran saa vaan halvemmalla?

Eli sinusta ei tee sen tiedostavampaa ja luontoystävällisempää kuluttajaa sillä, että ostat kännykkäsi pari sataa euroa kallimmalla, normaalihinnalla.

Ainoastaan tavaran määrä (kestävyys ja valmistustapa) ratkaisee, ei se, koska se on hankittu.

Epäilen, että aika harvan ihmisen alet saavat ostamaan ihan tarpeetonta härpäkettä. Paljon yleisempää ainakin omassa hyvätuloisen vihervassarin kaupunkilaisen kuplassani on se, että joka tapauksessa ostettavat hankinnat ajoitetaan vaan alen ajankohtaan. Alet eivät siten ainakaan minulla lisää kokonaiskulutusta. Tietenkään en voi tietää, keihin tämä ajattelu pätee, mutta my point: et voi sinäkään tietää ja siksi on aivotonta moralisoida näissä ketjuissa!

Vierailija
110/113 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

27,50 €. Ostin alennuksessa olleet nilkkurit, jotka tulivat tarpeeseen.

Vierailija
111/113 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiiti245 kirjoitti:

Tuo useimpien liikkeiden -25% alennus on naurettava jollei osta hurjaa määrää esim. joululahjoja. oli joku turistikin lehtijutussa ihmetellyt suomen pieniä alennuksia.

Ja se että tää kamppis kestää jossain koko viikon "Black Week", tai viikonlopun "Black Weekend"...onko tää joku suomalaisten oma juttu....vesittää koko idean, loppuviikosta jo kyllästytti koko touhu... 

Ainoa mitä kyttäsin oli laivayhtiön lippuja...mutta myöhässä olin kun kamppis olikin alkanut torstaina eikä perjantaina??? :D

Kamppiksiin liittyvistä tarjouksista ostin vain 2 sixpackkia cokista Lidlistä 5€.

No nuokin tökit olisit saanut Citymarketin tarjouksella halvemmalla.

Vierailija
112/113 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiiti245 kirjoitti:

Tuo useimpien liikkeiden -25% alennus on naurettava jollei osta hurjaa määrää esim. joululahjoja. oli joku turistikin lehtijutussa ihmetellyt suomen pieniä alennuksia.

Ja se että tää kamppis kestää jossain koko viikon "Black Week", tai viikonlopun "Black Weekend"...onko tää joku suomalaisten oma juttu....vesittää koko idean, loppuviikosta jo kyllästytti koko touhu... 

Ainoa mitä kyttäsin oli laivayhtiön lippuja...mutta myöhässä olin kun kamppis olikin alkanut torstaina eikä perjantaina??? :D

Kamppiksiin liittyvistä tarjouksista ostin vain 2 sixpackkia cokista Lidlistä 5€.

No nuokin tökit olisit saanut Citymarketin tarjouksella halvemmalla.

Siis tölkit.

Vierailija
113/113 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiketi nolla euroa. En edes tajunnut katsella oliko Lidlissä jotain sellaisia tarjouksia? Ostin viikonlopun ruoat jotka olisin ostanut muutenkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi