Paljonko on mennyt rahaa Black Friday -ostoihin?
Mulla 175€. Printteri ja kuulokkeet. Vielä menen hakemaan Crockpot-haudutuspadan 30€
Kommentit (113)
Vajaa 80 euroa. Ostin lapselle talvihaalarin kohta pieneksi menevän tilalle, ja itselle uimalipun. Haalari olisi pitänyt ostaa muutenkin, nyt raaskin tilata laadukkaammaksi kehutun merkin. Kipurajoilla silti tuo hinta.
150 euroa suunnilleen. Ostin itselleni Riekerin talvinilkkurit (suosin merkin kenkiä niiden istuvuuden ja hyvän lestin takia) ja tilasin pari talvitakkia hyvillä alennuksilla sovitukseen. Tarvitsen ohuen välikausitoppatakin ulkoiluun sekä siistin citytoppiksen töihin ja kaupungille. Paketin saavuttua tiedän sitten, että pidänkö molemmat/toisen vai palautanko kummatkin. En siis sortunut heräteostoksiin "bläk fraideina" vaan tein hankinnat tarpeen mukaan ja harkitusti.
250€, ostin miehelle farkut ja talvitakin, itselle talvitakin ja lapsille joululahjat. Säästöä tuli 250€, kun odotin alennuspäivää ostoksille, jotka olisin kuitenkin ostanut.
700e varmaankin. Kissoille tilasin isot säkit ruokaa, siihen meni jo 110e, ja 490e uuteen puhelimeen. Vähän hius- ja meikkituotteita ja kuoret minulle uuteen puhelimeen ja miehelle joka ottaa minun nykyisen puhelimeni. (Ei huolinut räikeän pinkkejä :D)
Ruokaostokset n. 100e - ei muistaakseni mitään black friday tarjouksia.
Kahdelle teinille vaatetta: huppari 40e (ale 20e), pari paitaa, alusvaatteita ja tennarit. Meniköhän yhteensä n. 150e. Kaikki siis alessa ja säästöä tuli ehkä 60 e. Loppuu taas hetkeksi se kitinä, ettei ole vaatteita päälle. Paitsi ettei löydetty kivoja housuja... ei enää jaksanut koluta kauppoja.
10e vaippapakettiin ja 255e dysonin varsi-imuriin.
0€. Huh että ällöttää tällaiset kulutusjuhlat. Ymmärrän että hyödynnetään alennuksia kun ostetaan todelliseen tarpeeseen, mutta turhan krääsän haaliminen vain koska se on halpaa ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Sinolia 1-litra.Alle euron.Sininen paketti 5e.
Et mitään lantrinkia ostanut? Vitosella HK:n sinistä?
Ja nyt kaikki valmistautumaan mustaan jouluun!
Miksi joitakin viestejä on alapeukutettu toistakymmentä kertaa ja monia muita vastaavia ei juurikaan?
Vierailija kirjoitti:
Sain kaikki joululahjat -25%
Jes! Ei tarvii enää niistä tressata ja samall tuli säästöä😊
Minä ostan lahjat ja suklaat vasta aattona, -50%! 😀
Vierailija kirjoitti:
Mikä siitä perjantaista teki jotenkin sen ' mustan' ?
No tietysti se että ihmiset hassaa vähät rahansa joutavanpäiväiseen rihkamaan ja härpäkkeeseen ja itkee sitten synkin mielin rahan vähyyttä :)
Vierailija kirjoitti:
Lumettomuus. Kopioitu jenkkilästä tämä tapa, kulutushysteriaa.
Ruokaa ostin, rojuilla en tee mitään.
Vierailija kirjoitti:
0€. Huh että ällöttää tällaiset kulutusjuhlat. Ymmärrän että hyödynnetään alennuksia kun ostetaan todelliseen tarpeeseen, mutta turhan krääsän haaliminen vain koska se on halpaa ahdistaa.
Taas joku ylimielinen maailmannapa kommentoimassa...
Jonkun "krääsä" on toiselle tarpeellista ja haluttua. Siinähän se onkin, että kukapa sen määrittelee mistä on oikeutettua ilahtua! Esim. Mun yks tuttu, joka "ei osta mitään turhaa", tilaa useita naisten lehtiä kotiinsa, mikä olis taas mulle niin turhaa ku olla voi. En tuomitse. Toinen "ekologinen en- osta -mitään" tuhlaa ihan hirveitä summia teknologiaan.
Kyllä sinäkin jotain turhaa teet.
52€, ostin Madaralta vuoden dödöt ja lapsille voiteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lumettomuus. Kopioitu jenkkilästä tämä tapa, kulutushysteriaa.
Ruokaa ostin, rojuilla en tee mitään.
Musta täällä on ollut todella hyviä ostoksia! Etkö osta kenellekään lahjojakaan?
Tuo haudutuspata on juuri sitä mistä käytettään mimitystä "Kiinan rojua", ja jotka viisaammat jättää kaupan hyllylle.[/quote]
Juuri tämän merkkinen haudutuspata rojua vai ylipäänsä haudutuspadat rojua??????
Haudutuspata on "maailman paras keksintö".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonkun "krääsä" on toiselle tarpeellista ja haluttua. Siinähän se onkin, että kukapa sen määrittelee mistä on oikeutettua ilahtua! Esim. Mun yks tuttu, joka "ei osta mitään turhaa", tilaa useita naisten lehtiä kotiinsa, mikä olis taas mulle niin turhaa ku olla voi. En tuomitse. Toinen "ekologinen en- osta -mitään" tuhlaa ihan hirveitä summia teknologiaan.
Niin teenkin. Ja ostankin turhaa. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, etten ahdistuisi Black Fridayn kaltaisista kulutusjuhlista ja toivoisi muutosta sekä omaan että muiden kuluttamiseen. En todellakaan koe olevani täydellinen tai kaikkia muita parempi ekojeesus, mutta yritän kehittyä siihen suuntaan mitä itse pidän luonnon ja sitä myötä myös ihmiskuntamme kannalta kestävämpänä kuluttamisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole edellinen, mutta en tilaa ensimmäistäkään lehteä, en käy ulkomailla (viimeksi 2010), elektroniikkaa olen ostanut viimeksi pari vuotta sitten, en omista telkkaa, stereoita, kotiteatteria, kapselikeitintä. Talvikengät ostin, kun pari vuotta menty lenkkareilla. Ihan turha väittää, että _kaikki_ tuhlaavat ja kuluttavat. Se on omantunnon pesemistä, mutta valheellista.
Ei yhtään. ☺️