Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen koko elämäni elänyt ajatellen, että huomenna kaikki on paremmin

Vierailija
10.05.2025 |

Mutta nyt tulin yhtäkkiä ajatelleeksi, että ehkä se ei pidäkään paikkaansa. Niin ei todellisuudessa varmaan käykään.

Kun vanhenee, niin sitten voi sen sijaan kaikki alkaa mennäkin vain alamäkeä ja lopulta kaikki loppuu. Elämä oli ja meni mutta koskaan ei tullutkaan sitä parempaa päivää.

Järkyttävä ajatus! Mulle tuli nyt kriisi tästä. Mitä sanotte?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet löytänyt kyynisyyden ja nihilismin alkulähteen.

Vierailija
2/15 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Tosin tajusin jo muutama vuosi sitten tuon, että todellisuudessa kaikki on huomenna huonommin ja tätä päivää paremmin ne oli eilen.

Se aidosti omannäköinen elämä ei tule alkamaan ikinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä se että nykyhetkessä kaikki on hyvin. Eilinen meni jo ja huomista ei vielä ole.

Vierailija
4/15 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäpä se että nykyhetkessä kaikki on hyvin. Eilinen meni jo ja huomista ei vielä ole.

Sitten et joudu kyyniseksi eikä sinusta tule nihilistiäkään.

Vierailija
5/15 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Tosin tajusin jo muutama vuosi sitten tuon, että todellisuudessa kaikki on huomenna huonommin ja tätä päivää paremmin ne oli eilen.

Kamalaa jos käy niin, että vanhana kaikki onkin huonommin kuin lapsena. Koko elämä on mennyt ihan hukkaan.

Vierailija
6/15 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo noin minäkin ajattelin. Kohta 50v häämöttää ja alan tajuta että se parempi pitäisi jo olla että sen ehtisi saavuttaa. Fiilis on että alan kerätä elämänrippeet kasaan ja tyytyä vähään. Turha enää ponnistella ja toivoa. Tulee mitä tulee. Jos sattuu parempi päivä toivon pystyväni siitä nauttimaan. Pitää pinnistellä ettei katkeruus ota valtaa.

Vierailija
7/15 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä sanonta. Tarkennan sanontaa omaa käyttöä varten ehkä seuraavast: nykyhetki on sitä mitä se on. Pahennamme sitä itse ja saamme lisärangaistuksen välittömästi tai parannamme sitä itse ja saamme lisärangaistuksen viivästettynä koska yritimme parantaa parantamatonta.

Vierailija
8/15 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää itsesi tehdä kaikkesi sen eteen, että se huominen on parempi. Odottamalla paikallaan, ei mikään muutu.

Vierailija
9/15 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa jos käy niin, että vanhana kaikki onkin huonommin kuin lapsena. Koko elämä on mennyt ihan hukkaan.

Voihan sitä pysyä aikuisena ja tosikkona hautaan saakka ja sitten kohtalo on se. Tai: voi palata takaisin lapseksi itse eksymällä tai sattumalla johdatettuna ja loppuelämä on lapsenkaltaista naiivia ihmettelyä, iloa ja tanssia.

Vierailija
10/15 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin koko elämä on omaisuuden kartuttamista, nautitaan elämästä sitten kun on sitä ja tätä. Elämä on tässä ja nyt eikä sitku.

Vierailija
11/15 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää itsesi tehdä kaikkesi sen eteen, että se huominen on parempi. Odottamalla paikallaan, ei mikään muutu.

Ei jokainen ole oman onnensa seppä. Jos olisi, niin en minäkään tätä ajatustani olisi tänne tänään kirjoittanut.

Vierailija
12/15 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin luulin, että elämästä tulee jotenkin parempaa huomenna. Mutta ei tule. Olen jo yli 50v ja huomannut, ettei mikään muutu paremmaksi. Alamäki on alkanut aikapäiviä sitten. Huominen tuo vain uusia murheita ja tarkoitan ihan todella pahoja murheita. Kun pääsisi pois eikä tarvitsisi herätä enää.

Vierailija
13/15 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jokainen ole oman onnensa seppä. Jos olisi, niin en minäkään tätä ajatustani olisi tänne tänään kirjoittanut.

Elämän suuntaan voi ihminen itse vaikuttaa. Muutos alkaa asenteen tarkastuksella.

Toivotan onnea tulevaan.

Vierailija
14/15 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin luulin, että elämästä tulee jotenkin parempaa huomenna. Mutta ei tule. Olen jo yli 50v ja huomannut, ettei mikään muutu paremmaksi. Alamäki on alkanut aikapäiviä sitten. Huominen tuo vain uusia murheita ja tarkoitan ihan todella pahoja murheita. Kun pääsisi pois eikä tarvitsisi herätä enää.

HAHAHAHA

Vierailija
15/15 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosta se on. 🤷