Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yrittäjän aineettoman työn verotus - Sairasta!

Vierailija
24.11.2018 |

Jos yrittäjä myy pelkkää omaa osaamistaan, eikä materiaa, niin silloin häneltä verotetaan aluksi 24% alv.
Tavallinen työntekijä saa tienata tuolla ihan mukava summan, kun kyse progressiivisesta verotuksesta.

No, yrittäjän verotus ei jää tähän. Häneltä verotetaan vielä progressiivisen verotuksen mukaan uudestaan riippuen kuinka paljon tienaa.
Yksityisyrittäjällä on aikamoinen työ saada tavallisen ihmisen leipä pöytään, kun verotuksen takia asiakaskunta supistuu, koska joutuu ylihinnoittelemaan joilkekin itseään.

Suomessa tulisi tukea yksityisyrittäjiä, eikä antaa keppiä veroissa. Aineettomassa myynnissä mielestäni 24% on aivan liian iso vero.

Mites te muut yrittäjät pärjäätte?
Ja mitä olette mieltä tästä tuplaverotuksesta, jos myytte pelkkää osaamistanne?

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuotta nyt yrittäjyyttä takana. On maksettu ennakkoveroja, arvonlisäveroja, yrittäjän eläkevakuutusmaksuja, yrittäjän tapaturmavakuutusmaksuuja ja yrittäjän työttömyyakassamaksuja. Sitten vielä varsinaiseen työhön liittyvät kulut, kuten lisenssit, puhelinlaskut ym. Lähtökohtaisesti ajattelen, että olen päässyt hyvin alkuun, kun olen pystynyt jo laskuttamaan noin 15 000e, mutta vaikuttaa, ettei mitään jää käteen. Tuntuu älyttömältä.

Vierailija
2/95 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kevytyrittäjänä töitä toiselle firmalle, v-tuttaa ku pientä oravaa. Ei tällä elä, saan käteen keskimäärin 1400 €/kk kun samasta työstä palkansaaja voi saada melkein tonnin enemmän. Verojen lisäksi vielä yellit maksettavana. Olen pakosta tässä tilanteessa, juuri kukaan työnantaja ei halua palkata enää työntekijää vaan alistaa freelanceriksi. Kiitos kepu, kok ja sdp.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoli vuotta nyt yrittäjyyttä takana. On maksettu ennakkoveroja, arvonlisäveroja, yrittäjän eläkevakuutusmaksuja, yrittäjän tapaturmavakuutusmaksuuja ja yrittäjän työttömyyakassamaksuja. Sitten vielä varsinaiseen työhön liittyvät kulut, kuten lisenssit, puhelinlaskut ym. Lähtökohtaisesti ajattelen, että olen päässyt hyvin alkuun, kun olen pystynyt jo laskuttamaan noin 15 000e, mutta vaikuttaa, ettei mitään jää käteen. Tuntuu älyttömältä.

Tämä juuri!

Laskua laskun perään.

Kyllähän ihmisen täytyy saada kohtuullinen tulo tehdystä työstä. Ei mutta kun valtio vue tuhkatkin pesästä näköjään.

Adressi eduskuntaan käsiteltäväksi.

Vierailija
4/95 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen kevytyrittäjänä töitä toiselle firmalle, v-tuttaa ku pientä oravaa. Ei tällä elä, saan käteen keskimäärin 1400 €/kk kun samasta työstä palkansaaja voi saada melkein tonnin enemmän. Verojen lisäksi vielä yellit maksettavana. Olen pakosta tässä tilanteessa, juuri kukaan työnantaja ei halua palkata enää työntekijää vaan alistaa freelanceriksi. Kiitos kepu, kok ja sdp.

Mielestäni jotakin pitäisi tehdä, että Suomessa yksityisyrittäjyys kannattaisi.

Tämä on ihan hullua tämä nykyinen systeemi.

Töitä saa tehdä kellon ympäri 7 päivää viikossa, että saa ihan peruselämää ylläpidettyä.

Jossakin on iso vika!

Vierailija
5/95 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karma. Ahneella on paskainen loppu.

Vierailija
6/95 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on ahne?

Vierailija
7/95 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on ahne?

Yrittäjä. Ahneuteen koko homma perustuu.

Vierailija
8/95 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta yrittäjyyttä takana ja v....    on suuri joka päivä tämän maan verotuksen takia. Lapsemme täyttää 18 vuotta kahden vuoden päästä ja silloin todellakin minun yritystoimintani muuttaa tästä maasta ja myös itse lähden.

Vierailija
9/95 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on ahne?

Vaikutat niin vähä-älyiseltä, ettei sinua voi edes loukata.

Vierailija
10/95 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy, kyllä harmittaa teidän puolesta, kun olette niin köyhiä. Rahallisesti köyhiä, mutta henkisesti vielä enemmän. :) Olette tuplasti verotettuja ja tuplasti köyhiä.

Vierailija
11/95 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.yrittajat.fi/blogit/kurkistuksia/yksinyrittajat-pienitulois…

Yksinyrittäjät pienituloisempia kuin eläkeläiset! Puhutaan rahasta.

17.05.2017 - 16:53

"Pienituloisuus on monen yksinyrittäjän arkipäivää. Viime vuoden lopulla julkaistussa tuoreimmassa Suomen Yrittäjien Yksinyrittäjäkyselyssä neljäsosa yksinyrittäjistä ilmoitti ansaitsevansa alle 1000 euroa kuukaudessa. Kyselyyn vastasi 2215 yksinyrittäjää. Koska olen intohimoinen yksinyrittäjyyden puolustaja ja tukija, halusin lähteä selvittämään asiaa enemmän myös tilastojen näkökulmista.

Suomessa ei ole virallista kansallista pienituloisen tai köyhyysrajan määritelmää, mutta Tilastokeskuksen mukaan pienituloisiksi voidaan laskea ne, jotka ansaitsevat kuukaudessa 60 prosenttia kaikkien kotitalouksien käytettävissä olevien rahatulojen mediaanitulosta. Pienituloisuuden raja eli köyhyysraja on Suomessa nettotuloina 1190 euroa kuukaudessa tai 14 300 euroa vuodessa kulutusyksikköä kohden.

Yksinyrittäjien pienituloisuusaste on viimeisimpien löytämieni tilastojen mukaan 16,5 prosenttia ja työnantajayrittäjien 5,7 prosenttia. Eläkeläisissäkin on vähemmän pienituloisia kuin yksinyrittäjissä! Miksei tämän väestöryhmän köyhyydestä keskustella enempää?"

Vierailija
12/95 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on ahne?

Saataisiinpa teidät 70-luvulle jämähtäneet demarit pois puoluekartalta. Mä oon nähnyt mitä helvettiä yrittäjän elämä on suomessa. Itse elän köyhyysrajalla (pakkoyrittäjänä) ja muutama tuttu on tehnyt itsemurhan. Olen tullut siihen rulokseen että suomessa on vaan epätoivoisia pakkoyrittäjiä tai ahneita/naiiveja idiootteja.

Vierailija
13/95 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/uutiset/3-7160717

12 000 yrittäjää elää köyhyysrajalla – tienaa alle 5 000 euroa vuodessa

Tuhannella yrittäjällä on satumaiset tulot. Suomen Yrittäjät selvitti tulotiedot.

talous

28.3.2014 klo 08:25päivitetty 28.3.2014 klo 09:32

Jaa artikkeli Facebookissa820

Jaa artikkeli Twitterissä

Suomessa elää lähes 12 000 yrittäjää, joiden verotettavat tulot jäävät alle 5 000 euron vuodessa. Siis muutamaan sataseen kuussa. Tulos selviää Suomen Yrittäjien tuoreesta selvityksestä. Tiedot perustuvat vuoden 2012 tulo- ja verotietoihin.

Pienituloisiksi voi katsoa myös alle 15 000 euron vuosituloihin yltävät yrittäjät. Heitä on noin 47 000, viidesosa yrittäjistä.

Vierailija
14/95 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on ahne?

Eipä sun suuri älykkyys näytä riittävän siihen, että saisit firman tuottamaan rahaa. Mä en alkaisi paljon puhumaan älykkyydestä henkilönä, joka joutuu tekee viikonloppuja myöten pitkää päivää ja silti massit riittää vain nippa nappa elämiseen. Kirsikkana kakun päälle vielä parkumista pahasta valtiovallasta.

Mut hei, kokoomus kuitenkin kertoo, että olet parempaa ainesta. Muista se aina, voit ainakin kylpeä ylemmyyden tunteessa, vaikka muuhun ei näköjään rahkeet riitä.

Vierailija
15/95 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on ahne?

Saataisiinpa teidät 70-luvulle jämähtäneet demarit pois puoluekartalta. Mä oon nähnyt mitä helvettiä yrittäjän elämä on suomessa. Itse elän köyhyysrajalla (pakkoyrittäjänä) ja muutama tuttu on tehnyt itsemurhan. Olen tullut siihen rulokseen että suomessa on vaan epätoivoisia pakkoyrittäjiä tai ahneita/naiiveja idiootteja.

En ole demari ja sen verran nuorikin, että tarttumapintaa 70-lukuun on hyvin vähän.

Vierailija
16/95 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Suomessa nyt kaikki verotusasiat onkin perseestä..

Vierailija
17/95 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on ahne?

Eipä sun suuri älykkyys näytä riittävän siihen, että saisit firman tuottamaan rahaa. Mä en alkaisi paljon puhumaan älykkyydestä henkilönä, joka joutuu tekee viikonloppuja myöten pitkää päivää ja silti massit riittää vain nippa nappa elämiseen. Kirsikkana kakun päälle vielä parkumista pahasta valtiovallasta.

Mut hei, kokoomus kuitenkin kertoo, että olet parempaa ainesta. Muista se aina, voit ainakin kylpeä ylemmyyden tunteessa, vaikka muuhun ei näköjään rahkeet riitä.

Nauroin ääneen :D Olet dorka. En jaksa alkaa edes valistamaan sinua, mutta otan sinulta kehittävää palautetta erittäin mielelläni vastaan sitten, kun myyt pelkkää omaa osaamistasi/aikaasi yrittäjänä vähintään 4000e/kk laskutuksella. Niin ja tietysti tämä tahti vielä heti siitä päivästä alkaen, kun sinulla on y tunnus. Ei mulla muuta.

Vierailija
18/95 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on ahne?

Sinä et ilmeisesti tajua, että aika monen tässä työttömyyden luvatussa maassa on PAKKO myydä osaamistaan yrittäjänä, jotta ylipäätään saa töitä?

Vierailija
19/95 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee ihan ok, pystyn myymään 4000-5000€/kk, mutta se on myös ihan maksimimäärä mitä pystyn omin käsin tekemään, eli tuloja ei enää näillå töillä pysty nostamaan. Tuosta saan nostettua palkkaa nettona noin 1500€. Mutta mihinkään yllätykseen ei ole varaa.

Mutta ymmärrän kyllä pienyrittäjän tuskan. Varsinkin, kun jatkuvasti enemmän maailma muuttuu siihen suuntaan että työllistytään yrittäjänä palkansaajan sijaan. Valtion taholta kannustetaan yhä enemmän perustamaan yritys, mutta siihen se tuki sitten loppuukin.

Vierailija
20/95 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläisissäkin on vähemmän pienituloisia kuin yksinyrittäjissä! Miksei tämän väestöryhmän köyhyydestä keskustella enempää?"

Miksi pitäisi? Yrittäjät aina esittävät niin kovaa jätkää yrittäjän riskeillänsä. Ollaan niin parempaa, niin kyvykkäämpää ihmistä, kun ihan laitetaan oma firma pystyyn. Mehän ei mitään tukia tarvita, me pärjätään kyllä ihan itte!

Kummasti kuitenkin takki kääntyy ja yrittäjän riski ei enää kelpaakaan, kun aletaan valittamaan yrittäjän "raskaasta arjesta". Kyllä sitten uhriudutaan joukolla ja aletaan vaatimaan sitä ja tätä kela- ja sossutukea, kun muuten ei jääkään käteen sitä kymppitonnia kuussa, mikä yrittäjän mielestäni pitäisi jäädä ihan sen takia, että "ollaanhan me sentään yrittäjiä".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi