Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Kuinka kauan olette eläneet yhdessä puolison kanssa kun sivusuhde on tullut esille jonka hän ei lopeta

Vierailija
24.11.2018 |

Tilanne on tämänlainen eikä hän halua muuttaa poiskaan. Syyttää minua uudesta suhteestaan ja että minun pitää jaksaa tämän koko homman kanssa. Viikonloppuillat ja yöt on naisen luona ja 2-3 iltaa viikolla, mutta kotona olisi pakko asua, koska nainen ei ota häntä sinne, eikä ole muuta paikkaa minne mennä, asuminen yksin tulee niin kalliiksi, ei näe lapsia...

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö se toinen nainen miehen perheestä?

Tietää ja olen aikaisemmin tavannut pari kertaa

Vierailija
22/86 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma asumto vai vuokrakoti? Tee sinä ratkaisut äläkä odota miehen tekevän niitä. Muuta lasten kanssa pois. Irtisano vuokrasapimus omalta osaltasi tai kämppä myyntiin. Tai jos et halua muuttaa niin hae oikeudesta häätö miehelle. Hae aktiivisesti tietoa ja apua niin hommat järjestyy. Älä ole noin avuton tossu.

Muuten ohjeet ihan ok, mutta millä perusteella lasten pitäisi muuttaa äidin kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eli apn mies on tehnyt eropäätöksen. Ei vain halua muuttaa pois vanhasta kodistaan. Yhteinen koti, josta vaikea heitää pihalle. Jos järkipuhe ei kelpaa eli mies omaan asuntoon/uuden naisen luo, niin harkitsisin tavaroiden pihalle heittoa ja tarvittaessa talon myyntiin laittoa.

Ei voi valita perhettä ja uutta suhdetta yhtä aikaa.

Ens alkuun katselin loppuuko suhde joka vaan voimistuu, tälläkin hetkellä ovat viikonloppureissussa. 

Nyt kun en enää jaksa tätä hommaa sanoin siitä, josta mies menetti hermonsa ja esitteli kymmeniä / satoja syitä miksi olen hänen mielestä huono ihminen. Noi aina pysähdyttää enkä tiedä mitä pitäisi ajatella

Vierailija
24/86 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko naimisissa? Kuka omistaa asunnon? Unohda nuo vaihda lukot / heitä tavarat pihalle -neuvot, ei sinulla ole oikeutta koskea miehen omaisuuteen tai estää miestäsi tulemasta omaan kotiinsa. Mutta sinulla on oikeus erota, muuttaa pois ja myös myydä omaisuutesi (jos omistat asunnon).

Et voi myös päättää lasten asioista yhdessä, jos teillä on yhteishuoltajuus. Jos sinä ja miehesi ette saa sovittua lasten asioita keskenänne, varaa aika lastenvalvojalle. Kokemukseni mukaan on parempi jos lasten asiat on sovittu kirjallisesti.

Vierailija
25/86 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eli apn mies on tehnyt eropäätöksen. Ei vain halua muuttaa pois vanhasta kodistaan. Yhteinen koti, josta vaikea heitää pihalle. Jos järkipuhe ei kelpaa eli mies omaan asuntoon/uuden naisen luo, niin harkitsisin tavaroiden pihalle heittoa ja tarvittaessa talon myyntiin laittoa.

Jups!

Vierailija
26/86 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko naimisissa? Kuka omistaa asunnon? Unohda nuo vaihda lukot / heitä tavarat pihalle -neuvot, ei sinulla ole oikeutta koskea miehen omaisuuteen tai estää miestäsi tulemasta omaan kotiinsa. Mutta sinulla on oikeus erota, muuttaa pois ja myös myydä omaisuutesi (jos omistat asunnon).

Et voi myös päättää lasten asioista yhdessä, jos teillä on yhteishuoltajuus. Jos sinä ja miehesi ette saa sovittua lasten asioita keskenänne, varaa aika lastenvalvojalle. Kokemukseni mukaan on parempi jos lasten asiat on sovittu kirjallisesti.

Yhteistä omaisuutta on. Muutaman kuukauden tätä on jatkunut mutta enää en jaksa.

Hän on osittain myös hyvin ylpeä uudesta suhteestaan joka jo itsessään syö.

On se hyvin outoa huomata, että ihminen voi muuttua kerta heitolla ja siitä vanhasta ihmisestä ei ole mitään enää jäljellä etkä samaa henkistä yhteyttä enää siihen saa. 

Vierailija
27/86 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta oltiin oltu naimisissa ja 25 vuotta yhdessä, kun mieheni jäi kiinni sivusuhteestaan. Hänkin ehdotti minulle aloittajan kuvailemaa ratkaisua: että minä vaan olen siinä ja mies asuu kotona ja elettäis avoimessa suhteessa ja talouteen ei koskettaisi jne. 

En suostunut. Lähdin lätkimään.

Vierailija
28/86 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan ollut samantapaisessa tilanteessa ja miten olet sen ratkaissut? 

Olen joo. Meillä

Tilanne oli sellainen että mies kävi osan viikosta töissä toisella puolella Suomea jossa tuota toisennaisen kuviota pyöritti.

Yks kesä otin lapset ja vuokrasin kesämökin toiselta paikkakunnalta ja harjoittelin mitä olisi olla yksin uudessa elämässä. Syksyllä tein erohakemuksen. Mies ei olisi koskaan itse tehnyt koska oli tosiaan iso talo ja näpsäkkä vaimo eli minä joka pyöritti kaiken.

Olen pärjännyt hyvin mutta ero on tosi raskasta. Eron jälkeen ei tule enää uudelleen ydinperhe-elämää vaan tulee muuta. Oma haaveeni oli ydinperhe.

Ehdotan että otat henkisen irtioton miehestäsi. Lopeta roikkuminen, tee omat suunnitelmasi. Vietä lomasi lastesi kanssa ja ilmoita miehelle ettei ole tervetullut mukaan. Kun sivusuhde ei olekaan kielletty vaan aikaa naisen kanssa rajattomiin niin saattaa tulla omaa perhettäkin ikävä

Vierailija
29/86 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonka? Kuka kirjoittaa noin?

Vierailija
30/86 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonka? Kuka kirjoittaa noin?

Äidinkieli ei ole suomi? 

Vierailija
31/86 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma asumto vai vuokrakoti? Tee sinä ratkaisut äläkä odota miehen tekevän niitä. Muuta lasten kanssa pois. Irtisano vuokrasapimus omalta osaltasi tai kämppä myyntiin. Tai jos et halua muuttaa niin hae oikeudesta häätö miehelle. Hae aktiivisesti tietoa ja apua niin hommat järjestyy. Älä ole noin avuton tossu.

Muuten ohjeet ihan ok, mutta millä perusteella lasten pitäisi muuttaa äidin kanssa?

Jos mies viettää 4-5 iltaa viikossa poissa kotoa toisen naisen luona, ei ole kovin kiinnostunut lapsistaan.

Vierailija
32/86 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista ja erityisesti 27 ja 28. Alkuun oli vaan niin kova sokki ettei pystynyt uskomaan asiaa todeksi. Nyt on aika ottaa etäisyyttä ja laittaa kattilat jakoon 

Vierailija
33/86 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten kestät tilanteen ja mies palaa jossain vaiheessa häntä koipien välissä takaisin. Tunnen aika monta pariskuntaa, jossa vaimo on vaan roikkunut ja mies siinä suhannut kahden naisen välissä. Se on voinut kestää 6kk tai jopa 5 vuotta, mutta aina se toinen nainen on jäänyt ja mies jatkanut avioliittoa joka suhteessa. Oletko valmis kestämään tilanteen ja hyväksymään tuon haavan vielä kultahääpäivänänne? Jos olet, niin älä tee mitään. Anna miehen mennä, se ei lähde, jos olet vaan siinä pokerina ja jatkat avioliittoa. Saattaa jossain vaiheessa puhua muutosta, mutta heittäydy säälittäväksi tai keksi joku selitys, ettei voi juuri nyt lähteä. Toinen suhde vesittyy tähän tilanteeseen pikkuhiljaa.

Vierailija
34/86 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten kestät tilanteen ja mies palaa jossain vaiheessa häntä koipien välissä takaisin. Tunnen aika monta pariskuntaa, jossa vaimo on vaan roikkunut ja mies siinä suhannut kahden naisen välissä. Se on voinut kestää 6kk tai jopa 5 vuotta, mutta aina se toinen nainen on jäänyt ja mies jatkanut avioliittoa joka suhteessa. Oletko valmis kestämään tilanteen ja hyväksymään tuon haavan vielä kultahääpäivänänne? Jos olet, niin älä tee mitään. Anna miehen mennä, se ei lähde, jos olet vaan siinä pokerina ja jatkat avioliittoa. Saattaa jossain vaiheessa puhua muutosta, mutta heittäydy säälittäväksi tai keksi joku selitys, ettei voi juuri nyt lähteä. Toinen suhde vesittyy tähän tilanteeseen pikkuhiljaa.

Miksi odottaisi tuollaista miestä takaisin?

Vierailija
35/86 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 vuotta oltiin oltu naimisissa ja 25 vuotta yhdessä, kun mieheni jäi kiinni sivusuhteestaan. Hänkin ehdotti minulle aloittajan kuvailemaa ratkaisua: että minä vaan olen siinä ja mies asuu kotona ja elettäis avoimessa suhteessa ja talouteen ei koskettaisi jne. 

En suostunut. Lähdin lätkimään.[

Uskomattomia tyyppejä sitä löytyy. Omalta kannaltaan tietysti erittäin näppärä ratkaisu..

Vierailija
36/86 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ens alkuun katselin loppuuko suhde joka vaan voimistuu, tälläkin hetkellä ovat viikonloppureissussa. 

Nyt kun en enää jaksa tätä hommaa sanoin siitä, josta mies menetti hermonsa ja esitteli kymmeniä / satoja syitä miksi olen hänen mielestä huono ihminen. Noi aina pysähdyttää enkä tiedä mitä pitäisi ajatella

No, jos miehes pitää sinua huonona ihmisenä eikä mies halua viettää aikaa kanssasi, miksi sinä haluat roikkua hänessä kiinni? Mikset et vain jätä häntä? Jos mies kärsii seurassasi, niin päästä hänet vapaaksi.  Haluat miehellesi ilmeisesti pelkkää hyvää, joten anna miehen mennä. Tee palvelus hänelle ja ennen kaikkea itsellesi! 

Asunto myyntiin tai irtisano vuokrasopimus, siitä se lähtee. Avioerohakemuksenkin voit tehdä netissä. 

Vierailija
37/86 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan ollut samantapaisessa tilanteessa ja miten olet sen ratkaissut? 

Ei tietenkään ole ollut. Jokainen ratkaisisi asian heti

Jep se asia hoidetaan heti pois päiväjärjestyksestä. Ex avovaimo pelleili sivusuhteessa ja jäi kiinni. Onneksi asunto oli minun. Heitin sen veke, niin kehtas viisaana kysyä mihin hän nyt sitten menee. Sanoin, että varmaan sinne salahoidolles. Ei se voinu, kun hoito oli itekkin pettäjä ja asui vaimonsa kanssa. Totesin vaan, että meinaatko tosiaan että teen itestäni dorkan ja annan sääliä. Teit tietoisesti ja minulla ei ole mitään tekemistä sen asian kanssa ja olisit ajattellut asiaa mitä käy kun käry käy. Kai se muutti vanhemmillee takas. Estot päälle kaikkialle samalla ettei saanu yhteyttä mitenkään.

Vierailija
38/86 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun olet henkisesti eronnut ja pohdit seuraavaa siirtoasi niin ota kaikki ilo irti tästä ajasta mitä pystyt ottamaan.

Käy treffeillä ja kavereilla kun isä on kotona katsomassa lapsia. Jos lapset on jo isoja niin voisit ilmoittaa miehelle (tai soittaa suoraan uudelle naiselle), että jokatoinen viikonloppu lapset lähtee miehen mukana.

Siivoa vaatehuone ja kaapit kaikesta turhasta mitä et uudessa kodissasi tarvitse, pakkailet niitä tavaroita jotka otat itsellesi hiljakseen valmiiksi. Vaikka siiten jäisitkin tuohon kotiin niin on ainakin kevyempi olla kun tavarat on järjestyksessä ja miehen on nopea siirtää omat tavaransa pois.

Vierailija
39/86 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se toinen suhde vesittyisikin, niin olisi pelkoa siitä, että homma jatkuisi taas toisen naisen kanssak erta minä olisin ns sinut asian kanssa.  Ja koska valehteleminen on ollut niin sujuvaa, on käynyt mielessä, että onko näitä vastaavanlaisia suhteitä ollut paljon ennen tätä ko suhdetta. 

Haasteellisin juttu on ehkä siinä, ettei enää olla samalla aaltopituudella. On kuin asuisi vieraan miehen kanssa joka on muuttunut täysin. 

Vierailija
40/86 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan kun antaa vapauden, niin vastaus on se, ettei hän sen naisen kanssa koskaan tule menemään yhteen tms., sitten on mieluummin yksinään. Ihmetyttää se, että miksi sitten on valmis riskeeraamaan perheensä sellaisen naisen kanssa johon ei ole syvempiä tunteita, ts., ei kelpaa kumppaniksi jonka kanssa haluaisi elää perhe-elämää jatkossa. Ymmärtää jotenkin, että jos avioliiton aikana rakastuisi johonkin tulisesti, niin siinä ei kukaan voisi pidätellä tai estellä, vaan mikään ei voisi pitää erossa toisistaan. Kuka viitsisi yhdentekevän ihmisen takia riskeerata perheensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä