Mitäs jos tänää jätettäisiin ne viina ostamatta ja annettaisiin lapselle selvä viikonloppu
Olisitte lasten kanssa selvinpäin ja ulkoilisitte.
Kommentit (39)
Oon huomannu et moni lapsiperheellinen nainen ryyppää.
Lapselta vois mielipidettä kysyä, jos osaa puhua..tai tohtii sanoa. Ne voi sitte isona itse valita haluavatko olla mukana kun isi ja äiti juo "silleen sopivasti".Pienet lapset ei voi valita, sän ja äidin persoona, tuoksu, puhuminen muuttuu kun he juo enemmän. "Seliseli se mitään haittaa"Tekee liikaa mieli niin selittäähän itselleen pitää. Pienten lasten kanssa päivittäin tekemisissä, töissä kuulee "parempien" perheidenkin lapsilta monenlaista tunnetilaa. Lapsella on oikeus turvalliseen tunteeseen, monia pelottaa ja he vieroksuu humalaista krapulaista vanhempaa. Monelta vanhemmalta puuttuu tunneäly tässä asiassa.
Juon joka viikonloppu kaikki viinakset ihan itse, joten lapset saavat aina selvän viikonlopun.
Ei tulisi mieleenkään ostaa lapsille viinaa, joten älä huoli ap!
Vierailija kirjoitti:
Ai että olet terävä ja vitsikäs.
Vierailija kirjoitti:
Juon joka viikonloppu kaikki viinakset ihan itse, joten lapset saavat aina selvän viikonlopun.
Osanotto lapsillesi, heillä ei varmaan ole helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap trolliavauksellaan saa näissä vastauksissa tasan sitä, mitä ansaitsee ja kerjää.
Jos asiallisemmin koetan selittää, niin alkoholinkäyttöhän ei ole mikään mustavalkoinen juttu. Ongelmakäyttäjille täysi pidättäytyminen on ainut vaihtoehto, valitettavasti he juuri siihen eivät pysty. Siispä siltä osin paatos on turhaa. Kohtuukäyttäjät taas pystyvät nauttimaan alkoholinsa niin, että siitä ei koidu mitään haittaa lapsille. Alkoholia esim. nautitaan vasta kun lapsi on nukkumassa ja vain sen verran, ettei tule kaameaa krapulaa joka sotkee seuraavan päivän, vaan aamulla on jo ihan normaali olo ja meno. Tai jos on isommat juhlat, järjestetään lapsille hoito tai häivytään itse näkyvistä. Eikä alkoholin kohtuudella käyttäen tarvitse olla edes mitenkään salattu osa aikuisen elämää. Ruoka- tai saunajuoma ilman känniä lasten nähden antaa päinvastoin hyvää esimerkkiä kohtuukäytöstä muodostamatta alkoholista mystistä ja jännittävää tabua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osanotto lapsillesi, heillä ei varmaan ole helppoa.
Totta kai on. Heidän ei tarvitse juoda, eivätkä havaitse minun juovan. Toki he joskus käyvät kanssani kaljakaupassa ja sitä kautta tietävät, että jossain välissähän ne bisset on imeksitty, mutta eivät he sitä millään lailla ole itse todistamassa. Ei heillä ole mitään kokemusta/käsitystä humalasta tai humalaisesta ihmisestä, muuta kuin se, että olen kertonut, että nämä juomat ovat vain aikuisille, koska niistä tulee hölmö olo ja lapsille alkoholi niissä on vaarallista, joten ei saa kokeilla ennenkuin on ikää ja lupa.
Eikun poika lupas just, että hän voi tulla Alkon kautta. Mitä valkkaria pitikään tuoda? :)
Tytär puolestaan lähti Helsinkiin kavereidensa kanssa, enkä usko, että tahtoisivat mua kanssaan ulkoilemaan. Toisaalta, en mä kyllä haluaiskaan.. viihdyn kotona varsin hyvin.
Ei niitä ja alkaa pysty selvinpäin hakkaamaan!
Ällöttää ajatus että lasten ollessa kotona otetaan alkoholia.
Suomalaiset tarttis vähän käyttää ulkona pyörittelemässä korvasta kiinni pitäen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap trolliavauksellaan saa näissä vastauksissa tasan sitä, mitä ansaitsee ja kerjää.
Jos asiallisemmin koetan selittää, niin alkoholinkäyttöhän ei ole mikään mustavalkoinen juttu. Ongelmakäyttäjille täysi pidättäytyminen on ainut vaihtoehto, valitettavasti he juuri siihen eivät pysty. Siispä siltä osin paatos on turhaa. Kohtuukäyttäjät taas pystyvät nauttimaan alkoholinsa niin, että siitä ei koidu mitään haittaa lapsille. Alkoholia esim. nautitaan vasta kun lapsi on nukkumassa ja vain sen verran, ettei tule kaameaa krapulaa joka sotkee seuraavan päivän, vaan aamulla on jo ihan normaali olo ja meno. Tai jos on isommat juhlat, järjestetään lapsille hoito tai häivytään itse näkyvistä. Eikä alkoholin kohtuudella käyttäen tarvitse olla edes mitenkään salattu osa aikuisen elämää. Ruoka- tai saunajuoma ilman känniä lasten nähden antaa päinvastoin hyvää esimerkkiä kohtuukäytöstä muodostamatta alkoholista mystistä ja jännittävää tabua.
Ihan asiaa tuo avaus on,lasten seurassa ei juoda yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan asiaa tuo avaus on,lasten seurassa ei juoda yhtään.
Siitähän avauksessa ei puhuttukaan sanallakaan, missä seurassa juodaan, vaan ettei saisi muka juoda ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko komeakin vielä, ja penikseni on myös suurehko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko komeakin vielä, ja penikseni on myös suurehko.
Se mamma älähtää johon paksu penis livahtaa.
Tuokaa lapset mulle niin me mennään yhdessä vaikka superparkiin ja uimaan, ja te saatte ryypätä.