TOIMISTOKOIRA on allergisen kannalta p-ska juttu
Mikä helvatun muoti on tuoda koiria työpaikoille?!? Olen pahasti allerginen eläinpölylle eikä kukaan koskaan missään kysellyt, että saako se Lilli tulla meidän toimistoon. Ei sitten tullut pieneen mieleen kysellä, että voiko joku esim. kuolla tämän vuoksi?
Ja kyllä, eläinpöly leijuu kaikkialle, vaikka LIlli makaisi vain taukotilassa.
Kommentit (117)
Ihanaa, oispa toimistokoira!
Toki jos sen koiransa aikoo tuoda töihin, niin pitäisi kyllä työkavereilta varmistaa että sopii kaikille. Mä kyllä ehdottomasti tykkäisin jos joku toisi!
Taitaa olla KOIRAHULLUN aloitus, tyylistä päätellen. Ja muutama kommenttikin.
Meillä oli töissä kerran palaverin ajan erään työntekijän koira mukana, koska oli menossa paltsun jälkeen naapuriin eläinlääkäriin. Yksi työntekijöistä konttasi suurimman osan paltsusta pöydän alla lässyttämässä koiralle.
Vierailija kirjoitti:
Mun sympatiat loppui allergisia kohtaan siinä vaiheessa kun luin että vuokra-asuntoon ei saa ottaa lemmikkejä sillä perusteella että seuraava vuokralainen voi olla allerginen. Pilaavat toisten elämän.
Logiikkasi ontuu.
Ensinnäkin ne koiranomistajat kyllä kuljettavat vaatteissaan eläinpölyä toimistoon siinä määrin että vaikeasti allerginen reagoisi jo siihen. Lievästi allerginen taas kyllä selviytyy jos samassa tilassa on yksi koira.
Toisekseen toimistokoirat ihan tutkitusti parantavat tuottavuutta ja työilmapiiriä. https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000001921441.html
Juuri tämä nykyajan allergia-hygieniahössötys on saanut allergiat ja astmat räjähdysmäiseen kasvuun.
T: allerginen koiranomistaja
Ranskassa hotellia ja ravintolaa pitävä tuttu sanoo, että aina kun tulee pohjoismaisia turisteja tulevia busseja, he tietää että vaikeudet alkaa. On ties mitä allergioita pölypunkeista avokaadon kautta shetlanninponeihin. Muilla ei ole ongelmia ja syövät mitä vaan.[/quote]
Ei se kuitenkaan sitä tarkoita, etteikö ne allergiat ole ihan todellinen ongelma. Toki oon lasten kanssa työskennellessä törmännyt niihin kalapuikkoja syöviin kala-allergisiin, mutta eiköhän tällaiset "allergiset" ole kuitenkin harvassa.
Mistä se sitten johtuu, että pohjoismaissa allergiaa niin paljon esiintyy, olis mukava tietää. Liittyneekö aiheeseen jatkuva lehmänmaidon lipitys, jota muissa maissa ei tässä mittakaavassa harrasteta. Itsellä ainakin siitepölyallergia katosi maitotuotteiden myötä. Vai onko ne vaan ne sisäsiittoiset geenit, kun onhan noita muitakin kansantauteja täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tuon lehmän maanantaina töihin. On se niin lutunen!
Toimistolehmä! Kannatan. Possukin kävisi.
Ap on provo. 1. Kukaan ei tuo koiraa työpaikalle ilman lupaa. 2. Jos on pahasti eläinpölylle allerginen saa oireita myös eläinten omistajien vaatteista, eli jo aiemmin olisi pitänyt oireilla.
En mäkään kannata koirien tuomista *luvatta* paikkoihin joihin niiden ei ole välttämätöntä mennä, mutta en ymmärrä miksi asiasta suivaantuvat yrittävät piiloutua allergian taakse. Eivät muut ole niin tyhmiä, että eivät näkisi tuon tekosyyn läpi, sen nimittäin näkee silloin kun se ei ole tekosyy. Ette te anna muista välittämisen vaikutelmaa noin valehtelemalla. Sanokaa edes suoraan ettette halua silmiinne koiraa/muuta eläintä, ja eläkää sen leiman kanssa, se olisi ainakin rehellisempää kuin vetoaminen "huoleen" allergisista.
t. allerginen
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei onneksi ole toimistokoiraa, mutta parin viime vuoden aikana useampikin työkaveri on alkanut tuoda koiraansa töihin. Aluksi tämä oli satunnaista mutta nykyään jo ikävän yleistä. Itse inhoan koiria, en ole niistä lainkaan kiinnostunut enkä todellakaan halua kuunnella niiden louskutusta tai hätistellä niitä pois nuuskimasta jalkojani.
Minulla on kolme ihanaa lasta, mutta en todellakaan tuo heitä toimistolle muiden jalkoihin pyörimään! Koirat ja lapset eivät kuulu työpaikoille.
Inhoan koiria, olen vähän allerginenkin. Pieni koira toimistossa ei kuitenkaan haittaisi, jos vaan pysyy omalla alueellaan, eikä multa odoteta hauvelin ihailua tai sille lepertelyä. Vaikka en koirista pidä, niin miksen löytäisi ymmärrystä toisenlaisille näkökulmille. Ei ole kiltit kuolaamattomat koirat kahviloissakaan haitaksi olleet.
Jos jossain paikassa on jo koira, niin sitten sinne ei vaan haeta jos on vakavasti allerginen.
Problem solved.
Jos joku allerginen työkaveri alkaisi valittaa että vaatteistani kantautuu eläinpölyä niin se on sitten niin että joko hän lähtee tai minä lähden mutta lemmikistä en hänen takia luopuisi. Puistattaa jo ajatuskin että töissä joutuisikin kuulemaan ehdotusta lemmikistä luopumisesta
Vierailija kirjoitti:
Minä asun maassa jossa koiria ei erikseen kielletä oikein mistään. Kulkevat myös usein vapaana kaupungissakin, omistajan kannoilla toki. Koiriin voi siis todellakin törmätä monissa kahviloissa, ravintoloissa, kaupoissa, virastoissa yms. Sellaisia "kulkukoiriakin" on jonkun verran, joiden omistaja antaa haahuilla missä vain, tyyliin avaa aamulla oven ja illalla koira tulee takaisin reissuiltaan. Tätä tapahtuu ihan kaupungin sykkeessä. Sama koskee kissojakin. Olen miettinyt toisinaan että eikö täällä oikeasti ole eläinallergioita ihmisillä? Ketään allergista en ole ainakaan tavannut.
Minä saan oireita sellaisista ihmisistä, joilla on lähes pelkkiä sisäkoiria. Jos koira on paljon ulkona, oireita tulee vähemmän. Esim. kun nämä ihmiset tulevat meille kylään. Noissa maissa kahviloissakin ovet on usein auki, eli ilma vaihtuu luonnostaan, vaikka ilmanvaihtoa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei onneksi ole toimistokoiraa, mutta parin viime vuoden aikana useampikin työkaveri on alkanut tuoda koiraansa töihin. Aluksi tämä oli satunnaista mutta nykyään jo ikävän yleistä. Itse inhoan koiria, en ole niistä lainkaan kiinnostunut enkä todellakaan halua kuunnella niiden louskutusta tai hätistellä niitä pois nuuskimasta jalkojani.
Minulla on kolme ihanaa lasta, mutta en todellakaan tuo heitä toimistolle muiden jalkoihin pyörimään! Koirat ja lapset eivät kuulu työpaikoille.
Inhoan koiria, olen vähän allerginenkin. Pieni koira toimistossa ei kuitenkaan haittaisi, jos vaan pysyy omalla alueellaan, eikä multa odoteta hauvelin ihailua tai sille lepertelyä. Vaikka en koirista pidä, niin miksen löytäisi ymmärrystä toisenlaisille näkökulmille. Ei ole kiltit kuolaamattomat koirat kahviloissakaan haitaksi olleet.
Se ei ole kuitenkaan muiden kuin sinun ongelma, jos et sopeudu sosiaaliseen ympäristöön ja normistoon etkä osaa sen mukaisesti toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun sympatiat loppui allergisia kohtaan siinä vaiheessa kun luin että vuokra-asuntoon ei saa ottaa lemmikkejä sillä perusteella että seuraava vuokralainen voi olla allerginen. Pilaavat toisten elämän.
Höpö höpö! Minä en ota lemmikillisiä (enkä kyllä tupakoiviakaan) vuokralaisia siksi, että lemmikit tuhoavat asunnon pinnat. Kissan kusi ja koiran kuola haisevat, eivätkä lähde, vaikka kuinka pesisi. Lisäksi kynnet naarmuttavat lattioita ja koirilla on tapana järsiä. Tuttavan koira oli syönyt ikkunalaudan reunat, ovien karmit ja ovet karmivan näköisiksi.
Valitettavasti vuokranantajalla on oikeus päättää kuka asunnon saa.
Meillä jäi yksi kiva asunto tarjoamatta sen takia, että ovet olivat niin huonossa kunnossa puolesta välistä alaspäin ja jotkut muut pinnat myös. Ei ihminen sellaista jälkeä saa, eikä luonnollinen kuluma. Asunnossa oli koira.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku allerginen työkaveri alkaisi valittaa että vaatteistani kantautuu eläinpölyä niin se on sitten niin että joko hän lähtee tai minä lähden mutta lemmikistä en hänen takia luopuisi. Puistattaa jo ajatuskin että töissä joutuisikin kuulemaan ehdotusta lemmikistä luopumisesta
Jos ihminen on niin vakavasti allerginen, niin on kyllä hänen oma hommansa joko etsiä täysin eläinpölyvapaa työpaikka lemmikittömine työkavereineen, tai aloittaa lääkärin avulla siedätyshoito.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö! Minä en ota lemmikillisiä (enkä kyllä tupakoiviakaan) vuokralaisia siksi, että lemmikit tuhoavat asunnon pinnat. Kissan kusi ja koiran kuola haisevat, eivätkä lähde, vaikka kuinka pesisi. Lisäksi kynnet naarmuttavat lattioita ja koirilla on tapana järsiä. Tuttavan koira oli syönyt ikkunalaudan reunat, ovien karmit ja ovet karmivan näköisiksi.
Valitettavasti vuokranantajalla on oikeus päättää kuka asunnon saa.
Meillä jäi yksi kiva asunto tarjoamatta sen takia, että ovet olivat niin huonossa kunnossa puolesta välistä alaspäin ja jotkut muut pinnat myös. Ei ihminen sellaista jälkeä saa, eikä luonnollinen kuluma. Asunnossa oli koira.
Niin ja joku sanoo, että saahan ne uusia. Niin joo, mutta kun vaihtoehtona oli toinenkin, jossa ei tarvinnut uusia yhtään mitään. Eli valittiin se, jossa ei ollut eläimen jälkiä.
Vierailija kirjoitti:
No onkos tällaista jossain tapahtunut muka?
Kyllä pitää ensin selvittää onko kaikille ok, että koira tulee toimistoon.
Meillä ainakin esimies kysyi kaikilta saako yhden työntekijän koira tulla sillointällöin töihin.