Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TOIMISTOKOIRA on allergisen kannalta p-ska juttu

Zyrtec
23.11.2018 |

Mikä helvatun muoti on tuoda koiria työpaikoille?!? Olen pahasti allerginen eläinpölylle eikä kukaan koskaan missään kysellyt, että saako se Lilli tulla meidän toimistoon. Ei sitten tullut pieneen mieleen kysellä, että voiko joku esim. kuolla tämän vuoksi?

Ja kyllä, eläinpöly leijuu kaikkialle, vaikka LIlli makaisi vain taukotilassa.

Kommentit (117)

Vierailija
61/117 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm eli astmaa sairastavana en voi hakeutua toimistotöihin, en vanhusten palvelutaloon sen koommin työntekijäksi kuin joskus tulevaisuudessa asukkaaksikaan, mitä näitä muita vastaavia paikkoja oli?

Eiköhän niitä ole allergiavapaitakin paikkoja.

Vierailija
62/117 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme koiraa, saisitko minun läsnäolostanikin, ilman koiraa siis, jo oireita? Uteliaisuuttani kysyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/117 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm eli astmaa sairastavana en voi hakeutua toimistotöihin, en vanhusten palvelutaloon sen koommin työntekijäksi kuin joskus tulevaisuudessa asukkaaksikaan, mitä näitä muita vastaavia paikkoja oli?

Kyllä voit. Vanhemmiten kun elimistö rapistuu, ei allergiat enää juuri vaivaa. Elimistön reaktiot allergeeneihin vaimenevat.

Toisekseen, työpaikanvalinnassa on otettava allergiat huomioon. Jauhopölylle allerginen ei voi vaatia jauhotonta leipomoa. Poliisi ja pelastustyöntekijät altistuvat eläinpölyn lisäksi homeille, tupakan savulle, hajusteille ja pölylle.

Allergia on rajoite, ja valitettavasti se rajoittaa juuri siitä kärsivän elämää. Siksi kannustan siedättymään. Vain vakavat oireet estävät siedättymistä.

Voi kuule siinähän kannustat siedättymään kun olen sairastanut astmaa ihan lapsesta saakka 40 vuotta enkä ole siinä ajassa siedättynyt esim. tuttavien lemmikeille. Kumma juttu että hajusteet voidaan kieltää työpaikoilta mutta allergeenejä kantavia eläimiä ei.

Tosissaanko siis vaadit esim. työkavereita luopumaan lemmikeistään, koska astmasi?

😁

Ja jos jossain työpaikassa on jo koira, kuten terapiakoiria, niin mitä ihmettä allergikon/astmaatikon sinne pitää tunkea?

Vierailija
64/117 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voit. Vanhemmiten kun elimistö rapistuu, ei allergiat enää juuri vaivaa. Elimistön reaktiot allergeeneihin vaimenevat.

Toisekseen, työpaikanvalinnassa on otettava allergiat huomioon. Jauhopölylle allerginen ei voi vaatia jauhotonta leipomoa. Poliisi ja pelastustyöntekijät altistuvat eläinpölyn lisäksi homeille, tupakan savulle, hajusteille ja pölylle.

Allergia on rajoite, ja valitettavasti se rajoittaa juuri siitä kärsivän elämää. Siksi kannustan siedättymään. Vain vakavat oireet estävät siedättymistä.

Voi kuule siinähän kannustat siedättymään kun olen sairastanut astmaa ihan lapsesta saakka 40 vuotta enkä ole siinä ajassa siedättynyt esim. tuttavien lemmikeille. Kumma juttu että hajusteet voidaan kieltää työpaikoilta mutta allergeenejä kantavia eläimiä ei.

Tosissaanko siis vaadit esim. työkavereita luopumaan lemmikeistään, koska astmasi?

😁

Ja jos jossain työpaikassa on jo koira, kuten terapiakoiria, niin mitä ihmettä allergikon/astmaatikon sinne pitää tunkea?

Häh mistä keksit että vaadin jotakuta luopumaan lemmikistään minun takiani? Sanoin etten voi tulevaisuudessa työskennellä tällaisissa yrityksissä, mitähän vaikka työkkäri tuumaisi asiasta jos en voisi hakea heidän osoittamaansa työpaikkaa? Olen ihan vakityöpaikassa enkä sielläkään kyllä tykkäisi jos joutuisin kertomaan astmastani jos sinne koiraa joku haluaisi ottaa mukaan. Onneksi ei (kyseessä sairaala).

Vierailija
65/117 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kolme koiraa, saisitko minun läsnäolostanikin, ilman koiraa siis, jo oireita? Uteliaisuuttani kysyn.

Minä saisin, jos halailtaisiin ja istuisit ihan kyljessäni kiinni. Mun työkaverillani oli kissoja ja minä eläinpölyille allerginen astmaatikko niiskutin ja aivastelin silmät punaisina naama turvoksissa koko ajan. Piti ottaa avaavaa lääkettäkin, koska keuhkot meni työpäivän aikana tukkoon.

Sitten tajusin: olen allerginen vierustoverilleni! Vaihdoin toiseen päähän toimistoa ja heti auttoi. Sama olisi, jos työkaveri käyttäisi jotain tosi voimakasta hajuvettä tai hiuslakkaa tms.

Ja joo, olen tosi pahoillani itsekin tästä paska-allergiastani, mutten voi mitään. Se on ollut jo vauvasta lähtien. Mun ekassa hoitopaikassa oli koira ja olin siellä 6 kk:n iässä. Eli siedätetty on, muttei auta... tuon takia jouduin jatkuvaan antibioottikierteeseen jo taaperona, ennen kuin joku fiksu nuori lääkäri tajusi, että on olemassa sellainenkin uusi diagnoosi kuin allergia. Tämä siis 70-luvulla.

Elän tämän kanssa, joten pyrin vaihtamaan maisemaa, jos käy ahdistamaan. Tosin jos minun työpaikalleni tulisi toimistokoira, niin olisin tosi pettynyt. Ei siellä pystyisi olemaan. Harmillista, jos on sellaisia ihmisiä, että he ajattelevat minun tarkoituksella olevani vaikea ja keksiväni näitä oireita. Ja luulevat minun vihaavan koiria. Ei se ihan niin ole. En käy kylässäkään eläintuttavien kodeissa. He tulevat meille ja imuroin/tuuletan sitten sen jälkeen kotini.

Vierailija
66/117 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kepeästi täällä suositellaan siedätyshoitoa. Minä haluaisin siedättyä, jotta voisin toteuttaa suuren haaveeni kissan omistamisesta, mutta se ei ole kelvollinen syy päästä hoitoon. 3 000 euroa ja usean vuoden pistoshoitoon sitoutuminen olisi ihan ok, jos hoitoa saisi.

Koirista en edes pidä, en ole valmis samanlaisiin uhrauksiin, että joku saa tuoda eläimensä toimistolle. Ja riittäisikö sekään syyksi hoitoon pääsemiseen, eiköhän suositeltaisi koiran palaamista töihin. Tai sitten koira toimistolla ja minä jatkuvassa etätyössä.

Vierailija
67/117 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupuuroon piilotetut mantelit pähkinäallergikoille on tappavia kans.

Vierailija
68/117 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pidä koirista enkä halua sellaista työpaikalleni. Jos koiran haluaa ottaa töihin, pitäisi ensin varmistaa että se käy kaikille.

Vierailija
69/117 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sairasta. Tällaista voi taas olla vain Suomessa. Itse nostaisin sellaisen äläkän ettei pahemmasta väliä. Enkä ole edes allerginen, en vain pidä koirista.

Minkälainen psykopaatti ei pidä koirista?

Minkälainen psykopaatti ei pidä kissoista? Tai koppakuoriaisista? Tai perhosista?

Kaikki eivät vain pidä koirista, se ei tee kenestäkään psykopaattia. Kysymyksesi sen sijaan tekee sinusta tyhmän.

Vierailija
70/117 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toimistoon voi viedä koiria, niin sitten pitää sallia muutkin lemmikit. Kissat, rotat, käärmeet, possut ja miksei myös tuotantoeläimet. Työpäivään tulisi kummasti eloa, kun kissa jahtaa rottaa, koira jahtaa kissaa ja iso käärme kiemurtelee neukkarissa pöydän alla ihmisten jaloissa. Pöydälle voi vielä nostaa tarantellan oikomaan koipiaan.

Vierailija
71/117 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän toimistolle on koirat tervetulleita ja ne ovatkin aina odotettuja vieraita.

Silloin tällöin toimistollamme vierailevat asiakkaat ovat myös todella innoissaan kun karvakavereita on ovella vastassa.

Toimari pitää koiraansa mukanaan useampana päivänä viikossa ja itse tuon koiraani silloin tällöin mukanani. 

Jos näin saadaan ilmapiiriä mukavammaksi, koiralle seuraa ja elämää vähän helpoksi, niin miksipäs ei?

Koska "työpaikka on työpaikka" eikä mikään lemmikkieläinhoitola?

Vierailija
72/117 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän toimistolle on koirat tervetulleita ja ne ovatkin aina odotettuja vieraita.

Silloin tällöin toimistollamme vierailevat asiakkaat ovat myös todella innoissaan kun karvakavereita on ovella vastassa.

Toimari pitää koiraansa mukanaan useampana päivänä viikossa ja itse tuon koiraani silloin tällöin mukanani. 

Jos näin saadaan ilmapiiriä mukavammaksi, koiralle seuraa ja elämää vähän helpoksi, niin miksipäs ei?

Onko teillä sitten kaikki eläimet tervetulleita?

Vierailija
73/117 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin teille töihin. En laittaisi lapsia päivähoitoon vaan toisin mukanani töihin. Iloiset lapset piristävät ilmapiiriä ja jaksavat leikkiä koirien kanssa. Kotiin ei tarvitse hankkia lemmikkiä, kun lapset saavat olla kaikki arkipäivät koirien parissa ilman hoitovastuuta.

Vierailija
74/117 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yksi saa tuoda koiransa töihin, miksi muutkin sitten ei saisi tuoda lemmikeitään??  Kissa tai pari piristäisi varmaan sen koirankin päivää siellä toimistolla....

MIKSI tähän ei kukaan koiranomistaja vastaa?

Vierailija
75/117 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin ne koiranomistajat kyllä kuljettavat vaatteissaan eläinpölyä toimistoon siinä määrin että vaikeasti allerginen reagoisi jo siihen. Lievästi allerginen taas kyllä selviytyy jos samassa tilassa on yksi koira.

Toisekseen toimistokoirat ihan tutkitusti parantavat tuottavuutta ja työilmapiiriä. https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000001921441.html

Juuri tämä nykyajan allergia-hygieniahössötys on saanut allergiat ja astmat räjähdysmäiseen kasvuun.

T: allerginen koiranomistaja

Useimmille allergikoille ei tule oireita, jos koira on samassa tilassa VÄLIAIKAISESTI ja lyhyen ajan, mutta todellakin tulee, jos koira nuohoaa päivittäin tai edes viikoittain nurkkia. Elävästä koirasta lähtee paljon enemmän allergeeneja kuin koiranomistajan vaatteista. Aivan käsittämätöntä ylimielisyyttä tässä ja monessa muussa viestissä. Herkimmät voivat toki saada niistä työkavereiden vaatteistakin oireita, mutta tavalliselle allergikolle on oireiden kannalta todellakin merkitystä, pyöriikö samassa toimistossa 40 tuntia viikossa koiran omistava ihminen vai elävä koira.

Vierailija
76/117 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en pidä koirista enkä halua sellaista työpaikalleni. Jos koiran haluaa ottaa töihin, pitäisi ensin varmistaa että se käy kaikille.

Varaudu sitten että saat nipottajan maineen. Ei taatusti työkaverit unohda.

Vierailija
77/117 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on joskus koiria toimistolla ja ne ovat ihania kaikkien mielestä. Porukassa on astmaatikkoja ja allergisia, kukaan ei ole kieltänyt.

Mietin itse joskus, että miten pahasti allerginen voi tehdä töitä edes meidän eläinihmisten kanssa samassa tilassa? Monen kissan ja koiran omistajan ympärillä leijuu karvoja ja hilsettä. Itse olen ihan varma, että minä aiheutin yliopistolla pienessä tilassa ohjaajan astmakohtauksen..

Vierailija
78/117 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trine kirjoitti:

Jos yksi saa tuoda koiransa töihin, miksi muutkin sitten ei saisi tuoda lemmikeitään??  Kissa tai pari piristäisi varmaan sen koirankin päivää siellä toimistolla....

MIKSI tähän ei kukaan koiranomistaja vastaa?

Meillä on ollut kissojakin..

Vierailija
79/117 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on jännä, kun ei täällä Venäjällä ole yhtään allergisia. Ehkä heidät lähetettiin Siperiaan tai sitten suurin osa on vain korvien välissä.

Et taida tietää, minkälaista on tehdä töitä, kun nenän kautta ei ilma kulje, suunkin kautta henki vinkuu, juokseva räkä kirvelee ihottumaisilla kasvoilla ja silmät ovat rähmästä sumeat? Pitäisikö allergikkojen vain tyytyä häpeämään sitä, jos heidän äitinsä on heidän lapsuudessaan siivonnut liian hyvin, ja tyytyä osaansa, vaikka heidän oireensa olisivat muiden ihmisten perushuomaavaisuudella estettävissä?

Tämä toistuu monessa muussakin viestissä, allergiat ovat suomalaisten omaa vikaa, hysteriaa, kuvittelua tai ainakin liiallisen hygienian syytä. Jos näin onkin, niin se ei kenenkään allergisen oireisiin auta. Pitäisikö allergikkojen vaan kärsiä vapaaehtoisesti, koska jossain Ranskassa tai Venäjällä ei ole allergisia? Mitätöikö se heidän oikeutensa olla olemassa, jos Suomessa sattuu olemaan tavallista enemmän allergikkoja?

Ottaisivat vaan oppia ranskalaisista ja venäläisistä? Olen toki samaa mieltä, että on hyvä, että asiaan on alettu kiinnittää huomiota, mutta allergioiden ehkäisy on hitaasti ja vähittäin tehtävää työtä. Se on jonkun kolmekymppisen allergisen kohdalla jo myöhäistä, kyse ei ole mistään asenneongelmasta. Asiaan voi mahdollisesti vaikuttaa varhaislapsuudessa, mutta työpaikat eivät ole oikeita paikkoja hallitsemattomalle allergeenien siedättämiselle.

Vierailija
80/117 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työpaikalla ei allergisia niin sitten pitäisi mennä enemmistön tahdon mukaan (niin kuin kaikissa muissakin asioissa). Se on sitten voi voi jos joku ei tykkää eläimistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme