TOIMISTOKOIRA on allergisen kannalta p-ska juttu
Mikä helvatun muoti on tuoda koiria työpaikoille?!? Olen pahasti allerginen eläinpölylle eikä kukaan koskaan missään kysellyt, että saako se Lilli tulla meidän toimistoon. Ei sitten tullut pieneen mieleen kysellä, että voiko joku esim. kuolla tämän vuoksi?
Ja kyllä, eläinpöly leijuu kaikkialle, vaikka LIlli makaisi vain taukotilassa.
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on allergisia ihmisiä, jotka tykkäävät valittaa kaikesta.
Ilman heitä elämä tuntuisi aivan liian lyhyeltä ajanjaksolta.
Kummallista, että nämä kaikille asioille yliherkät ovat aina suomalaisia. Heti kun Karjalassa ylitetään itäraja, allergiat katoaa. Samoin kun ollaan eteläisessä Euroopassa, Aasiassa tai Amerikassa, kaikittomuuksia vaativat ruokarajoitteiset loistavat poissaolollaan.
Suomalainen on kuin kaukaasianpaimenkoira, henkilökohtainen kupla on parin neliökilometrin luokkaa.
Piti vielä sanoa, että olen itse allerginen ja käynyt siedätyshoidossa lähes neljä vuotta. Tulokset olivat hyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummallista, että nämä kaikille asioille yliherkät ovat aina suomalaisia. Heti kun Karjalassa ylitetään itäraja, allergiat katoaa. Samoin kun ollaan eteläisessä Euroopassa, Aasiassa tai Amerikassa, kaikittomuuksia vaativat ruokarajoitteiset loistavat poissaolollaan.
Suomalainen on kuin kaukaasianpaimenkoira, henkilökohtainen kupla on parin neliökilometrin luokkaa.
Piti vielä sanoa, että olen itse allerginen ja käynyt siedätyshoidossa lähes neljä vuotta. Tulokset olivat hyvät.
HUS:n sivuilla lukee siedätyshoidosta että pitäisi olla samalla siitepölyallergia. No sitä mulla ei ole mutta kissa- ja koira-allergia todella pahana ja astma. En pysty olemaan kissan kanssa samassa tilassa edes 10 min ilman astmalääkettä mikä auttaa vain parin minuutin ajan eikä tilanne laukea vasta kuin ulkoilmassa ja ylilääkityksen kanssa.
Koiraihmisten tehtävänä ei ole päättää, ketä pitää siedättää ja milloin. Suostumus siedätykseen lähtee allergisesta itsestään ja tarve on lääkärin arvioima. Allergia ei edes sinänsä liity koko keskusteluun, sillä ihmisten ei lähtökohtaisesti pitäisi työpaikalla joutua koirien kanssa tekemisiin, paitsi jos ovat valinneet eläinlääkärin tai eläintenhoitajan työn tai vastaavam. Ei tätä tarvitse millään allergialla perustella. Mutta kuvaavaa sinänsä, että edes toisten vaikeat allergiat eivät joitakin koiraihmisiä saa asiaa ymmärtämään. Mutta vain joitakin – on myös paljon fiksuja koiranomistajia, joille rajat ja käytöstavat ovat itsestäänselviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet niin paljon parempi ihminen. Onnittelut.
Minkälainen **ttupää tuo koiransa toimistolle varmistamatta ensin että se on kaikille muille o.k. eikä ole allergioita? Maailmassa kun on muitakin ihmisiä ketkä pitää huomioida. Mikäli olisi minun firmani toimisto niin käynnistyisi yt:t välittömästi. En tarvitse tuollaisia työntekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Koiraihmisten tehtävänä ei ole päättää, ketä pitää siedättää ja milloin. Suostumus siedätykseen lähtee allergisesta itsestään ja tarve on lääkärin arvioima. Allergia ei edes sinänsä liity koko keskusteluun, sillä ihmisten ei lähtökohtaisesti pitäisi työpaikalla joutua koirien kanssa tekemisiin, paitsi jos ovat valinneet eläinlääkärin tai eläintenhoitajan työn tai vastaavam. Ei tätä tarvitse millään allergialla perustella. Mutta kuvaavaa sinänsä, että edes toisten vaikeat allergiat eivät joitakin koiraihmisiä saa asiaa ymmärtämään. Mutta vain joitakin – on myös paljon fiksuja koiranomistajia, joille rajat ja käytöstavat ovat itsestäänselviä.
Tämä. Itse rakastan koiria ja kissoja mutta lähtökohtana täytyy olla se, että eläimiä ei tuoda sellaisiin paikkoihin joissa käyvät ihmiset eivät voi itse valita kohtaavatko niitä.vai eivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi, että et ole kuitenkaan perehtynyt asiaan sen vertaa, että tietäisit, etteivät siedätyshoidot sovellu kaikille. Fiksu ihminen perehtyisi edes perusasioihin ennen kuin lähtee nostamaan itseään jalustalle. Toki oikeasti fiksu ihminen ei nosta itseään jalustalle ainakaan tällaisessa asiassa, johon kukaan ei itse voi vaikuttaa.
Hakisin välittömästi saikkua niin pitkäksi aikaa, että koira lähtee toimistosta. En voi sille mitään, että olen sairastunut astmaan, joten minun ei tarvitse kärsiä astmaoikeista siksi, että joku tuo lemmikkinsä töihin. Se kun ei ole millään tavalla välttämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Mun sympatiat loppui allergisia kohtaan siinä vaiheessa kun luin että vuokra-asuntoon ei saa ottaa lemmikkejä sillä perusteella että seuraava vuokralainen voi olla allerginen. Pilaavat toisten elämän.
Eläimet myös kuluttavat asuntoa.
Mun opiskelukaverin koira repi vuojra-asunnon eteisen lattian riekaleiksi
Ilmoittaisin esimiehelle että nyt täältä lähtee joko koira tai sitten lähden minä. En tiedä mitä sanoisi mutta eipä olisi mitään menetettävääkään.
Eipä se toimistokoira ole sen pahempi juttu, kuin hajuvedetkään.
Monet ovat allergisia eri kemikaaleille tai tuoksuyliherkkiä, jolloin
hajuvedet, hiuslakat ja tai työkaverin vaatteissa käytetty voimakas pesuaine aiheuttaa
oireita. Samoin tupakanhaju. Näistä vaan suurin osa viis veisaa.
Vallalla on ajatus, että "Omapahan on allergisen ongelma, minua ei häiritse."
Vierailija kirjoitti:
Toimistokoira pitäisi kyllä hyväksyttää kaikilla.
Eihän se koira siellä tuottavuutta lisää, jos yksikään palkansaajista niiskuttaa ja köhii, puhumattakaan pahemmista reaktioista.
Niinpä ja kysyä pitäisi myös esihenkilöiltä tai mitä mieltä ylipäänsä firmassa ollaan. Kokolattiamatto täynnä karvoja, kuka maksaa siivouksen?
Vierailija kirjoitti:
Vaikka minulla on neljä koiraa en silti ymmärrä miten joku voisi ajatella tuovansa koiran töihinsä. En ole toimistotyössä itse töissä. mieheni on mutta ei veisi koiriamme töihin. Tiedän miten pahoja allergioita voi joillain olla.
Nämä allergiset voi pysytellä kotona.Minä-minäminä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sairasta. Tällaista voi taas olla vain Suomessa. Itse nostaisin sellaisen äläkän ettei pahemmasta väliä. Enkä ole edes allerginen, en vain pidä koirista.
Voi kuule,tämä on normaalia kaikkialla muualla- koirat kahviloissa ,uimarannalla ym.Missään ei ole tälläisiä kaltaisiasi helv.nipottajia ja tautisia kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen **ttupää tuo koiransa toimistolle varmistamatta ensin että se on kaikille muille o.k. eikä ole allergioita? Maailmassa kun on muitakin ihmisiä ketkä pitää huomioida. Mikäli olisi minun firmani toimisto niin käynnistyisi yt:t välittömästi. En tarvitse tuollaisia työntekijöitä.
Todellakin,maailmassa on muitakin kuin joka asiasta inisevat allergiset.Menkää vaikka Venäjälle siedätyshoitoon.Mikäli olisi minun firma niin tälläiset inisijät lrntäisivät pihslle heti.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittaisin esimiehelle että nyt täältä lähtee joko koira tai sitten lähden minä. En tiedä mitä sanoisi mutta eipä olisi mitään menetettävääkään.
Jos minä olisin pomosi niin sinä lähtisit,oksettaa tälläiset nipottajat.