Hyväksytkö sen, että puolisollasi on kavereina exiä ja vanhoja säätöjä?
Siis entisiä seksisuhteita, mutta nykyään enää kavereita. Onko sulle ok, että he viestittelevät, ehkä myös tapaavat? Miksi on ok? Miksi ei ole ok?
Kommentit (1142)
Vierailija kirjoitti:
Täydellistä toiseen luottamista voi sanoa myös naiiviudeksi ja sinisilmäisyydeksi, kun ihmiset kuitenkin on mitä on. Ja monesti tilaisuus tekee varkaan, joten kannattaahan sitä vähän miettiä miten elämänsä ja lähipiirinsä organisoi. Onhan näitä tapauksia nähty, että "meillä on 100 % luottamus", mutta toinen kuitenkin pettää, eikä se sinisilmäinen kumppani tiedä mistään mitään. Mutta olkoon sitten harhakuplassaan onnellisia nämä luottajat.
Sinunlaisesi kanssa aika harva tulee toimeen omien epäluulojesi vuoksi viikkoa kauempaa. Oletko ajatellut hakea apua ongelmaasi ja omaan epävarmuuteesi itsestäsi. Laisesi luonne on luotettavallekin kumppanille äärimmäisrn kuormittava, vaikka syy on sinun.
En todellakaan koska tiedän miksi itse olen vanhojen hoitojen kaveri edelleen. Sama monella kaverilla.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs täällä suhtaudutaan yli 50v eronneeseen ihmiseen, joka edelleen kokoontuu yhteen ex-perheensä mm biletyksen tai vaikkapa luistelun merkeissä? Lapset jo 30:siä ja omissa suhteissaan, kuten vanhempansakin. Nainen sanoo myös että takuulla tanssii ex-miehensä kanssa kun seuraavan kerran kokoontuvat tämän "perheen" kesken? Erosta yli 7v jo ja itse hiukan ihmettelen, miksi perheidylliin aina välillä palaavat? En epäile pettämistä, mut jotenkin outo napanuora tuossa näyttää vieläkin sitovan...
Yhteiset lapset ovat yhteisiä vaikka erottu ollaankin. Jos haluat tunkea siihen väliin, voit yhtä hyvin lähteä menemään. Et voi enää antaa kumppanillesi sitä mitä exä, vaikks haluaisitkin. Tyydy siihen ja lopeta lapsellinen kiukuttelu.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään ole ok, jos ei katkaise välejä kaikkiin entisiin saa puolestani jäädä. Onneksi on varaa valita miehensä. Missään viestittely- tai tapailuväleissä ei olla parisuhteessa luonnostaan kenenkään muun kuin kumppanin kanssa.
T: Omistushaluinen vanhapiika/poika
Jos parisuhde perustuu ystävyydelle ja seksi tulee mukaan vasta myöhemmin, niin erotessa voi silti jäädä se ystävyys.
Itse en seurustelisi henkilön kanssa jolla on ollut yhden illan juttuja ylipäätään, silloin niitä hoitoja ei voi olla kavereinakaan.
Vierailija kirjoitti:
En hyväksy, jos ollaan usein tekemisissä. Kertoo kyvyttömyydestä päästää irti.
Ja kyvyttömyydestä luoda uusia ihmissuhteita.
N47
Ja sinä määrittelet sen paljonko on se USEIN? 47v, etkä selvästikään koskaan kasva aikuiseksi. Vietä hauska yknäinen sinkkuvanhuus.
Vierailija kirjoitti:
En enää. Kolme entistä miestäni petti minua exiensä kanssa, vaikka halusin luottaa. Onneksi nykyisellä puolisolla ei ole exiä kavereina ja eikä ole mitään pelkoa pettämisestä.
Mitä olet sille nyksälle oppinut antamaan mitä ne kolme edellistä ei sinulta saanut? Antoiko ne kolme eksää kukin vuorolllaan sulle vinkin, ja vasta neljännellä yrityksellä meni jakeluun. Nyt vaan skarppaat, ettei se neljäskin ala vilkuileen sivuilleen samasta syystä kuin eksäsi..
Rehellisesti olisi vaikeaa enkä pidä mitenkään positiivisena asiana. Jos kumppani olisi kuitenkin muuten 10/10, tuskin antaisin homman tuohon kaatua. Oman pääni sisällä sitten vaan koittaisin käsitellä asian. Sellaista en jäisi katselemaan hetkeksikään jos huomaisin, että heidän välillään on vieläkin silminnähden jotain enemmän kuin kaveruutta. Tuskin myöskään pääsisin yli, jos eksä olisi paljon minua kauniimpi, niin pinnalliselta kuin tämä kuulostaakin.
On OK. Jos uskoisin, että heidän välillään on muutakin kuin kaveruutta, niin sittenhän en edes voisi olla tässä suhteessa. Tietysti on mahdollista, että kumppani pettää minua tietämättäni, mutta pettää voi aina vaikka ei olisi mitään ystävyyssuhteita, tai vaikka aiempia suhteita ei olisi.
Vierailija kirjoitti:
Jos on oltu kavereita jo ennen sitä seksi- tai seurustelusuhdetta ja sitten suhde päättyy, on mahdollista palata ihan kavereiksi josta jo olikin kokemusta. Se vaan vaatii,että kumpikaan ei ole ollut ihan hullun rakastunut suhteen aikana. Jos on niin sitten on vaikea palata kavereiksi. Eli luottaisin itse siihen, että jos suhde on pelkkä kaverisuhde osapuolten mielestä niin siihen on voitava luottaa.
Mitä väliä sillä on, jos joku on ollut ihan hullun rakastunut? Jos ei kuitenkaan ole enää yhtään rakastunut?
Taas ketju missä yritetään. Normalisoida moraalin puutetta ja poistaa seksuaaliset halut.
Vierailija kirjoitti:
Minun on vaan pakko hyväksyä.
Yksi avomieheni läheisimmistä ystävistä on hänen eksänsä. Koitin joskus vaatia miestäni katkaisemaan välit kyseiseen naiseen, mutta mieheni sanoi ihan suoraan, että ei aio niin tehdä, ja jos vielä esitän tuollaisia vaatimuksia, niin meidän suhde päättyy siihen.
En halua menettää miestäni, joten nyt sitten vaan siedän tilannetta, kun en kerran muutakaan voi.
N29
Ymmärrän ettei mies halua luopua ystävästään, mutta kuulostaa aika jyrkältä, jos mies sanoo lopettavansa suhteen tuollaisten vaatimusten takia. Kai siinä tilanteessa nyt muutakin olisi tehtävissä kuin koko suhteen katkaiseminen. Esim. keskusteleminen yms...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En enää. Kolme entistä miestäni petti minua exiensä kanssa, vaikka halusin luottaa. Onneksi nykyisellä puolisolla ei ole exiä kavereina ja eikä ole mitään pelkoa pettämisestä.
Mitä olet sille nyksälle oppinut antamaan mitä ne kolme edellistä ei sinulta saanut? Antoiko ne kolme eksää kukin vuorolllaan sulle vinkin, ja vasta neljännellä yrityksellä meni jakeluun. Nyt vaan skarppaat, ettei se neljäskin ala vilkuileen sivuilleen samasta syystä kuin eksäsi..
Meinaatko etten antanut seksiä eksille? Halusin enemmän kuin sain, joten siitä ei johtunut pettämiset.
Vierailija kirjoitti:
Minä luotan täysin siihen asti, kunnes toisin todistetaan. En ala naisystävää omimaan, vaikka näin ilmeisesti haluaisi. Omasta mielestäni en halua jakaa elämääni kenenkään kanssa, kehen en luota. Jos pettää niin mitä mustasukkaisuus olisi siinä auttanut? Pettäminen on hänen ratkaisunsa ja suhde jäisi sitten siihen. Tietysti välillä ajatuksia käy, mutta ne pitää vaan työntää syrjään.
Susta siis lojaalius muille ja parisuhteen jääminen pinnalliseksi ei haittaa, koska on olemassa luottoystäviä, ja puolison kanssa jaetaan vain peti ja raha-asiat? Mitä tarkoittaa että haluaisi? Testaako siis välittämistäsi ja toteaa että sulle ihan haileaa miten käy?
Huono ennuste.
Jotenkin ällöä ajatella että siinä sitä ollaan kaveria sen kanssa jonka kanssa joskus pani... En vaan voi mitään, en pystyisi ajattelemaan kovin neutraalisti. Ihmettelen kyllä miten jotkin voi.
Jos on edelleen yhteydessä niin miks ei säätö pitäny???
Painelkoon takaisin kyselemään jos tää ei kelpaa.
En. Menneet ovat menneitä. Jos exät ja vanhat säädöt kiinnostavat liikaa, niin silloin erojen syyt eivät ole kovin vakavia olleet, jolloin kumppani ei ole parisuhdematskua.
Miehet ruinaa muistoistojensa hurmassa ex-girlfriendejä takaisin edes johonkin yhteyteen FB tms. sivuilla kevyellä kenttäflirtillä kun avioliitossaan on jo ihan omastakin syystä homma luillaan. Hohhoijjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko etten antanut seksiä eksille? Halusin enemmän kuin sain, joten siitä ei johtunut pettämiset.
Ilmeisesti se antamisesi oli sanojen suuhun laitto toiselle? Soiko kellot yhtään?
Meillä on niin, että jos puolisolla on kuukautiset, voin käydä treffeillä exän kanssa poistamassa ylimääräiset paineet.