Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyväksytkö sen, että puolisollasi on kavereina exiä ja vanhoja säätöjä?

Vierailija
22.11.2018 |

Siis entisiä seksisuhteita, mutta nykyään enää kavereita. Onko sulle ok, että he viestittelevät, ehkä myös tapaavat? Miksi on ok? Miksi ei ole ok?

Kommentit (1142)

Vierailija
861/1142 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero eksiin ja tavisystäviin on se, että eksiin on ollut vetovoimaa, voimastakin ja seksisuhde. Yleensä.

Siksi ystävät ovat ihan eri kuin eksät. Ystävien kanssa ei ole ollut vetovoimaa ja seksiä.

Jos jollekin eksälle on jäänyt vielä kuitenkin kaipuuta tai haikailua, vaikkapa vain seksiin jos se on ollut hyvää, niin aina on vaara, että tilanne eskaloituu uudelleen kun ollaan läheisissä väleissä eron jälkeen. Vaikka itse olisikin jo menossa eteenpäin, niin aina se kiusaus on silloin suurempi kuin jonkun tavis ystävän kanssa.

Ihmisiä vain ollaan, heikkouksinemme. Tietysti on eroja joissa ei ole haikailuja, mutta elämää nähneenä tiedän, että on myös eroja, joissa vetovoima säilyy erosta huolimatta. Aina ei erota siksi, että tunteet loppui. On myös eroja jotka tapahtuvat jostain muusta syystä. Tai luultiin, että oli loppunut, muttei sitten ollutkaan. Kokonaan kuitenkaan.

Saattaa olla, että on eron jälkeen ollut useampikin uusi kumppani, jopa avioliitto, ja silti vaan eksän kanssa suhde jatkuu.

Vierailija
862/1142 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyisin tietenkin kavereina. Ja exän kanssa on lapsia niin onhan se lapsille paljon parempi jos vanhemmat ovat parhaita kavereita. Jos taas ovat hoitoja niin en kyllä itse ala tiedustelemaan nyxältä että kenen kanssa on säätänyt.

Itse en ole missään tekemississä ex-aviopuolison kanssa, johtuen siitä että hän rikkoi minun arvoja sekä mustamaalasi minut eron aikana. Itse kyllä ikävöin tuota minun parastakaveria ja haluaisin hänet takaisin elämääni. Siis ihan pelkästään parhaanakaverina. Mutta omalta kohdalta exä oli elämässä 20v (ja valitettavasti jatkaa edelleen muistikuvissa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
863/1142 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään pitää asiat yksinkertaisina. Olen sinkku ja uusia miehiä tavatessa olen huomannut, että yllättävän monella on eksiä tai ex- hoitoja ”kavereina”.

Usein olen huvittuneena seurannut, miten ilmiselvästi nämä daamit vihaavat toisiaan ja kyräilevät minuakin myrkyllisesti kaiken sen pintakaveruuden alla.

Lienee sanomattakin selvää, että tällaisen miehen kanssa en edes harkitse oikeaa suhdetta. P1lluni voin nuolettaa kerran, pari.

Ja ei, en jää ”kaveriksi” vaan kyllä mä siirryn sitten eteenpäin vihreämmälle laitumelle :)

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
864/1142 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ero eksiin ja tavisystäviin on se, että eksiin on ollut vetovoimaa, voimastakin ja seksisuhde. Yleensä.

Siksi ystävät ovat ihan eri kuin eksät. Ystävien kanssa ei ole ollut vetovoimaa ja seksiä.

Jos jollekin eksälle on jäänyt vielä kuitenkin kaipuuta tai haikailua, vaikkapa vain seksiin jos se on ollut hyvää, niin aina on vaara, että tilanne eskaloituu uudelleen kun ollaan läheisissä väleissä eron jälkeen. Vaikka itse olisikin jo menossa eteenpäin, niin aina se kiusaus on silloin suurempi kuin jonkun tavis ystävän kanssa.

Ihmisiä vain ollaan, heikkouksinemme. Tietysti on eroja joissa ei ole haikailuja, mutta elämää nähneenä tiedän, että on myös eroja, joissa vetovoima säilyy erosta huolimatta. Aina ei erota siksi, että tunteet loppui. On myös eroja jotka tapahtuvat jostain muusta syystä. Tai luultiin, että oli loppunut, muttei sitten ollutkaan. Kokonaan kuitenkaan.

Saattaa olla, että on eron jälkeen ollut useampikin uusi kumppani, jopa avioliitto, ja silti vaan eksän kanssa suhde jatkuu.

Ja tuolla logiikalla kaikki ovat alkuun olleet vieraita ihmisiä, joten ei kai sitä kannata antaa puolison tehdä uusia tuttavuuksiakaan!

Omassa kaveripiirissäni on kyllä hyvin epätavallista että kukaan säätäisi eksänsä kanssa pl. Ehkä eroa seuraavat pari kuukautta. Kaikki pettämisetkin mitkä tiedän on olleet ihan muiden kuin eksien kanssa.

Vierailija
865/1142 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju tiivistettynä: osa kuvittelee, että rajaamalla kumppanin ja yhteydenpitoa eksiin voi estää pettämisen. 

Osa tajuaa, että mikään kontrollointi ei estä pettäjää. 

Luottamus on valinta. 

Jos ei luota itseensä ja toiseen niin paljon, että voi kyttäämättä elää suhteessa, niin ei se tosiaan ole muilta pois. Itse en tällaisen ihmisen kanssa uskaltaisi aloittaa suhdetta. Ihan siksi, että selvästi heille pettäminen on vain tilaisuudesta kiinni. Minä olen ollut pettämättä ystävä eksän kanssa 10 vuotta ja sama jatkuu. Jos kumppani pettäisi minua, se olisi hänen virheensä. 

Joka johtuu hänen halustaan pettää. Annan ihmisille vapauden olla, mitä haluavat ja kenen kanssa haluavat. 

Muut hoitavat suhteensa miten parhaaksi näkevät, en paheksu kyttääjiä, korkeintaan säälin. 

Toisin päin tuntuu olevan suorastaan pakottava tarve tuomita vieraiden ihmisten suhteita. Kannattaisi miettiä, mistä omasta epävarmuudesta se kertoo. 

Vierailija
866/1142 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tuolla logiikalla kaikki ovat alkuun olleet vieraita ihmisiä, joten ei kai sitä kannata antaa puolison tehdä uusia tuttavuuksiakaan!

Omassa kaveripiirissäni on kyllä hyvin epätavallista että kukaan säätäisi eksänsä kanssa pl. Ehkä eroa seuraavat pari kuukautta. Kaikki pettämisetkin mitkä tiedän on olleet ihan muiden kuin eksien kanssa.

Ehkä niin sitten sinun piireissäsi. Tai sitten osaavat pitää vain suhteensa niin hyvin salassa. Tuskin kukaan kertoo kovin yleisesti, että pitää suhdetta eksään yllä.

Itse kirjoitin ihan kokemuksesta ja todellisesta elämästä, että näinkin on.

Ku itse aikoinaan erosin ensimmäisestä mielestäni niin luulen juuri noin, että kuka ihme nyt enää eksän kanssa mitään touhuilisi, miksi ihmeessä? Kun kerran siitä on eronnut. Olisin täällä kirjoittanut juuri samoin kuin moni muukin.

Mutta sitten kun aikaa ja elämänkokemuksella, unta alkoi kerta, niin nyt sitten kirjoitinkin näin kuin kirjoitin.

Jokainen saa uskoa ja elää kuinka haluaa, mutta se on kyllä totta, että jotkut pitävät yllä suhdetta johonkin, ei jokaiseen, eksään yllä, vaikka on erottu ja uusia suhteita.

Ei se kemia ja tunteet aina kuole, juurikin niin, että eron jälkeen joksikin aikaa ehkä, mutta kun aikaa kuluu ja eronjälkeiset kuohut vaimenee, niin sitten voidaan rauhallisesti keskustella ja huomataan, että vetovoimaa ja tunteitakin toiseen vielä on.

Voidaan todeta, että yhteiselämä ja yhdessäasuminen ei onnistu, mutta muullatavoin eläen kyllä.

Ei ole yhtä ainoaa tarinaa erosta ja eksistä. Ei elämä ole niin yksinkertaista vaan varsin monisyistä ja ihmeellistä.

Elämässä monta on ihmeellistä asiaa, se kummastuttaa, hämmästyttää pientä kulkijaa...

Vierailija
867/1142 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä niin sitten sinun piireissäsi. Tai sitten osaavat pitää vain suhteensa niin hyvin salassa. Tuskin kukaan kertoo kovin yleisesti, että pitää suhdetta eksään yllä.

Ku itse aikoinaan erosin ensimmäisestä mielestäni niin luulen juuri noin, että kuka ihme nyt enää eksän kanssa mitään touhuilisi, miksi ihmeessä? Kun kerran siitä on eronnut. Olisin täällä kirjoittanut juuri samoin kuin moni muukin.

Mutta sitten kun aikaa ja elämänkokemuksella, unta alkoi kerta, niin nyt sitten kirjoitinkin näin kuin kirjoitin.

Jokainen saa uskoa ja elää kuinka haluaa, mutta se on kyllä totta, että jotkut pitävät yllä suhdetta johonkin, ei jokaiseen, eksään yllä, vaikka on erottu ja uusia suhteita.

Ei se kemia ja tunteet aina kuole, juurikin niin, että eron jälkeen joksikin aikaa ehkä, mutta kun aikaa kuluu ja eronjälkeiset kuohut vaimenee, niin sitten voidaan rauhallisesti keskustella ja huomataan, että vetovoimaa ja tunteitakin toiseen vielä on.

Voidaan todeta, että yhteiselämä ja yhdessäasuminen ei onnistu, mutta muullatavoin eläen kyllä.

Ei ole yhtä ainoaa tarinaa erosta ja eksistä. Ei elämä ole niin yksinkertaista vaan varsin monisyistä ja ihmeellistä.

Elämässä monta on ihmeellistä asiaa, se kummastuttaa, hämmästyttää pientä kulkijaa...

Niin. Ei ole yhtä ainoaa tarinaa erosta ja eksistä, mutta koska sinä jatkoit suhdetta eksääsi, epäilet myös muita. 

No, alleviivasit juuri kertomani todeksi. Et luota itseesi etkä muihin JA yleistät oman logiikkasi ja toimintasi muihin. 

T. 877

Vierailija
868/1142 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, teit liian suoraviivaisen päätelmän. Miksi sitten, jos oletetaan että minä juuri olen jatkanut suhdetta eksääni, miksi se olisi niin ainutlaatuinen yksittäinen tapahtuma, että olisin ainoa laatuani? Että minä olisin se yksi ja ainoa, joka niin tekee? Ja muut silti eivät?

Ei se ihan niinkään ole. Aika utopistinen ajatus.

Mutta jokaisen on omat polkunsa kuljettava ja kantapään kautta oppinsa saatava, niin se vaan on. Jotkut onnistuvat kulkemaan ilman kuoppia, jotkut oppivat sulkemaan silmänsä, jotkut haluavat säilyttää uskonsa omaan näkemykseensä ja olkoon niin.

Ja en ole epävarma vaan realisti. En enää usko ihmisiin sokeasti, vaan luotan siihen, mitä olen itse nähnyt ja kokenut. Luotan omaan järkeeni.

Ihmiset eivät useinkaan ole mukavia ja ajattele toisia ja toisten tunteita vaan pääasiassa itseään.

Vierailija
869/1142 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, teit liian suoraviivaisen päätelmän. Miksi sitten, jos oletetaan että minä juuri olen jatkanut suhdetta eksääni, miksi se olisi niin ainutlaatuinen yksittäinen tapahtuma, että olisin ainoa laatuani? Että minä olisin se yksi ja ainoa, joka niin tekee? Ja muut silti eivät?

Ei se ihan niinkään ole. Aika utopistinen ajatus.

Mutta jokaisen on omat polkunsa kuljettava ja kantapään kautta oppinsa saatava, niin se vaan on. Jotkut onnistuvat kulkemaan ilman kuoppia, jotkut oppivat sulkemaan silmänsä, jotkut haluavat säilyttää uskonsa omaan näkemykseensä ja olkoon niin.

Ja en ole epävarma vaan realisti. En enää usko ihmisiin sokeasti, vaan luotan siihen, mitä olen itse nähnyt ja kokenut. Luotan omaan järkeeni.

Ihmiset eivät useinkaan ole mukavia ja ajattele toisia ja toisten tunteita vaan pääasiassa itseään.

Meediokin vielä, kun ilmeisesti kuvittelet tietäväsi, mitä olen tai en ole kokenut. 

Olen kokenut monia vaikeita asioita, myös petetyksi tulemisen. Ei muuta mitenkään näkemystäni, päinvastoin. 

Olet tehnyt valintasi siinä missä minäkin. Vain sinulla on tarve tuoda esille sitä, että valintasi olisi jotenkin "parempi". Kun pitää oikein erikseen korostaa, että SINä olet realisti etkä usko enää ihmisiin sokeasti. 

Niin, kuka on sanonut, että uskoo sokeasti. Jos luottamus on mielestäsi sitä, niin eipä ole minulta pois. 

Vierailija
870/1142 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sanon vain, että jokainen saa olla tai ei olla yhteyksissä eksiinsä, mutta se on harhaa, että kaikki eksät ovat vain *kavereita*.

Jokainen saa säilyttää luottamuksensa ihmisiin, mutta minulla on oikeus myös olla realistinen ja sanoa mielipiteeni, en katso, että sillä nostan mitenkään itseäni paremmaksi ihmiseksi.

Miksi ihmeessä? Mielipiteistä tässä on kysymys ja ihmisten omista kokemuksista asiaan. Tyhmähän olisin jos muitten mieliksi kirjoittaisin, että eksät ovat aina vain kavereita eikä muuta vaihtoehtoa ole olemassa.

Miksi otat noin henkilökohtaisesti? Mikä kolahti sinuun noin kovin? Oletko itse ehkä kuitenkin epävarma kumppanisi suhteen?

Ja haluat noin kovin teilata minun näkökantani?

Se mitä ei sanota ei ole olemassa?

Vierailija
871/1142 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, sanon vain, että jokainen saa olla tai ei olla yhteyksissä eksiinsä, mutta se on harhaa, että kaikki eksät ovat vain *kavereita*.

Jokainen saa säilyttää luottamuksensa ihmisiin, mutta minulla on oikeus myös olla realistinen ja sanoa mielipiteeni, en katso, että sillä nostan mitenkään itseäni paremmaksi ihmiseksi.

Miksi ihmeessä? Mielipiteistä tässä on kysymys ja ihmisten omista kokemuksista asiaan. Tyhmähän olisin jos muitten mieliksi kirjoittaisin, että eksät ovat aina vain kavereita eikä muuta vaihtoehtoa ole olemassa.

Miksi otat noin henkilökohtaisesti? Mikä kolahti sinuun noin kovin? Oletko itse ehkä kuitenkin epävarma kumppanisi suhteen?

Ja haluat noin kovin teilata minun näkökantani?

Se mitä ei sanota ei ole olemassa?

Olet nyt kyllä ainoa, joka tekee toisista tulkintoja parin viestin perusteella. Minä kommentoin tekstiäsi, sinä minun oletettuja piirteitäni tai ongelmiani. 

I rest my case. :D

Vierailija
872/1142 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Ei ole yhtä ainoaa tarinaa erosta ja eksistä, mutta koska sinä jatkoit suhdetta eksääsi, epäilet myös muita. 

No, alleviivasit juuri kertomani todeksi. Et luota itseesi etkä muihin JA yleistät oman logiikkasi ja toimintasi muihin. 

T. 877

Pata kattilaa soimaa. Itsehän tässä asetat monta oletusta ja omasta päästäisi *tietoja* minusta ja elämästäni.

Tietämättä lainkaan tilannettani.

Vierailija
873/1142 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. 877

Pata kattilaa soimaa. Itsehän tässä asetat monta oletusta ja omasta päästäisi *tietoja* minusta ja elämästäni.

Tietämättä lainkaan tilannettani.

Ehei, nuo asiat kerroit kyllä tässä ketjussa itse.

Vierailija
874/1142 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapas te, jotka ette hyväksy mitään kanssakäymistä sen eksän kanssa sellainen asia, että jos ex pariskunnalla on yhteisiä lapsia, niin miten heidän asiansa hoidetaan ilman, että vanhemmat ovat missään tekemisissä keskenään ? Oletteko sitä mieltä, että kun otatte sen kumppanin, jolla on edellisestä suhteesta lapsia, niin ne lapsetkin on heivattava takavasemmalle? Yksikään lapsi ei ole eron syy, ja yhdenkään lapsen ei tarvitse kärsiä enempää . Normaalit järjellä varustetut ihmiset kyllä hoitavat eron jälkeenkin yhteisten lasten asioita ihan yhdessä sopimalla. Itseäni ei kiinnosta vähääkään eksän uusi suhde, eikä päinvastoin. Kuitenkin ihan sulassa sovussa hoidamme edelleen yhteisten lastemme asioita. Ne ovat asioita, jotka eivät meidän kummankaan mielestä kuulu uusille kumppaneille ja kyllä voin sanoa, että jos oma uusi mieheni olisi niin mustasukkainen, että kieltäisi yhteydenpidon omien lasteni isään, niin kyllä minä heivaisin aika nopeasti uuden ukkoni pois.

Jos on lapsia, silloin tilanne on tietenkin eri. Silloin on pakko pitää yhteyttä lapseen liittyvissä asioissa .

Pidän hyvänä asiana sitä että hoidetaan yhteydet asiallisesti lasten etua ajatellen. Silloinkaan ei tarvitse exän kanssa mikään ystävä olla.

Vierailija
875/1142 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis uskooko ihmiset tosiaan että suurin osa pettämisistä tapahtuu eksän kanssa? Bullcrap. Työkaverit on varmasti yliedustettuina tilastossa, kiellättekö puolisoiltanne tyky-päivät ja pikkujoulut?

Eksien kanssa vehtaaminen on vähän sellaista alemman sosiaaliluokan ihmisten toimintaa,

Vierailija
876/1142 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exät, joiden kanssa yhteisiä lapsia = OK

Exät, joiden kanssa oltu vuosia kavereita suhteen loputtua ilman intiimiä läheisyyttä = OK

Lyhyet suhteet = miksi? Ei ehkä.

Yhden illan pano, jonka kanssa satunnaista viestittelyä = EI

Vierailija
877/1142 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä hyväksy, mitä exiä semmoset, joitten kanssa touhattu, ja yhä ollaan tekemisissä?

Seokkaa ny siihe, mut tää mun näkemys, pentele.

Vierailija
878/1142 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju tiivistettynä:

Ei hyväksymistä - puoltaa realistit... ja erotilastoja ja niiden syitä silmät auki lukevat.... Joilla joko ottanut ohraleipä ja joutunut jätetyksi/petetyksi.... tai sivusta seurannut elämää.... tai itse osallistunut/osallistuu vanhojen härskiintyneiden voipakettien (lue: aiemmin jo pomppulinnana pidettyjen) vatkailuun ja on avoin toiminnastaan....

Hyväksymistä - puoltaa ne joilla oma lehmä ollut ojassa ja on siellä visusti juuri nytkin. Joko jännityksellä, tuleeko siitä jotain enemmän kuin maustetta arkeen, tietoisestikin vanhasta tottumuksesta....

Tiedostaa ja tajuaa että on yleistä muttei aio tehdä asialle mitään. Saadakseen itse vapauksia tai elääkseen kuin karkkikaupassa pelleillen ihmisten tunteilla.

Tai sitten on jokin todellisuusharha ettei vetovoimaa voi olla kuin oman kultanuppusen osalla itseään kohtaan. Ikäänkuin muuta maailmaa ei olisi.

Hyväksyntää ei entisiin naimakavereihin /potentiaalisiin puolisoehdokkaisiin (mun naiseni nimitti mieskavereitaan minulle niin, ja ei oltu onneksi naimisissa, koska erottiin jonkin ajan päästä)oikeasti voi olla sellaisella, joka on realisti ja tajuaa pettämisen eksän kanssa olevan yleistä ja haluaa elää normaalia parisuhdearkea vailla turhaa draamaa.

Vierailija
879/1142 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon valitettavasti tainnut "omia" puolison naispuoliset ystävät :D Nyt vasta tajusin kun mietin että eihän mun puolisolla oo naisia ystävinä... Niistä on jotenkin vuosien saatossa tullutkin enemmän mun ystäviä joiden kanssa käyn viihteellä :D

Vierailija
880/1142 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketju tiivistettynä: osa kuvittelee, että rajaamalla kumppanin ja yhteydenpitoa eksiin voi estää pettämisen. 

Osa tajuaa, että mikään kontrollointi ei estä pettäjää. 

Luottamus on valinta. 

Jos ei luota itseensä ja toiseen niin paljon, että voi kyttäämättä elää suhteessa, niin ei se tosiaan ole muilta pois. Itse en tällaisen ihmisen kanssa uskaltaisi aloittaa suhdetta. Ihan siksi, että selvästi heille pettäminen on vain tilaisuudesta kiinni. Minä olen ollut pettämättä ystävä eksän kanssa 10 vuotta ja sama jatkuu. Jos kumppani pettäisi minua, se olisi hänen virheensä. 

Joka johtuu hänen halustaan pettää. Annan ihmisille vapauden olla, mitä haluavat ja kenen kanssa haluavat. 

Muut hoitavat suhteensa miten parhaaksi näkevät, en paheksu kyttääjiä, korkeintaan säälin. 

Toisin päin tuntuu olevan suorastaan pakottava tarve tuomita vieraiden ihmisten suhteita. Kannattaisi miettiä, mistä omasta epävarmuudesta se kertoo. 

Lisätään vielä tähän perään, että minua on myös petetty. 

Eksät eivät aiheuta mustasukkaisuutta tai kiinnosta missään muussa kuin ystävä-mielessä. Mieleni ei ole muuttunut, vaikka olen tullut petetyksi.

Ymmärrän sen, että osalle luottamus ei ole mahdollista. Kyttääminen tai kieltäminen ei muuta asiaa miksikään, mutta tosiaan, kieltäkää ja kytätkää omissa suhteissanne ihan miten paljon vain. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi