Hyväksytkö sen, että puolisollasi on kavereina exiä ja vanhoja säätöjä?
Siis entisiä seksisuhteita, mutta nykyään enää kavereita. Onko sulle ok, että he viestittelevät, ehkä myös tapaavat? Miksi on ok? Miksi ei ole ok?
Kommentit (1142)
Tuo on käytettyinä hankittuihin naisiin liittyvä ongelma, ei koske minua.
En hyväksy koska minulla on oikeus olla rohkeasti oman mielipiteeni mukaisesti elämässä.
Jos minulle tulee miesystävä joka alkaa venkoilemaan eli ei halua sopia asioista niin että saadaan järkevä konsensus, hän voi vapaasti jatkaa vapaata elämäänsä omien arvojensa mukaan.
En aio lähteä nyt edes tarjolle kun on niin kamalan paljon noita mielenterveysongelmia miehillä ettei ne erota vierasta naista omasta edes päivänäöllä.
Eikä ne ees osaa arvostaa normaaleita elämisen asioita vaan tarviaa olla monia hohdokkaita ystävättäriä jotta ois ees joku tunne miehisyyestä.
Ja sama naisilla. Ja sitten ne haukkuu selän takana kun oma kulta on sellanen vätys ettei oo ees mustasukkanen ja välitä vaikka just on ihan ite saaneet päässä vipstaakkelin siihen suuntaan että menköön ja tulkoon miten lystää kunhan aina kotio palaa...
Ei ole mitään hyväksyttävää siinä että kumppanilla on halu ja tahto ylläpitää sellaisia ihmissuhteita johon on liittynyt jotain intiimiä. Miksi haluaisi ylläpitää yhteydenpitoa aiempiin halujensa kohteisiin? Mikä saa puhumaan termeillä 'me ollaan vaan ystäviä' ja 'se on vaan seksiä' ja 'hän tuntee minut paremmin kuin kukaan'?
Kaikki nuo pitää sisällään lauseet:
- sinun tulee uskoa mitä sanon jo pelkästään siksi että sanon niin.
- älä kyseenalaista minun tapojani toimia koska tarvitsen tätä ihmissuhdetta niin paljon etten tiedä mitä teen ilman sitä.
Joka on sama kuin sanoisi suoraan: et ole minulle niin merkityksellinen, että haluaisin edes keskustella millaisia muita tapoja elää elämäänsä ylipäätään on.
Siis entisiä pelkkiä seksisuhteita? Vähän sama kuin jos laitat avatun suklaalevyn pöydälle ja kerrot ettet tietenkään enää maista! Seksihän on namia!
En hyväksy. Enkä usko että miehenikään hyväksyisi. Ihme tyyppejä täällä kun hyväksyvät moista.
En muista olenko vastannut aikaisemmin, joten pahoitteluni jos toistan.
Vastaukseni on kyllä ja ei. Riippuu niin tapauksesta. Miehen yksi eksistä on meidän yhteinen kaveri ja mikään ei hierrä ketään. Hyvä tyyppi kysymyksessä.
Mutta sitten yksi eksistä on ihan jäätävä nauta. Hänellä mieheen on jäänyt kuin jokin omistussuhde ja minun tulo kuvioihin olisi kuin olisin tullut hyppimään takapihalle luvatta. En ymmärrä mitä mies on edes siinä naikkosessa aikanaan nähnyt, koska olemme aivan päinvastaiset ihmiset. No, ei se tosin se suhde kestänytkään, että sen puolesta.
Oikeastaan tuo nauta pitää poikkeusta tuossa porukassa. Nimittäin muut eksät molemmin puolin ovat ok. Kaksi usein tangoon tarvitaan, joten helposti lukijallakin voi vilahtaa mielessä, että enhän vain mustis ole ja onko minussa kenties jotain vikaa. Melkein sanoisin, ettei. Tuo kanttura on saanut siltoja palamaan takanaan vaikka missä ja ei ole toimeen oikein kenenkään kanssa. Ehkä loppujen lopuksi päällimmäisen tunne mikä hänestä jää on sääli. Hän on aivan pilalle hemmoteltu prinsessa. Oli ainoa lapsi, joka sai aivan kaiken, eikä täten kai ole tottunut koskaan toimimaan ihmisten kanssa.
Kertokaapas te, jotka ette hyväksy mitään kanssakäymistä sen eksän kanssa sellainen asia, että jos ex pariskunnalla on yhteisiä lapsia, niin miten heidän asiansa hoidetaan ilman, että vanhemmat ovat missään tekemisissä keskenään ? Oletteko sitä mieltä, että kun otatte sen kumppanin, jolla on edellisestä suhteesta lapsia, niin ne lapsetkin on heivattava takavasemmalle? Yksikään lapsi ei ole eron syy, ja yhdenkään lapsen ei tarvitse kärsiä enempää . Normaalit järjellä varustetut ihmiset kyllä hoitavat eron jälkeenkin yhteisten lasten asioita ihan yhdessä sopimalla. Itseäni ei kiinnosta vähääkään eksän uusi suhde, eikä päinvastoin. Kuitenkin ihan sulassa sovussa hoidamme edelleen yhteisten lastemme asioita. Ne ovat asioita, jotka eivät meidän kummankaan mielestä kuulu uusille kumppaneille ja kyllä voin sanoa, että jos oma uusi mieheni olisi niin mustasukkainen, että kieltäisi yhteydenpidon omien lasteni isään, niin kyllä minä heivaisin aika nopeasti uuden ukkoni pois.
Tää on taas niin tätä.
Antakaa noiden yh-naisten muhia omassa sopassaan ja jättäkää ne rauhaan.
Lapsien asioiden hoito 99% päiväpano exän kanssa.
Mitä ovat asiat joita ei pysty hoitamaan puhelimessa?
Onneksi eksän uusi kumppani hyväksyy, että ollaan vielä väleissä. Tosin hyvin harvoin ollaan tekemisissä. Eksä on jopa vielä lähiomaiseni, koska minulla ei ole enää lähisukulaisia. Hänellä on myös vara-avaimet asuntooni, kuten minulla on hänen asuntoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Tää on taas niin tätä.
Antakaa noiden yh-naisten muhia omassa sopassaan ja jättäkää ne rauhaan.Lapsien asioiden hoito 99% päiväpano exän kanssa.
Tottakai ne voi hoitaa puhelimessa, mutta kysymys oli siitä, että hyväksytäänkö mitään yhteydenpitoa, kun se puhelimessa puhuminenkin on sitä yhteydenpitoa.
Vierailija kirjoitti:
Tää on taas niin tätä.
Antakaa noiden yh-naisten muhia omassa sopassaan ja jättäkää ne rauhaan.Lapsien asioiden hoito 99% päiväpano exän kanssa.
Minä en harrasta päiväpanoja eksäni kanssa, silti hoidamme lasten asiat yhdessä. Voi luoja näitä mustasukkaisia mammoja. Me olemme eronneet ihan syystä.
"859/852 |
klo 21:37 | 20.1.2019"
Tuon kommentit naudoista ja muusta huokuu vihaa.
En ymmärrä miten paljon valtaa tuon kirjoittaja kokee menettäneensä kun yksi haaremista ei olekkaan enää suostunut suosioon.
Eikä minun tarvitsekaan ymmärtää. Ilmeisesti paljon.
Ja jos on oikeasti ko.mies luikkunut takaisin tuollaisen naisen porukkaan niin ilmeisesti kokee ettei ole muuta sosiaalista elämää...Ja suosion leyhyttelyssä on jotain magneettista...
Toivottavasti jonain päivänä tuokin mies löytää omat jalat jotka kantaa, ja aidon parisuhteen jossa ei ulkopuoliset vetele naruista. Nuo naruista eksiään kiskovat kun ei tiedä mitä arki oikeasti on, eikä niitä kiinnostakkaan. Helppo elämä oman navan kautta kiinnostaa niitä eniten.
Moni mielenterveysongelmakin jää hoitamatta tai niitä muodostuu lisää kun arki on rikkonaista (miehen veto tällaisiin naudaksihaukkujiin pitää levotonta tunnelmaa yllä) ja perheen omia sääntöjä ja arkirutiineja ei pääse muodostumaan. Ja sitä se kärkäs puuttuminen pariskunnan arkeen onkin näillä naudaksihaukkujilla.
Jollei suoraa, niin sukulaisten tai muiden tuttavien kautta ylläpidetään juttua että kunhan tuokin parisuhdeviritys tuosta taas kaatuu, niin ollaan avosylin ottamassa kaveriporukkaan vastaan jotta ryhmäjollotukset kantturoista pääsee voimiinsa.
Ja sitä koitetaan saada aikaan monin tavoin kuten monesti tahallista puuttumista, epäilyksen kylvämistä, kiskotaan takaisin rellutteluihin, päihteisiin ja surutta. Vaikka tasainen elämä olis jo miehellä ihan siinä aluillaan, mahdollisuus vihdoin alkaa tervehtymään kaikesta. Valitettavasti joillain miehillä veri vaan vetää naudaksihaukkujiin ja se vaan johtaa tragedioihin.
En siis hyväksy. Ja yhteinen päätös se pitää olla. Molempien ymmärtää se arki ja omat tulevaisuuden haaveet normielämässä.
- Sosiaalisten verkostojen haaveet elämästä kuinka sen pitäisi sujua, on ns.julkikuvaa. Niihin sisältyy runsaasti liikkuvia osia koska kaveriporukka tai kaverisuhde tjtns.ja niiden ihmisten elämään liittyvät arkiasiat joita ei voi kukaan muu tietää kuin ne itse 24/7. Heidän yksityiset haaveet ja toistuvat virheet. Heidän jokaisen oma tarve omiin yksityisiin hetkiin. Kaikilla on sellaista. Kaikki vaikuttaa kaikkeen.
- Arkihaaveet oman kullan kanssa tai oman arjen huomioivat yksityiset haaveet on täysin oma lukunsa, intiimejä ja henkilökohtaisia jotka tietää vain itse ja oma rakas. Selkeä yksikkö joka vetää yhtä köyttä. Mahdollisuus olla rehellinen itselle ja rakkaalle täydellisesti. Luottamuspohjalle on erityinen tarkoitus. Yhteinen tulevaisuus ja arki. Yhteistä arkea ja arkivastuuta ei voi ylläpitää ja kantaa kuin ne kaksi aikuista jotka on parisuhteessa. Kaikissa elämän osa-alueissa.
Vierailija kirjoitti:
Minä luotan täysin siihen asti, kunnes toisin todistetaan. En ala naisystävää omimaan, vaikka näin ilmeisesti haluaisi. Omasta mielestäni en halua jakaa elämääni kenenkään kanssa, kehen en luota. Jos pettää niin mitä mustasukkaisuus olisi siinä auttanut? Pettäminen on hänen ratkaisunsa ja suhde jäisi sitten siihen. Tietysti välillä ajatuksia käy, mutta ne pitää vaan työntää syrjään.
Tällaisia järkeviä ja tasapainoisia miehiä pitäisi olla enemmän! Todellakin, mustasukkaisuus ei muuta asioita ainakaan parempaan suuntaan. Jos et luota kumppaniisi, miksi edes olet sellaisen ihmisen kanssa johon et luota?
Molemmilla voi olla kavereina eksiä ja säätöjä.
Asia on vuosien varrella testattu ja puhuttu. Jos on jotain silmänvilkutusta tai muuta epämääräistä, voi itse miettiä, onko oikea homma.
Kyllä sen tietää, mikä on rehellistä ja vilpitöntä. Eipä niissä ole mitään salattavaa.
Mitä tarkoittaa käsite 'vanha säätö' ja millä tavalla se eroaa exästä?
En. Ajattelin joskus, että kyllä.
En.
Ehkä, jos tapaa 20vuodrn kuluttua ja silleen.
Ehkä kuitenkaan en.
Tyttelillä ja hänen exällään on sama yhteinen kaveripiiri. Käyvät välillä keilaamassa ja baarissa sen jälkeen. Ei haittaa vaikka tytteli sanoo tulevansa kotiin klo 21.00 ja tuleekin 23.00. En jaksa olla mustasukkainen, se syö hirveästi energiaa. Liika sitominen tuhoaa parisuhteen ennen pitkää.
Vierailija kirjoitti:
No en koe, että minulla olisi mitään oikeutta hyväksyä tai olla hyväksymättä vaimoni ystäviä. En omista häntä, ja jos hän haluaa uudelleenlämmittää suhteensa jonkun kanssa, niin myöskään sille en minä voi mitään. Hän on minun kanssani toivottavasti vain ja ainoastaan siinä tapauksessa että todella HALUAA olla, ja jos haluaa olla jonkun muun kanssa niin minä en voi sitä estää. Hän on ihminen jolla on vapaa oma tahto. Monet hänen existään ovat nykyään myös minun ystäviäni.
Tässä on hyvin sanottu se mitä itse ajattelen myös. Olen tuoreessa suhteessa mieheen, jolla on vajaa 20v suhde takana ja itselläni vähän alle 15v suhde takana. Kummankin suhteen päättymisestä on riittävästi aikaa ja kumpikin on hyvissä väleissä entisensä kanssa, ero ei ollut riitaisa. Miestä vaivaa todella paljon se, että minulla on fb-kavereissa tämä exäni (lasteni isä) sekä pari muuta eksää, joiden kanssa oltiin kavereita eron jälkeen jo ennen fb-aikaa muutenkin. Hän on myös varpaillaan koko ajan, että viestittelenkö jollekin näistä eksistäni ja mitä puhuin ex-aviomieheni kanssa, kun hän soitti (lasten asioista) ja havaitsen kyllä luottamuspulaa tässä asiassa.
Hän on itse myös säännöllisesti tekemisissä eksänsä kanssa (ei lapsia, mutta yhteisomistuksessa oleva mökki) ja minua se ei voisi vähempää kiinnostaa. En myöskään pelkää tai mieti mitään, jos hän lähtee baariin kaverien kanssa. Olen ajatellut niin, että jos se haluaisi eksänsä, niin siihen on ollut tilaisuuksia ja aikaakin. Jos se haluaa jonkun muun, esim. nyt sieltä baarista, niin sitten se menee, en mä voi sitä käsiä sitomalla pitää itselläni. Siksi en ymmärräkään tuota, että jotain fb-kaverilistaa kontrolloimalla yritetään pitää rakkaudesta kiinni. Kyllä se ihminen siinä pysyy, jos haluaa pysyä. Ja vastaavasti vaikka FB-kaverilista olis puolison tarkan kontrollin alla, niin kyllä se ihminen menee ja pettää, jos haluaa niin tehdä :)
En usko että exät ovat yhtään sen suurempi riski kuin mitä kaikkia uusia säätöjä voi syntyä. Koska vain, missä vain.
Mun parin exän nyxät ovat kieltäneet kaiken viestittelyn mun kanssa. Ei yhteisiä lapsia, mutta tietty paljon muuta yhteistä. yhden exän kaa kuitenkin tavattu "salaa" muutamia kertoja, siinä oli kyse vaan ikään kuin molemminpuolinen vakuuttuminen, että pystyy ihan sivistyneesti olemaan kavereina, riitojen jälkeen. Ei mitään seksiä. Yks toinen taas ehdotti yllättäen vuosi eron jälkeen jotain salasuhdetta, ja oli niin uhkaava että jos nyksä Saa tietää.... Oli helppo olla vastaamatta tähän.
Nykyiselle miesystävälleni kaikki säädöt puolin ja toisin, vastakkaisen sukup ystävät, Exät ovat ihan äärettömän vaikea asia. Emme Ole seurustelleet kauan, ja ymmärrän että hänellä on joku ihan mieletön trauma mistä ei suostu puhumaan.
En hyväksy. Mielipiteestähän tässä oli kyse. Minun mielestäni tarpeetonta pitää yllä menneisyyden haavekuvia. Terve ihminen osaa mennä eteenpäin ja katsoa myös realistisesti kokonaiskuvaa.
Puolisoni toimii silti miten haluaa, enkä edes yritä estää häntä. Miten edes voisin?
Rehellistä keskustelua voin edellyttää, mutta jos hän päättää olla epärehellinen, en voi sitäkään estää.
Epärehellisyydeksi luen kaikki kiemurtelut ja rivien välit.
Hän kun hyvin on tietoinen ja vielä älykäskin ymmärtämään että haluan elämää vailla monimutkaisia ihmissuhteita ja iltaitkuja siitä miten elämä on tällaista.
No elämä on välillä rankkaa ja välillä pelkkää Aku Ankkaa.
Eli ei kovin kummallista että arkipäivät on välillä tylsiä tai vaikeita ja joskus onnellisia.
Ja rehellinen ihminen on silloin kun tietää mikä on puolison mielestä pettämistä, ja avaa sitä suutaan asiasta kuten asiat on. Ilman kiertoilmaisuja.
Eikä ylitä niitä rajoja itselleenkään selittelemällä.
Arvostuksen puute ja selvä tarve huijata puolisoa on joillain läpinäkyvämpää kuin toisilla. Silti kyse on samasta asiasta.
Vaikka kuinka on totta ja siihen vetoaakin että omien arvojen mukaan saa kukin elää. Voi pitää ystävien ja eksien kanssa salaisuuksia vaikka pettämisten suhteen.
Silti rehellinen ihminen on vasta silloin kun kunnioittaa toisen arvoja. Eli kertoo suoraan jos aikoo elää omien, erilaisten arvojen mukaan.
Sellaisten, johon kuuluu esim. arpominen kenen kanssa hyvä parempi paras. Vedoten hädän tullen itsepetokseen tai rakastumisen tunteen rakastamiseen.
Kuitenkin hyvin tietoisesti suunnittelee ja junailee niin pettämistilanteet ja -mahdollisuudet, kuin kaiken muun sen ympärille.
Arvostuksen puutteesta kertoo sekin jollei välitä puolison arvomaailmasta tai edes siitä että olis jotenkin yhdessä määritetty mikä on ok ja mikä ei.
Jollei ole valmis sopimaan mitään, on valmis leikkimään harmailla alueilla vaikka varmasti on käynyt ilmi että pettäminen ei ole ok.
Harmailla alueilla ja sanoilla sekä sanojen merkityksillä leikkiminen on kiusantekoa mikäli ilmassa on tunne että nyt tällä joko haetaan riitatilannetta tai sitten haetaan jokin kommentti jolla validoidaan omaa väitettä toisen mustasukkaisuudesta.