Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyväksytkö sen, että puolisollasi on kavereina exiä ja vanhoja säätöjä?

Vierailija
22.11.2018 |

Siis entisiä seksisuhteita, mutta nykyään enää kavereita. Onko sulle ok, että he viestittelevät, ehkä myös tapaavat? Miksi on ok? Miksi ei ole ok?

Kommentit (1142)

Vierailija
821/1142 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin kyllä todella omituisena, jos eksäni nykyinen kieltäisi minkäänlaisen tekemisissä olemisen minun kanssani. Meillä kun kuitenkin on niitä yhteisiä lapsia, joiden asioista edelleen yhdessä sovitaan.

Vierailija
822/1142 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pakkohan se on hyväksyä, vaikka ei itse pitäisi asiasta.

En voi estää aikuisen ihmisen päätöksiä enkä tehdä valintoja hänen puolestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/1142 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ex jopa bestiksenä. Parisuhde sen kanssa oli kauniisti sanoen jotain ihan hirveää, mutta niin vaan kaveruus nosti päätään siitä tuhkasta. Yhteiset lapset saattoivat auttaa asiaa :P No, nyt exällä on uusi kumppani ja uusia lapsia sen kanssa, ja vähän hävettää tämän nykyisen puolesta kun minäkin tällä lailla "kuulun pakettiin..." Ollaan nytkin exällä Uudenvuoden vietossa. Kesällä oltiin kolme viikkoa putkeen, vähän vahingossa tosin. Käydään kahdestaan/lasten kanssa syömässä ja shoppailemassa, ja viestitellään myös oikeastaan joka päivä.

Exän kumppanille asia on ainakin minulle väitetysti ok, mutta olen kyllä vähän huolissani että mitäs sitten jos itse löytäisin jonkun toisen? Ymmärrän että meidän tilanne voi olla aika hankala sulattaa varsinkin seurustelun alkuvaiheessa, jossa ei vielä niin tunneta toista, saatika sitä exää/kaveria. Menneisyydestä johtuen ei kuitenkaan "vanha suola janota" sen paremmin minua kuin exääkään.

Vierailija
824/1142 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurannut aika härskiä peliä.. mies jätti monivuotisen perhettä odottaneen tyttöystävänsä, ja lähti nuoruuden

tuttavuuden perään. Jätti aivan kylmästi perhettä odottaneen naisen ja nyt, kun asiat eivät menneet mielen mukaan sen nuoruuden naisen kanssa, alkanut taas huomioida ovelasti sitä yksin jäänyttä tyttöystävää, onko mitään rajaa härskiydellä? Naiset pelkkiä pelinappuloita ja pelataan tunteilla....

Eksä tietty kokoajan kaverina ollut FB:ssä.

Vierailija
825/1142 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksy. Mitä jäkevää asiaa heillä on toisilleen, ei mitään, oikeasti.

Vierailija
826/1142 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säädöt heivaisin heti kyselemättä pois.

Sittenjos puhutaan existä, merkityksellistä on miten pitkä yhteinen historia takana. Jos on oltu 5-20 vuotta yhdessä, sanoisin että sellainen exä on jo aika merkittävä osa omaa elämää ja historiaa ja olisi epäinhimillistä pyytää lopullista välienkatkaisua ellei itse jostain syystä halua. Ihmiset eivär ole vain exiä joiden kanssa on pantu, vaan niistä tulee meidän historiaa ja kasvutarinaa. Sellaisen ihmisen kohdatessa on lupa hymyillä ja kysyä mitä kuuluu. Niin kauan toisen tunteneena tietää varmasti valitettavan syvästi miksi ”ei koskaan enää”.

Vierailija
827/1142 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pakkohan se on hyväksyä, vaikka ei itse pitäisi asiasta.

En voi estää aikuisen ihmisen päätöksiä enkä tehdä valintoja hänen puolestaan.

Ei sitä aikuista ihmistä voi pakottaa olemaan suhteessa missä joku tökkii.

En ymmärrä näitä ”pakko hyväksyä vaikkei tykkää”, jos kokee asian olevan deal breaker, niin ei siihen silloin tarvitse jäädä katkeroitumaan. :D

Vierailija
828/1142 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oletko oikeasti sitä mieltä, että jos sen eksän kanssa on vaikka niitä yhteisiä lapsia, niin mitään asiaa ei toisilleen ole ? Aika harva ihminen kuitenkaan haluaa erota lapsistaan yhdenkään uuden kumppanin takia.

Vierailija
829/1142 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exän kanssa oltiin yhdessä kaikenkaikkiaan noin 25v, kun penskoina kerran aloitettiin. Nyt muutama vuosi erosta, edelleen ollaan yhteyksissä useamman kerran viikossa, koska a) alaikäiset lapset, b) työt (yhteinen työpaikka noin 20v, vieläkin teen satunnaisesti töitä exän firmalle), c) omaan alaan liittyvät asiat (olemme siis töissä samalla alalla, hiukan erityyppisissä töissä), d) yleiset kuulumiset.

Mutta parisuhde on jo niin nähty ja koettu, ettei todellakaan kiinnosta mikään siihen liittyvä! Nyxä saa olla ihan huoletta sitä asiasta. Jos parisuhde olisi voinut hyvin, niin ei kai silloin oltaisi erottu?

Vierailija
830/1142 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni siis höylää yhä exäänsä xD

Exästä tullut fuck buddy ja nyksälle selitellään että "ollaan vain kavereita" :D

En hyväksy. Juuri tuon takia että on ihan liian yleistä.

Haluisin kyllä jaksaa uskoa toisin mutt ei oo valitettavasti mahdollista koska oon realisti ja niin paljon tiedän miten asiat oikeesti on.

Vierailija
831/1142 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ex:stä, miksipäs ei. Säädöt asia erikseen , kokemuksesta voin sanoa että suoran panoehdotuksen jälkeen ollaan asiasta keskusteltu. En minä miestäni omista mutta olen tehnyt selväksi missä raja kulkee ;)

Oma on valintansa, vetäydyn takavasemmalle ja jatkan elämääni yksin mikäli vanhassa tarve riippua. On se vaan jokseenkin käsittämätöntä mitä jotkut kuvittelevat itsestänsä. Ihan väkisin pitää tunkea toisten parisuhteen väliin. Omakin mies löytyy, joka yllätys yllätys ei edes tiedä "vanhasta kaverista"

Näitä riittää, oman egonsa pönkittäjiä, vähän naiveja naikkosia jotka luulevat itsestään pikkuisen liikaa. Enkä kyllä muutenkaan ymmärrä näitä varattujen miesten kanssa vehtaavia varattuja naisia. 

Jos oma mies ei miellytä niin pistä kiertoon ja hanki uusi.

Oma.

Terkkuja ja kaikkea hyvää ;)

Vierailija
832/1142 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, hyväksyn.

Mies käy exällään parturissa.

Ollaan ihan istuttu iltaakin samassa, isossa porukassa. Miksi mun pitäisi olla mustis entisestä elämästä? Jos he olisivat halunneet olla yhdessä niin olisivat sitä vieläkin. Mutta kun nyt on nyt ja sillä hyvä.

833/1142 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kopio:

Narsistithan pysyy väleissä kaikkien exien kanssa.

Vastaus, kopio:

Kyllä. Hovi.

Vastaukseni edellisiin:

Oman edun tavoitteluhan on se ominaisuus jota tietynlaiset ihmiset vaalivat viimeiseen hengenvetoon.

Aidon ihmissuhteen (parisuhteen) arvoa vähätellään ja tasapäistetään muihin ihmissuhteisiin vaikka todellisuudessa koko elämä voi olla kumppanin käsissä. Sen kaikkein eniten arjessa 247 mukana olevan. Vastuu kaikkein tärkeimmistä asioista on juuri siinä. Kahden kesken sovituissa asioissa jotta arki sujuu. Avoimuus ja rehellisyys parisuhteessa on kaiken perusta. Vaatii aitoa luottamista ja toki se on riski mutta samalla onnistuessaan maailman ihanin asia.

Kuinka tervettä on ulkoistaa kaikki tuntemuksensa yhteen ihmiseen, joka voi kadota tai kuolla?

Jos oikeasti ajattelet noin, niin hanki sitten joku polyamorinen panorinki. Se sopii nykyajan rikkinäisille nuorille.

Jätä oikeat parisuhteet tasapainoisille aikuisille.

Älä ryhdy suhteeseen ihmisen kanssa, joka luulee olevansa sinulle tärkeä. Ole rehellinen.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
834/1142 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ensirakkaus on mun esikoisen kummi ja mieheni parhaita ystäviä. Eivät siis tunteneet ennen minua toisiaan.

Vierailija
835/1142 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) luuletko oikeasti että sinä päätät jonkun toisen ihmisen ystäväluettelon? Hah Hah herää jo kuvitelmistasi, pidätkö kumppaniasi orjanasi vai mistä moinen käytös🤮😓😤😷🤯😨

Vierailija
836/1142 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita jo ymmärtää, että ihminen kukin itse päättää omasta elämästään. Ei sinun kumppanisi päätä ketä sinä tunnet tai panet se on jokaisen ihmisen oma asia eikä kenenkään muun.

Vierailija
837/1142 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oletko oikeasti sitä mieltä, että jos sen eksän kanssa on vaikka niitä yhteisiä lapsia, niin mitään asiaa ei toisilleen ole ? Aika harva ihminen kuitenkaan haluaa erota lapsistaan yhdenkään uuden kumppanin takia.

Tätä on kovin moni alapeukuttanut, jota kyllä ihmettelen. Jos pitkä suhde päättyy ja siinä on lapsia, niin tottakai lasten vanhemmat ovat edelleen tekemisissä lasten asioita koskevissa asioissa keskenään.  Ny puhun siis normaaleista vanhemmista, en alkoholistipuolisoista tai väkivaltaisista. Vai onko alapeukuttajat niitä katkeria nykyisiä kumppaneita, jotka eivät voi hyväksyä, että uudella on lapsia. Jos mustasukkaisuutenne on noin järjetöntä, niin ottakaa se lapseton kumppani sitten, niin ei tarvitse lasten kärsiä.

Vierailija
838/1142 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kopio:

Narsistithan pysyy väleissä kaikkien exien kanssa.

Vastaus, kopio:

Kyllä. Hovi.

Vastaukseni edellisiin:

Oman edun tavoitteluhan on se ominaisuus jota tietynlaiset ihmiset vaalivat viimeiseen hengenvetoon.

Aidon ihmissuhteen (parisuhteen) arvoa vähätellään ja tasapäistetään muihin ihmissuhteisiin vaikka todellisuudessa koko elämä voi olla kumppanin käsissä. Sen kaikkein eniten arjessa 247 mukana olevan. Vastuu kaikkein tärkeimmistä asioista on juuri siinä. Kahden kesken sovituissa asioissa jotta arki sujuu. Avoimuus ja rehellisyys parisuhteessa on kaiken perusta. Vaatii aitoa luottamista ja toki se on riski mutta samalla onnistuessaan maailman ihanin asia.

Kuinka tervettä on ulkoistaa kaikki tuntemuksensa yhteen ihmiseen, joka voi kadota tai kuolla?

Jos oikeasti ajattelet noin, niin hanki sitten joku polyamorinen panorinki. Se sopii nykyajan rikkinäisille nuorille.

Jätä oikeat parisuhteet tasapainoisille aikuisille.

Älä ryhdy suhteeseen ihmisen kanssa, joka luulee olevansa sinulle tärkeä. Ole rehellinen.

Oon pitäny sua ennen ihan fiksuna tyyppinä, mutta tää ketju on antanut susta todella vastenmielisen kuvan.

Vierailija
839/1142 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyn. Käydään välillä lounaalla ja meillä monesti puhuttu miten olis käynyt jos oltais alettu seurustelemaan nuorena ja kuinka monta lasta olis ja kuinka paljon kokemuksia vähemmän olis kun oltaisiin vakiinnuttu.

Oltais ehkä vieläkin yhdessä tai ehkä satutettu toisiamme pahasti nuorena henkisesti eikä ystävyys onnistuisi enää.

Haaveilen hänen sylistään ja joskus kun hän ei huomaa, vilkaisen hänen otsasuortuviaan, kuinka ihana niitä oli sormissani pyörittää.

Ja tuleehan mulle energinen olo hänet tavattuani ja illalla mennessäni nukkumaan, huokaan miksi elämä ei vois olla helpompaa.

Joitain kertoja nukuttu vierekkäin baari-illan jälkeen hotellissa ja en tähän halua kommentoida onko mitään tapahtunut vai ei koska niillä asioilla ei ole merkitystä. Hänellä on sairaus jonka vuoksi hän ei muista tapahtumia kovin helposti sekä juo usein itsensä sellaseen kuntoon että ainakin väittää että muisti mennyt.

Molemmilla meillä pitkät parisuhteet. Niille on ollut monet kerrat puhetta että me ollaan VAAN ystäviä puhtaasti.

Parisuhdetta ei tässä vaiheessa meille voisi muodostuakkaan mutta teen rakkaan ystäväni eteen mitä tahansa että elämä voi olla edes tällätavoin parempaa.

Tottakai mielestäni hänen puolisonsa on mustasukkainen kun kuulemma joskus kyselee miten meillä mennyt ja mitä minulle kuuluu. Häiritsee kun ei huoli olla omassa asemassaan joka sille kuuluu ja koittaa ronkkia minun ja ystäväni välejä.

Minunkin mieheni on ollut mustasukkainen. Nykyään sanoo ettei välitä, vaikka aluksi raivosikin. Masennuslääkkeillä hoitaa mustasukkaisuuttaan. Hyvä edes että jotenkin. Ollaan keskusteltu että en voi sanoa kuka on minulle tärkein ja mitä tapahtuu jos ystäväni eroaa, haluaisinko olla hänen kanssaan. Pääasia että nyt välillä ollaan näkemässä. Luottamus ystävääni on suurempi kuin mieheeni vaikka onkin rakas, ja selvästi haluisi olla minulle elämäni tärkein.

Hänellä ei ole kuitenkaan sellaisia ominaisuuksia että voisin suoraan sanoa varmuudella että hän on minulle se ainoa oikea. En usko että hän kärsii tilanteesta ja itsehän on niin mustasukkainen että kärsii, jos kerran hänen on sitten ihan pakko kärsiä tilanteesta.

Eikä tässä ole edes mitään tilannetta koska olen hänelle sanonut että ilmoitan sitten jos aion olla jonkun toisen kanssa.

Mihin sen kiintymyksen laittaa? Hän on minun luotsiveneeni ja tuntee minut täydellisesti.

Kannustan elämään täyttä elämää ja puolustamaan oikeuksiaan ystäviin, olkoon siinä mukana läheisyyttä tai ei. Sama se jos joku nyt loukkaantuu. Se on niiden ongelma jotka ei hyväksy että lähisuhteet on jokaisen oma asia.

Kerron kyllä suoraan jos mieheni kysyy, onko ollut seksiä, mutta jollei tarkenna, niin kerron mitä muistan. Pääasiassa meillä ei ole, ja tilastollisestikaan niin ei voi sanoa koska akti on eri asia ja varsinkin jos se on lyhytaikainen paineiden purkaminen. Ja sitäpaitsi kaiken minkä sovimme eksäni eli ystäväni kanssa, pidämme meidän tietonamme ja salaisuutenamme. Ei tätä kukaan muu ymmärtäisi kuitenkaan. Ja mieheni ei kaikkea hyväksyisi. Ahdasmielisyyttään. Onneksi on masennuslääkityksellä niin on siedettävämpää arkea.

Vierailija
840/1142 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en koe, että minulla olisi mitään oikeutta hyväksyä tai olla hyväksymättä vaimoni ystäviä. En omista häntä, ja jos hän haluaa uudelleenlämmittää suhteensa jonkun kanssa, niin myöskään sille en minä voi mitään. Hän on minun kanssani toivottavasti vain ja ainoastaan siinä tapauksessa että todella HALUAA olla, ja jos haluaa olla jonkun muun kanssa niin minä en voi sitä estää. Hän on ihminen jolla on vapaa oma tahto. Monet hänen existään ovat nykyään myös minun ystäviäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan