Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyväksytkö sen, että puolisollasi on kavereina exiä ja vanhoja säätöjä?

Vierailija
22.11.2018 |

Siis entisiä seksisuhteita, mutta nykyään enää kavereita. Onko sulle ok, että he viestittelevät, ehkä myös tapaavat? Miksi on ok? Miksi ei ole ok?

Kommentit (1142)

Vierailija
61/1142 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täydellistä toiseen luottamista voi sanoa myös naiiviudeksi ja sinisilmäisyydeksi, kun ihmiset kuitenkin on mitä on. Ja monesti tilaisuus tekee varkaan, joten kannattaahan sitä vähän miettiä miten elämänsä ja lähipiirinsä organisoi. Onhan näitä tapauksia nähty, että "meillä on 100 % luottamus", mutta toinen kuitenkin pettää, eikä se sinisilmäinen kumppani tiedä mistään mitään. Mutta olkoon sitten harhakuplassaan onnellisia nämä luottajat.

Olen mieluummin onnellinen sinisilmäinen suhteessa, joka antaa voimavaroja, kuin onneton epäilijä suhteessa, joka vie voimavaroja.

Vierailija
62/1142 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mieheni naispuolisista ystävistä keiden kaikkien kanssa se on harrastanut seksiä, enkä haluakaan tietää. Ei kuulu minulle, mielestäni. Yksi omista parhaista ystävistäni on ex, jonka kanssa parisuhde vaan muuttui ajan oloon ystävyyssuhteeksi ja katsoimme parhaaksi erota, kun ei kummallakaan ollut enää mitään seksuaalista mielenkiintoa toista kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/1142 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on kaveri omien exiensä ja minun exieni kanssa :D Itse en pidä yhteyttä keneenkään, olen vähän erakko. Joskus on hassua kun mies soittelee exälleni ja kertoo terveisiä. Itse en jaksaisi olla noin tuttavallinen mieheni exille vaikka yhteydenpito ihan ok onkin. Mut kaikkeen tottuu.

Vierailija
64/1142 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhteemme alussa miehen naispuolinen kaveri haukkui minut miehelle messengerissä. Ikinä ei olla nähty eikä tavattu. Profiilikuvani perusteella oli tämä akka haukkunut minut onnenonkijaksi, lumpuksi ja ties miksikä. Jotain kommenttia oli kans laittanut meidän parisuhdepäivitykseen ennen sitä. Näillä on ollut yhden illan juttu joskus vuonna miekka ja kivi.

En ymmärrä miksi tämä nainen on yhä miehen kavereissa tuollaisen jälkeen. Mustasukkainen yhden illan juttu :D

Miehen exät ovat olleet ihan ok minua kohtaan, asiallisesti käyttäytyneet. Eivätkä ole mustasukkaisia enkä minä heistä. Kukin on mennyt elämässä eteenpäin ja heilläkin on uudet suhteet.

Miksi mies pitää kavereissa tuollaista idioottia? 

Vierailija
65/1142 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhteemme alussa miehen naispuolinen kaveri haukkui minut miehelle messengerissä. Ikinä ei olla nähty eikä tavattu. Profiilikuvani perusteella oli tämä akka haukkunut minut onnenonkijaksi, lumpuksi ja ties miksikä. Jotain kommenttia oli kans laittanut meidän parisuhdepäivitykseen ennen sitä. Näillä on ollut yhden illan juttu joskus vuonna miekka ja kivi.

En ymmärrä miksi tämä nainen on yhä miehen kavereissa tuollaisen jälkeen. Mustasukkainen yhden illan juttu :D

Miehen exät ovat olleet ihan ok minua kohtaan, asiallisesti käyttäytyneet. Eivätkä ole mustasukkaisia enkä minä heistä. Kukin on mennyt elämässä eteenpäin ja heilläkin on uudet suhteet.

Miksi mies pitää kavereissa tuollaista idioottia? 

Sen kun tietäisin itsekin.

Vierailija
66/1142 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on itsellänikin hyvinäkin ystävinä muutamia miehiä, joiden kanssa olen harrastanut seksiä, joten hyväksyn, kunhan ero on oikeasti tehty. Poikani isä piti exäänsä "parhaana ystävänään". Myöhemmin kertoi, että on ainoa nainen, jota on rakastanut ja on edelleen ihastunut ja toivoisi heidän päätyvän yhteen. Sellaista.

Vierailija
67/1142 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan usein, että tilaisuus tekee varkaan.

Olen sitä mieltä, että tilaisuus ei tee varasta, vaan VARAS KÄYTTÄÄ TILAISUUTTA HYVÄKSEEN:

Vierailija
68/1142 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh. Mun parhaat ystäväni ovat miehiä, osan kanssa on joskus säädetty, osan ei, parin kanssa oltu syvemmässäkin suhteessa. Miehelläni on myös paljon naispuolisia ystäviä, enkä nyt itseasiassa tiedä onko siellä seksihistoriaa vai ei - eikä voisi vähempää kiinnostaa. Meillä on molemmilla erittäin laaja ja monipuolinen ystäväpiiri, eikä siihen ole toisella mitään sanomista.

Mitä te kuvittelette saavuttavanne toisen ystävyyssyhteiden rajottamisella ja kyttäämisellä? Luottamus on luottamusta, jos toinen pettää niin sitten se pettää - ja todennäköisemmin silloin, jos kotona on joku mustasukkainen ystäviä karkottava pirttihirmu.  

Ei kyse ole siitä, että pelkäisin, että minua petetään. Kyse on kunnioituksesta toista kohtaan. Jos mies haluaisi pitää yhteyttä exiinsä, en olisi hänen kanssaan. Minulle tuollainen asia on kunnioituksen puutetta. En tuomitse muiden parisuhteita, joissa ajatellaan eri tavalla tästä asiasta, minulle se olisi vain ehdoton no.

Miten toisen ystävyyssuhde voi olla kunnioituksen puutetta. Heillä on voinut olla hyvinkin pitkä menneisyys ja ovat jääneet ystäviksi. MInusta on kunnioituksen puutetta, jos tuollaisesta alkaisi valittaa. 

Jollet sinä ymmärrä, että toisilla voi olla erilaisia näkemyksiä asioista kuin sinulla, niin ei voi mitään.

En puhuisi kunnioituksen puutteesta, koska ystvyyssuhde on ollut jo ennen sinua. Nimenomaan puhuisin vain erilaisista näkemyksistä. 

No minä puhun, ja se on minulle tärkeä asia. Mies ei kunnioita nykyistä parisuhdetta, jos on tekemisissä exiensä kanssa. Luonnollisestikaan minäkään en pidä yhteyttä exiini.

Vierailija
69/1142 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ihmettelen sitä, että joku haluaisi pitää erityisesti yhteyttä eksään. Vanhat suhteet on vanhoja, enkä halua mitään kaverisuhdetta vanhojen kumppaneiden kanssa. Mies ajattelee samalla tavalla.

Itse ajattelen, että kyseessä on jonkinlainen riippuvuuskuvio. Ei osata päästää ihmisistä irti.

En ymmärrä, miksi pitäisi päästääkään hyvästä ystävästä irti? Jos exästä on sellainen tullut. Kenties pelkojen ja mustasukkaisuuden takia? On kontrollointia ja rajoittamista, niin itsen kuin toistenkin, sanella kenen kanssa saa olla ystävä ja kenen ei. Olemisen vapaus.

Toki jos sulla exä ei ole ystäväsi, niin miksi sitten pitäisitkään siihen yhteyttä. Monilla on kuitenkin toisin. Aika erikoista kutsua ystävystymistä ja ystävyyden säilyttämistä "riippuvuuskuvioksi".  Jotkut ovat myös olleet ystäviä keskenään jo ennen seurustelun aloittamista ja joillakin se ystävyys sitten säilyy seurustelun päättymisen jälkeenkin.

Vierailija
70/1142 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos puolisoni edes haluisi pitää yhteyttä entisiinsä, olisivat arvomaailmamme liian erilaiset. Sitä paitsi, vaikka luotan toki puolisooni, en välttämättä luottaisi hänen entiseensä...

Luulisi tyhmemmänkin tämän tajuavan...

Eihän tuossa ole mitään järkeä, siis jälkimmäisessä. Ei siihen kolmanteen osapuoleen tarvitse luottaa, se on ihan yks hailee, mitä hän tekee. Kumppani on aina vastuussa itsestään, valinnoistaan ja teoistaan, täysin. Vaikka exä tekisi mitä.

Luoton arvoinoinen ihminen ei käyttäydy epäilyttävästi, ei tapaile exiä kahdestaan yms.

Vierailija
71/1142 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen eksä on meidän esikoisen kummi. Eli ei haittaa vaikka pitää yhteyttä ja mistäpä minä tiedän kuinka moni hänen naispuolisista kavereistaan on entisiä hoitoja, en ruuhkaa tentata mistä hän ihmiset tuntee. Omat eksäni ovat ihania ihmisiä, vaikkei meidän parisuhteet onnistuneet ja varsinkin yksi heistä on aktiivisesti mun elämässä, koska on mun paras kaveri 💙 ja omalta osaltaan naimisissa uuden naisensa kanssa.

Vierailija
72/1142 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exiltä haukkumiset vielä ymmärtäisin, mutta en yhden illan jutulta.

Enkä kyllä ymmärrä miestäkään tässä asiassa, että pitää sitä kaverilistallaan somessa. En tiedä miten pitävät muuten yhteyttä, jos pitävät.

Itsellä ei ole ainuttakaan yhden illan juttua somessa kavereina enkä heihin pidä mitään yhteyttä muutenkaan. Sinkkuajat ovat mennyttä aikaa. Exät on exiä, moikataan jos nähdään jossain ja siihen se sitten jääkin. En haikaile menneisyyden perään yhtään.

Vierailija
73/1142 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trine kirjoitti:

On eri asia pitää asialliset välit, olla ihan vaan kaveri. Mutta sitten, kun täytyy päivittäin käydä kahvilla, elokuvissa... Jatkuva, LÄHEINEN seurustelu entisten panokavereiden, exien kanssa ei herätä luottamusta. Miksi on pidettävä kaikki entiset seksisuhteet ihan kuin "narun päässä" ? Ja sitten hehkutetaan, että ollaan niiiiiin ihqubestiksiä...

Voivoi, mustasukkaisen puhetta. Pitääkö niitä kavereita/ystäviä omassa mielessään edes pyöritellä exinä tai vanhoina säätöinä? Jos nyt ovat ystäviä. Eiköhän kannattaisi ajatella niitä sitten sellaisina. Sellaisina kuin ne nyt ovat, ja olleet mahdollisesti jo vuosikaudet. Rajoittaminen on huono tie luottamukseen.

Vierailija
74/1142 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ne tykkää roikottaa exiään ja säätöjään mukanaan uusiinkin suhteisiinsa.

Itse olen tullut verratuksi monella tavalla näihin säätöihin ja exiin, että alkanut jo oma itsetunto hieman kärsiä siitä. Huomauttanut olen asiasta monta kertaa. Ja sanonut ettei näin huonon ihmisen kanssa tarvitse olla, kun niitä parempiakin nähtävästi on, senkun valitsee jonkun existään tai säädöistään, ja jättää minut rauhaan.

Vierailija
75/1142 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole parisuhteessa mutta mielestäni niin kauan kuin tapaamiset hoidetaan asiallisesti eikä tarvis mennä toisten koteihin/hotelliin niin ok.

Koti on koti ja hempukoita nurkissa en ala katsella.

Jos ei kunnioita toisen arvoja ja rajoja niin sopii mennä. Ja mielellään hyvin kauas.

Ennenkuin kilahdan.

Mut ei voi mitään, jokainen on vapaa valitsemaan. Mieluummin yksin kuin törpön kaa.

Haluan pitää mielenrauhani ja -terveyteni.

Lukeeko otsassani "kynnysmatto"?

N44

Ei, en viitsi sanoa mitä siinä lukee.

Kerro ihmeessä. En ole myöskään telepaatti. Lienet jonkin sortin "munakas", hmmm? Noh, kerro kerro.

Make my day, sunshine.

Vierailija
76/1142 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ne ihmiset ovat entisiä ja exiä syystäkin, eli minä ja mieheni emme todellakaan pidä mitään yhteyttä entisiin hoitoihin, mies- tai naisystäviin, kihlattuihin eikä toinen meistä entiseen aviopuolisoon. Emmekä puhu niistä mitään koska eivät ole mainitsemisen arvoisia, ja koska kunnioitamme toisiamme ja suhdettamme. Eikä meidän tarvitse senkään puolesta koska meillä ei ole lapsia exien kanssa.

Säälittävät ihmiset roikkuu tuollaisissa vanhoissa exissä, pönkittävät todennäköisesti sillä olemattomia itsetuntojaan.

Vierailija
77/1142 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täydellistä toiseen luottamista voi sanoa myös naiiviudeksi ja sinisilmäisyydeksi, kun ihmiset kuitenkin on mitä on. Ja monesti tilaisuus tekee varkaan, joten kannattaahan sitä vähän miettiä miten elämänsä ja lähipiirinsä organisoi. Onhan näitä tapauksia nähty, että "meillä on 100 % luottamus", mutta toinen kuitenkin pettää, eikä se sinisilmäinen kumppani tiedä mistään mitään. Mutta olkoon sitten harhakuplassaan onnellisia nämä luottajat.

Olen mieluummin onnellinen sinisilmäinen suhteessa, joka antaa voimavaroja, kuin onneton epäilijä suhteessa, joka vie voimavaroja.

Elät mielummin onnellisessa valheessa, kunnes totuus paljastuu sinulle ja tajuat että kaikki oli vain valhetta.

Tyydytetty sika, tai tyytymätön Sokrates.

Vierailija
78/1142 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa, että on paljon exiä, jotka edelleen ovat niin hyviä *ystäviä*, että jatkavat seksisuhdetta keskenään vaikka on uusi tai uudet kumppanit. Tai välillä lopettavat, mutta kuitenkin taas ajautuvat siihen.

Ei se ole aina niin, että kun on erottu niin se kemia on loppunut. Elämässä on monia syitä joiden vuoksi erotaan tai joskus erotaan muista syistä stressaavassa elämäntilanteessa, vaikka tunteita vielä onkin. Se ereotilanne on ollut niin sekava tai muista syistä vaikea, että eroon on päädytty.

Silloin ystävyys ja yhteydenpito exään toimii niinkuin monet täällä kertoo eikä haittaa uutta suhdetta jos tosiaan on eletty kuin sisko ja veli tms. Tunteet on pelkästään platonisia.

Mutta on paljon pareja joilla on (hyvää)seksiä ja tunteita toistaan kohtaan loppuun saakka. Se ei katkea hetkessä, tai ehkä katkeaa, mutta saattaa taas kun tilanne rauhoittuu nousta uudelleen pinnalle kun tavataan.

Joskus se kemia ja tunnemaailma on vaan ollut niin vahva, että uusi kumppani ei tavallaan korvaa sitä, vaikka on ihan hyvä suhde sinällään. Sillä entisellä suhteella on vielä vaikutusta, vaikka ei itse sitä haluaisikaan.

Toisilla ystävyys toimii ilman sivujuonteita, toisilla on kemiaa vielä jäljellä ja silloin ei ole viisasta kovin läheistä ystävyyttä pitää ellei sitten hyväksy sitä, että saattaa ajautua myös muuhun kuin puhtaaseen ystävyyteen.

Näissäkin asioissa on tosi monenlaisa tarinoita niinkuin on parisuhteissakin.

Ei ole sitä yhtä ja ainoaa tapaa erota ja kuinka suhtautua exääni sen jälkeen, joillakin on tosiaan hiukan liian sinisilmäinen kuva, se ei tarkoita, että täytyy älyttömästi kytätä tai epäillä, mutta pieni varautuneisuus olisi joskus tarpeellista.

Vierailija
79/1142 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ne tykkää roikottaa exiään ja säätöjään mukanaan uusiinkin suhteisiinsa.

Itse olen tullut verratuksi monella tavalla näihin säätöihin ja exiin, että alkanut jo oma itsetunto hieman kärsiä siitä. Huomauttanut olen asiasta monta kertaa. Ja sanonut ettei näin huonon ihmisen kanssa tarvitse olla, kun niitä parempiakin nähtävästi on, senkun valitsee jonkun existään tai säädöistään, ja jättää minut rauhaan.

Tuhan nyt on sitten ihan eri asia, jos vertaillaan exiin. Ei tietenkään ole ok sellainen. Ei sinällään liity siihen että on exän kanssa tekemisissä, vaan siihen että on idiootti.

Vierailija
80/1142 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elät mielummin onnellisessa valheessa, kunnes totuus paljastuu sinulle ja tajuat että kaikki oli vain valhetta.

Tyydytetty sika, tai tyytymätön Sokrates.

En haluaisi olla se, joka pilaa hyvän suhteensa turhilla epäilyillä ja mustasukkaisuuksilla tai rajoittaa kumppaniaan näiden takia.  - sika, joka kaukalonsa kaataa

t.eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä