paljon maksaiisit simo häyhän kivääristä?
Kommentit (31)
Mä en tiennyt aiemmin kuinka tunnettu Häyhä on myös Suomen ulkopuolella. Olin lomalla Moldovassa, ja hotellin nuori tarjoilijapoika aloitti pitkän keskustelun Häyhästä. Tiesi tosi paljon. Ja vanhemmat torikauppiaat kyseli mistä oon niin saatuaan tietää : ah, Mannerheim- linja!
Mahtaako Häyhä olla kuuluisista 2. maailmansodan tarkka-ampujista ainoa joka pudotti vihollisia rautatähtäimillä?
En tiedä, mutta Pihtiputaan Pasasen kiväärin haluaisin kehyksissä seinälle
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiennyt aiemmin kuinka tunnettu Häyhä on myös Suomen ulkopuolella. Olin lomalla Moldovassa, ja hotellin nuori tarjoilijapoika aloitti pitkän keskustelun Häyhästä. Tiesi tosi paljon. Ja vanhemmat torikauppiaat kyseli mistä oon niin saatuaan tietää : ah, Mannerheim- linja!
Mulla oli sama etelä-norjassa asuessa, ja samoin englannissa, samoin italiassa kaikki vanhemmat ihmiset tietää kyllä suomen, häyhän yms. ja on innoissaan suomalaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Olisit sanonut niille että "jättäkää mut rauhaan sotahullut".
Venäläisessä sotaelokuvassa päähenkilö mainitsi pahoja paikkoja ja Mannerheim linjakin mainittiin mikä lämmitti mieltä.
Häyhä ja hänen komentajansa Aarne "Marokon kauhu" Juutilainen olivat kyllä miesten miehiä. Kiitos heille uroteoistaan.
Kaverilla on samanlainen, ihan normaali pystykorva oli häyhällä ja katosi sodan melskeissä.
Se pitää sanoa että pystykorvalla kun ampuu raskaita luoteja kovalla latauksella on ak47 rynkky ihan lelun tuntuinen sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Häyhä ja hänen komentajansa Aarne "Marokon kauhu" Juutilainen olivat kyllä miesten miehiä. Kiitos heille uroteoistaan.
Marokon kauhulla meni sodan jälkeen aika heikosti, mutta tiesittekö että aarnen veli ilmari juutilainen oli eniten viholliskoneita alasampunut EI saksalainen lentäjä 👍
jos olisi saatavila aito yksilo, niin on mahdolista että on laitettu sellaiseen kunton ettei pysty käyttämään. kun ei olisi alkuperäisessä kunnossa, niin laskisi hintaa.
Ainakin vielä vuosi sitten oli suunnitteilla Simo Häyhästä kertova Hollywood-elokuva The white death. En tiedä onko projekti edennyt esituotantovaiheesta vuodessa mihinkään.
Arvostan kyllä kovasti veteraaneja ja olen kiinnostunut myös Häyhän tarinasta, mutta en ostaisi hänen kivääriään. Sen takia, että minulla ei olisi sille sopivaa paikkaa. Ruostuisi varastossa.
2000€