paljon maksaiisit simo häyhän kivääristä?
Kommentit (31)
En mitään, koska ihannevaltioni Neuvostoliitto pysäytettiin sillä.
T. Vasurinuori
Auton hinnan.
Monikin amerikkalainen tietää Häyhän vaikkei osaakaan nimeä sanoa, ja jos on armeijataustaa niin tietää varmasti.
Vierailija kirjoitti:
En maksaisi siitä mitään, mutta löisin piipun mutkalle.
Sinut tässä pitäisi lyödä mutkalle. Pyhänhäväistys vihjailla tuollaisia tuhofantasioita esinettä kohtaan, joka on tehnyt töitä yhteiskuntamme eteen mitä hienoimmalla tavalla. Olisi ilman Simunan pystykorvaa menneet varmasti monet sodan tapahtumat aivan eri tavalla.
Pari kolme tonnii voisin maksaa. Kylmähermoinen ja viisas ukko hän oli.
Itse en maksaisi, mutta kyllä siitä oikealta ostajalta takuutodistuksineen Simon tassusta ostettuna varmaan se Kymppi ainakin irtoais.
En tekisi tarjousta, sillä asekeräily ei ole minun juttuni.
Aseestahan siinä näet vain on kysymys, olkoonkin että keräily- sellaisesta.
Tarkka-ampujan ns. työ sodassa on mielestäni se ,joka eniten niistä sodan toimista ja toimijoista eniten silkkaa murhaamista muistuttaa.
En todellakaan haluaisi tuoda sellaista esinettä kotiini mihinkään säilytykseen ja jos joku toisi, niin käskisin heti viedä sen pois talostani.
Täällä ei millekään tappoaseille ole mitään sijaa,eikä paikkaa.
Simo Häyhä-museoonkin Rautjärvellä suhtaudun erittäin varauksellisesti ja kriittisesti, vaikka onkin lähes naapuripitäjässämme.(Asun Imatralla)
EI !-aseille kirjoitti:
En tekisi tarjousta, sillä asekeräily ei ole minun juttuni.
Aseestahan siinä näet vain on kysymys, olkoonkin että keräily- sellaisesta.
Tarkka-ampujan ns. työ sodassa on mielestäni se ,joka eniten niistä sodan toimista ja toimijoista eniten silkkaa murhaamista muistuttaa.
En todellakaan haluaisi tuoda sellaista esinettä kotiini mihinkään säilytykseen ja jos joku toisi, niin käskisin heti viedä sen pois talostani.
Täällä ei millekään tappoaseille ole mitään sijaa,eikä paikkaa.
Simo Häyhä-museoonkin Rautjärvellä suhtaudun erittäin varauksellisesti ja kriittisesti, vaikka onkin lähes naapuripitäjässämme.(Asun Imatralla)
Imatra on paska paikka ja ihmiset perseestä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiennyt aiemmin kuinka tunnettu Häyhä on myös Suomen ulkopuolella. Olin lomalla Moldovassa, ja hotellin nuori tarjoilijapoika aloitti pitkän keskustelun Häyhästä. Tiesi tosi paljon. Ja vanhemmat torikauppiaat kyseli mistä oon niin saatuaan tietää : ah, Mannerheim- linja!
Mulla on Englannissa muutaman kerran käynyt niin, kun vanhempi väki kysyy mistä olen ja sanon suomesta, niin heti ne sanoo että olette aika bad ass kansa. Moni papparainen ei siellä ymmärrä miten on ollu mahollista pysäyttää niin iso maa kuin Soviet Union. Ja kaikki ihmetteli tätä Häyhää. White dead. Käyn enkuissa katsomassa muutaman fudispelin vuodessa ympäri maata. Maalaismestoissa olen saanu suomalaisuuteni takia ilmasia tuoppeja. En tiennyt, että meillä on kova arvostus siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiennyt aiemmin kuinka tunnettu Häyhä on myös Suomen ulkopuolella. Olin lomalla Moldovassa, ja hotellin nuori tarjoilijapoika aloitti pitkän keskustelun Häyhästä. Tiesi tosi paljon. Ja vanhemmat torikauppiaat kyseli mistä oon niin saatuaan tietää : ah, Mannerheim- linja!
Mulla on Englannissa muutaman kerran käynyt niin, kun vanhempi väki kysyy mistä olen ja sanon suomesta, niin heti ne sanoo että olette aika bad ass kansa. Moni papparainen ei siellä ymmärrä miten on ollu mahollista pysäyttää niin iso maa kuin Soviet Union. Ja kaikki ihmetteli tätä Häyhää. White dead. Käyn enkuissa katsomassa muutaman fudispelin vuodessa ympäri maata. Maalaismestoissa olen saanu suomalaisuuteni takia ilmasia tuoppeja. En tiennyt, että meillä on kova arvostus siellä.
Minä en ainakaan halua samaistua missään minkään tarkka-ampujan arvostukseen.
Kymppitonnin, kevyesti.