Matemaattinen osaamattomuus pilaa elämäni
Otsikossahan se jo tulikin. Matemaattinen osaamattomuus pilaa elämäni. Sen vuoksi olen syrjäytynyt, yksinäinen, kiusattu, tuleva yhteiskunnan elätti, loinen ja turha ihminen.
En opi tai älyä millään. Välillä olen miettinyt onko elämällä merkitystä, jos ei ole älykäs. Mitä hyötyä on elää jos ei ole edes normaaliälyinen?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekemistä hahmotushäiriöllä tai matemaattisella oppimisvaikeudella on kielten kanssa? Kielellisesti olen ikätasoani edellä psykologin arvion mukaan.
Ap
Jopa 16-vuotiaaksi kirjoitat hyvin. Puhumattakaan siitä, että olisit yleistyhmä, kuten kerroit.
Jotkut ovat matemaattisesti osaamattomia sillä tavalla, että vaikka he kuinka harjoittelisivat, he eivät tule merkittävästi paremmiksi. Kokonaisälykkyys (mitattuna psykologisella, moniosaisella tutkimuksella) saattaa kuitenkin olla keskitason yläpuolella.
Se on saman tyyppinen häiriö kuin lukihäiriö eli dysleksia. Jotkut käyttävätkin nimitystä dyskalkylia.
Luin kerran lukihäiriöisen kirjoittamaa tekstiä. Lauseista puuttui milloin predikaatti, milloin objekti... Se oli hämmentävää. Teksti korjattiin ja lukihäiriöinen sai opetusta, mutta vuosien kuluttua, kun taas sain luettavakseni hänen tekstiään, siinä oli samat virheet! Eli vaikka hän opiskeli ja harjoitteli, tulosta ei syntynyt.
Ehkä ammatinvalintapsykologi voisi neuvoa, mihin ammatteihin matemaattisesti osaamaton voisi pyrkiä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Mitä tekemistä hahmotushäiriöllä tai matemaattisella oppimisvaikeudella on kielten kanssa? Kielellisesti olen ikätasoani edellä psykologin arvion mukaan.
Ap