Matemaattinen osaamattomuus pilaa elämäni
Otsikossahan se jo tulikin. Matemaattinen osaamattomuus pilaa elämäni. Sen vuoksi olen syrjäytynyt, yksinäinen, kiusattu, tuleva yhteiskunnan elätti, loinen ja turha ihminen.
En opi tai älyä millään. Välillä olen miettinyt onko elämällä merkitystä, jos ei ole älykäs. Mitä hyötyä on elää jos ei ole edes normaaliälyinen?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Logiikka ratkaisee.
Matematiikka on ala esim jossa päässälaskua voi vauhdittaa erinäisin niksein.
Lahjakkuus osa alue on logiikka ja intuitio yhdessä.
Ja muisti tietysti.
Intuitio ja tarkka muisti toimii yhdessä ja logiikka vielä varmistaa toiminnallisuuuden yhtäpitävyyden tulkiintaan käsitykksiin toiminnnan ennakoitavissa olecasta informaatiosta revittäväästää luonteenpiirteistä.
Matematiikka siinä missä esim musiikki osaltaan on oma kieelensä. Lapseena oppii kielet. Bach on esiim matematiikkaa.
Jaa jos mietti mitä on logiikka niin se on toiminnallisuudeen harmoniaa. Esim rytmiisdä on logiikka.
Sehään huolestuttaa nykymaailmassa etttä ei enää keskittymiskyky riiitä hahmottamaan sitä järjestelmää johoon jookin asiakokonaisuus tai sen osat rakentuu ja muodostuu.
Et todellakaan oo tyhmä! Sun matikanopettaja vaan on ilkee kusipää. Sen käytös ei oo missään nimessä sun vika. Ja se, että sulle naurettiin eskarissa, kerto paljon niistä muista, muttei mitään susta.
Kaikki oppii eri tahtiin. ADD ja hahmotusvaikeudet ei oo todellakaan sun syy eikä tee susta yhtään vähemmän arvokasta. Eikä ne tarkota, että oisit tyhmä.
Kaikki on hyviä eri asioissa. Sullakin on varmasti jotain, jossa oot hyvä. Ainakin oot tosi vahva, koska oot selvinny tänne asti❤️ Sun elämä kääntyy vielä paremmaks, lupaan sen. Tää lukioarki ei kestä ikuisesti. Sun elämällä on merkitystä. Toki ei kaikki voi olla Einsteinejä tai Nelson Mandeloita, mutta kaikilla on tarkoitus ja merkitys. Sustakin saattaa tulla jotain suurta ja tunnettua. Sä oot joka tapauksessa tärkeä, ja monet välittää susta❤️
Vierailija kirjoitti:
Olen unohtanut senkin. Anteeksi, taas raskas vaihe päällä kun on koeviikko ja opettajakin on lähinnä naureskellut osaamattomuudelleni ja se vaan tuo mieleen nämä kaikki eskarimuistot ja muut synkät ajatukset. En ole vieläkään myöskään saanut hankittua apua tai puhuttua oikeista ajatuksistani kenellekään. Sori tästä.
Ap
Opettajan ei saa missään tapauksessa naureskella kenenkään oppimisvaikeuksille, mutta kai sellaisiakin on. Jätä nuo naureskelut omaan arvoonsa. Onko teillä lukiossa erityisopetusta? Jos on, niin hakeudu erityisopetukseen vaikeissa aineissa. Opon kanssa voit myös jutella vaikeuksista. Open kanssa myös siksikin, jos hän naureskelee. Osaa varmasti lopettaa keskustelun jälkeen.
Ollenkaan kaikissa ammateissa tai koulutuksissa ei tarvita matemaattista osaamista. Tiedän joitakin, jotka juuri ja juuri selvisivät lukion lyhyestä matematiikasta, mutta oikeilla valinnoilla heille on löytynyt hyväkin työsarka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Logiikka ratkaisee.
Matematiikka on ala esim jossa päässälaskua voi vauhdittaa erinäisin niksein.
Lahjakkuus osa alue on logiikka ja intuitio yhdessä.
Ja muisti tietysti.
Intuitio ja tarkka muisti toimii yhdessä ja logiikka vielä varmistaa toiminnallisuuuden yhtäpitävyyden tulkiintaan käsitykksiin toiminnnan ennakoitavissa olecasta informaatiosta revittäväästää luonteenpiirteistä.
Matematiikka siinä missä esim musiikki osaltaan on oma kieelensä. Lapseena oppii kielet. Bach on esiim matematiikkaa.
Jaa jos mietti mitä on logiikka niin se on toiminnallisuudeen harmoniaa. Esim rytmiisdä on logiikka.
Sehään huolestuttaa nykymaailmassa etttä ei enää keskittymiskyky riiitä hahmottamaan sitä järjestelmää johoon jookin asiakokonaisuus tai sen osat rakentuu ja muodostuu.
Keskiittymiskyky on varsiinkin siksi tärkeä että asiioiden väliset suhteet muuttuu jatkuvasti jaa niin nopealla syklillä. Sillloin ihmineen vetäytyy kuoreensa.
Ap:n kieli on hyvää, joten ei ihan pohjanoteeraus ole tämä henkilö suinkaan.
Kiitos kannustuksesta. Kielet on kaikki kymppejä ja erittäin helppoja minulle. Tuosta opettajasta olen muiltakin kuullut huonoja kokemuksia ja useimmat kuulemma yrittävät vaihtaa hänen kursseiltaan pois. Minullekin piti tulla toinen opettaja, mutta siinä kävi joku virhe ja jouduin väärään ryhmään. Huomenna on matikan koe ja kauhulla odotan, tuskin menee läpi. Meidän koulussa ei ole erityisopettajaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Otsikossahan se jo tulikin. Matemaattinen osaamattomuus pilaa elämäni. Sen vuoksi olen syrjäytynyt, yksinäinen, kiusattu, tuleva yhteiskunnan elätti, loinen ja turha ihminen.
En opi tai älyä millään. Välillä olen miettinyt onko elämällä merkitystä, jos ei ole älykäs. Mitä hyötyä on elää jos ei ole edes normaaliälyinen?
Voi kuule, ei se matematiikasta johdu! Ajattele nyt vaikka tuota Stubbin Alexiakin, ei sekään osaa matematiikkaa, mutta sillä on kavereita eikä se ole yksinäinen eikä syrjäytynyt.
Minä taas osaan, kirjoitin pitkästä matikasta ällän ja sain todistukseen kympin, ja silti olen yksinäinen syrjäytynyt pitkäaikaistyötön. Olen minä opiskellutkin ja joskus saanut olla töissä, mutta en enää työnantajille näköjään kelpaa. Eikä niitä kavereitakaan matematiikan osaamisella saa.
Eli siis toisin sanoen... syy on laiskuutesi.
Minä jouduin teini-ikäisenä taipumaan omien rajoitusteni edessä ja lukiossa siirtymään pitkästä lyhyeen matematiikkaan. En oikeasti vain ymmärtänyt niitä kaavoja ja se oli iso kolaus itsetunnolle. Minua kun oltiin aina pidetty matemaattisesti lahjakkaana. Panostin sitten tosissani lyhyeen matematiikkaan ja kirjoitin L:n. (Muut aineet menivät huonommin mutta olin tyytyväinen että pääsin läpi)
Olen asperger- ja ADD-piirteinen (ei diagnoosia ainakaan toistaiseksi pitkien tutkimusjonojen vuoksi) ja koen että aivoni ovat kehittyneet huomattavankin paljon vasta aikuisiällä. Lahjakkuutta myös (ja lahjattomuutta) on monenlaista enkä lähtisi ketään arvioimaan vain yhden kategorian perusteella. Vaikutat älykkäältä koska pohdit omia puutteitasi ja toivottavasti myös vahvuuksiasi. Sinuna keskittyisin niihin vahvuuksiin. Ja jos et ole niitä vielä löytänyt niin niiden etsimiseen :)
Ai olen laiska jos valvon yöt ja päivät ja yritän ymmärtää, etsin varta vasten netistä opiskelumateriaalia ja etsin aktiivisesti itselleni apua ja olen jopa yksityisopetusta harkinnut? Aha.
Minun on kyllä annetu ymmärtää, että syy yksinäisyyteeni on nimenomaan tyhmyyteni. Minua pidetään niin typeränä ettei minulle oikein kehdata puhua ja jos puhutaan, niin jostain todella yksinkertaisista asioista. Minun seurassani pyritään aina välttämään liian monimutkaisia aiheita ja ikätoverit puhuvat minulle myös kuin lapselle. Kokoomuslaisilla tuntuu olevan kyllä aina kavereita, olivatpa millaisia tahansa. Stubb on myös varmaan hauskaa seuraa ja sosiaalisesti lahjakas, toisin kuin minä.
Maksaisin mitä tahansa ihan normaalista älykkyysosamäärästä.
Ap
Kehitysvammaisetkin saavat nykyään töitä.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuslaisilla tuntuu olevan kyllä aina kavereita, olivatpa millaisia tahansa.
Olisiko sinulla lahjoja kokoomuslaiseksi?
Kokoomus ei kiinnosta. Tuntemani kokoomuslaiset ovat pääsääntöisesti epämiellyttäviä ihmisiä ja arvot ei oikein sovi.
Olen kuitenkin huomannut, että ovat yleensä, lähes poikkeuksetta suosittuja ja pidettyjä. Niin ovat myös vasemmistolaiset. Ja vihreät.
Vertaako viimeinen minua kehitysvammaiseen vai haluatko lohduttaa? :D
Ap
Olet kateellinen kokoomuslaisille?
En? Tietysti olen kateellinen kenelle tahansa normaaliälyiselle, olkoon puolue mikä tahansa. Alkaa pikkuhiljaa jo väsyttää ja kaipaan lomaa. Haluaisin vain nukkua hetken. Olen kärsinyt jo vuosia unettomuudesta ja nukahtamisvaikeuksista ja nyt on ollut parin päivän ajan jo migreeni päällä eikä lääkkeet auta ja rytmihäiriöitä tulee jatkuvasti. Lääkärissä käytiin ja sydän ultrattiin, oli holterit ja lääkäri totesi sydämen olevan kuitenkin ihan kunnossa. Jotain hyvääkin sentään. Lukio on raskas koulu heikommille.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ai olen laiska jos valvon yöt ja päivät ja yritän ymmärtää, etsin varta vasten netistä opiskelumateriaalia ja etsin aktiivisesti itselleni apua ja olen jopa yksityisopetusta harkinnut? Aha.
Minun on kyllä annetu ymmärtää, että syy yksinäisyyteeni on nimenomaan tyhmyyteni. Minua pidetään niin typeränä ettei minulle oikein kehdata puhua ja jos puhutaan, niin jostain todella yksinkertaisista asioista. Minun seurassani pyritään aina välttämään liian monimutkaisia aiheita ja ikätoverit puhuvat minulle myös kuin lapselle. Kokoomuslaisilla tuntuu olevan kyllä aina kavereita, olivatpa millaisia tahansa. Stubb on myös varmaan hauskaa seuraa ja sosiaalisesti lahjakas, toisin kuin minä.
Maksaisin mitä tahansa ihan normaalista älykkyysosamäärästä.
Ap
Et sinä ole tyhmä, sinulla on vain huono itsetunto. Sinulla on ongelmia? So what - niin on kaikilla muillakin. Sinulla on hyvä kielipää joten ei sun asiat ollenkaan huonosti ole. Matematiikkaa ei suinkaan tarvita läheskään joka alalla.
Ap. on feikki. Kuvailemansa henkilö ei kirjoittaisi noin virheetöntä tekstiä.
On sitä muutakin osaamattomuutta; kuin korjata luunsa ja nahkan pois miehen perästä. Silloinkin on myös kyllä sitä ensin mainittuakin.
Nyt olet kyllä täysin väärässä. Aivan sama kuin sanottaisiin, tyhmäkin osaa laskea. Vähättelet kielellistä osaamista.