Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matemaattinen osaamattomuus pilaa elämäni

Vierailija
22.11.2018 |

Otsikossahan se jo tulikin. Matemaattinen osaamattomuus pilaa elämäni. Sen vuoksi olen syrjäytynyt, yksinäinen, kiusattu, tuleva yhteiskunnan elätti, loinen ja turha ihminen.
En opi tai älyä millään. Välillä olen miettinyt onko elämällä merkitystä, jos ei ole älykäs. Mitä hyötyä on elää jos ei ole edes normaaliälyinen?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet?

Vierailija
2/63 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet niin päättänyt. Joku muu on samoista lähtökohdista päättänyt juuri toisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 ja lukiossa. Olen kuitenkin syrjitty ja yksinäinen, koska muut tietävät vajaaälyisyydestäni eikä kukaan halua olla heikkolahjaisen kaveri tai leimaantua luuseri kaveriksi. Eskarista asti olen todella pohtinut, mitä hyötyä minusta kenellekään on, kun mitään osaamista ei ole eikä oikein annettavaa tälle yhteiskunnalle. Opettajat ovat päiväkodista asti myös paasanneet tuosta syrjäytymisestä ja työttömyydestä ym.

Ap

Vierailija
4/63 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ovat matemaattisesti lahjakkaita, toiset taas jotenkin muuten. Minäkään en kuulu niihin lukujen pyörittelijöihin ja koen sen todella rajaavaksi tekijäksi alaa valitessa. Onneksi unelma-alallani ei matikkaa vaadita, mutta pääsykokeista selviäminen on nykyään ihme. Sinnittelen siis itsekin niillä rajoilla, että annanko vain olla ja esim. muutan ulkomaille (kasvojen menetys), vai jäänkö odottamaan sitä ihmettä.

Meillä on kovat oletukset yhteiskunnassamme: mihin ikään mennessä tulee olla se, tuo ja tämä. Tai muuten joutuu leimatuksi. Vähissä on usko itseensä siinä vaiheessa.

Vierailija
5/63 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on muutenkin heikot lähtökohdat ja useimmat syrjäytymisen vaaramerkit toteutuvat minussa, kuten vanhempien matala koulutustaso ja köyhyys sekä vanhempien mielenterveysongelmat.

Ap

Vierailija
6/63 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsitkö esim. univajeesta, kovasta stressistä, ahdistuksesta? Ne voivat vaikuttaa kognitiivisiin kykyihin. Jos matematiikka ei suju niin se ei välttämättä tarkoita että olet lahjaton.

Vierailija
7/63 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ensimmäisen kerran itsetuhoisia ajatuksia kuusivuotiaana, jolloin myös yritin ensimmäisen kerran lähteä täältä oman käden kautta. Tämä, koska en oppinut numeroita muiden mukana ja ahdistuin siitä seuranneesta kiusaamisesta. Elämäni on ollut sarja epäonnistumisia sekä epäonnistuneita itse****ayrityksiä. En koe olevani millään tavalla ihmisarvoinen.

Ap

Vierailija
8/63 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Logiikka ratkaisee.

Vierailija
9/63 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hahmotushäiriö ja ADD. Unettomuudesta olen kärsinyt myös vuosia, sekä masennuksesta.

Ap

Vierailija
10/63 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Logiikka ratkaisee.

Matematiikka on ala esim jossa päässälaskua voi vauhdittaa erinäisin niksein.

Vierailija
11/63 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit oikeasti lahjaton/vähä-älyinen niin asia ei luultavasti vaivaisi sinua noin paljoa. Tuo ahdistus asiasta kertoo että alisuoriudut reilusti normaalitasoosi nähden.

Vierailija
12/63 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Logiikka ratkaisee.

Matematiikka on ala esim jossa päässälaskua voi vauhdittaa erinäisin niksein.

Lahjakkuus osa alue on logiikka ja intuitio yhdessä.

Vierailija
13/63 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

16 ja lukiossa. Olen kuitenkin syrjitty ja yksinäinen, koska muut tietävät vajaaälyisyydestäni eikä kukaan halua olla heikkolahjaisen kaveri tai leimaantua luuseri kaveriksi. Eskarista asti olen todella pohtinut, mitä hyötyä minusta kenellekään on, kun mitään osaamista ei ole eikä oikein annettavaa tälle yhteiskunnalle. Opettajat ovat päiväkodista asti myös paasanneet tuosta syrjäytymisestä ja työttömyydestä ym.

Ap

Kirjoitat tänne näitä avauksia todella usein, eikä siinä mitään, jos asiat tosiaan näin ovat, kuten kirjoitat. Aloitko koskaan s-posti vaihtoon kenenkään kanssa sen erään ketjun jälkeen?

Vierailija
14/63 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hurjalta kuulostaa. Onko tunne-elämän ongelmia? Kohtuuton reaktio tuo itsetuhoisuus muutaman hassun numeron takia!

Vierailija
15/63 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit oikeasti lahjaton/vähä-älyinen niin asia ei luultavasti vaivaisi sinua noin paljoa. Tuo ahdistus asiasta kertoo että alisuoriudut reilusti normaalitasoosi nähden.

En olisi täällä varmaan muutoin :)

Vierailija
16/63 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule Ap. Jos sinä olet päässyt lukioon, niin et sinä ihan tyhmä voi olla! Tätä minun mielestäni vahvistaa myös se, että osaat epäillä omaa älyäsi. Moni paljon vähemmän älykäs uskoo olevansa hvinkin älykäs, koska ei ole koskaan joutunut epäilemään tai kyseenalaistamaan omaa älyään.

Vierailija
17/63 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vasta 16. Sinulla on jäljellä vielä monta vuotta kehittää aivoja harjoitellen matematiikkaa ja loogista päättelyä. Kyse on vain siitä kuinka paljon haluat sitä ja oletko valmis näkemään vaivaa sen eteen?

Vierailija
18/63 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen unohtanut senkin. Anteeksi, taas raskas vaihe päällä kun on koeviikko ja opettajakin on lähinnä naureskellut osaamattomuudelleni ja se vaan tuo mieleen nämä kaikki eskarimuistot ja muut synkät ajatukset. En ole vieläkään myöskään saanut hankittua apua tai puhuttua oikeista ajatuksistani kenellekään. Sori tästä.

Ap

Vierailija
19/63 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tietäisit miten paljon olen tehnyt töitä nytkin tulevan matikan kokeen eteen...lukenut öitä nukkumatta ja yrittänyt väkisin ymmärtää. Ei tuu helvettiäkään.

Ap

Vierailija
20/63 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan