Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko vastata uskovaisten siunailuihin namasteella?

Vierailija
22.11.2018 |

Ei kai siitä voi loukkaantua jos siunauksiakin pitää kuunnella. 🤔

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tämä 

Vierailija
82/99 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastasin kerran että ei kiitos, kun siunausta toivotettiin. Sen uskovan ilme oli näkemisen näköinen 😁

Varmaan, sama kuin joku tarjoaisi isoa rahatukkua ja sanot ei kiitos.

Niin, vähän kuin joku tarjoaisi monopolirahoja tosi elämässä ja sanoisit ei kiitos.

Niin, vähän kuin joku luulisi valuuttaa jota ei ole koskaan nähnyt, monopolirahaksi.

Tai joku tarjoaisi leikkirahaa luullen sitä oikeaksi valuutaksi.

Niin, jos et usko rahan olevan oikea niin et ymmärrä sitä käyttää. Se joka uskoo, käyttää sitä koko ajan, saa paljon ja on tyytyväinen. Sinä voit ehdoin tahdoin pysyä tietämättömänä mutta nyt sinulle on ainakin kerrottu.

Sitä paitsi raha on huono vertaus. Se on orjuuttavaa jos sen varaan laittaa elämänsä ja perustuu velkaan. Mutta Kristus on maksanut meidän syntivelkamme ja kutsuu kokonaan uuteen elämään.

No et sinä sillä monopolirahallasi mitään oikeaa saa vaikka kuinka k-kaupan kassalla siihen uskoisit. Kristuskin oli pelkkä myytti, joten siltä saralta ei sen suurempaa ostovoimaa ole myöskään saatavilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisitko namaste koska olet hindu, vai ihan vain pilkkaamis- ja kettuilumielessä? Ja yrittävätkö nämä siunausta toivottavat henkilöt provosoida sinua vai sanovatko sen hyvää tarkoittaen? Itse olen ateisti, enkä koe tarpeelliseksi pilkata muiden uskontoa (sen enempää kristittyjen kuin hindujenkaan) elleivät he käyttäydy ikävästi ja esim. yritä käännyttää minua, ja tervehtiminen heidän uskonnolleen tyypillisellä tavalla ei kyllä ylitä sitä kynnystä niin kauan kuin kyseinen tervehdys annetaan hyväntahtoisesti. 

Tuo on totta mutta jos ne tulee jakamaan lappusiaan kysymättä niin lyökään tor salamalla ne kuoliaaksi

Jäät auttamatta häviölle sillä yksikään salama ei ole "tor":n vallassa jota ei ole olemassakaan, vaan ne ovat Kaikkivaltiaan Jumalan, jonka poika Jeesus kuoli ihmisten puolesta ristillä jotta meillä olisi elämä kun uskomme häneen.

Höpö höpö. Sinun Jeesuksesi kuoli naulattuna ristille, minun Thorilla on maailmankaikkeuden mahtavin vasara.

Kysyttävää?

Vierailija
84/99 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastasin kerran että ei kiitos, kun siunausta toivotettiin. Sen uskovan ilme oli näkemisen näköinen 😁

Varmaan, sama kuin joku tarjoaisi isoa rahatukkua ja sanot ei kiitos.

Niin, vähän kuin joku tarjoaisi monopolirahoja tosi elämässä ja sanoisit ei kiitos.

Niin, vähän kuin joku luulisi valuuttaa jota ei ole koskaan nähnyt, monopolirahaksi.

Tai joku tarjoaisi leikkirahaa luullen sitä oikeaksi valuutaksi.

Niin, jos et usko rahan olevan oikea niin et ymmärrä sitä käyttää. Se joka uskoo, käyttää sitä koko ajan, saa paljon ja on tyytyväinen. Sinä voit ehdoin tahdoin pysyä tietämättömänä mutta nyt sinulle on ainakin kerrottu.

Sitä paitsi raha on huono vertaus. Se on orjuuttavaa jos sen varaan laittaa elämänsä ja perustuu velkaan. Mutta Kristus on maksanut meidän syntivelkamme ja kutsuu kokonaan uuteen elämään.

Niin, tokihan jos on kokonainen yhteisö, joka sisällään uskoo, että leikkiraha on oikea niin sen yhteisön sisällä saa vaikka mitä sillä rahalla.

Tämä rahavertaus ei ollut minusta lähtöisin.

Tuo syntivelka-asia on kyllä mahtava, ei tarvii omista synneistään kantaa vastuuta, kun ne on jo valmiiksi kuitattu. 

Minulle todellakin kelpaa Jeesuksen sovitus.

Minulle ei, ja on erittäin loukkaavaa jos joku sellaisia satuja tulee tuputtamaan.

Vierailija
85/99 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietty voit. Tai mieluummin vaikka iloisesti todeta että terkkuja saatanalta. 

Miksi kukaan ihminen haluaisi olla sielunvihollisen äänitorvi?

No miksi ei haluaisi?

No itse ainakin tykkään hyvästä enemmän kuin pahasta ja taivaasta enemmän kuin helvetistä jos kahdesta vaihtoehdosta saa valita.

Tähän väliin ois aina kiva heittää ne luvut kuinka paljon jumala on tappanut ja kuinka paljon saatana... :D

Onneksi on ateisti niin ei tarvii palaa helvetin tulessa eikä tylsistyä uudestaankuoliaaksi taivaassa joidenkin mormonien kanssa.

Sitä en tiedä mitä, kuka ja montako. Voiko kuitenkin päätellä ettei Jumalan kanssa leikitä?

Vaikeaa se on satuolentojen kanssa leikkiä.

Vierailija
86/99 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siu siu, siunailen vaan. Tällaisiltakin typerehtämisiltä välttyy asumalla ulkomailla.

Vierailija
87/99 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen helluntaiuskovainen ja minä ainakin vaan ilahtuisin namaste-tervehdyksestä. Perimmältäänhän se muistaakseni tarkoittaa "jumalainen minussa tervehtii jumalaista sinussa", ja minä uskon että Jumala, koska on kaikkialla läsnä oleva ja ääretön, todellakin on jokaisessa uskosta tai uskonnottomuudesta riippumatta. 

Muutenkin tässä kovin maallistuneessa maailmassa minusta on jotenkin aina ilahduttavaa jos ihmiset osoittaa mitä tahansa henkisiä tai hengellisiä uskomuksia tai tapoja, silti vaikka ne olisivat eri kuin omani.

Ajattelisipa kaikki uskovaiset noin.

Ei todellakaan kelpaa mitkä tahansa henkiset tavat!

No kerro nyt sitten uskovaisena, että miksi sinun siunauksen pitäisi kelvata muille?

Tarkoitan sitä että ainoastaan Jeesuksen takia on syntien anteeksianto.

Sinun satuolentosi ei ole yhtään sen parempi kuin muidenkaan satuolennot. Tuo on rasismia. Vai spesismiä? Taruismiä...?

Vierailija
88/99 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.youtube.com/watch?v=udQkgLKnsqs

Rukoukset kuullaan 

Ei kannata mennä, mihin tuo nainen meni ennen kuin sitten antoi elämänsä Jeesukselle.

En nyt todellakaan ruvennut katsomaan tuota moskaa, mutta miksi minun pitäisi kuvitella että jossain random-YouTube videossa olisi mitään totta?

Vierailija
89/99 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siu siu, siunailen vaan. Tällaisiltakin typerehtämisiltä välttyy asumalla ulkomailla.

God bless you!

Vierailija
90/99 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

God bless you!

Ja todellisuus hierokoot pyyhkimätöntä kakkareikäänsä sinuun!

Vierailija
91/99 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ulkomailla voi välttyä kristittyjen invaasiolta? Hehän ovat rantautuneet jo Malesiaankin siunaamaan.

Vierailija
92/99 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse vastaan aina napakalla takakäden avokämmenellä.

Jos tuo on tarkoitettu huumoriksi niin ompa omituinen huumori, jos taas ihan oikeaksi reaktioksesi, jos tuo ei ole vihaan yllyttävää puhetta niin mikä on?

Jos sivistystaso on sellainen ettei osaa puhua muutoin kuin nyrkein, voisi ehkä olla ainakin kehumatta moisesta.

Vierailija
93/99 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ulkomailla voi välttyä kristittyjen invaasiolta? Hehän ovat rantautuneet jo Malesiaankin siunaamaan.

" Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi, ja sitten tulee loppu."  

Sanoi Jumalan ylösnoussut Poika

Vierailija
94/99 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäköhän ip-osoitteista tulee tällaista vihapuhetta ihmisten vakaumusta kohtaan?

Vierailija
95/99 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vastata "samoin", eiköhän joka uskossa siunailla jollain tavoin.

Vierailija
96/99 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi vastata "samoin", eiköhän joka uskossa siunailla jollain tavoin.

Miksi pitäisi vastata samoin jos ei tarkoita sitä?

Vierailija
97/99 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun paras ystäväni löysi miehen ja hänen toiveestaan löysi Jeesuksen ja ääriuskovaisuuden. Ei siinä mitään, mutta yhteydenpito on vähentynyt, eikä hän ole ollut yhtään tukena kun minulta on esim. sairastunut tai kuollut läheisiä. Aina harvoin kun tapaamme hän korostaa kuinka hän on joka päivä rukoillut puolestani. En minä niillä rukouksilla tee mitään, olisi tukena ja ystävänä.

Nyt kun hän itse on eronnut niin pitää olla tukena. Pitäisiköhän vaan sen sijaan sanoa että rukoilen puolestasi vaikka en nyt ehdi puhua...

Siunauksia myös latelee joka puhelun ja viestin lopuksi. 

Uskon itsekin jumalaan/korkeampaan voimaan vaikka en kuulu mihinkään uskontokuntaan, mutta uskon että ihmisen tarkoitus on olla hyvä muita kohtaan ja elää epäitsekkäästi ja tehdä hyviä tekoja muita kohtaan. Tuntuu että monella uskovaisella se tärkein asia uskonnossa on korostaa omaa uskoaan koreilla sanoilla, juuri siunaten tai julistaen tai todistaen. Mitä kovempaa puhuu, sitä parempi uskovainen, vissiin?

Vierailija
98/99 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

yäk kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse vastaan aina napakalla takakäden avokämmenellä.

Jos tuo on tarkoitettu huumoriksi niin ompa omituinen huumori, jos taas ihan oikeaksi reaktioksesi, jos tuo ei ole vihaan yllyttävää puhetta niin mikä on?

Jos sivistystaso on sellainen ettei osaa puhua muutoin kuin nyrkein, voisi ehkä olla ainakin kehumatta moisesta.

Kyllä minulla on oikeus puolustautua oikeudettomalta hyökkäykseltä uskonvapauttani kohtaan.

Vierailija
99/99 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäköhän ip-osoitteista tulee tällaista vihapuhetta ihmisten vakaumusta kohtaan?

93.106.107.212