Voiko vastata uskovaisten siunailuihin namasteella?
Ei kai siitä voi loukkaantua jos siunauksiakin pitää kuunnella. 🤔
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei sitten osannut selittää, mitä Namaste tarkoittaa ja missä sitä normaalisti käytetään. Tyypillistä!
Olisithan voinut googlata. Namaste on hindutervehdys, joka tarkoittaa suunnilleen "kumarran sinussa olevaa jumalaisuutta".
Aa, vai niin. Muuten, syvemmälle kristinoppiin mennessä itselleni selvisi että Jeesukseen uskovat ovat Kristuksen ruumiin jäseniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei sitten osannut selittää, mitä Namaste tarkoittaa ja missä sitä normaalisti käytetään. Tyypillistä!
Olisithan voinut googlata. Namaste on hindutervehdys, joka tarkoittaa suunnilleen "kumarran sinussa olevaa jumalaisuutta".
Aa, vai niin. Muuten, syvemmälle kristinoppiin mennessä itselleni selvisi että Jeesukseen uskovat ovat Kristuksen ruumiin jäseniä.
t. viestin 16 lähettäjä, ei se kenelle vastasit
Tietty voit. Tai mieluummin vaikka iloisesti todeta että terkkuja saatanalta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan ihminen haluaisi olla sielunvihollisen äänitorvi?
Vierailija kirjoitti:
Itse toivotan ei-uskoville maalliseen tapaan asioita ettei provosoidu. Joku "namaste" ei sano minulle mitään, ihan tyhjiä sanoja. Enemmän varmaan puhujaansa vaikuttaa mitä yleensäkin puhuu.
Minä en ole hindu enkä kristitty ja namaste sanana ei tuo mitään fiiliksiä, mutta kun teen tuon tervehdyksen käsiä käyttämällä, niin siitä tulee jotenkin toisia kunnioittava ja hyvä olo, mutta samalla ei kuitenkaan tuputeta mitään. Siunauksesta taas tulee vaan mieleen, että jos et ota jeesusta vastaan, niin menet helvettiin ja että me uskovaiset ollaan oikeassa eikä kukaan muu.
Mun uskovainen tuttu manaisi mut alimpaan helvettiin, sillä ei voi sietää hinduja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse toivotan ei-uskoville maalliseen tapaan asioita ettei provosoidu. Joku "namaste" ei sano minulle mitään, ihan tyhjiä sanoja. Enemmän varmaan puhujaansa vaikuttaa mitä yleensäkin puhuu.
Minä en ole hindu enkä kristitty ja namaste sanana ei tuo mitään fiiliksiä, mutta kun teen tuon tervehdyksen käsiä käyttämällä, niin siitä tulee jotenkin toisia kunnioittava ja hyvä olo, mutta samalla ei kuitenkaan tuputeta mitään. Siunauksesta taas tulee vaan mieleen, että jos et ota jeesusta vastaan, niin menet helvettiin ja että me uskovaiset ollaan oikeassa eikä kukaan muu.
En tiedä minäkään olisinko ketään ihmistä kuunnellut mutta aloin sitten muuta kautta uskoa Jeesukseen.
Jos on epävarma mikä on totuus ja onko Jumalaa niin kannattaa ehkä alkaa rukoilla Jumalaa että jos hän on olemassa niin saisit selvyyden asiaan. Ja jos olet epävarma onko totuus Jeesus, Allah vai kenties Buddha niin sitäkin voi kysyä häneltä suoraan jos ei tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi ei haluaisi?
Itse vastaan aina napakalla takakäden avokämmenellä.
Vierailija kirjoitti:
Jos on epävarma mikä on totuus ja onko Jumalaa niin kannattaa ehkä alkaa rukoilla Jumalaa että jos hän on olemassa niin saisit selvyyden asiaan. Ja jos olet epävarma onko totuus Jeesus, Allah vai kenties Buddha niin sitäkin voi kysyä häneltä suoraan jos ei tiedä.
Vinkki: totuus on se joka äkkiseltään näyttäisi tämän maailman mielestä olevan vähiten cool. Ja se kyllä selittääkin paljon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi ei haluaisi?
No itse ainakin tykkään hyvästä enemmän kuin pahasta ja taivaasta enemmän kuin helvetistä jos kahdesta vaihtoehdosta saa valita.
Vastasin kerran että ei kiitos, kun siunausta toivotettiin. Sen uskovan ilme oli näkemisen näköinen 😁
Itse vastaan siunauksiin pieruilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi ei haluaisi?
No itse ainakin tykkään hyvästä enemmän kuin pahasta ja taivaasta enemmän kuin helvetistä jos kahdesta vaihtoehdosta saa valita.
Tähän väliin ois aina kiva heittää ne luvut kuinka paljon jumala on tappanut ja kuinka paljon saatana... :D
Onneksi on ateisti niin ei tarvii palaa helvetin tulessa eikä tylsistyä uudestaankuoliaaksi taivaassa joidenkin mormonien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vastasin kerran että ei kiitos, kun siunausta toivotettiin. Sen uskovan ilme oli näkemisen näköinen 😁
Varmaan, sama kuin joku tarjoaisi isoa rahatukkua ja sanot ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, vähän kuin joku tarjoaisi monopolirahoja tosi elämässä ja sanoisit ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha ja jonkun uskonnon omat loitsut on aika eri asia.
Virvo vastaukseksi.