Voiko vastata uskovaisten siunailuihin namasteella?
Ei kai siitä voi loukkaantua jos siunauksiakin pitää kuunnella. 🤔
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastasin kerran että ei kiitos, kun siunausta toivotettiin. Sen uskovan ilme oli näkemisen näköinen 😁
Varmaan, sama kuin joku tarjoaisi isoa rahatukkua ja sanot ei kiitos.
Raha ja jonkun uskonnon omat loitsut on aika eri asia.
Minulle rukous on mm. asioiden tuomista täysin olemassa olevan Jumalan eteen. Joka on tehnyt ja suunnittelut silmät ja korvat, eikö hän näkisi ja kuulisi. Ratkaisuja on tullut.
Vierailija kirjoitti:
Itse vastaan aina napakalla takakäden avokämmenellä.
Ja poliisi vastaa syytellä pahoinpitelystä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastasin kerran että ei kiitos, kun siunausta toivotettiin. Sen uskovan ilme oli näkemisen näköinen 😁
Minulle rukous on mm. asioiden tuomista täysin olemassa olevan Jumalan eteen. Joka on tehnyt ja suunnittelut silmät ja korvat, eikö hän näkisi ja kuulisi. Ratkaisuja on tullut.
Erikoista taikuutta.
Vierailija kirjoitti:
Itse vastaan siunauksiin pieruilla.
Noh, kukin jättää oman jälkensä tänne maailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei sitten osannut selittää, mitä Namaste tarkoittaa ja missä sitä normaalisti käytetään. Tyypillistä!
Olisithan voinut googlata. Namaste on hindutervehdys, joka tarkoittaa suunnilleen "kumarran sinussa olevaa jumalaisuutta".
Jos ap on hindu niin sittenhän se on ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoista taikuutta.
Pois epämääräiset taikakeinot minusta. Jumalalta kaikki tulee.
t. tuo jolle vastasit
Ateisteista ja muista pakanoista kuten tästä postaajasta on tullut vastenmielisempiä pikkusieluja, mitä uskovaiset ovat ikinä olleet.
Itse sanon salam tai shalom fiiliksen mukaan
Olisipa hienoa, jos joku toivottaisi minulle siunausta. Tuntuisi mukavalta. On ollut niin paljon vastoinkäymisiä viime aikoina.
Vierailija kirjoitti:
Ateisteista ja muista pakanoista kuten tästä postaajasta on tullut vastenmielisempiä pikkusieluja, mitä uskovaiset ovat ikinä olleet.
Kerro tuo kristinuskon ja ristiretkien vainojen kohteeksi joutuneille
Vierailija kirjoitti:
Olisipa hienoa, jos joku toivottaisi minulle siunausta. Tuntuisi mukavalta. On ollut niin paljon vastoinkäymisiä viime aikoina.
Soppakattilan terve
- pastafaritervehdys/siunaus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoista taikuutta.
Pois epämääräiset taikakeinot minusta. Jumalalta kaikki tulee.
t. tuo jolle vastasit
Samanlaista taikuutta kaikki sinun jumalaltasi tuleva on kuin muidenkin uskontojen loitsut ja taiat. Se, että kieltäydyt käyttämästä niitä sanoja, ei muuta asiaa miksikään.
Vierailija kirjoitti:
Jumalan siunausta, iloa ja rauhaa juurikin sinulle Jeesuksen nimeen.
Sanoisitko namaste koska olet hindu, vai ihan vain pilkkaamis- ja kettuilumielessä? Ja yrittävätkö nämä siunausta toivottavat henkilöt provosoida sinua vai sanovatko sen hyvää tarkoittaen? Itse olen ateisti, enkä koe tarpeelliseksi pilkata muiden uskontoa (sen enempää kristittyjen kuin hindujenkaan) elleivät he käyttäydy ikävästi ja esim. yritä käännyttää minua, ja tervehtiminen heidän uskonnolleen tyypillisellä tavalla ei kyllä ylitä sitä kynnystä niin kauan kuin kyseinen tervehdys annetaan hyväntahtoisesti.
Myös monissa muissa uskonnoissa käytetään siunausta. Pakanalliset tai animistiset uskonnot, kuten esimerkiksi intiaanien luonnonvoimien palvonta, puhuvat useimmiten manauksesta. Manaus ja siunaus eroavat toisistaan siinä, että manauksessa voimia, luonnonvoimia tai henkivaltoja, yritetään yleensä kontrolloida ja saada tekemään manaajan tahto. Siunauksessa taas pyydetään hyväntahtoisuutta kyseisiltä voimilta ilman kykyä niiden määräämiseen.
Terveisin Wikipedia
Tottakai hyvän toivottamiseen voi vastata hyvää toivottamalla.
Itse en ole koskaan osannut oikein vastata siihen, joten sanon nykyään kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisitko namaste koska olet hindu, vai ihan vain pilkkaamis- ja kettuilumielessä? Ja yrittävätkö nämä siunausta toivottavat henkilöt provosoida sinua vai sanovatko sen hyvää tarkoittaen? Itse olen ateisti, enkä koe tarpeelliseksi pilkata muiden uskontoa (sen enempää kristittyjen kuin hindujenkaan) elleivät he käyttäydy ikävästi ja esim. yritä käännyttää minua, ja tervehtiminen heidän uskonnolleen tyypillisellä tavalla ei kyllä ylitä sitä kynnystä niin kauan kuin kyseinen tervehdys annetaan hyväntahtoisesti.
Tuo on totta mutta jos ne tulee jakamaan lappusiaan kysymättä niin lyökään tor salamalla ne kuoliaaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, vähän kuin joku tarjoaisi monopolirahoja tosi elämässä ja sanoisit ei kiitos.
Niin, vähän kuin joku luulisi valuuttaa jota ei ole koskaan nähnyt, monopolirahaksi.
Tai joku tarjoaisi leikkirahaa luullen sitä oikeaksi valuutaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, vähän kuin joku tarjoaisi monopolirahoja tosi elämässä ja sanoisit ei kiitos.
Niin, vähän kuin joku luulisi valuuttaa jota ei ole koskaan nähnyt, monopolirahaksi.
Tai joku tarjoaisi leikkirahaa luullen sitä oikeaksi valuutaksi.
Niin, jos et usko rahan olevan oikea niin et ymmärrä sitä käyttää. Se joka uskoo, käyttää sitä koko ajan, saa paljon ja on tyytyväinen. Sinä voit ehdoin tahdoin pysyä tietämättömänä mutta nyt sinulle on ainakin kerrottu.
Sitä paitsi raha on huono vertaus. Se on orjuuttavaa jos sen varaan laittaa elämänsä ja perustuu velkaan. Mutta Kristus on maksanut meidän syntivelkamme ja kutsuu kokonaan uuteen elämään.
Voit. Samaahan se lopulta tarkoittaa. :)