Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko vastata uskovaisten siunailuihin namasteella?

Vierailija
22.11.2018 |

Ei kai siitä voi loukkaantua jos siunauksiakin pitää kuunnella. 🤔

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös monissa muissa uskonnoissa käytetään siunausta. Pakanalliset tai animistiset uskonnot, kuten esimerkiksi intiaanien luonnonvoimien palvonta, puhuvat useimmiten manauksesta. Manaus ja siunaus eroavat toisistaan siinä, että manauksessa voimia, luonnonvoimia tai henkivaltoja, yritetään yleensä kontrolloida ja saada tekemään manaajan tahto. Siunauksessa taas pyydetään hyväntahtoisuutta kyseisiltä voimilta ilman kykyä niiden määräämiseen.

Terveisin Wikipedia

Tottakai hyvän toivottamiseen voi vastata hyvää toivottamalla.

Itse en ole koskaan osannut oikein vastata siihen, joten sanon nykyään kiitos.

Itsekin sanon kiitos, koska tuntuu hyvältä, että joku toivoo minulle hyvää.

Vierailija
62/99 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisitko namaste koska olet hindu, vai ihan vain pilkkaamis- ja kettuilumielessä? Ja yrittävätkö nämä siunausta toivottavat henkilöt provosoida sinua vai sanovatko sen hyvää tarkoittaen? Itse olen ateisti, enkä koe tarpeelliseksi pilkata muiden uskontoa (sen enempää kristittyjen kuin hindujenkaan) elleivät he käyttäydy ikävästi ja esim. yritä käännyttää minua, ja tervehtiminen heidän uskonnolleen tyypillisellä tavalla ei kyllä ylitä sitä kynnystä niin kauan kuin kyseinen tervehdys annetaan hyväntahtoisesti. 

Tuo on totta mutta jos ne tulee jakamaan lappusiaan kysymättä niin lyökään tor salamalla ne kuoliaaksi

Jäät auttamatta häviölle sillä yksikään salama ei ole "tor":n vallassa jota ei ole olemassakaan, vaan ne ovat Kaikkivaltiaan Jumalan, jonka poika Jeesus kuoli ihmisten puolesta ristillä jotta meillä olisi elämä kun uskomme häneen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisitko namaste koska olet hindu, vai ihan vain pilkkaamis- ja kettuilumielessä? Ja yrittävätkö nämä siunausta toivottavat henkilöt provosoida sinua vai sanovatko sen hyvää tarkoittaen? Itse olen ateisti, enkä koe tarpeelliseksi pilkata muiden uskontoa (sen enempää kristittyjen kuin hindujenkaan) elleivät he käyttäydy ikävästi ja esim. yritä käännyttää minua, ja tervehtiminen heidän uskonnolleen tyypillisellä tavalla ei kyllä ylitä sitä kynnystä niin kauan kuin kyseinen tervehdys annetaan hyväntahtoisesti. 

Tuo on totta mutta jos ne tulee jakamaan lappusiaan kysymättä niin lyökään tor salamalla ne kuoliaaksi

Heh, muistui mieleen tästä sun kommentista, kuinka yksi mummo yhtäkkiä hipsi kaukoliikenteen bussin etuosasta mun luokse ja iski (oikeasti) lapun mun syliin ja lähti takaisin. Oli joku jehovantodistajien lappunen. En tiedä oliko tuo mummo koittanut antaa sitä lappua jo siinä mun sisään tullessa enkä ollut huomannut. Tai ehkä näytin vain tosi yksinäiseltä opiskelijalta ja hän todella halusi mun tarttuvan asiaan.

Vierailija
64/99 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse vastaan siunauksiin pieruilla.

Noh, kukin jättää oman jälkensä tänne maailmaan.

Eikös se pieru kuitenkin häviä, vai jääköhän jokaisesta pierusta jotain jäljelle? Meneekö ne Saharaan?

Vierailija
65/99 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastasin kerran että ei kiitos, kun siunausta toivotettiin. Sen uskovan ilme oli näkemisen näköinen 😁

Varmaan, sama kuin joku tarjoaisi isoa rahatukkua ja sanot ei kiitos.

Niin, vähän kuin joku tarjoaisi monopolirahoja tosi elämässä ja sanoisit ei kiitos.

Niin, vähän kuin joku luulisi valuuttaa jota ei ole koskaan nähnyt, monopolirahaksi.

Tai joku tarjoaisi leikkirahaa luullen sitä oikeaksi valuutaksi.

Niin, jos et usko rahan olevan oikea niin et ymmärrä sitä käyttää. Se joka uskoo, käyttää sitä koko ajan, saa paljon ja on tyytyväinen. Sinä voit ehdoin tahdoin pysyä tietämättömänä mutta nyt sinulle on ainakin kerrottu.

Sitä paitsi raha on huono vertaus. Se on orjuuttavaa jos sen varaan laittaa elämänsä ja perustuu velkaan. Mutta Kristus on maksanut meidän syntivelkamme ja kutsuu kokonaan uuteen elämään.

Niin, tokihan jos on kokonainen yhteisö, joka sisällään uskoo, että leikkiraha on oikea niin sen yhteisön sisällä saa vaikka mitä sillä rahalla.

Tämä rahavertaus ei ollut minusta lähtöisin.

Tuo syntivelka-asia on kyllä mahtava, ei tarvii omista synneistään kantaa vastuuta, kun ne on jo valmiiksi kuitattu. 

Vierailija
66/99 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei sitten osannut selittää, mitä Namaste tarkoittaa ja missä sitä normaalisti käytetään. Tyypillistä!

Olisithan voinut googlata. Namaste on hindutervehdys, joka tarkoittaa suunnilleen "kumarran sinussa olevaa jumalaisuutta".

Jos ap on hindu niin sittenhän se on ok.

Mitäpä jos ei ole, mutta tuntee tuon kohdan siitä uskonnosta omakseen? Onko se kulttuurin omimista, vai saako sitä käyttää?

Vierailija
67/99 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisipa hienoa, jos joku toivottaisi minulle siunausta. Tuntuisi mukavalta. On ollut niin paljon vastoinkäymisiä viime aikoina.

Soppakattilan terve

- pastafaritervehdys/siunaus

:D

Vierailija
68/99 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastasin kerran että ei kiitos, kun siunausta toivotettiin. Sen uskovan ilme oli näkemisen näköinen 😁

Niin, vähän kuin joku tarjoaisi monopolirahoja tosi elämässä ja sanoisit ei kiitos.

Niin, vähän kuin joku luulisi valuuttaa jota ei ole koskaan nähnyt, monopolirahaksi.

Tai joku tarjoaisi leikkirahaa luullen sitä oikeaksi valuutaksi.

Niin, jos et usko rahan olevan oikea niin et ymmärrä sitä käyttää. Se joka uskoo, käyttää sitä koko ajan, saa paljon ja on tyytyväinen. Sinä voit ehdoin tahdoin pysyä tietämättömänä mutta nyt sinulle on ainakin kerrottu.

Sitä paitsi raha on huono vertaus. Se on orjuuttavaa jos sen varaan laittaa elämänsä ja perustuu velkaan. Mutta Kristus on maksanut meidän syntivelkamme ja kutsuu kokonaan uuteen elämään.

Niin, tokihan jos on kokonainen yhteisö, joka sisällään uskoo, että leikkiraha on oikea niin sen yhteisön sisällä saa vaikka mitä sillä rahalla.

Tämä rahavertaus ei ollut minusta lähtöisin.

Tuo syntivelka-asia on kyllä mahtava, ei tarvii omista synneistään kantaa vastuuta, kun ne on jo valmiiksi kuitattu. 

Minulle todellakin kelpaa Jeesuksen sovitus.

Vierailija
69/99 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäät auttamatta häviölle sillä yksikään salama ei ole "tor":n vallassa jota ei ole olemassakaan, vaan ne ovat Kaikkivaltiaan Jumalan, jonka poika Jeesus kuoli ihmisten puolesta ristillä jotta meillä olisi elämä kun uskomme häneen.

Taas tätä ylimielistä uskovaisten höpötystä. Tämän takia se siunaus ärsyttää, sillä siinä tuputetaan heti ylemmyydentunnossa sitä uskontoa kykenemättä ajattelemaan, että vastaanottajaa ehkä inhoaa sitä.

Vierailija
70/99 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen helluntaiuskovainen ja minä ainakin vaan ilahtuisin namaste-tervehdyksestä. Perimmältäänhän se muistaakseni tarkoittaa "jumalainen minussa tervehtii jumalaista sinussa", ja minä uskon että Jumala, koska on kaikkialla läsnä oleva ja ääretön, todellakin on jokaisessa uskosta tai uskonnottomuudesta riippumatta. 

Muutenkin tässä kovin maallistuneessa maailmassa minusta on jotenkin aina ilahduttavaa jos ihmiset osoittaa mitä tahansa henkisiä tai hengellisiä uskomuksia tai tapoja, silti vaikka ne olisivat eri kuin omani.

Vierailija
71/99 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietty voit. Tai mieluummin vaikka iloisesti todeta että terkkuja saatanalta. 

Miksi kukaan ihminen haluaisi olla sielunvihollisen äänitorvi?

No miksi ei haluaisi?

No itse ainakin tykkään hyvästä enemmän kuin pahasta ja taivaasta enemmän kuin helvetistä jos kahdesta vaihtoehdosta saa valita.

Tähän väliin ois aina kiva heittää ne luvut kuinka paljon jumala on tappanut ja kuinka paljon saatana... :D

Onneksi on ateisti niin ei tarvii palaa helvetin tulessa eikä tylsistyä uudestaankuoliaaksi taivaassa joidenkin mormonien kanssa.

Sitä en tiedä mitä, kuka ja montako. Voiko kuitenkin päätellä ettei Jumalan kanssa leikitä?

Vierailija
72/99 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen helluntaiuskovainen ja minä ainakin vaan ilahtuisin namaste-tervehdyksestä. Perimmältäänhän se muistaakseni tarkoittaa "jumalainen minussa tervehtii jumalaista sinussa", ja minä uskon että Jumala, koska on kaikkialla läsnä oleva ja ääretön, todellakin on jokaisessa uskosta tai uskonnottomuudesta riippumatta. 

Muutenkin tässä kovin maallistuneessa maailmassa minusta on jotenkin aina ilahduttavaa jos ihmiset osoittaa mitä tahansa henkisiä tai hengellisiä uskomuksia tai tapoja, silti vaikka ne olisivat eri kuin omani.

Ajattelisipa kaikki uskovaiset noin.

Vierailija
73/99 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan kelpaa mitkä tahansa henkiset tavat!

Vierailija
74/99 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerro nyt sitten uskovaisena, että miksi sinun siunauksen pitäisi kelvata muille?

Vierailija
75/99 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerro nyt sitten uskovaisena, että miksi sinun siunauksen pitäisi kelvata muille?

Tarkoitan sitä että ainoastaan Jeesuksen takia on syntien anteeksianto.

Vierailija
76/99 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pysyisin erittäin etäällä kaikesta muusta mitä markkinoidaan joillain hengillä tai energioilla.

Vierailija
77/99 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietty voit. Tai mieluummin vaikka iloisesti todeta että terkkuja saatanalta. 

Miksi kukaan ihminen haluaisi olla sielunvihollisen äänitorvi?

No miksi ei haluaisi?

No itse ainakin tykkään hyvästä enemmän kuin pahasta ja taivaasta enemmän kuin helvetistä jos kahdesta vaihtoehdosta saa valita.

No mutta kun kummatkin ovat mielikuvituksen tuotetta, niin voit valita ihan mitä vaan.

Vierailija
78/99 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raha ja jonkun uskonnon omat loitsut on aika eri asia.

Minulle rukous on mm. asioiden tuomista täysin olemassa olevan Jumalan eteen. Joka on tehnyt ja suunnittelut silmät ja korvat, eikö hän näkisi ja kuulisi. Ratkaisuja on tullut.

Siis täysin mielikuvituksessasi olevan jumalan eteen. -Toim. huom.

Vierailija
79/99 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.youtube.com/watch?v=udQkgLKnsqs

Rukoukset kuullaan 

Ei kannata mennä, mihin tuo nainen meni ennen kuin sitten antoi elämänsä Jeesukselle.

Vierailija
80/99 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse vastaan aina napakalla takakäden avokämmenellä.

Ja poliisi vastaa syytellä pahoinpitelystä

Ei, kyllä poliisi ymmärtää hyvin että kyse on uskonvapauteni varjolla suoritetusta hätävarjelusta.