Voiko vastata uskovaisten siunailuihin namasteella?
Ei kai siitä voi loukkaantua jos siunauksiakin pitää kuunnella. 🤔
Kommentit (99)
Mikä on namaste?
Joku manaus?
Täällä päin uskovat eivät siunaa toisiaan, pikemminkin halveeraavat ja pyrkivät hyötymään toisista.
Tiia16 kirjoitti:
Mikä on namaste?
Joku manaus?
Täällä päin uskovat eivät siunaa toisiaan, pikemminkin halveeraavat ja pyrkivät hyötymään toisista.
Eivät varmaan toisiaan, mutta niitä jotka eivät ole uskossa. Se on ärsyttävää.
Jumalan terveeseen vastaan aina ”Namaste”.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että lestadiolaiset eivät tervehdi muita kuin toisia uskomassa olevia lestadiolaisia sanomalla Juamlan terve.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että lestadiolaiset eivät tervehdi muita kuin toisia uskomassa olevia lestadiolaisia sanomalla Juamlan terve.
Kylläpä muuten tervehtivät 😁
Aleikum Salaam on yhtä hyvä, ellei parempi kuin Namaste. Yhtä hyvä on Shalom. Ja sille Wärtsilänkadun liikenneympyrän lähellä väijyvälle jehova-akalle tulee kiireinen lähtö ensi kerralla, kun potkaisen Vartiotornit keskelle tietä.
Tietysti voit. Olen käynyt parhaat keskustelut uskosta ja uskonnoista sellaisten ihmisten kanssa, jotka ilmaisevat rohkeasti ja suoraan, mihin ja miten uskovat. Olen itse kr.istitty.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä muuten tervehtivät 😁
Missä näin? On kyllä todella poikkeuksellista, koska nimenomaan tuolla tervehdyksellä vanhoillislestadiolaiset tavallaan "tunnustavat" toistensa uskon ja kuulumiseen siihen ryhmään, ja yhteisön jäsenet voivat jopa lopettaa jonkun henkilön tervehtimisen Jumalan terveellä, jos epäilevät, ettei hän ole "uskomassa".
Esim. tästä kirjoituksesta löytyy tietoa: https://blogs.helsinki.fi/embodied-religion/2016/06/01/jumalan-terve-te…
"Lusiferin/perkeleen/thornin/odinin nimeen loitsu torjuttu!" =P
Olen niitä, jotka ei tiedä mitä näihin pitäisi vastata niin sanon jotain tyyliin "jaha", "no niin", "mm-hmm" ja sitten katselen ympärilleni levitellen käsiä kuin pingviini ja odotan onko heillä muuta lisättävää. 😁
Faith kirjoitti:
Tietysti voit. Olen käynyt parhaat keskustelut uskosta ja uskonnoista sellaisten ihmisten kanssa, jotka ilmaisevat rohkeasti ja suoraan, mihin ja miten uskovat. Olen itse kr.istitty.
Eihän kristittyjen kanssa voi mitään keskusteluja käydä kun heillä on aina käännyttäminen mielessä. Mielestäni omia uskontojaan ei tarvi kenellekään tuputtaa. Namaste on mielestäni ystävällinen ele ja siunaus taas jotenkin painostava.
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Eihän kristittyjen kanssa voi mitään keskusteluja käydä kun heillä on aina käännyttäminen mielessä. Mielestäni omia uskontojaan ei tarvi kenellekään tuputtaa. Namaste on mielestäni ystävällinen ele ja siunaus taas jotenkin painostava.
No höpö höpö, kyllä voi käydä. En muista, koska kukaan olisi mua viimeksi yrittänyt käännyttää, vaikka tunnen paljon uskovia kristittyjä. Kyllä siitä ainakin 15 vuotta on, ellei jopa 20.
Kukaan ei sitten osannut selittää, mitä Namaste tarkoittaa ja missä sitä normaalisti käytetään. Tyypillistä!
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei sitten osannut selittää, mitä Namaste tarkoittaa ja missä sitä normaalisti käytetään. Tyypillistä!
Olisithan voinut googlata. Namaste on hindutervehdys, joka tarkoittaa suunnilleen "kumarran sinussa olevaa jumalaisuutta".
Itse toivotan ei-uskoville maalliseen tapaan asioita ettei provosoidu. Joku "namaste" ei sano minulle mitään, ihan tyhjiä sanoja. Enemmän varmaan puhujaansa vaikuttaa mitä yleensäkin puhuu.
Minä yleensä toivotan niille pikaista paranemista.
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä et osannut sitä googlata? Minä ainakin luulin, että heitit vitsin. Eihän kukaan voi noin juntti olla.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä namaste jotain Gboard korjaus-slangia. Aika villiä tekstiä tulee kun se korjaus on päällä välillä. Ps. onko googlen palkkalistoilla ihan oikeasti Suomenkieltä hallitsevia kehittämässä gboardia. Nuo hommat handlattiin IBM:llä jo 1993 paremmin
Totta kai voit.