Miksi jotkut naiset tuijottavat minua?
Tänään bussissa joku minua vanhempi nainen tuijotti minua nyrpein ilmein. Kysyin sitten häneltä suoraan, että häiritsenkö häntä jotenkin, johon hän ei oikein vastannut mitään, vaan vaikutti lähinnä hämmästyneeltä. Pahoittelin sitten sitä, että olen niin ruma hänelle. Oli taas jotenkin ikävää. En ymmärrä, miksi jotkut ihmiset tuijottelevat minua. Mikä mussa on vikana? Olin laittanut nätit ja puhtaat vaatteet päälleni ja mulla oli ihan siisti meikki, tosin hiukset hieman huonosti. Se nainen itse oli ihan tavallisen näköinen ehkä kuusikymppinen, hapsottavahiuksinen nainen.
T. Nainen itsekin ja sinkku (=ei-haluttu yksilö)
Kommentit (26)
Kyllä jotkut oikeasti tuijottaa. Jokin aika sitten todistin tilannetta, jossa oli nuori äiti lapsensa kanssa bussin väliosassa. Etuosan penkissä, jossa istutaan bussin takaosaan päin, istui vihamielisen näköinen vanhempi akka, joka tuijotti herkeämättä tätä naista ja lasta. Ilme oli erittäin halveksuva ja vihamielinen.Yleensä näihin ei kiinnitä huomiota, mutta tuota ei voinut olla huomaamatta, kun sen akan naama oli suoraan matkustajiin päin. Se tuijotus myös kohdistui suoraan ja koko ajan noihin kahteen, ei siis välillä vilkaissut sinne. Tilannetta oikein korosti se, että se äiti oli herttaisen ja kiltin oloinen, vanhempi nainen ruma ja sillä oli kasvoissa pitkä näkyvä syvä arpi.
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma, että tuijotti? Ettei kyse ole vain oman mielesi kehittelemästä kuvitelmasta, että sinua tujotetaan? Moni istuu esim. bussissa ajatuksissaan ja silloin katse kohdistuu johonkin, vaikkei oikeasti katso mitään. Huonolla itsetunnolla varustettu henkilö sitten voi herkästi kokea tämän vihamielisenä tuijottamisena, vaikkei se toinen osapuoli edes ole välttämättä nähnyt sitä muka tuijotuksensa kohdetta. Ehkäpä siksi nainen vaikutti lähinnä hämmästyneeltä, kun ei yhtään tajunnut, mitä ihmettä sinä oikein alat mesoa bussissa jostain kuvittelemastasi tuijotuksesta ja omasta rumuudestasi
Nojoo, voi olla noin, mutta hän katsoi silmiin ja hänellä oli myrtsi ilme. Katsoin uudelleen takaisin, niin hän edelleen katsoi mua. Olin tulkitsevinani jotain halveksinnan sekaista hänen katseessaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jotkut oikeasti tuijottaa. Jokin aika sitten todistin tilannetta, jossa oli nuori äiti lapsensa kanssa bussin väliosassa. Etuosan penkissä, jossa istutaan bussin takaosaan päin, istui vihamielisen näköinen vanhempi akka, joka tuijotti herkeämättä tätä naista ja lasta. Ilme oli erittäin halveksuva ja vihamielinen.Yleensä näihin ei kiinnitä huomiota, mutta tuota ei voinut olla huomaamatta, kun sen akan naama oli suoraan matkustajiin päin. Se tuijotus myös kohdistui suoraan ja koko ajan noihin kahteen, ei siis välillä vilkaissut sinne. Tilannetta oikein korosti se, että se äiti oli herttaisen ja kiltin oloinen, vanhempi nainen ruma ja sillä oli kasvoissa pitkä näkyvä syvä arpi.
Olen ollut vastaavan "uhrina" usein viime aikoina ja olisin voinut olla melkeinpä kuvaamaasi äiti lapsineen. Lisäksi ne ilkeästi tuijottavat ovat olleet vanhempia naispuolisia ihmisiä. Tulee sellainen olo, että mitä teen väärin? Mikä mussa on vikana? Olen todella nuoren näköinen, mutta oikeasti kolkuttelen keski-iän rajoja. Ehkä säälien miettivät, että onpa surkean nuori äiti tms.
Siis jos joku istuu vakavalla naamalla, niin sinusta hän katsoo halveksuen ja myrtsina.Ota rennommin ja lopeta itse se tuijottaminen, niin et edes tiedä kuka tuijottaa tai on tuijottamatta.
Tai sitten ne vanhatkaan naiset ei oikeasti tuijota, vaikka siltä näyttää, kuten eka kommentoija totesi. Väittäisin, että etenkin, jos se tuijotus on koko ajan yhteen paikkaan(ihmiseen), eikä katsetta välillä käännä ja sitten tuijota uudestaan, niin se tuijottaja on ajatuksissaan ja naama näyttää myrtsiltä/vihaiselta, koska se on sen ihmisen perusilme tai sitten se on juuri riidellyt kotona tai saaanut potkut tai muuten vain v*tuttaa.
Voi olla ihan väärinkäsitys. Moni nainen istuu julkisissa naama luonnostaan niin happaman näköisenä, että sitä voi erehtyä luulemaan jotenkin sinusta johtuvaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut vastaavan "uhrina" usein viime aikoina ja olisin voinut olla melkeinpä kuvaamaasi äiti lapsineen. Lisäksi ne ilkeästi tuijottavat ovat olleet vanhempia naispuolisia ihmisiä. Tulee sellainen olo, että mitä teen väärin? Mikä mussa on vikana? Olen todella nuoren näköinen, mutta oikeasti kolkuttelen keski-iän rajoja. Ehkä säälien miettivät, että onpa surkean nuori äiti tms.
Katkeruutta tms. taustalla. Veikkaisin, että näitä vanhempia vastenmielisiä naispuolisia on joka suvussa, eikä kukaan mielellään ole heidän kanssaan tekemisissä. Tokihan he ilmentävät itseään ja perusluonnettaan myös esimerkiksi julkisilla liikkuessaan.
Hulluus oireilee noin. Älä itse tuijota muita, pöljä.
Vierailija kirjoitti:
Siis jos joku istuu vakavalla naamalla, niin sinusta hän katsoo halveksuen ja myrtsina.Ota rennommin ja lopeta itse se tuijottaminen, niin et edes tiedä kuka tuijottaa tai on tuijottamatta.
👍
Mua jos on joku tuijottanut niin olen vain vinkannut silmää. Moni ihminen vaikuttaa siltä, että tuijottaisi. Todellisuudessa tuijottavat vaan "tyhjyyttä", jotkut naiset kääntää pään mun vinkkaukselle, osa punastuu ja joskus on pari tyyppiä tullut istumaan viereen.
M30
Muakin aina välillä, aivan häpeilemättä. Olen myös huomannut sen, että kun astun johonkin pikkuliikkeeseen tai vastaavaan minua saattaa myyjä/asiakaspalvelijat toljottaa aivan pyörein silmin eivätkä edes tervehdi. Sanon sitten itse ekana hei. Olen varmaan jotenkin ihmeellinen ilmestys suomalaisille, ulkomailla en ole huomannut samaa toljottelua. Olen 182 cm pitkä nainen, liekö siinä syy?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän oli lapsen mummo ja hänen tyttärensä oli lapsen äiti. Aivan luonnollinen selitys koko asialle.
Siksi vihamielinen ilme. Toki tuijotti ja katsoi, tekeekö tytär mitään virhettä lapsensa hoitamisessa, jos
vaikka pääsisi huomauttamaan asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten ne vanhatkaan naiset ei oikeasti tuijota, vaikka siltä näyttää, kuten eka kommentoija totesi. Väittäisin, että etenkin, jos se tuijotus on koko ajan yhteen paikkaan(ihmiseen), eikä katsetta välillä käännä ja sitten tuijota uudestaan, niin se tuijottaja on ajatuksissaan ja naama näyttää myrtsiltä/vihaiselta, koska se on sen ihmisen perusilme tai sitten se on juuri riidellyt kotona tai saaanut potkut tai muuten vain v*tuttaa.
kyllä vanhemmat naiset usein tuijottaa. ja m a aaaaaaa m u mie h et.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä voi olla täysin tahaton katsekontakti jos joutuu istumaan pitkään paikoillaan eikä viitsi vain katsella omia kengänkärkiään. Jos ei ole mikään ainainen kännykännäprääjä, niin kaipa silloin tulee vähän tarkkailtua sitä lähiympäristöä aivan vaistonvaraisesti ja automaattisesti ilman että hakisi mitään erityistä kontaktia.
Ehkä voisi kysyä "miksi tuijotat minua koko ajan" tai joku muu selkeä muotoilu sanoissa, koska toinen ei ymmärrä sitä häiritsemiskysymystä. Jotkut ihmiset tuijottavat muitakin, et ole varmasti ainoa. En myös ymmärrä miksi "haahkat" tuijottavat nyrpeästi muita joka paikassa, ilme ei ole neutraali.
Toki sellainenkin syy on mahdollinen, että kyseinen vanha nainen on menettänyt miehensä ja lapsensa onnettomuudessa ja siitä henkisesti yhä ja ikuisesti kärsivänä kokee olonsa vaikeaksi, nähdessään jonkun onnellisen äidin ja lapsen läheisyydessään.
Tämä selitys on harvinainen, mutta tiedän tuollaisen ihmisen.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla ihan väärinkäsitys. Moni nainen istuu julkisissa naama luonnostaan niin happaman näköisenä, että sitä voi erehtyä luulemaan jotenkin sinusta johtuvaksi.
Ehkä kyseessä on se kuuluisa resting bitch face (RBF) eli ihminen vaikuttaa ärsyyntyneeltä tahtomattaan.
Oletko varma, että tuijotti? Ettei kyse ole vain oman mielesi kehittelemästä kuvitelmasta, että sinua tujotetaan? Moni istuu esim. bussissa ajatuksissaan ja silloin katse kohdistuu johonkin, vaikkei oikeasti katso mitään. Huonolla itsetunnolla varustettu henkilö sitten voi herkästi kokea tämän vihamielisenä tuijottamisena, vaikkei se toinen osapuoli edes ole välttämättä nähnyt sitä muka tuijotuksensa kohdetta. Ehkäpä siksi nainen vaikutti lähinnä hämmästyneeltä, kun ei yhtään tajunnut, mitä ihmettä sinä oikein alat mesoa bussissa jostain kuvittelemastasi tuijotuksesta ja omasta rumuudestasi