Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen alhainen syntyvyys - miesnäkökulmaa kaivataan!

Vierailija
21.11.2018 |

Tuntuu, että nyt kun mediassa puhutaan paljon alhaisesta syntyvyydestä ja pelotellaan sillä, niin naisia syyllistetään joka paikassa ihan kohtuuttomasti. Artikkeleista jää helposti kuva, etteivät koulutetut naiset kaipaa elämäänsä lapsia ja lykkäävät niiden hankintaa kunnes on monen kohdalla jo myöhäistä.

Musta kuitenkin tuntuu, että monissa parisuhteissa mies on se, joka sitä lapsenhankintaa haluaa lykätä. Ainakin omalla kohdalla ja monien kavereidenkin kanssa on näin: katsotaan vähän myöhemmin, ei vielä, työ täytyy olla ensin pisteessä X, pitää olla X määrä rahaa, tai auto, tai talo...tuntuu, että noita syitä olla hankkimatta lapsia löytyy loputtomiin! Haluisinkin siis kuulla, mistä se lapsettomuus parisuhteessa olevien miesten kohdalla johtuu? Halutaanko että kaikki olisi ns. valmista ennen vauvaa, ollaanko suhteessa väärään ihmiseen, onko omat harrastukset ja kaverit vielä tärkeämpiä, pelottaako oman elämän menetys, oma isyys tai onko huonoja lapsuusmuistoja? Painaako taloudelliset vai tunnesyyt enemmän? Eikö vaan haluta lapsia muttei kehdata sitä vauvakuumeilevalle kumppanille sanoa? Keskustelua, kiitos!

Kommentit (6577)

Vierailija
1441/6577 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan naisten oma asia. Nainen voi saada lapsen ilman vakipartneria, ja varmasti myös huoltajuuden, mies taas ei, tai ei ainakaan saisi huoltajuutta. Ei edes voisi adoptoida.

Mutta sen mitä mies VOI saada, ja myös saa HALUAMATTAANKIN, on elareiden maksulaput postissa. Joka sinällään on erittäin tehokas syntyvyyden rajoittaja. Koska nyky järjestelmässä ei ole mitään muuta kuin paskaaa tai vielä enemmän paskaaa-vaihtoehdot miehille kersojen myötä tarjottavana.

Suomessa voit joutua elättää toisen miehen lasta vaikka et haluaisi, koska oikeusjärjestelmä näin päättää, korkeinta oikeutta myöten.

Vierailija
1442/6577 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1499 numerolla kommentoivalle: Taidat olla hullu tai sairaan katkera ihminen ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1443/6577 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mies.

Suututan varmaan monia, mutta omasta näkökulmastani moni nainen on ylipainoinen. Lisäksi myös liiallinen tatuointien määrä ja yleinen "white trash" häiritsee.

Ylipainoinen, siideriä lipittävä, tupakoiva, täynnä tatuointeja ja itseään oleva lehmä ei kiinnosta.

Itse olen urheilullinen, hoikka ja lihaksikas nuori mies, ja tiedän arvoni. Hyviä naisia on harvassa.

Noniin, suututteko, vai oletteko kiitollisia siitä että mies jakoi rehellisesti mielipiteensä?

Olen muuten 26.

Vierailija
1444/6577 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä mies.

Suututan varmaan monia, mutta omasta näkökulmastani moni nainen on ylipainoinen. Lisäksi myös liiallinen tatuointien määrä ja yleinen "white trash" häiritsee.

Ylipainoinen, siideriä lipittävä, tupakoiva, täynnä tatuointeja ja itseään oleva lehmä ei kiinnosta.

Itse olen urheilullinen, hoikka ja lihaksikas nuori mies, ja tiedän arvoni. Hyviä naisia on harvassa.

Noniin, suututteko, vai oletteko kiitollisia siitä että mies jakoi rehellisesti mielipiteensä?

Olen muuten 26.

Parisuhde perusmiehen kanssa laskee naisen onnellisuutta ja lyhentää elinikää. Mitä lisäarvoa tuot parisuhteeseen, noin kuvailtuna arvosi on sama tuhansien muiden nuorten miesten kanssa? 

Vierailija
1445/6577 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan naisten oma asia. Nainen voi saada lapsen ilman vakipartneria, ja varmasti myös huoltajuuden, mies taas ei, tai ei ainakaan saisi huoltajuutta. Ei edes voisi adoptoida.

Mutta sen mitä mies VOI saada, ja myös saa HALUAMATTAANKIN, on elareiden maksulaput postissa. Joka sinällään on erittäin tehokas syntyvyyden rajoittaja. Koska nyky järjestelmässä ei ole mitään muuta kuin paskaaa tai vielä enemmän paskaaa-vaihtoehdot miehille kersojen myötä tarjottavana.

No se nyt vielä puuttuu, että mies ei lastansa elättäisi. Ja sitäpaitsi, suurin osa isistä ei saa elarilappuja postissa, koska nämä miehet asuvat ja elävät lastensa kanssa , niin kuin kunnon isän kuuluukin tehdä.

Näille joille se elarilappu postilaatikkoon kolahtaa ovat kyllä ihan velvollisia lapsistaan huolehtimaan ja näiden elatusta kustantamaan.

Ei ole yhteiskunnan asia maksaa miesten tekemien lasten elatusta vaan jokainen isä vastaa omastaan. 

ja mitä noihin "väärää lasta elättää" niin jos ei naimisissa olla niin helppo on vaatia dna testi ja varmasti tietää maksavansa omalle lapselleen niitä elareita.

Luulen vaan, että sinun kaltaisellesi luuserille se omalla lapselle maksaminenkin on yhtä paskaaaaa.

Et jaksa lapsestasi välittää jos siihen täytyy kaljarahat uhrata.

Suurimmalle osalle miehistä kun on tarjolla kunnon perhe-elämää niiden lasten myötä ja nämä miehet osaavat myös lastaan arvostaa ja sitä lastaan rakastaa.

Mutta kaikista miehistä ei todellakaan ole isäksi ja näin ollen näiden miesten kannattaa ehkäistä ja ehkäistä ja ehkäistä, ettei vahinkoa pääse tapahtumaan. Joutuu sitten syytön miesparka vieläpä maksamaan 150e /kk oman lapsen elatusta. Voi että on miesparalla raskasta lapsen kanssa :( 

Vierailija
1446/6577 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on hienoa, että haluaisit siivota ja pyykätä. Tee ihmeessä deittiprofiili jossa kerrot sen. Muistathan myös itse alati hymyillä ja vastata kumppanillesi ja lapsillesi kaikkeen joo, joo :)

Öö täh? En nyt oikein ymmärrä pointtia. Toki pyykkään ja laitan ruokaa jo ihan yksin asuessanikin, ei siinä ole mitään ihmeellistä. Kumppanille vastataan joo kun haluaa sanoa joo ja ei kun haluaa sanoa ei.

Vierailija
1447/6577 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä mies.

Olen muuten 26.

Jättäkää hyvät miehe ne eläimet rauhaan! Lehmillä ne eri väriset laikut ei sitä paitsi ole tatuointeja vaan niillä on eri värisiä karvoja. Siideriä en niiden kyllä ole nähnyt juovan. Mutta kuitenkin, jos et viitsisi sekaantua lehmiin. Pliis. ällöttää tuollaiset eläinten hyväsikäyttäjät.

Mitä noihin ylipainoisiin ihmisiin tulee, niin miehet ovat tilastollisesti enemmän ylipainoisia kuin naiset ja miehet kuluttaa viinaksistakin leijonan osan plus miehet ovat huomattavasti enemmän kirjailleet ihojaan kuin naiset.

No suututko, kun kuulet, että miehet syyllistyy noihin samoihin synteihin ja vielä enemmän joka saralla kuin naiset? 

Oletko nyt tyytyväinen , että kerroin sinulle faktat,

Ps naiset ovat jopa paremmin koulutettuja kuin miehet ja niitä istuu linnassakin röröksistä huomattavasti vähemmän kuin miehiä, joten niissä on enemmän kunnollisia kuin miehissä.

nii.

Vierailija
1448/6577 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä mies.

Olen muuten 26.

Parisuhde perusmiehen kanssa laskee naisen onnellisuutta ja lyhentää elinikää. Mitä lisäarvoa tuot parisuhteeseen, noin kuvailtuna arvosi on sama tuhansien muiden nuorten miesten kanssa? 

Eli oliko kysymys nyt että mitä lisäarvoa tuon parisuhteeseen?

No jos lähdetään siitä että alkuun kummallakin osapuolella on lähtökohtaiset toista miellyttävät ulkoiset asiat kunnossa, eli olemuksesta ja kropasta näkee että on terveet elämäntavat, ja muukin olemuksessa viehättää kaunista hymyä myöten, niin voidaan aloittaa luonteisiin tutustuminen. Luonne on tärkeä.

Ajattelen itse niin, että tottakai luonne on tärkeä, mutta ilman minuun vetoavaa ulkonäköä on aivan sama millainen se luonne on, ylipainoiset ei viehätä minua. Mutta vaikka nainen olisi kuinka kaunis tahansa ja luonne hirveä, en halua sellaistakaan.

Joudun varmaan ylipainoisten raatelemaksi ja mollaamaksi, mutta mielestäni olen luonteeltani ihan kiva?

Mitä oikeastaan tarkoitat "lisäarvolla"? Mahdotontahan se on tässä netissä kirjoitellessa sanoa, että natsaako luonteet. Sehän se varmaan erottaa meidät "tuhannet kaltaiseni nuoret miehet" toisistaan.

Vierailija
1449/6577 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä mies.

Olen muuten 26.

Jättäkää hyvät miehe ne eläimet rauhaan! Lehmillä ne eri väriset laikut ei sitä paitsi ole tatuointeja vaan niillä on eri värisiä karvoja. Siideriä en niiden kyllä ole nähnyt juovan. Mutta kuitenkin, jos et viitsisi sekaantua lehmiin. Pliis. ällöttää tuollaiset eläinten hyväsikäyttäjät.

Mitä noihin ylipainoisiin ihmisiin tulee, niin miehet ovat tilastollisesti enemmän ylipainoisia kuin naiset ja miehet kuluttaa viinaksistakin leijonan osan plus miehet ovat huomattavasti enemmän kirjailleet ihojaan kuin naiset.

No suututko, kun kuulet, että miehet syyllistyy noihin samoihin synteihin ja vielä enemmän joka saralla kuin naiset? 

Ps naiset ovat jopa paremmin koulutettuja kuin miehet ja niitä istuu linnassakin röröksistä huomattavasti vähemmän kuin miehiä, joten niissä on enemmän kunnollisia kuin miehissä.

nii.

Niin, nyt puhutaan kuitenkin oletettavasti syntyvyydestä ja pariutumisesta, eikä miehistä ja naisista jonakin tilastollisena massana? Kuitenkin yleensä perhe perustetaan vain yhden toisen henkilön, vastakkaisen sukupolven kanssa, eikä jonkun suuren tilastomassan kanssa?

Vierailija
1450/6577 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1501 kommentoivalle tiedoksi: Miehet polttaa enemmän, juovat enemmän ja ovat enemmän ylipainoisia kuin naiset. Miehet ovat myös enemmän tatuoituja kuin naiset.  Rötöstelevätkin enemmän joten kunnollisia on helpompi löytää naisista.

Joten mitäpä luulet, miksi naisten on vaikea löytää hyvä mies, jos sinunkin on vaikea löytää hyvä nainen vaikka sinulla on huomattavasti parempi valikoima.

Vierailija
1451/6577 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä mies.

Olen muuten 26.

Eli oliko kysymys nyt että mitä lisäarvoa tuon parisuhteeseen?

No jos lähdetään siitä että alkuun kummallakin osapuolella on lähtökohtaiset toista miellyttävät ulkoiset asiat kunnossa, eli olemuksesta ja kropasta näkee että on terveet elämäntavat, ja muukin olemuksessa viehättää kaunista hymyä myöten, niin voidaan aloittaa luonteisiin tutustuminen. Luonne on tärkeä.

Ajattelen itse niin, että tottakai luonne on tärkeä, mutta ilman minuun vetoavaa ulkonäköä on aivan sama millainen se luonne on, ylipainoiset ei viehätä minua. Mutta vaikka nainen olisi kuinka kaunis tahansa ja luonne hirveä, en halua sellaistakaan.

Joudun varmaan ylipainoisten raatelemaksi ja mollaamaksi, mutta mielestäni olen luonteeltani ihan kiva?

Mitä oikeastaan tarkoitat "lisäarvolla"? Mahdotontahan se on tässä netissä kirjoitellessa sanoa, että natsaako luonteet. Sehän se varmaan erottaa meidät "tuhannet kaltaiseni nuoret miehet" toisistaan.

Kiitos tästä. Hain tarkennusta tuohon "tiedän arvoni" -kohtaan, näin tekstin välityksellä se arvo kun välittyi vain kuvauksesta "urheilullinen, hoikka ja lihaksikas", mikä on yhteistä tuhansien muiden nuorten miesten kanssa ja pelkkää pintaa. On aina hyvä tietää, että paketissa on myös sisältö. Preferenssejä on kaikilla (jykeväleukajankkaajaa odotellessa), en tiedä miksi odotat raatelua ja mollaamista. Kai joku aina kiihtyy.

Vierailija
1452/6577 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä mies.

Olen muuten 26.

nii.

😂😂😂😂 Illan paras! Lehmien laikut eivät ole tatuointeja😂

Vierailija
1453/6577 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä mies.

Olen muuten 26.

nii.

Niin, nyt puhutaan kuitenkin oletettavasti syntyvyydestä ja pariutumisesta, eikä miehistä ja naisista jonakin tilastollisena massana? Kuitenkin yleensä perhe perustetaan vain yhden toisen henkilön, vastakkaisen sukupolven kanssa, eikä jonkun suuren tilastomassan kanssa?

No mutta, tällä mies 26v on huomattavasti helpompi löytää ei tupakoiva/ ei juova/ ei tatuoitu nainen kuin vastaavan naisen 26v  löytää mies joka ei juo/polta jne. Koska miehet syyllistyy näihin synteihin enemmän kuin naiset.  Joten jos miehelläkin on vaikeuksia löytää kunnon nainen isosta kunnollisten porukasta, niin miten vaikea on naisen löytää kunnollinen mies, kun valikoimakin on pienempi? 

Vierailija
1454/6577 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen akut on lopussa. Ei siinä ehdi lisääntyä kun etsitään vapaata pistokereikää töpselille. Immeiset häviää ja Linkola kiittää.

Vierailija
1455/6577 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se nyt vielä puuttuu, että mies ei lastansa elättäisi. Ja sitäpaitsi, suurin osa isistä ei saa elarilappuja postissa, koska nämä miehet asuvat ja elävät lastensa kanssa , niin kuin kunnon isän kuuluukin tehdä.

Näille joille se elarilappu postilaatikkoon kolahtaa ovat kyllä ihan velvollisia lapsistaan huolehtimaan ja näiden elatusta kustantamaan.

Ei ole yhteiskunnan asia maksaa miesten tekemien lasten elatusta vaan jokainen isä vastaa omastaan. 

ja mitä noihin "väärää lasta elättää" niin jos ei naimisissa olla niin helppo on vaatia dna testi ja varmasti tietää maksavansa omalle lapselleen niitä elareita.

Luulen vaan, että sinun kaltaisellesi luuserille se omalla lapselle maksaminenkin on yhtä paskaaaaa.

Suurimmalle osalle miehistä kun on tarjolla kunnon perhe-elämää niiden lasten myötä ja nämä miehet osaavat myös lastaan arvostaa ja sitä lastaan rakastaa.

Mutta kaikista miehistä ei todellakaan ole isäksi ja näin ollen näiden miesten kannattaa ehkäistä ja ehkäistä ja ehkäistä, ettei vahinkoa pääse tapahtumaan. Joutuu sitten syytön miesparka vieläpä maksamaan 150e /kk oman lapsen elatusta. Voi että on miesparalla raskasta lapsen kanssa :( 

...on olemassa Korkeimman Oikeuden päätös jossa yksiselitteisesti todetaan ettei lapsi ole miehen ja nainen on tiennyt asian odottaessaan lasta, mutta koska lapsen äiti on peeaa wt, hänellä ei ole mitään mahdollisuutta maksaa huijattuja elatusrahoja takaisin ja näin ollen ei tarvitse maksaa koskaan.

Ts oikeus siunannut isyyskusetuksen. Ei tullut heille mieleen laittaa "maksetaan takaisin kun lapsi on täysi-ikäinen"...

Vierailija
1456/6577 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1514 viestille vastaus: Meinaatko, että miehet ei tiedä että oma  lapsi pitää elättää? Ja nyt kuin tuo yksi uli uli sitä täällä itki ja viesti poistettiin, niin ajattelet, että muutkin miehet olis siitä tajunneet, että elarilaput postilaatikkoon rapsahtaa jos lapsen on maailmaan saatanut, mutta ei aijo lapsen kanssa elää ja asua?

Ehkä miesten todellakin kannattaisi miettiä tuota asiaa jo ennen sänkyyn menoa. Miettiä, että onko tässä sellainen nainen jonka kanssa voin asua lopun elämääni ja hänen kanssaan voin vaikka sen lapsenkin tehdä. 

Etteisitten tarvitse ulista, että kun joutuu lastaan elättämään. Sen kun ei luulisi kenellekään, ei edes miehelle yllätyksenä tulevan, että lapsen elättäminen maksaa.

Muistelen lukeneeni, että yhden lapsen kasvattaminen aikuiseksi maksaa lapsen vanhemmille 130 000e.

Vierailija
1457/6577 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi merkittävä syy ainakin omalla kohdallani on se, että nykypäivän työelämä vie valmiiksi kaikki mehut ja siihen päälle ei millään vain jaksaisi ylimääräistä rumbaa lapsien myötä. Lisäksi varsinkin pääkaupunkiseudulla perheen elättäminen alkaa olemaan uskomattoman kallista. Käytännössähän yleensä mies on pääasiallisessa taloudellisessa vastuussa tästä kuviosta. Valtio vie asiaa vuosi vuodelta huonompaan suuntaan, kun pitäisi olla entistä tehokkaampia ja maksaa lisää veroja joka saakelin asiasta. Perhana, nyt pitäisi vielä alkaa maksamaan 150€ kuussa ruuhkamaksujakin, että pääsee töihin, jotta voi maksaa lisää veroja. VMP. Itsekin tienaan kohtuullisen hyvin, mutta en uskalla haaveillakaan omakotitalosta rauhallisella alueella, kun lainaa pitäisi ottaa se puoli milliä ja maksaa kaikki muut jatkuvasti nousevat kulut päälle ja nainen on mahdollisesti kymmenen vuotta pois työelämästä hoitamassa lapsia ja taloutta (tosin monen kaverin kohdalla sekin nähty, että mies joutuu töiden jälkeen hoitamaan ne kotityötkin, kun naisen aika on kummasti mennyt AV-palst...eiku lapsen hoitoon). 

Oma juttunsa on se, että vauva on tosiaankin useimmiten naisen projekti ja mies saa tyytyä lähinnä sivunäyttelijän ja maksajan rooliin. Jos sukset menevät ristiin, niin tasa-arvo on tuntematon käsite, kun huoltajuusasioista päätetään. 

Vierailija
1458/6577 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä enään lavatansseista ihan perinteistä kunnon puolisoa joka arvostaa perheen perustamista ja elämä pelkkää elämysmatkailua ja itsensä etsimistä.

Vierailija
1459/6577 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...on olemassa Korkeimman Oikeuden päätös jossa yksiselitteisesti todetaan ettei lapsi ole miehen ja nainen on tiennyt asian odottaessaan lasta, mutta koska lapsen äiti on peeaa wt, hänellä ei ole mitään mahdollisuutta maksaa huijattuja elatusrahoja takaisin ja näin ollen ei tarvitse maksaa koskaan.

Ts oikeus siunannut isyyskusetuksen. Ei tullut heille mieleen laittaa "maksetaan takaisin kun lapsi on täysi-ikäinen"...

Niin ajatella. Tämäkin on varmaan yksittäistapaus, mutta tähän pitää vedota, ettei kenenkään miehen tarvitsisi lapsestaan maksaa.

Eli sinusta on parempi, että sadattuhannet lapset jäävät ilman isän maksamaa elatusmaksua, kun yksi mies on joskus joutunut maksamaan ei omasta lapsesta?  Eli tällä verukkeella kenenkään miehen ei kuulu maksaa lapsensa elatusta?

Hienoa ajattelua sinulta.

Mutta muista, että jos luuseri-isät ei maksa lastensa elämistä, sen maksamme me kaikki  verojen muodossa. Koska ei se yksinhuoltajan lapsikaan pyhällä hengellä elä ja lapsen ei kuulu kärsiä isänsä välinpitämättömyydestä.

Vierailija
1460/6577 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ajatella. Tämäkin on varmaan yksittäistapaus, mutta tähän pitää vedota, ettei kenenkään miehen tarvitsisi lapsestaan maksaa.

Eli sinusta on parempi, että sadattuhannet lapset jäävät ilman isän maksamaa elatusmaksua, kun yksi mies on joskus joutunut maksamaan ei omasta lapsesta?  Eli tällä verukkeella kenenkään miehen ei kuulu maksaa lapsensa elatusta?

Hienoa ajattelua sinulta.

Mutta muista, että jos luuseri-isät ei maksa lastensa elämistä, sen maksamme me kaikki  verojen muodossa. Koska ei se yksinhuoltajan lapsikaan pyhällä hengellä elä ja lapsen ei kuulu kärsiä isänsä välinpitämättömyydestä.

On niitä muitakin lähes vastaavia, jossa mies on elättänyt lasta omanaan mutta epäilyksen alla, kunnes käynyt ilmi ettei ole oma. "Kikkeliskokkelis, mitäs et tehnyt ajoissa testiä" ja tuomio elatuksesta kunnes lapsi on täysi-ikäinen. Vaikka siis todettu ettei ole miehen.

Minulle perheellistyminen on maksanut ainakin 250000 E. Kun olisi ollut ajoissa älliä välttää tämä typeryys...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi