Suomen alhainen syntyvyys - miesnäkökulmaa kaivataan!
Tuntuu, että nyt kun mediassa puhutaan paljon alhaisesta syntyvyydestä ja pelotellaan sillä, niin naisia syyllistetään joka paikassa ihan kohtuuttomasti. Artikkeleista jää helposti kuva, etteivät koulutetut naiset kaipaa elämäänsä lapsia ja lykkäävät niiden hankintaa kunnes on monen kohdalla jo myöhäistä.
Musta kuitenkin tuntuu, että monissa parisuhteissa mies on se, joka sitä lapsenhankintaa haluaa lykätä. Ainakin omalla kohdalla ja monien kavereidenkin kanssa on näin: katsotaan vähän myöhemmin, ei vielä, työ täytyy olla ensin pisteessä X, pitää olla X määrä rahaa, tai auto, tai talo...tuntuu, että noita syitä olla hankkimatta lapsia löytyy loputtomiin! Haluisinkin siis kuulla, mistä se lapsettomuus parisuhteessa olevien miesten kohdalla johtuu? Halutaanko että kaikki olisi ns. valmista ennen vauvaa, ollaanko suhteessa väärään ihmiseen, onko omat harrastukset ja kaverit vielä tärkeämpiä, pelottaako oman elämän menetys, oma isyys tai onko huonoja lapsuusmuistoja? Painaako taloudelliset vai tunnesyyt enemmän? Eikö vaan haluta lapsia muttei kehdata sitä vauvakuumeilevalle kumppanille sanoa? Keskustelua, kiitos!
Kommentit (6577)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä olet suht normaalin näköinen, seksuaalisesti aktiivinen, normaalipainoinen, vastuullinen mies, et viihdy television ääressä kaikkea vapaa-aikaasi, omaat terveet arvot, arvostat mutkatonta arkea vailla konflikteja ja kykenet pitämään itsestäsi ja ympäristöstäsi huolta? Täällä minä vastaava nainen vauvakuumeilen yksin!
Jatka vain sitä kuumeiluasi kaikessa rauhassa. Paitsi, jos olet miljunääri, niin mulle maksamalla "noin" 150.000 € voin tulla astumaan sinut ja laittamaan kersan alulle. Tuosta 150.000 € minä sitten kustannan sen tulevan kakaran kulut ja lakisääteiset velvoitteet, kuten mm. mahdolliset elarit, jotka ovat noin pyöreästi 150.000 € siihen asti että se on täysi-ikäinen. Kaikkea ei voi saada, tarkoittaa että jos sen kersan haluat, niin kannattaa olla valmis myös maksamaan siitä vaadittu hinta. Mulle siemeneni eivät ole minkään arvoisia, ne on ilmaisia, mutta jos ne perkele alkavat itämään, niistä tulee niin kalliit siemenet että ne pahimmillaan maksaa oman hengen. Siksi tuo 150.000 €
Kaikki tajusivat jo tuon. Sen takia haussa olikin erilainen mies. Miksi edes vastasit kun koko pitkä ketju on täynnä kaltaisiasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä olet suht normaalin näköinen, seksuaalisesti aktiivinen, normaalipainoinen, vastuullinen mies, et viihdy television ääressä kaikkea vapaa-aikaasi, omaat terveet arvot, arvostat mutkatonta arkea vailla konflikteja ja kykenet pitämään itsestäsi ja ympäristöstäsi huolta? Täällä minä vastaava nainen vauvakuumeilen yksin!
Jatka vain sitä kuumeiluasi kaikessa rauhassa. Paitsi, jos olet miljunääri, niin mulle maksamalla "noin" 150.000 € voin tulla astumaan sinut ja laittamaan kersan alulle. Tuosta 150.000 € minä sitten kustannan sen tulevan kakaran kulut ja lakisääteiset velvoitteet, kuten mm. mahdolliset elarit, jotka ovat noin pyöreästi 150.000 € siihen asti että se on täysi-ikäinen. Kaikkea ei voi saada, tarkoittaa että jos sen kersan haluat, niin kannattaa olla valmis myös maksamaan siitä vaadittu hinta. Mulle siemeneni eivät ole minkään arvoisia, ne on ilmaisia, mutta jos ne perkele alkavat itämään, niistä tulee niin kalliit siemenet että ne pahimmillaan maksaa oman hengen. Siksi tuo 150.000 €
Mielenkiinnolla seuraan täältä sivusta, että löytyykö naismaksajaa sinulle. Toistaiseksi on ollut aika hiljaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnolla seuraan täältä sivusta, että löytyykö naismaksajaa sinulle. Toistaiseksi on ollut aika hiljaista.
Seuraa toki, mutta ei kannata pidättää hengitystä siinä odotellessasi. Voi tulla pitkä odotus. Jos ei vielä selvinnyt, mulle on aivan se ja sama löytyykö vai ei, mähän tässä en ole se joka kersaa haluaa, tarjosin vain apuani sellaista kyselevälle. Et kai sä uuvatti kuvittele että oikeasti kukaan tuollaista täällä kyselisi ?
Ne on kuule aivan eri areenoilla ne kunnolliset naiset jotka ovat äiti ja vaimo-matskua, ne joiden kanssa voidaan vakavasti harkita kersan hankintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tajusivat jo tuon. Sen takia haussa olikin erilainen mies. Miksi edes vastasit kun koko pitkä ketju on täynnä kaltaisiasi.
Niin oli haussa sellainen mies suostuu lompakoksi sinulle ja maksamaan SINUN haluamiset. Joka mukisematta selkävääränä tekee ikänsä töitä että PÄÄSEE maksamaan sinun haluamiset, samalla kun tekee kuin hevonen töitä ja luopuu itse kaikesta haluamastaan minkä sillä työllään voisi itselleen mahdollistaa, kun mahdollistaa sinun tavoitteet ja haluamiset. Eli tekee kaikki työt ja tienaa, mutta ei saa siitä itselleen lopun viimmein mitään, mutta sinä saat kaiken sen mitä olet halunnutkin ja siitä aiheutuvat kustannukset ulkoistettua ko. miehelle ?
Aivan mahtavaa ja säkenöivää tämä suomi-naisten logiikka ja (vähäinen) järjenjuoksu.
Oukkeii . . . . . . Ei siinä, jatka vain sitä hakemista. Voi olla _hieman_ hankala löydettävä.
Rupean harkitsemaan lapsia vasta, kun minulla on sellainen työ, ettei tarvi kasvattaa lapsia köyhyyteen.
-M23
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diili on muuttunut aina vain paskemmaksi. Naiset ovat lihavampia, vaativat enemmän, kunnioittavat miehiä vähemmän ja venyttävät pariutumista myöhemmäksi.
Joo ja sori:
halu saada nainen on kovimmillaan nuorena, fakta.
hoikkuus on miehille yksi tärkeimmistä asioista, fakta.
Kun pariutumista venytetään, venyy myös lisääntyminen. Siinä vaiheessa miehellä on jo kavereita joilla alun honeymoon on over. Kaikilla on onnea kun hankitaan eka kämppä, pidetään häät ja saadaan lapsi. Sen jälkeen alkaa duuni. Kun joku 30v mies näkee kaverin mustat silmänaluset ja hiffaa kuinka entiset maailmanparannusjutut on vaihtueet 101% perusparannusjuttuihin, se tajuaa että kun lapsi on siitetty alulle, on mies junassa matkalla kohti työleiriä.
Paljo työtä josta ei saa kunnioitusta. Stressiä, kiirettä. Naiset joiden mielestä normaalipainoisuus on palkkio joka kuuluu vain rikkaille miehille. Ei mitään takeita oletko vain työkalupakki joka dumpataan kun lapset on riittävän isoja.
Miksi vitussa kukaan haluaisi sellaista? Miesten vietti olla hyödyksi on käsittämättömän vahva, mutta jossain kulkee raja siinäkin.Yhden laiskan miehen dumpanneena, tuo hyötyvietti ei vaikuta erityisen vahvalta. Siihen liittyen, riski tulla dumpatuksi laiskuuden takia on erityisen helppo minimoida. Tekee puolet kotona eikä vaan heittäydy sohvalle.
Olet todellakin noin tyhmä kun annat ymmärtää ? Miksi _hitossa_ pitäisi hankkia kersa että PÄÄSEE tekemään puolet, kun jättää kersan hankkimatta, niin ei tarvitse tehdä kuin puolet PUOLESTA. Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee ihan helvetin paljon vähemmällä. Ja ei, ne kersat eivät todellakaan ole mikään tavoiteltava asia tai tavoitetila. Ei ainakaan suomessa, eikä VARSINKAAN suomalaisten naisten kanssa.
Tässähän tämä kristallisoituu koko vauvanpuutekriisi. Mies ei halua kersaa koska ei halua nähdä mitään ylimääräistä vaivaa vaan päinvastoin päästä mahdollisimman helpolla. Jos aiemmat miessukupolvet voivatkin heittäytyä yhdeksi lapseksi muiden joukkoon, nykyään suomalaiset naiset eivät siihen enää suostu. Sittenpä ei laiska suomalainen mies lisäänny suomalaisen naisen kanssa ja that's it. Hyvä.
Hyvin sanottu, kiitos! Hirveän laiskan ja saamattoman kuvan miehet täällä antavat itsestään. V*tuttaa, että ne on miehet, jotka kuvastoissa ja legendoissa kerää kunnian "suomalaisesta sisusta", kun siitä en näe tosielämässä mitään todisteita. Naiset huolehtivat sekä töistä että niistä harvoista lapsista joita sattuu syntymään, ja miehet heittäytyvät täysin k*sipäisiksi kun naiset eivät hoidakaan HEITÄKIN vielä, ja kehtaavat vielä VAATIA töiden tasaista jakoa.
Ottakaa miehet nyt herran tähden itseänne niskasta kiinni. Ja missä on se toimittaja kun tarvitsisi, miksei miesnäkökulma yllä uutisiin? Newsflash: suomalaiset eivät lisäänny koska miehet ovat itsekkäitä laiskureita.
Vierailija kirjoitti:
Rajat auki ni saadaan syntyvyyttä ja vähän sotkettua tuota suomalaisten sisäsiittoista pakkaa. Niin paljon monin tavoin sairaita ihmisiä suomalaisissa, että pitäis jo vähän jalostaa.
Ei rajat ole kiinni. Vapaasti on ihmiset kulkeneet. Etkö ole huomannut?
Edelleen iltapulua ei kiinnosta tämä ketju. Miksi? Koska eivät voi enää syyllistää naisia.
Vierailija kirjoitti:
Rajat auki ni saadaan syntyvyyttä ja vähän sotkettua tuota suomalaisten sisäsiittoista pakkaa. Niin paljon monin tavoin sairaita ihmisiä suomalaisissa, että pitäis jo vähän jalostaa.
Ensinnäkin tuo on naurettava propagandinen myytti, että suomalaiset olisivat jotenkin erityisen sisäsiittoisia. Itä- ja länsisuomalaisissa ihmisissä on enemmän geneettistä varianssia kuin britissä ja puolalaisessa. Toki meillä on muutama historiallisesti sisäsiittoinen ongelma-alue (esim. Lapin ja itäisen Suomen syrjäkylät, jotka asutettiin Ruotsin vallan aikaan hyvin suppealla populaatiolla), mutta tällaisia syrjäseutuja ja vastaavia ongelmia on ihan kaikkialla muuallakin maailmassa. Erityisen sairasta tässä maassa on tuo "luulotauti by proxy", jossa ilman mitään tieteellistä näyttöä huudellaan suomalaisten olevan jotenkin erityisen sairaita.
Toisekseen, syntyvyys ei maahanmuutolla erityisesti lisäänny, jos tänne tuodaan vain miespuolisia ihmisiä kuten nykyisellä maahanmuuttopolitiikalla pääosin tehdään. Suomessa on jo huomattava ylitarjonta pariutumisikäisistä sinkkumiehistä*, joten halukkaista siitoskoneista ei ole pulaa. Siinä vaiheessa toki maahanmuutolla saadaan syntyvyysvajetta korjattua, jos maahan tulee myös naispuolisia ihmisiä.
* Tätä kymmenien tuhansien yksinäisyyteen tuomitun miehen määrää selittää mm. poikien suurempi syntyvyysmäärä, naispuolisten ihmisten alttius muuttaa ulkomaille ja pariutua siellä sekä edellämainitut tekijät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä lisäys edelliseen viestiini, että jos koko raskausajan on tosiaan syöty epäterveellisesti eikä liikuttu yhtään, niitä kiloja tulee paljon enemmän kuin mitä sinne synnärille jää. Tämän on moni ilmeisesti mies täällä todennutkin. Ei ole mitään syytä alkaa katkeraksi vaan arvostaa omaa kehoaan, sitä työtä minkä se on tehnyt ja ravita sitä niin ruoalla kuin liikunnallakin jotta pysyisi terveenä ja mahdollisimman energisenä ellei muuten, niin lapsiaan varten. Hyvät elämäntavat kannattavat aina!
T. Kahden lapsen normaalipainoinen äiti
Itseäni vaivasi ennenaikaisen synnytyksen riski, enkä lääkärin mukaan saanut liikkua raskauden viimeisen kolmanneksen aikana juurikaan. Nyt lapsi (onneksi terve ja täysiaikaisena syntynyt) on 1,5v ja nuo 8 raskauskiloa ovat naamassa, reisissä ja takamuksessa edelleen. Joillain voi tosiaan olla esteitä tuolle liikkumiselle ei kaikki ole halusta kiinni.
T. Yhden lapsen lievästi ylipainoinen äiti
Juujuu kaikki lihavat aina vinkuvat että heillä on sairaus joka estää liikkumisen. Harvalla näin kuitenkaan oikeasti on. Sinun kohdallasi voin vain ihmetellä että eikö ns. sairaus eli ennenaikainen synnytys poistunut kun synnytit? Siitä on nyt sinun mukaasi puolitoista vuotta. Oliko sinulla muita esteitä liikkumiselle kun edelleen nuo raskauskilot tuolla kummittelee?
Puolitoista vuotta on lyhyt aika, kun on kyse raskaudesta ja imetyksestä toipumisesta. Itse asiassa imetys voi hyvinkin olla vielä menossa.
Mikä hemmetin kiire ventovierailla on sen naisen kropan kanssa? Mikä tarve isällä on mollata lastensa äidin vartaloa? Antakaa sille toipumiselle aikaa. Eihän imettäessä edes saa laihduttaa, sillä se vaikuttaa maidon laatuun haitallisesti! Eikä vatsalihaksia saa treenata liian pian synnytyksen jälkeen, ettei tule lihasten erkautumaa.
Todella kummallista tämä naisten ruoskiminen, edes raskaana olevat ja juuri synnyttäneet eivät välty tuolta järjettömältä ulkonäköterrorilta. Kuvottavaa.
Tämä. 👆Lisää otsikoita iltapululle:
"Alhainen syntyvyys - miehet kertovat: "raskauskilot ällöttävät"
Tai
"Esko pettyi elämäänsä- raskauskilot masentavat miestä vielä puolentoista vuoden jälkeenkin: "halusin vain instabeiben"
(Huomatkaa oikeaoppinen otsikkorakenne eli aihe ja ajatusviiva - kuvailu ja kaksoispiste: "lainaus". Saa käyttää, ei tartte maksaa rojalteja näistä, kuhan teette sen jutun jonnekin. :))
Höpö höpö. Voi että suomalaiset on taas tyhmiä. Nimenomaan syntyvyyden PITÄÄKIN ALENTUA maailmassa, on aivan liikaa ihmisiä. Ei täällä riitä vedet, ruoat ym. kaikille. Ja itseäni alhaisimmissa yhteiskuntaluokissa oleville tulee käymään huonosti.
Kun homo ja lesbo liittoja suositaan, syntyvyys vähenee entisestään.
Lapsia on tehty silloinkin, vaikka perheessä on ollut köyhyyttä.
Minun mielestä homo parien hyväksyminen on syynä lapsien vähyyteen.
Kaipasit miesnäkökulmaa:
Työttömyys, turvattomuuden lisääntyminen kaikenlaisessa muodossa, nykyisen politiikan järjettömyys, vähemmistöjen asioiden pakkosyöttäminen enemmistölle, puolueellisuus. Kaikenlainen vanhojen jo hyviksi havaittujen asioiden täydellinen vesitys ja halveksunta.
Kyllä miettisin monta kertaa, jos nyt olisin perheenperustamis iässä vielä. Onneksi ei ole sitä päätöstä enää edessä.
muuta vaihtoehtoa ei ole kirjoitti:
Selittäisitkö nyt vielä minulle heteronaisvelalle, että miten homoliitot vaikuttavat päätökseeni olla tekemättä lapsia?
Femisitinaisilla on miesongelma, jos yleensä feministinaisia edes miehet kiinnostavat ollenkaan, monethan näistä on lesboja. Miehet on aika tarkkaan nyt jaoteltu menestyjiin ja epätoivoisiin peräkylien epäonnistujiin.
Ja kumpikaan porukka näistä ei kelpaa pesunkestävälle feministille, menestyjä kuuluu sortajiin ja peräkylän persu on vielä pahempi tapaus. Monet hipsterifeministimiehetkin vain fuulaavat, ovat sitten kuitenkin patriarkan puolella, heti kun silmä välttää. Toinen, ehkä pahempi feministinen miesongelma on se, että kovin harva täyspäinen mies haluaa ylipäätään olla missään tekemisissä feministin kanssa. Mieluummin sitten vaikka yksin.
muuta vaihtoehtoa ei ole kirjoitti:
Erosin kirkosta, koska siellä ei vihitä polyamorisia suhteita. Haluaisin kahden naisen kanssa naimisiin, ja kirkko on niin ahdasmielinen, ettei suostu vihkimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtiolla on omat intressinsä varmistaa väkiluvun jatkuva kasvu. Valtio onkin ryhtynyt synnytystalkoisiin ja synnyttänyt viime vuosina kymmeniä tuhansia uusia kansalaisia. Viime vuonna 12 000 henkilöä sai Suomen kansalaisuuden. Monilla syntymäpäivä 1.1. Joka viides Suomalainen syntyy siis toista kertaa. Ei siis syytä huoleen. Valtio on ottanut kopin syntyvyydestä ja on kovaa vauhtia laittamassa asioita kuntoon silläkin saralla.
Kansalaisten kasvattaminen toukasta on erittäin kallista veronmaksajille. Tulee paljon halvemmaksi ottaa maahan huippukoulutettuja aikuisia jotka voidaan heti laittaa vastuullisiin ja vaativiin töihin, ja jotka maksavat oman osansa veroista.
Muuten hyvä, mutta heidän ei tarvitse maksaa veroja Suomeen jos kyse on alle 6 kk työsuhteesta 😄
Lisäksi heillä on muitakin veroetuja.
Oletteko koskaan miettineet miksi he perustivat niin paljon yrityksiä?
2003 tuli voimaan laki tietyn ryhmän (sitä sanaa ei saa täällä sanoa) erityistuesta (1192/2002), jolla heidät yritykset vapautettiin veroista ensimmäisten toimintavuosien ajalta. Tämän lain mukainen erityistuki on ollut tuloverolain 92 §:n 9 kohdan (1360/2002) mukaan saajilleen verotonta tuloa.
ALV-vapautus heidän yrityksilleen kestää maksimissaan kymmenen vuotta tai siihen asti, kunnes saa Suomen kansalaisuuden. Starttirahaa he saavat enintään kolmeksi vuodeksi lähes sata euroa päivässä, ja se on veroton.
Suomalaiset saattavat hyvällä tuurilla saada starttirahaa yhden vuoden ajan n 700 €/kk.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että nyt kun mediassa puhutaan paljon alhaisesta syntyvyydestä ja pelotellaan sillä, niin naisia syyllistetään joka paikassa ihan kohtuuttomasti. Artikkeleista jää helposti kuva, etteivät koulutetut naiset kaipaa elämäänsä lapsia ja lykkäävät niiden hankintaa kunnes on monen kohdalla jo myöhäistä.
Musta kuitenkin tuntuu, että monissa parisuhteissa mies on se, joka sitä lapsenhankintaa haluaa lykätä. Ainakin omalla kohdalla ja monien kavereidenkin kanssa on näin: katsotaan vähän myöhemmin, ei vielä, työ täytyy olla ensin pisteessä X, pitää olla X määrä rahaa, tai auto, tai talo...tuntuu, että noita syitä olla hankkimatta lapsia löytyy loputtomiin! Haluisinkin siis kuulla, mistä se lapsettomuus parisuhteessa olevien miesten kohdalla johtuu? Halutaanko että kaikki olisi ns. valmista ennen vauvaa, ollaanko suhteessa väärään ihmiseen, onko omat harrastukset ja kaverit vielä tärkeämpiä, pelottaako oman elämän menetys, oma isyys tai onko huonoja lapsuusmuistoja? Painaako taloudelliset vai tunnesyyt enemmän? Eikö vaan haluta lapsia muttei kehdata sitä vauvakuumeilevalle kumppanille sanoa? Keskustelua, kiitos!
Olen Suomessa asuva suomalainen mies, ja jonkin verran tavoiteltukin. Haluan kyllä perheen, mutten Suomeen enkä suomalaisen naisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen Suomessa asuva suomalainen mies, ja jonkin verran tavoiteltukin. Haluan kyllä perheen, mutten Suomeen enkä suomalaisen naisen kanssa.
Ja kukahan sinua tavoittelee? Veroviranomainen vai poliisi? ;)
Luulen, että suomalainen nainen ei menetä mitään, vaikka et hänen kanssaan perhettä perustakaan.
Onni varmaan molemmille osapuolille, mutta ei ehkä sille ulkolaiselle naiselle jonka nait.