Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis onko se nyt niin että enää ei voi lähestyä naisia tai miehiä muualla kuin jossain Tinderissä yms.?

Vierailija
21.11.2018 |

Ihmisten elämä ja arvot menneet täysin nettiin? Livenä ei enää saa lähestyä, vaan kaiken initiaalin kommunikoinnin on oltava virtuaalisessa maailmassa?

Ja sinkku joka ei ole noissa deittipaikoissa, jää yksin auttamatta?

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on vaikeuksia erottaa ahdistelu ja lähestyminen toisistaan niin voi voi. Parempi ettei siinä tapauksessa lähesty aluksi kuin terapeuttia.

Kyllä minä tiedän eron, mutta kun lähestymäni naiset eivät tiedä

Anna esimerkki asiallisesta lähestymisestäsi ja esimerkki miten siihen vastataan. Miten musta tuntuu että se saatat kuitenkin olla sinä joka ei tiedä sitä eroa.

Vierailija
22/92 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs noin sanotaan?

Kyllä minä ainakin katselen ja minua katsellaan aktiivisesti ihan livenä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on vaikeuksia erottaa ahdistelu ja lähestyminen toisistaan niin voi voi. Parempi ettei siinä tapauksessa lähesty aluksi kuin terapeuttia.

Ahdistelun ja lähestymisen ero on nykyään se, miten kohde kokee tilanteen. Hän ei ehkä miellä ahdistelun ja lähestymusen rajaa samoin kuin muut. Riski kaikessa yrittämisessä on hirmuinen.

Ainahan siinä on väärinymmärryksen riski, etenkin jos kaksi ihmistä ovat ennestään toisille tuntemattomat. Mikä on niin kamalaa siinä, että tulee pieni väärinymmärrys? Jos siis et ole oikeasti ahdistellut mitenkään.

Vierailija
24/92 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos monetkin naiset ovat ottaneet lähestymisesi ahdisteluna niin eiköhän se vika silloin ole sinussa vaikka et itse sitä tajuaisikaan. Itse en tunne lähipiiristäni yhtäkään naista joka kokisi olevansa ahdisteltu jos joku mies normaalisti lähestyy baarissa.

Ei ole koskaan käynyt noin, kun en ole niin itsetuhoinen että yrittäisin. Pidän rikosreksterini puhtaana. Tervetuloa 2010-luvulle!

Jaahas. Eli olet lukenut netistä muutaman vouhottajan juttuja ja siitä tehnyt päätelmän että nykyään kaikki on ahdistelua, vaikka oikeasti et tiedä asiasta mitään. No, mikäs siinä, onhan se hyvä tekosyy olla yrittämättä lainkaan ja sitten valittaa kun ei naista millään saan.

Vierailija
25/92 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinder on vain väline. Elämä on sen ulkopuolella. Miten vaikeaa onkaan sosiaalisten idioottien elämä.

Vierailija
26/92 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdistelun ja lähestymisen ero on nykyään se, miten kohde kokee tilanteen. Hän ei ehkä miellä ahdistelun ja lähestymusen rajaa samoin kuin muut. Riski kaikessa yrittämisessä on hirmuinen.

Kyllä se (seksuaalinen) ahdistelu on (seksuaalista) ahdistelua, ja normaali lähestyminen normaalia lähestymistä. Ei siinä kohteen kokemuksella ole merkitystä. Toki kohde saattaa kokea tilanten AHDISTAVAKSI, joka on eri asia kuin seksuaalisesti ahdistelluksi tuleminen. Ymmärräthän näiden eron?

Vierailija
27/92 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos monetkin naiset ovat ottaneet lähestymisesi ahdisteluna niin eiköhän se vika silloin ole sinussa vaikka et itse sitä tajuaisikaan. Itse en tunne lähipiiristäni yhtäkään naista joka kokisi olevansa ahdisteltu jos joku mies normaalisti lähestyy baarissa.

Ei ole koskaan käynyt noin, kun en ole niin itsetuhoinen että yrittäisin. Pidän rikosreksterini puhtaana. Tervetuloa 2010-luvulle!

Jos sulla on puhtaat jauhot pussissa, niin ei sulla ole mitään hätää. Eikä varsinkaan mitään syytä heittäytyä marttyyriksi.

Vierailija
28/92 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoinen riski yrittää mitään muuta, jos on mies! Duunista kuin duunista lentää , jos pomo saa tietää mistään ahdisteluista. Nykyään ei saa yrittää edes yökerhoissa - sekin on rikollista ahdistelua. Älä edes harkitse!

Toisaalta ei tämä uusi tilanne mikään mahdoton ole, sillä niitä nettialustoja on. Ongelma on vain se, että niissä on niin iso miesenemmustö.

Muutama neuvo:

1) Duunissa kannattaa kohdella työkavereita asiallisesti. Tottakai esimiehen pitää puuttua ahdistelutapauksiin!

2) Yökerhoissa ja baareissa voi niin ikään käyttäytyä asiallisesti ja jättää kourimiset ja yliseksuaaliset jutut väliin lähestymisestä. Hymyillä voi ja itsensä esitellä. Ja kysyä sopiiko istua seuraan tai vaikka pyytää tanssimaan. Ei tämä mikään uusi käytäntö edes ole. Tuolla tavalla fiksusti suurin osa miehistä naisia lähestyi jo mun nuoruudessani 80- ja 90-lukujen taitteessa.

3) Rikolliseksi ahdisteluksi toisen lähestyminen nykyään muuttuu käytännössä vasta sitten, jos alkaa kourimaan ja käpälöimään vastoin toisen tahtoa. Joten suosittelen pitämään käpälät kurissa vastaisuudessa, mikäli et ahdistelusyytteitä kaipaa. Ja onnistumisprosenttikin lienee huomattavasti korkeampi asiallisella lähestymistavalla kuin suoralla kourimisella.

Vierailija
29/92 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainahan siinä on väärinymmärryksen riski, etenkin jos kaksi ihmistä ovat ennestään toisille tuntemattomat. Mikä on niin kamalaa siinä, että tulee pieni väärinymmärrys? Jos siis et ole oikeasti ahdistellut mitenkään.

No kun ilman työpaikkaa ei tule toimeen, eikä putkassa ole kivaa.

Vierailija
30/92 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että oikeastaan aina nämä jotka sanovat että kaikki lähestyminen nykyään on seksuaalista ahdistelua ovat miehiä jotka ovat vaan lukeneet toisten miesten sanovan sitä. En ole varmaan koskaan törmännyt naiseen joka sanoisi että ottaisi normaalin lähestymisen seksuaalisena ahdisteluna.

Vierailija
31/92 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun ilman työpaikkaa ei tule toimeen, eikä putkassa ole kivaa.

Miten sun työpaikka katoaa ja joudut putkaan, jos et oikeasti seksuaalisesti ahdistele ketään?

Vierailija
32/92 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vela -72 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikamoinen riski yrittää mitään muuta, jos on mies! Duunista kuin duunista lentää , jos pomo saa tietää mistään ahdisteluista. Nykyään ei saa yrittää edes yökerhoissa - sekin on rikollista ahdistelua. Älä edes harkitse!

Toisaalta ei tämä uusi tilanne mikään mahdoton ole, sillä niitä nettialustoja on. Ongelma on vain se, että niissä on niin iso miesenemmustö.

Muutama neuvo:

1) Duunissa kannattaa kohdella työkavereita asiallisesti. Tottakai esimiehen pitää puuttua ahdistelutapauksiin!

2) Yökerhoissa ja baareissa voi niin ikään käyttäytyä asiallisesti ja jättää kourimiset ja yliseksuaaliset jutut väliin lähestymisestä. Hymyillä voi ja itsensä esitellä. Ja kysyä sopiiko istua seuraan tai vaikka pyytää tanssimaan. Ei tämä mikään uusi käytäntö edes ole. Tuolla tavalla fiksusti suurin osa miehistä naisia lähestyi jo mun nuoruudessani 80- ja 90-lukujen taitteessa.

3) Rikolliseksi ahdisteluksi toisen lähestyminen nykyään muuttuu käytännössä vasta sitten, jos alkaa kourimaan ja käpälöimään vastoin toisen tahtoa. Joten suosittelen pitämään käpälät kurissa vastaisuudessa, mikäli et ahdistelusyytteitä kaipaa. Ja onnistumisprosenttikin lienee huomattavasti korkeampi asiallisella lähestymistavalla kuin suoralla kourimisella.

Elät kiinnostavassa rinnakkaistodellisuudessa. Saako myös videoida kaiken, että on muutakin kuin sana sanaa vastaan?

Vierailija
33/92 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että oikeastaan aina nämä jotka sanovat että kaikki lähestyminen nykyään on seksuaalista ahdistelua ovat miehiä jotka ovat vaan lukeneet toisten miesten sanovan sitä. En ole varmaan koskaan törmännyt naiseen joka sanoisi että ottaisi normaalin lähestymisen seksuaalisena ahdisteluna.

Totta, en ole kuullut kenenkään muiden kuin miehiksi tunnustautuvien vauhkoilevan tästä asiasta. Kai ne omaa epävarmuuttaan siellä pieksäytyy, kun ei muutenkaan osaa omia tunnetilojaan käsitellä.

Vierailija
34/92 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko, ettet osaa keskustella?? Mikä ihmeen riski on jutella ihmisen kanssa. Juttele naiselle kuin omalle siskollesi. Jos nainen kiinnostaa, kysyt sitä kahville kahvilaan.

Siita se lähtee, jos molemmat ovat kiinnostuneita.

Vierailija
35/92 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheasti täällä alapeukutellaan asiallisia kysymyksiä, mutta ei viitsitä vastata niihin ollenkaan. Vissiin ei oikein ole kovin päteviä vastauksia ja tajutaan sen oman logiikan reikäjuustoisuus siinä samalla?

Vierailija
36/92 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ryntäätkö sinä siis yökerhoissa heti kourimaan kanssaihmisiäsi erogeenisilta alueilta, vai miksi väität lähestymisen olevan rikollista ahdistelua?

No kun feministit sanovat niin. En käy missään yökerhoissa. Mitä ihmettä varten kävisin?

Missä on sanottu, että tavallinen lähestyminen on rikollista ahdistelua?

Ei yhtikäs missään. Kukaan ei ole sanonut niin, eivät feministit eikä kukaan muu.

On sanottu ainoastaan, että lähestymisen tulisi olla neutraali eli ei rasvaisia juttuja tai muuta sopimatonta. Lähestymisen tulee tapahtua turvallisessa paikassa eli ei esimerkiksi jossain umpikujassa, josta lähestymisen kohteen on vaikeaa päästä pois. Lähestyjän tulee tarkkailla lähestymisen aiheuttamaa reaktiota. Jos lähestymisen kohde vaikuttaa siltä tai ilmaisee sanallisesti, että haluaa olla rauhassa eikä ole kiinnostunut lähestymisestä, lähestyminen tulee lopettaa välittömästi. Lähestyttävä voi ilmaista kiinnostuksen puutteensa paitsi sanallisesti myös esimerkiksi olemalla reagoimatta mitenkään.

Nämä ovat useimmille aivan itsestäänselviä asioita, mutta muutamat änkyrät vielä nyrpistelevät.

Vierailija
37/92 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vela -72 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama neuvo:

Elät kiinnostavassa rinnakkaistodellisuudessa. Saako myös videoida kaiken, että on muutakin kuin sana sanaa vastaan?

En ole lainaamasi, mutta vastaan ohiksena.

Ehkäpä itse elelet rinnakkaistodellisuudessa. Kerrohan mitä siellä tapahtuisi, jos mies menisi baarissa naisen luokse baaritiskillä, ja tervehtisi sanomalla "moikka" ja kysyisi sitten "mikä meininki"? Suoraan vankilaan kulkematta lähtöruudun kautta?

Vierailija
38/92 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheasti täällä alapeukutellaan asiallisia kysymyksiä, mutta ei viitsitä vastata niihin ollenkaan. Vissiin ei oikein ole kovin päteviä vastauksia ja tajutaan sen oman logiikan reikäjuustoisuus siinä samalla?

Kiitos. Ap

Vierailija
39/92 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurihan sinä kerroit että lähestymäsi naiset ovat tulkinneet lähestymisesi ahdisteluksi.

Väkisinkin alkaa ihmetyttämään, että mahdatko osata lähestyä naisia asiallisesti kuitenkaan, jos kerran lähestymisesi toistuvasti ahdisteluksi on tulkittu.

Vierailija
40/92 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua voi ainakin lähestyä ja voisin aloittaa sen jälkeen kampanjan Me like ;). Olen tosin mies, mutta arvostaisin ja olisin hyvin positiivisesti ilahtunut, jos joku pyytäisi joskus treffeille tai tulisi muuten vaan juttelemaan. Harvoista olen tosin kiinnostunut, mutta ilahtuisin joka tapauksessa. Tinderiä olen kokeillut ja se oli lähinnä traumaattinen kokemus :/, mutta yritän käsitellä asian omassa pääkopassani ilman sen suurempia kampanjoita ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi