Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menkat ja työssäkäynti

Vierailija
21.11.2018 |

Aivan kauheeta joka kuukausi monta päivää eikä voi olla poissa. Ja työ on fyysistä tuntuu että koko maha kramppaa ja selkään sattuu ja se oksettava olo tuntuu että pitäisi maata sikiö asennossa suihkussa että saisi eden vähän paremman olon. Mutta ei ei voi edes istua kun koko ajan pitää olla liikkeessä.
Kerran olen pitänyt saikkua päivän kuukautisten takia ja toisen kerran hain saikkua "oksennustautiin" mutta on se ihan järjettömän inhottavaa yrittää pomolle selittaa miksi ei voi töihin tulla. Ja varsinkin kun pomo on mies, että omakohtasta kokemusta ei voinolla ja osa miehistä niinkuin ei naisistakaan tiedä että ne kivit voi olla yhtää tuskaa. Että sellasta

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hormonikierukka poistaa ongelman, ei menkkoja. Helppoa, nopeaa, halpaa ja auttaa asiaan vuosia.

Jaa. Mulla menkat kesti sen 1,5 vuotta mitä kierukka oli. Se oli viimeinen ehkäisyvaihtoehto ennen sterilisaatiota, siksi oli niin pitkää.

Vierailija
62/65 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn vaihto? Helpotti huomattavasti kun tuli mahdollisuus etätöihin, voin vuotaa ja ripuloida rauhassa. Ja saa ne työtkin tehtyä siinä välissä.

Mulla deksketoprofeeni auttaa vähän kipuihin ja hillitsee vuotoa. Yleensä on päänsärkyä edellisenä päivänä, niin onnistuu aloitus ennen menkkoja. Jos päänsärky jää välistä, kaksi päivää teurastamo meininkiä pienillä tauoilla. Kierto 24-28 pv niin ei voi kalenterin mukaan ottaa.

Hormonit ei toimi, vatsahaava sairastettu, useampi riskitekijä veritulpille. Oikea lääkärin painajainen... No onneksi löytyi tuo yksi jota vatsa kestää muutaman päivän vatsansuojalääkkeiden kanssa. Kipuun sitten Panacod.

En myöskään pysty pahimpina vuotopäivinä käyttämään kuukuppia tai tamponia, aivan järkyttävät krampit jos mitään laittaa sisään. Oma vinkki: vaipat. Nuorimmalta jäi muutama vaippa aikanaan kaappiin pyörimään, siitä se ajatus sitten lähti. Sivut jättää auki ja pistää lahkeelliset tiukat alushousut niin hyvin pysyy. Paksut housut ja pitkä paita, niin ei näy läpi jos kodin ulkopuolella käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kannattaa mittauttaa varastorauta eli ferritiini. Alhainen ferritiini aiheuttaa runsastunutta vuotoa. Tämä on todella yleistä.

Vierailija
64/65 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan tens laite helpottaa sun tilannetta yhtään? Mulla on sellainen ja ei kokonaan vie kipuja pois, mutta lääkkeen kanssa on tosi hyvä! Kannattaa kokeilla. Huomaamaton vaatteidenki alla eli voisko töissökin pitää.

Vierailija
65/65 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

saikulle ja sassiin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä