Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syyt, mikset voi nyt synnytystalkoomielessä yrittää hankkia lasta?

Vierailija
21.11.2018 |

Omat syyt: on jo kolme teini-ikäistä ja vaikka näin vähän alle 40-vuotiaana voisinkin vielä biologisesti saada lapsia, en yksinkertaisesti enää jaksaisi sitä vaipparumbaa alusta asti. Haluan nauttia saavutetuista eduista, kuten yöunista ja aikatauluttomuudesta päiväunien ja ruoka-aikojen suhteen.

Olenko siis vain laiska ja mukavuudenhaluinen, kun ei hankita lasta? Olisi kyllä rahaa ja kotona tilaa, vakituiset työt ja kaikki muutkin varmasti kunnossa. Pitääkö tästä syyllistyä?

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukiossa

Vierailija
2/94 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukiossa

Apua. Keskustelenko minä täällä omien lasteni ikäisten lasten kanssa!?!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän, mutta piru vie kun ei tärppää.

Vierailija
4/94 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lasta enkä ole siitostamma.

Vierailija
5/94 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustin juuri yrityksen ja päivät tahtovat venyä pitkiksi. Saan halutessani tienattua extraa, mutta silloin kerkeän vain käväisemään kotona. Usein vakaa talous/tasainen rahavirta merkitsee pitkiä päiviä (kuten mulla). Tähän pitäisi vielä lapsi pykätä.. Joo ei :P

Olen kuitenkin valmis poikkeamaan klinikalla, jotta joku ehtiväisempi ja toivon mukaan taloudellisesti vakaa odottaja saa toivomansa lapsen. 

Vierailija
6/94 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

10kk ikäinen herää yöllä 4-6h, ei kiitos toista ennenkuin nämä yöunet paranee. 1-2 yössä herääminen olisi ok. Jos olisi tässä vielä nuorempi vauva niin olisin hermoraunio

Vierailija
7/94 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva olis kiva mutta sitten siitä kasvaa täystuho leikki-ikäinen, näsäviisas koululainen, teini.... ei kiinnosta toista kertaa.

Vierailija
8/94 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Mielenterveys ei kestä enkä haluaisi lapsilleni samoja geenejä ja vaivoja

- Ei ole töitä ja rahaa on alle tonni kuussa

- Olen saikulla koska käsi paskana, meni töitä tehdessä, eikä käsi kestä enää rasitusta -> en voisi pitää lasta sylissä, nostaa tai kanniskella

- Ei kiinnosta lapset

- Miestä ei kiinnosta lapset

- En halua lapsia huollettavakseni

Vierailija
9/94 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tahdo tehdä ilmaista talkootyötä 18 vuotta, vaan tahdon saada kunnon palkkaa.  Vanhenevat ikäluokat vievät meiltä eläketurvan muutenkin, vaikka osa synnytti liian vähän lapsia.

Suuret ikäluokat kasvoivat itse suurissa perheissä ja silti synnyttivät itse vähän ja eivät edes hoitaneet meitä, vaan loivat päivhoidon, laittoivat kansaneläkkeen saavat isovanhemmat hoitamaan meidät ja oli paljon tätejä ja setiä silloin, joten kierrättivät hoitovastuuta perheen sisällä niinkin. Tuhosivat ympäristömme! Työ oli heille niin tärkeää ja kuluttaminen! Itselleen  tahtovat isot ansiosidonnaiset eläkkeet, vaikka maksoivat vain pienet kansaneläkkeet sodan läpikäyneelle sukupolvelle ja meidät laittavat itselleen maksajiksi!

Vierailija
10/94 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jo 5 lasta. Iän puolesta voisin ehkä yhden vielä tehdä, mutta kyllä oma osuus on nyt hoidettu.

Vierailija
11/94 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. En pidä lapsista niin paljon

2. Perinnöllinen, erittäin kivulias sairaus joka pilaa elämäni, en viitsi laittaa vitsausta jatkoon

3. Olen vain osatyökykyinen sairauteni takia, eli tulot eivät ole taattu joka kuulle

4. En ymmärrä, miksi minun pitäisi haluta lapsia

5. Lääkäri ei suosittele raskautta näillä terveystiedoilla

6. En kaipaa parisuhdetta enkä halua olla yksinhuoltajakaan

Vierailija
12/94 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo on jo yli viisikymppinen.

Vierailija
13/94 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hjkklk kirjoitti:

10kk ikäinen herää yöllä 4-6h, ei kiitos toista ennenkuin nämä yöunet paranee. 1-2 yössä herääminen olisi ok. Jos olisi tässä vielä nuorempi vauva niin olisin hermoraunio

Mä tulin raskaaksi, kun esikoinen oli 11kk. En muista toisen lapsen syntymän jälkeisestä kolmesta vuodesta mitään. En suosittele pieniä ikäeroja :D

Vierailija
14/94 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua. 

Vierailija
15/94 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimo on jo yli viisikymppinen.

Ei vaimon korkea ikä ole ennenkään estänyt miestä lisääntymästä nuorempien kanssa. Eli onko tuo vain tekosyy?

Vierailija
16/94 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsi riittää..ei huvita enää aloittaa kaikkea alusta, kun on jo kouluikäinen. Jos nyt edes onnistuisi, kun tuota ainokaistakin piti tekemällä tehdä

Vierailija
17/94 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveys on jo nyt kahden pienen lapsen kanssa kipurajalla.

Vierailija
18/94 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä tulee vastaan. Eikä oo miestäkään.

Vierailija
19/94 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sen verran vakavasta jutusta kyse, että mitään lapsia en rupea pelkästään talkooperiaatteella tekemään. Kyllä lapsia tehdään jos niitä halutaan ja jos edes siihen pystytään. (hedelmöitys ongelmat yms.)

Vierailija
20/94 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet, en tuu raskaaksi enää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä