Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun yrititte vauvaa, niin kävittekö välillä vetämässä ns. ”perseet”?

Just thinking
21.11.2018 |

Minusta on kummallista, että jos yritetään vauvaa, niin välillä tai joka viikonloppu ollaan vetämässä kännejä? Missä vaiheessa sitä edes tietää, jos onkin raskaan?
Lisäksi jokainen lapsettomuudesta lukenut tietää, että liiallinen alkoholin käyttö vaikuttaa naishormoneihin.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritetään tällä hetkellä lasta ja juon jos testi on nega tai tulee menkat eli joo koska tiän etten oo vielä raskaana

Vierailija
62/70 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutu -dosentit, annetaan tieteellisen tutkimuksen  ratkaista väittely:

" Helsingin yliopistossa tehdyssä tutkimuksessa varhaisten viikkojen alkoholialtistuksesta on havaittu aiheutuvan hiirenpoikasille muun muassa pienikokoisuutta ja aivojen rakenteen muutoksia.

Vaurioita voi tulla jo ennen kuin alkio on yhteydessä äidin verenkiertoon, sillä alkoholi kykenee läpäisemään solukalvot.

– Alkoholia kannattaisi tämän vuoksi välttää jo siinä vaiheessa, kun lasta yritetään, sanoo epigenetiikan dosentti Nina Kaminen-Ahola Helsingin yliopistosta.

– Tämä koskee myös miehiä. Tutkimukset osoittavat, että runsas alkoholinkäyttö vaurioittaa myös siittiöitä.

Kaminen-Aholan mukaan varhaisraskaudesta ja alkoholista liikkuu paljon ristiriitaista tietoa.

– Moni ajattelee, että jos ei vielä tiedä raskaudesta, ei voi myöskään vaurioittaa sikiötä. Näin ei kuitenkaan ole"

Lähde: https://yle.fi/uutiset/3-8683206

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkei yritys ihan vuoksi venynytkään, niin en silti pistänyt normaalia elämää hyllylle. Käytin alkoholia, joskus vedin myös kunnon kännit, silloin siis kun tiesin etten ole raskaana. Perjantaisin ja lauantaisin tuli tehtyä monen monia testejä ja aina kun tuntui siltä että jos sittenkin, niin olin vesilinjalla.

Vierailija
64/70 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutu -dosentit, annetaan tieteellisen tutkimuksen  ratkaista väittely:

" Helsingin yliopistossa tehdyssä tutkimuksessa varhaisten viikkojen alkoholialtistuksesta on havaittu aiheutuvan hiirenpoikasille muun muassa pienikokoisuutta ja aivojen rakenteen muutoksia.

Vaurioita voi tulla jo ennen kuin alkio on yhteydessä äidin verenkiertoon, sillä alkoholi kykenee läpäisemään solukalvot.

– Alkoholia kannattaisi tämän vuoksi välttää jo siinä vaiheessa, kun lasta yritetään, sanoo epigenetiikan dosentti Nina Kaminen-Ahola Helsingin yliopistosta.

– Tämä koskee myös miehiä. Tutkimukset osoittavat, että runsas alkoholinkäyttö vaurioittaa myös siittiöitä.

Kaminen-Aholan mukaan varhaisraskaudesta ja alkoholista liikkuu paljon ristiriitaista tietoa.

– Moni ajattelee, että jos ei vielä tiedä raskaudesta, ei voi myöskään vaurioittaa sikiötä. Näin ei kuitenkaan ole"

Lähde: https://yle.fi/uutiset/3-8683206

Niin? Kuten moni vastaaja on kertonut, on nuo alkoholit jätetty pois loppukiertosta. Alkukierrossa kun ei mitenkään vielä voi olla raskaana, kun koko munasolukaan ei vielä ole irronnut.

Ja vuosikaupalla yrittäneet yleensä suurkuluttaa raskaustestejä jokaisesta "mitäs jos sittenkin..." -ajatuksesta, että ei kauaa kyllä tietämättä ole jos raskaana olisikin.

Vierailija
65/70 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on taas jeesustelua. Miten ihmiskunta yleensä on vielä olemassa ja suurimmalla osalla ei ole aivovauriota vaikka alkoholia on todellakin juotu ennen vanhaan oli raskaana tai ei. Olutta juotiin ihan veden sijasta.  Ja viiniä veti rikkaat.

Äidillä ja alkiolla ei ole yhteistä verenkiertoa heti koska ei ole ihan alkuraskaudessa istukkaakaan. 

Itse tiesin molemmilla kerroilla ilman testiä että olen raskaana kp 27 ja jos jotain olin sitä ennen juonut niin sillä ei ole mitään väliä sen raskauden kannalta aikuisten oikeasti.

Mutta eiköhän jokainen aikuinen ihminen päätä itse kuinka tiukkapipoisesti elää silloin kun raskautta yrittää. Eihän alkoholia ole pakko juoda koskaan.

Yritä vaan puolustella itsellesi että lapsesi kehityshäiriöt johtuu jostain muusta kuin raskausajan tissuttelustasi :D

Vierailija
66/70 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elin normaalisti. En juo muutenkaan kuin max kerran kuussa Yhden tai kaksi annosta viiniä ruuan kanssa.

Vierailija
67/70 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me yritimme 10 kiertoa. Menkkojen aikana ja ovulaatioon asti sadoin ottaa saunan jälkeen siiderin tai joskus ruuan kanssa viiniä mutta muuten olin kuivin suin.

Vierailija
68/70 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Njet, vähensin käyttöä jo ennen yrittämistä. Kun ehkäisy jätettiin pois, en juonut tippaakaan. Raskautuminen onnistui tosin ensi yrittämällä. Kuukausia tai jopa vuosia yrittäneillä voi olla eri tilanne alkoholin suhteen.

Mulla sama homma. Jos yrittämistä olisi pitänyt tehdä kuukausia/vuosia, niin en tiedä miten sitten olisin toiminut. Esikoinen sai alkunsa ekasta kierrosta ja toinen 3kk.

Vierailija
69/70 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia elämää vietin ennen raskaustesti, jonka tein rv5. Siihen loppui alkoholi, ja ei, meillä ei ollut tuossa vaiheessa yhteinen aineenvaihdunta ja terve lapsi tuli.

Vierailija
70/70 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vetänyt ns. "perseet". Mies kyllä veti perseet tai perceeseen mua. En ole vielä raskautunut.