Miksi Suomessa ei ole vieläkään kerjääminen ja feissaaminen kielletty?
Kaikissa muissa EU-maissa taitaa olla kielletty jo, en ainakaan ole niitä ulkomaan työmatkoilla isoissa kaupungeissa ainakaan kahteen tai kolmeen vuoteen enää nähnyt. Siellä perusteluna on ollut asiakkaiden menettäminen koska ihmiset alkaneet vältellä ostospaikkoja ja niitä katuja joissa noita huutelee, kerjää ja vaatii että onko hetki aikaa.
Kommentit (53)
Miten te voitte käydä esim. baareissa, jos ei-toivottujen tyyppien torjuminen/kieltäytyminen tai häiritsevän käytöksen sietäminen on niin haasteellista?
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä mukava katsella ihmisten vaivaantuneisuutta ja tapoja millä yrittävät kiertää meikäläiset. Kaukaa jo näkee, kuka on sellainen vässykkä, ettei kykene jämäkästi kieltämään ja ohittamaan.
Kiva ajattelutapa feissarilla asiakkaista vässyköinä. Hirveitä olette.
Vierailija kirjoitti:
Miten te voitte käydä esim. baareissa, jos ei-toivottujen tyyppien torjuminen/kieltäytyminen tai häiritsevän käytöksen sietäminen on niin haasteellista?
En käy baareissa, mutta voisin kuvitella, että siellä sentään riittää, kun sanoo, että ei ole kiinnostunut seurasta ja jos ei puhetta uskota niin ilmoittaa portsarille. Ja jos johonkin baariin lähtee niin on varmaan ihan henkisestikin "valmistautunut" siihen, että siellä saattaa olla kontaktissa muihin ihmisiin, mutta kun haluaisit rauhassa shoppailureissulla kulkea kauppakeskuksessa niin ei ole kovin kiva pujotella siellä ständimyyjien ja feissareiden seassa hokemassa "Ei kiitos".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä mukava katsella ihmisten vaivaantuneisuutta ja tapoja millä yrittävät kiertää meikäläiset. Kaukaa jo näkee, kuka on sellainen vässykkä, ettei kykene jämäkästi kieltämään ja ohittamaan.
Vässykkä olet itse kun häiritset ihmisiä turhalla "työlläsi".
Olisiko minun siis parempi passivoitua toimeentulotukea nauttien, kuin tehdä tätä työtä?
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ei kielletäkään. Ei kai se niin vaikea ole kulkea ohi, jos ei kiinnosta?
Kävele töihin: hei onko hetki aikaa tjsp?
Kävele lounaalle: hei onko hetki aikaa tjsp?
Kävele lounaalta töihin: hei onko hetki aikaa tjsp?
Kävele kotiin: hei onko hetki aikaa tjsp?
x 5 päivää viikossa
vuoden päästä sitä siteeraakin de Niron taksikuskia mielessään ohi kulkiessaan
Onko feissari-toimintaa vastaan tehty jo addressi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonoitsetuntoista ja päättämätöntä ihmistä ahdistaa, jos joku tyrkyttää jotain. Sitähän saattaa vaikka sortua hankkimaan tai ainakin monta minuuttia tuhlaantuu selostusta kuunnellessa, kun ei kehtaa lähteä. Tai vaihtoehtoisesti tunnetaan syyllisyyttä, kun omat roposet eivät liikene hyväntekeväisyyteen. Muissa tapauksissa en ymmärrä, miten voi olla vaikeaa ohittaa nuo tyypit häiriintymättä.
Vaikea siinä on olla häiriintymättä, kun feissarit hyppäävät tarkoituksella naaman eteen, vaikka kuinka yrittäisit kiertää, ja jos sanot "ei kiitos", niin jo alkaa syyllistäminen.
Eli ongelma on sinussa itsessäsi, kun otat syyllistämisestä itseesi. Ehkä kannattaisi vähän harrastaa hyväntekeväisyyttä, niin ei kolahtaisi niin kovasti tai voisi sanoa "lahjoitan jo".
No et sinäkään kovin empaattinen voi olla, jos sinua ei yhtään liikuta tulla syyllistetyksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko minun siis parempi passivoitua toimeentulotukea nauttien, kuin tehdä tätä työtä?
Onpa mustavalkoinen maailma marttyyrimausteella. Mene jakamaan lehtiä.
Vierailija kirjoitti:
Suomi taas muita vuosikaudet jäljessä! kirjoitti:
Kaikissa muissa EU-maissa taitaa olla kielletty jo, en ainakaan ole niitä ulkomaan työmatkoilla isoissa kaupungeissa ainakaan kahteen tai kolmeen vuoteen enää nähnyt. Siellä perusteluna on ollut asiakkaiden menettäminen koska ihmiset alkaneet vältellä ostospaikkoja ja niitä katuja joissa noita huutelee, kerjää ja vaatii että onko hetki aikaa.
Lähde EU-maiden kielloille?
Joko ap laittoi lähteen? Kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ei kielletäkään. Ei kai se niin vaikea ole kulkea ohi, jos ei kiinnosta?
On vaikeata kun tolvanat ei ymmärrä sanaa ei kiitos. En kaipaa vierestä huutelijoita enkä naaman eteen tyrkyttäjiä. Asia ratkesi niin etten ostareihin enää mennyt.
Eivät ne järin pitkää matkaa seuraa, jos jatkat matkaa. Opettele jämäkkyyttä.
Opetelkoot itse tapoja häiritsemättä ja karkoittamatta asiakkaita.
Miten aikuinen joka pillittää feissareista kaduilla kestää ty- tai perhe-elämää? Eivät kai ne kestäkään. Heikkoa tekoa.
Feissari "mainostaa" työtään karkottaen vässykätkin. Hyvä, loppuu toiminta.
Suomi häviäisi sodassa tunnissa, kun nykysuomalainen ei kestä enää edes jonkun feissarin kohtaamista ilman vuosien traumatisoitumista
Minun oven taakseni ilmaantui kerran tälläinen idiootti, näytti jotain he*vetin pahviläpyskää missä luki, että on mykkä/kuuro ja tarvii rahaa lapsiensa ruokkimiseen (näytti vielä jotain kuvaa joistan pirun kakaroista). Jostain syystä tää tilanne rupesi heti v*tuttamaan, sanoin todella ilkeästi englanniksi tälle jantterille (näytti ymmärtävän). Eipä oo näkynyt enään noita, hyvä niin.
Vaihtoehto 1) Sano 'ei kiitos' ja jatka matkaa katsomatta myyjään.
2) Älä sano mitään, vaan jatka matkaa katsomatta myyjään.
Ei ole sinun velvollisuutesi sanoa mitään koska et ole pyytänyt mitään.
Vierailija kirjoitti:
Huonoitsetuntoista ja päättämätöntä ihmistä ahdistaa, jos joku tyrkyttää jotain. Sitähän saattaa vaikka sortua hankkimaan tai ainakin monta minuuttia tuhlaantuu selostusta kuunnellessa, kun ei kehtaa lähteä. Tai vaihtoehtoisesti tunnetaan syyllisyyttä, kun omat roposet eivät liikene hyväntekeväisyyteen. Muissa tapauksissa en ymmärrä, miten voi olla vaikeaa ohittaa nuo tyypit häiriintymättä.
Mulla on käytöstavat ja tahtoisin vastata kohteliaasti, että kiitos mutta kiitos ei. Mutta moni ei kerrasta usko ja vaikka uskoisikin, on tosi ärsyttävää kun joka kadunkulmassa joutuu reagoimaan markkinointipuheisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On vaikeata kun tolvanat ei ymmärrä sanaa ei kiitos. En kaipaa vierestä huutelijoita enkä naaman eteen tyrkyttäjiä. Asia ratkesi niin etten ostareihin enää mennyt.
Se että kiittää kerjääjää, on päätöntä.
Ei sulle mitään annetta, vaan ehdotetaan, että anna rahaa saamatta mitään.
Siitä ei kiitetä vaan sanotaan että et saa.
Ne kerjääjät saa palkkaakin. Kukahan sen maksaa?
Lol. Huonokäytöksisille tuputtajille kyllä kelpaisi "vässyköidenkin" rahat. Ratsastavat katteetta "hyvällä asialla", ollen itse ahneita, tyhmiä (kun eivät muuhun kunnialliseen työhön kykene) kusipäitä.
Ei ole kysymys siitä, MIKSI kerjurit ärsyttävät, vaan kun ne kerran ärsyttävät, niin aggressiivinen häirintänsä pitäisi kieltää ja vaikka uhreillaan olisi huono itsetunto, niin mitä sitten, se ei muuta asiaa miksikään.
Hyväitsetuntoinen ihminen ei muuten alati syyttele muita huonosta itsetunnosta.
Todellakin aina parempi olla rehellisesti tuella kun tuollaista epätoivottua terrorismiä harrastaa muita kunnollisia kanssaihmisiä kohtaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko sanoa, että minä ainakin arvostan niitä passiivisia toimeentulotuen nostajiakin enemmän kuin feissareita, puhelinmyyjiä ja muita vastaavia häiriköitä.
Vierailija kirjoitti:
Suomi taas muita vuosikaudet jäljessä! kirjoitti:
Lähde EU-maiden kielloille?
Directive 2011 / 36 /EU
Suomi ei lähtenyt mukaan tuohon direktiiviin jossa kriminalisoidaan kerjääminen ja ihmiskauppa kerjäämisen nimissä, ja siksi ne kaikki tulee nyt tänne rahan perässä. vaikka täällä ihan surkea ilmasto.