SUURPERHEKUUMEILIJAT KE-TO-PE
Kommentit (96)
Kaksi nuorinta leikkivät olohuoneessa, joten kovin kauaa en ehti tässä istumaan. En minäkään nyt taas muista kysymyksiä, mutta täällä oli puhetta kulttuurista ja huvipuistoista.
Me olemme kyllä todellisia kulttuuribarbaareja (teinien viljelemä ilmaisu). Me emme käytä noita sen paremmin teatterissa kuin elokuvissakaan. Meillä koulu käyttää lapsia säännöllisesti niin taidenäyttelyjä, teatteriesityksiä yms. katsomassa. Se on ainakin meidän tapauksessa todella hieno juttu. Isommat lapset sitten jonkinverran käyvät elokuvissa.
Vielä aikanaan neljän lapsen kanssa me kävimme huvipuistossa säännöllisesti joka vuosi. Mutta viidennen synnyttyä emme ole käyneet kuin kerran Puuhamaassa. Lasten ikäero on jo niin iso, että on yksinkertaisesti mahdotonta löytää paikkaa jossa jokaiselle olisi jotain.
Niinpä me olemme jakaneet joukkuetta osiin. Jokainen pääsee pariin kivaan paikkaan kesällä; sitä suunnitellaan pitkään ja hartaasti. Yhdistän näihin ehdotuksiini muutaman kohtuuhintaisen paikan. Huvipuistoreissu maksaa meidän kokoiselta perheelta syömisineen niin paljon, ettei sellaisiin meillä oikein ole varaa.
Mukavastihan nuo tuolla leikkii. Yksi isommista tytöistä meni sinne seuraksi. Neloselta alkaa puutarha-aiheinen ohjelma, joten hilaan itseni toosan ääreen. Huomiseen.
T: Kuramyyrä & joukkue
Kulttuuririennot(tähän luokkaan kuuluvat teatteri, konsertit, näyttelyt) ainakin meidän perheessä on jääneet vähiin. Lastenteatterinäytännöt on siltä puolelta ainoita. Turun kaupunginteatterin Viiru ja Pesonen on koko perheen suosikki. Me vanhemmat emme ole teatteri-ihmisiä. Elokuvissa joskus hamassa menneisyydessä tuli silloin tällöin käytyä, nykyään ei ollenkaan. Lasten kanssa kävin Kanin kirouksen katsomassa. Oman kunnan kultturitoimi järjestää silloin tällöin lapsille näytelmä- ja musiikkiesityksiä. Niihin osallistuvat välillä koulusta ja joskus mennään perheenkin voimin.
Kesän hupipaikat eivät nekään meidän perheestä rikastu. Puuhamaassa on käyty joskus viitisen vuotta sitten. Sinne lapset haluaisi, mut on pitkä ajomatka eikä meidän väki ole autoilijakansaa. Onneksi vaatimattomampikin kelpaa, Porissa iso Pelle Hermannin leikkipuisto on tykätty paikka. JA ILMAINEN!!!!! Kamalaa, mut kyllä raha ratkaisee näissäkin jutuissa aika paljon.
Vaikka tuonne Yahoolle itseni liitin, niin kyl tämä palsta tuntuu paremmalta eli täällä pysyn varmasti.
Menossa on sitten kp 1 ja tavaraa tulee kuin pistetystä siasta. Toivottavasti jollakulla kävisi tuuri jo tällä kerralla!
Vähän on kirjoittelu tahti hyytynyt..? ;)
Tänään pikku-ukon vika kerhoaamu, ens viikolla vaan kevätjuhla. Pikkuprinsessalla eilen vika baletti, kevät esitys ensviikon lauantaina. Eikä nuo koulutkaan kauaa enään kestä. Kyllä se kohta kesä on.
Onkos teillä " talollisilla" hedelmäpuita pihassa? Mulla kolme luumua joista yksi vielä taimi. Isoissa puissa ei viimevuonna ollut luumun luumua:(( Nyt näyttäis kukkui tulevan todella paljon, saas sitten syksyllä nähdä tuliko niistä luumuja. Jos niitä puita on, niin suojaatteko niitä esim. rastasverkoilla?
Aamupuurolle =)
Pahoittelut vauhtinelikolle tädin ilmestymisestä :(
Oma kp13/25-31
Marlett
Vauhtinelikolle pahoittelut!Tsemppiä uuteen kiertoon!
Me mennään ekaa kertaa tänä vuonna ikaalisiin.
Puuhamaa oli hyvä.
Muumit on vähän pienemmille,mutta mennään tänäkin vuonna.Isommille on sielä se väskin seikkailu saari.
Viime kesänä LEGO-land oli ihan huippu,sinne muksut pyytää uudelleen,mutta...Raha.
Eilen en enää koneelle ehtinyt,koitan palata tänään paremmalla ajalla.
Kp mulla on21/n.28 eli noin20pvä pitäis alkaa.Jonkun kanssa samoissa päivissä ollaan(sorry en nyt muista kuka mainitsi näitä päiviä=0))
Nyt kolomonen esikouluun!
L+5
Menee nämä viikot kyllä niin nopeasti. Kohta on taas viikonloppu. Esikoisella on tänään historian koe ja jännitti sitä tosi kovasti. Toivottavasti menee hyvin.
Taimista kyseltiin. Viime kesänä istutettiin kolme omenapuun tainta ja yksi luumupuun taimi. Kolkytvuotislahjaksi saatiin aikoinaan päärynäpuun taimi. Vielä ei siis ole yhtään satoa tullut, ehkä parin vuoden päästä. Ei ole muutenkaan saanut vielä tuolla pihalla mitään istutuksia laitettua. Menee kyllä ensi kesään sekin touhu.
Kova on meidän perheessä mietintä että mihin päin suunnattaisiin tänä vuonna. Onko kukaan käynyt Kolmårdenissa? Tai Kalajoen Jukujukumaassa? Molemmat on harmi kyllä niin kaukana että sitten tarttis tehdä oikein viikonloppureissu. Mietintää, mietintää.
Hiljentynyt on tosiaan meidän pino. Ovatkohan kaikki nyt siirtyneet sinne yahoon puolelle. En ole itse ehtinyt edes yrittää vielä mitään liittymistä. Mutta jos sinne nyt kaikki siirtyy niin täytyy kait sitten.
Medison+5
Vauhtinelikolle pahoittelut tädin vierailusta. Itsellä nyt kp27/28 eli huomenna pitäisi sitten tulla tädin tänne päin. Uskon kyllä ihan täysin että tulee. Ei yhtään raskautunut olo. Voih.
Medison
Niin kauan kun ei tätiä on toivoa,Medison=0)
kyllähän täällä ihan vilkasta on.Vilkkaampaa kuin aikoihin.Mä tuskin liityn sinne Yahooseen,pitelen täällä listaa yllä.En kuitenkaan niin monessa paikassa ehdi kirjoitella.
Me ollaan pariin otteeseen käyty kolmårdenissa ja ollaan tykätty.Kohokohta on autosafari jonne omalla autolla ajetaan,eläinten keskelle.Kuin afrikan safarilla olisi(ei kyllä tietoa millaista sielä)
Suosittelen!
Mulla on sellaista menkkajomotusta.Vaikkei niitä vielä pitäis kuulua.Miehelleni eilen sanoinkin että epäilen raskautta.Meinasin nukahtaa illalla sohvalle.Ja nytkin väsyttää kauhesti vaikka oli hyvä yö.
Mies eilen sitten tiiraili mua pitkään ja sanoi että katselee taas hetkeen hoikkaa minua ja haluaa painaa sen mieleen=)Ja pöh!On ne kilot raskaudesta ennenkin karisseet.Iik!
Mutta nyt kakkonen täytyy patistaa ovesta ulos koulutielle=)
L
Kurkkasin Yahoolle, eikä sinnekään ole tullut uusia kommentteja.
Oma mieleni on vielä tämän päivähoitotaistelun tiimoilta ihan maassa. Eilen puhuin puhelimessa puolitoista tuntia; kahden eri henkilön kanssa. Mutta ilmeisesti ihan turhaan. No, maanantaina mun pitäisi saada uutta tietoa asiasta. Yritän aktiivisesti unohtaa asian siihen saakka; tosin jotain selvitystyötä asian tiimoilta mun täytyy vielä tänään tehdä (selvitän pari lakipykälää).
Viime yö oli niin kylmä, että jouduin siirtämään ruukkupuutarhani sisätiloihin. Mun kesä ja syksyharrastuksiini kuuluukin ruukkujen raijaaminen aamuin illoin. Harsoja olen myöskin käyttänyt istutusteni suojana. Meillä on niin pieni piha, että omenapuita ei meillä ole kuin kaksi. Satoa ne eivät ole vielä tuottaneet. Kirsikkapuut (saimme toisen niistä naapureilta läksiäislahjaksi kun muutimme tänne) ovat sensijaan tuottaneet satoa ihan mukavasti. Linnut tosiaan vainoavat niitä, mutta suurin uhka kirsikoille olen kyllä minä; heti kun niitä kypsyy katoavat ne mystisesti....
Viinimarjapensaita meillä onkin sitten enemmänkin. Puna-ja mustaherukkaa, karviaista ja vadelmaa. Mehua olemme keittäneet marjoista joka syksy useita kymmeniä litroja; meidän muksuille kelpaa tälläinen kotimehukin.
Ovulaatio oireet ovat ihan selvästi tunnistettavissa; voimakas hienhaju ja runsas valkovuoto ovat mulla sen merkkejä. Vaikka mitään toiveita tärpistä ei ole, niin tämä tuntuu todella hyvältä. Elimistö tuntuu toimivan, vaikka tässä on ollut todella monenlaista stressiä. Ehkä sitä sittenkin vielä onnistuu...
Millaista ongelmaa sulla Kuramyyrä on päivähoidon kanssa?-Miten vaan kurjia ne aina on kun lapset ovat välikappaleina!Voimia!
Ja hyvältä kuulostaa,kyllä noilla oireilla hyvinkin tärppää.Pidän peukut pystyssä!!!!!
L+5
Vauhtinelikolle ekaks halaukset - perassa ollaan tod.nak. tulossa, ainakin naama alkoi tana aamuna kukkia ja se niita ekoja oireita... eli kp 25/29 tanaan! Plussatuulia vaan Leannalle!! Niin ja Medisonille!
Ma kiersin jo kahteen kertaan eilen pari apteekkia kaukaa vaikka olis paansarkytabuja pitany hakea...kun houkuttais ostaa testi..enka anna itelle periksi! Nyt viikonloppuna kun pitais alkaa, niin ens viikonloppuna sitten vasta testailisin..holmoa multa!
Yahoossa eilen kavin pikasesti mutta on aika hankalaa mun mielesta systeemi! Taalla siis puhelen mieluummin!!
Ma toin Suomesta monta pussillista lobelian siemenia, kun jostain kummansyysta niita taal ei ole?! Kaikenmaailman muut rontit on kylla puutarhakaupassa, ja oonkin laittanu hiukan pelarguita pihalle kun ovat monivuotisia kasvaen oikein kunnolla. Niin ja neilikoita on kans kaikensorttisia, yleensakin kukkia mitka tuoksuvat voimakkaalle ja hyvalle!
meilla myos sitruuna- ja appelsiinipuut.
Mua kiinnostais tuoda tanne myos niita mustikkapensaita? Oliks ne Aino ja Alvar - vai mita? Olisko jollain (kuramyyra) niista tietoa?? Enta miten parjais noi musta- ja punaherukkapensaat taalla helteessa? Mitas tuumaat?
huokaus sentään taas on oikea super huona allergiapäivä...
silmät turvoksissa ja henkipihisee.
toisaalta menkat pitäsis alkaa 2 päivän päästä, mutta rinnat on kipeät?
hmm. haaveilenko vaan? suopi nähdä, jos nyt ei liputtaisi vielä liian korkealle asiaa, joka kumminkin on negaaaaa. joten odotellaan maltillisesti mitä tapahtuu 2-5 päivän sisään.
Sittenhän tuo selviää. Olisipas se jos taas saisi tammivauvan... no joo taas jo menen asioiden edelle ja rutkasti...
Mitään varsinaist ayritystähän meillä ei edes o le vaan eletään tyyliin katotaan kuin käy.. Eipä ole sitä stressiä kun ei ole sitä yritystä ..
tajuaako kukaan tästä mitään.
Ihan ekaksi minultakin pahoittelut niille, joille se täti taas sitten eksyi. Minäkin täällä huvikseni ja itseäni kiusatakseni laskeskelin kiertopäiviä..ihan kuin siitä jotain iloa olisi! Puolivälissä mennään, mutta kun ei se vauva itsekseen massuun ilmesty, voi voi. Toisaalta se ovis kyllä taisi olla jo, joten kai tässä ihan pikkiriikkisen voi vielä toivoa. Hyviä ollaan oltu sikiämään tähänkin asti, mutta tuskinpa niin hyviä ollaan, että yhdestä kerrasta liian aikaisin onnistuisi..Olisi se tuolle ukolle aika yllätys, kun yhdestä heikosta hetkestä näin kävisi!!Mutta ei kai sentään, tärppionnea teille muille sen sijaan oikein kovasti!
Kohta pitäisi taas hakea tyttö kerhosta ja ryhtyä ruuanlaittopuuhiin. Siitäpä puheenollen: millainen on teillä se ruoka, joka tehdään, kun muuta ei millään keksi, nopeasti pitäisi saada ja joka suurinpiirtein maistuu kaikille? Meillä se on usein pastaa ja pestokastiketta (tosin isommat mukulat ei juuri tykkää - ketsuppia vaan peston tilalle) tai sitten ihan kalapuikkoja+riisiä/pastaa. Tai kaupan pinaattikeitto. Ja sitäpä meillä tänäänkin lounaaksi syödään!Välillä tuo ruuanlaitto tökkii kyllä tosi pahasti.
Suviruusu
Tänään ajattelin pitää ihan rokulipäivää siivouksesta, eilen hääräsin niin kovasti että olen sen kyllä ansainnut! No okei, silittää täytyy pino vaatteita, mutta muuten.
Pikkuneiti oli niin väsynyt että laitoin jo yhdeltätoista nukkumaan. Ei varmaan nuku kovin pitkään sitten, mutta en viitsinyt väkisin hereilläkään pitää. Ja pääsenpähän sitten aikaisemmin iltapäivällä ostoksille.
Ruoasta, jos pitää jotain nopeasti saada niin meillä se on spagetti ja jauheliha tai kalapuikot ja ranskalaiset. Nuo lapsille uppoaa aina. Itse tykkäisin lämmittää vaikka kaupan kirjolohikiusausta tai vastaavaa, mutta ei meidän nelkku syö noita valmisruokia (nirso). Sama meillä on kaupan lihapullien ja jauhelihapihvien kanssa. Lapset ei tykkää, ne pitää olla itse tehtyjä. Joskus ois vaan niin helppoa ostaa valmista ja heittää vaan uuniin lämpiimään.
Nauratti eilen illalla kun oltiin pennun kanssa pihalla touhuamassa ja se eilen ekaa kertaa huomas meidän lampaat laitumella. Meillä on pari " ruohonleikkuria" ja saatiin viikonlopulla niitten laidun kuntoon joten ovat nyt päässeet ulos. Kyllä siinä oli pennulla ihmettelemistä että mitä tollaset otukset on. Olemme pitäneet lampaita nyt jo kolmatta vuotta, kun ne pitää hyvin käärmeet loitolla. Minä kun kerta kaikkiaan inhoan ja pelkään käärmeitä. Joka vuosi olen ainaskin yhden tässä lähistöllä nähnyt ja välillä tuntuu että olen ihan vainoharhainen niitten suhteen. Onneksi ovat sentään pihalta pysyneet poissa.
Niin ja arvatkaas vaan tuliko mun vieraat eilen. EI tulleet. Mä siivosin ja puunasin ja leivoin koko päivän eikä vieraita näkynyt ei kuulunut. Olin kyllä tosi kypsä. Olis sentään voineet ees ilmoittaa etteivät pääsekään tulemaan.
Nyt on niin hiljaista että täytyy käydä katsomassa mitä meidän 4v touhuaa..
Medison
Leanna: En minä sitä sen tarkemmin ole täällä selittänytkään. Eli kyse oli viisivuotiaan kuntouttavasta päiväkotipaikasta. Terapiathan meillä on jo menossa, elikkä siis toiminta-ja puheterapia. Ensimmäinen erityislapsi (nyt jo viisitoista vuotta täyttävä neiti) hyötyi ihan älyttömästi puolipäivähoidosta päiväkodin pienryhmässä. Nykyään kuntien talous on niin tiukalla, että ihan joka asiasta on pakko säästää.
Asia on nyt kunnossa. Päivähoitotoimistosta soitettiin reilu tunti sitten, ja meidän poika onkin nyt sitten saanut paikan pienryhmästä. Eli siis juuri sieltä mistä me halusimmekin. On tosi hieno juttu että, asia järjestyikin näin pian, mutta edelleen tympäsee; miksi ihmeessä kaikesta pitää aina tapella ensiksi.
Tulen varmaan illalla vielä tänne uudelleen; nyt menen jatkamaan puutarhahommia (mutta edelleenkin pomon ominaisuudessa.)
eli oo kiukkuinen kuin per... ammuttu karhu - kaikki mita nuo tekee tai jattaa tekematta arsyttaa! Etta kylla ne tadit on tuloillaan!! Ja myos ukkosmyrsky tekee tuloaan; sekin kyl vaikuttaa mun hermoihin..
Mun piti vaan jotain kirjoitella etta hiukan pino nousee..
tämä palstailutahti, vaan niin kai pitääkin. Pakkohan niitä hommiakin joskus on tehdä. Suurkiitokset sympatioista, kyllähän mä tiesin et menkat alkaa, vaan pieni toive oli kumminkin. Katsotaan tilannetta sit taas muutaman viikon päästä. Saahan muuten Arja Korisevakin vauvan, ettei me Kuramyyrä mitenkään toivottoman ikäisiä olla, taisi Koriseva muistaakseni olla saman ikäinen sun kanssas.
Ei ole Yahoon puolellakaan vilkasta, lukaisin sen puolen ensin. Koneen nyt vasta ensimmäistä kertaa tänään avasinkin. Oli työpäivä ja laittelin orvokkeja amppeleihin kun kotiuduin. Sapuskanlaitto kun kuuluu niihin pakollisiin kuvioihin myös, ei täällä ihan joka hetki ehdi roikkua.
Meillä semmoinen nopea koko perheen suosikkiruoka on broilerikastike/minuuttipihvit ja riisi. Kaikki tykkää ja on puolessa tunnissa valmista, edellyttäen että ainekset löytyy.
Pihalle tästä suunnistan kuopuksen kanssa vielä hetkeksi, jäi vielä hommat vähän kesken. Muu väki on jälleen paloasemalla, eli täällä on tosi hiljaista.
Juhlamekon osalta taas laihalla tuloksella. Mikä siinä on että kaupoissa ei ole edes mitään mitä voisi sovittaa. Ei niin mekon mekkoa tuolle esikoiselle. Pienille kyllä löytyy, mutta täytyy esikonkin jotain päällensä saada juhliin. Ei tässä varmaan auta muu kuin lähteä johonkin pikkuputiikkiin ja maksaa ittensä kipiäksi.
[color=violet]Pesukoneen sain! Siitä olen tosi tyytyväinen. Ostin sellaisen edestä täytettävän, 6kg vetoisuus ja merkki on rosenlew. Toivottavasti on nyt hyvä. Linkonopeuskin oli jotain 1400kierrosta. Isännälle vaan soitin töihin että ostin itselleni pesukoneen viitsitkö hakea sen töitten jälkeen joku päivä. Ei pä tuo onneks pahemmin hermostunut, tietää hänkin miten pas.. tuo meidän vanha kone on. Nyt odotan malttamattomana että mies tuo sen huomenna. Ja oishan tietty kiva että ehtisi sen asentamaan paikoilleenkin:0)
[color=fuchsia]Nyt täytyy laittaa miehelle hieman purtavaa kun soitti tulevansa syömään kohta. Palaillaan..
Medison+5
[color=orchid]Vielä tuohon kotityö asiaan lisäys. Perjantai on meillä siivouspäivä. Silloin lasten on siivottava omat huoneensa. Ja jos ei huonetta ole siivottu, niin ei ole asiaa pleikkarille taikka nettiin. Esikoinen on meidän huushollin huithapeli. Neitiä ei yhtään häiritse vaikka huone on kuin sikolätti. Likaiset vaatteet on lattialla ja niistä joutuu aina huomauttamaan. Vapaaehtoisesti ei siivoa pätkääkään. Sitten tuo kakkonen kyllä siivoaa kiltisti perjantaisin että pääsee pelaamaan. Kolmonen on äidin kotitalousihme. Tämä neiti osaa pitää huoneensa siistinä niinpä hänellä ei perjantaisin olekaan kova homma siivouksessa. Melkeinpä imurointi riittää. Neiti kyllä siivoaa muutenkin ja tykkää laittaa ruokaa ja leipoa.
[color=cornflowerblue]Tänään paloi pinna pesukoneen kanssa. Taas se rikkoo vaatteita. Kalliiksi tulee vaatteiden peseminen. Huomenna menen kaupungille katteleen uutta konetta. Se on varma. Sanokoot mies mitä tahansa!
Taas täytyy ottaa imuri esiin. Annoin kuopukselle muffinin käteen että saan hetken kirjoittaa rauhassa ja nyt on tietty murusia vaikka millä mitalla.
Medison+5