Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaverin tutun ex hakkeroi koneen ja kuvas salaa videon?!

Vierailija
20.11.2018 |

Kuulin juttua, että kaverin tutun katkeroitunut ex-mies olisi jotenkin hakkeroinut tän naisen makuuhuoneessa olleen tietokoneen kameran ja salakuvannut jotain videoo, jossa se on nykyisen poikaystävänsä kanssa sängyssä. Ja nyt sit kiristää et sen pitäis jättää tää nykyinen tai julkaisee videon. Kuulostaa aika uskomattomalta. Onks tää teknisesti edes mahdollista?

Nimim. mulla on pöytäkone makuuhuoneessa käännettynä suoraan sänkyyn päin

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt vastaus: on mahdollista ja osaavalle vielä melko helppoa. Miten todennäköistä se sitten on, niin se on eri asia. Kysyisin todisteita, ehkä pari still-kuvaa ja paria huoneen yksityiskohtaa oletetulla kuvaushetkellä.

Vierailija
2/30 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää pöljät jättäkö kameroitanne peittämättä. Todennäköisesti se video on jo muidenkin runkkareiden koneilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se mahdollista. Koneen kameran päälle pieni pala teippiä. Ja ruudun voi kääntää pois sängystä.

Vierailija
4/30 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin tutun ex :D

Vierailija
5/30 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän läppärin kameran peittona laastaria. Näin kameran linssi pysyy pehmeän vanun alla suojassa eikä ole liimatöhnää linssissä.

Kuinka moni teistä kameran peittäjistä peittää myös kännykän kamerat?

Vierailija
6/30 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä :D

Vierailija
7/30 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä :D

:D

Kaverin  tutun puolesta kyselen...

:D

Vierailija
8/30 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se mahdollista. Koneen kameran päälle pieni pala teippiä. Ja ruudun voi kääntää pois sängystä.

Mikki tallentaa kuitenkin ääntä. Ei teippi ongelmaa KOKONAAN poista vain osan.

Vierailija
9/30 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä sen koko ongelman voi sitten poistaa?

Vierailija
10/30 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tietoturvat yms kunnossa eikä käy epäilyttävillä sivuilla/avaa epäilyttäviä maileja niin harvemmin koneeseen päästään käsiksi.

Toisinsanoen anna "julkaista". Jos sillä oikeasti on jotain materiaalia niin sitten teet rikosilmoituksen salakatselusta ja henkilökohtaisen tiedon levittämisestä. Ja sinulla on exän lähettämät viestit todisteena että juuri hän niitä levitti.

Vierailija
11/30 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän läppärin kameran peittona laastaria. Näin kameran linssi pysyy pehmeän vanun alla suojassa eikä ole liimatöhnää linssissä.

Kuinka moni teistä kameran peittäjistä peittää myös kännykän kamerat?

Minä olen peittänyt myös kännykän kamerat. Eiköhän nekin ole jo hakkeroitavissa, kun ovat aina vaan tietokonemaisempia.

Vierailija
12/30 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vaivaa vaikka julkisissa kulkuneuvoissa vastapäätä istuvat ihmiset, kun toljottavat omaa kännykkäänsä niin että se kamera osoittaa suoraan muhun.

Vierailija
13/30 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai vitsi, oon kyl tyytyväinen et mulla on vanha pöytäkone jossa ei mikkiä tai kameraa. Puhelinkin on vanha ilman hienouksia ja prepaidilla. Kauheesti muistettavaa ja huolehdittavaa sit kun joskus vaihdan nykyaikaisiin älyvempeleisiin.

Vierailija
14/30 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on tietoturvat yms kunnossa eikä käy epäilyttävillä sivuilla/avaa epäilyttäviä maileja niin harvemmin koneeseen päästään käsiksi.

Toisinsanoen anna "julkaista". Jos sillä oikeasti on jotain materiaalia niin sitten teet rikosilmoituksen salakatselusta ja henkilökohtaisen tiedon levittämisestä. Ja sinulla on exän lähettämät viestit todisteena että juuri hän niitä levitti.

Tämä näin. Jos joku ei pääse fyysisesti käsiksi koneeseen, niin ei se hakkerointi ole hyvin suojattuun koneeseen niin helppoa.

Vierailija
15/30 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä sen koko ongelman voi sitten poistaa?

Sulkee koneet kun niitä ei käytä.

Vierailija
16/30 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua vaivaa vaikka julkisissa kulkuneuvoissa vastapäätä istuvat ihmiset, kun toljottavat omaa kännykkäänsä niin että se kamera osoittaa suoraan muhun.

Sama täällä. Luenkin usein metrolehteä niin peittää näkyvyyden. 

Vierailija
17/30 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Luenkin usein metrolehteä niin peittää näkyvyyden. 

Ja lehteen silmille reiät että voi kyylätä sitä kamerakännyllä osoittelijaa ;D

Vierailija
18/30 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää pöljät jättäkö kameroitanne peittämättä. Todennäköisesti se video on jo muidenkin runkkareiden koneilla.

Oletkos sinä pöljä jo peittänyt puhelimesi kameran, myös sitä voi käyttää samalla tavalla

Vierailija
19/30 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulin juttua, että kaverin tutun katkeroitunut ex-mies olisi jotenkin hakkeroinut tän naisen makuuhuoneessa olleen tietokoneen kameran ja salakuvannut jotain videoo, jossa se on nykyisen poikaystävänsä kanssa sängyssä. Ja nyt sit kiristää et sen pitäis jättää tää nykyinen tai julkaisee videon. Kuulostaa aika uskomattomalta. Onks tää teknisesti edes mahdollista?

Nimim. mulla on pöytäkone makuuhuoneessa käännettynä suoraan sänkyyn päin

Juu, ihan mahdollisuuksien rajoissa mutta ei kyllä ole tapahtunut. En usko.

Vierailija
20/30 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle (tai tutulle) neuvoksi todellakin tallentaa kaikki yhteydenotot exältä. Sitten ottaa yhteys poliisiin.

Ja kyllä, kännykäsi, tablettisi läppärisi tai tietokoneesi voidaan hakkeroida. Usein se on aika helppoa, koska ihmiset hoitavat huonosti laitteidensa tietoturva-asiat ja lisäksi sössivät netissä. Lisäksi jos hakkeroija on tuttu tyyppi (kuten exä), hän on kyennyt urkkimaan salasanasi kotoasi vaikkapa siltä paperilapulta jonka olet jättänyt lojumaan pöydällesi.

Kun hakkerilla on pääsy laitteeseesi, hän voi kuvata kameralla, ottaa videoita, salakuunnella, äänittää yms. tehdä kaikkea mitä itse voit koneellasi tehdä. Ja älypuhelimet ovat pahimmat, nehän on suorastaan suunniteltu vaikoilemaan käyttäjäänsä.