Lapseni on suosittu luokallaan
Ja nyt eräs yksinäisen luokkakaverin äiti otti yhteyttä ja halusi että lapsi tulisi hänen lapsensa kanssa leikkimään. No, lapseni ei halua. Ajattelin että hänen on "pakko" mennä. Laittaisitko sinä lapsesi menemään kylään?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat, jotka kutsuvat toisia lapsia reppanoiksi, kasvattavat samalla omastaan kiusaajaa. Leimaavat jonkun toisen lapsen reppanaksi eli käytännössä sallivat sen että oma lapsi pitää itseään tätä ”reppanaa ” parempana ja reippaampana tyyppinä. Huh.. miettikää niitä sanavalintojanne. Kaikista löytyy positiivisia ja negatiivisia piirteitä.
Kyllä lapsista yleensä jo varhain erottuu ne sosiaaliset sekä syrjään jäävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jopa täällä taas kiillotellaan Hymy-patsaita. Miksi kukaan pakottaisi lapsensa leikkimään yhtään kenenkään kanssa? Otetaas verrokiksi aikuisten maailmasta: Naapurirapussa asuu alkoholiongelmainen hieltä haiseva mielenterveyskuntoutuja. Ettei se syrjäytyis niin sossun täti soittaa sulle että sun tarttee nyt mennä pitään sille seuraa/kutsua se kylään. Eiks olis nappi juttu? Ja ennen kuin joku sanoo ettei se nyt oo sama asia, niin kyllä on. Lapses haluaa olla tekemisissä sen toisen lapsen kanssa tasan yhtä paljon kuin itse haluaisit hengata sen haisulin kanssa.
Minä ainakin "pakotan" lapseni kutsumaan synttärijuhliinsa kaikki luokan tytöt, halusi tai ei. Jos et ymmärrä miksi, on vaikea uskoa, että sinulla on lapsia.
Kutsutko itse kaikki työpaikkasi naiset juhliisi?
Yhteiskunnan hierarkiasta kiusaaminen johtuu. Se lähtee jo kotoa kuinka toisten erilaisuuteen suhtaudutaan. Luokallani koulussa aikoinaan poliisin poika löi äkki arvaamatta täysillä jonossa takanaan ollutta hiljaista tyttöä palleaan. Tyttö itki ja piteli mahaansa. Arvatkaa kuinka moni puuttui asiaan? Ei edes opettaja ollut huomaavinaan tilannetta. Silmää tekevien vanhempien lapset saavat ottaa toimivaltaa itselleen eikä siihen uskalleta puuttua ettei opelle tule isompaa konfliktia. Myöhemmin itse opettaja kiusasi samaista tyttöä laittamalla aiheetta jälki-istuntoon ilkeän oppilaan kostovalehtelun toimesta. Oikeusvaltioko alkaa tästä?
Kannattaa valita opettajat huolella virkoihin ettei kaikenmaailman luonnevikaisia palkattais.
Sanoisin lapselleni, että on tärkeä oppia leikkimään ja tuntemaan ja toimimaan erilaisten ihmisten kanssa ja minusta tuo on hyvä tilaisuus. Eli laittaisin, jollei lapsella olisi erityistä syytä esim että kyseinen lapsi on hänelle ilkeä tms. Jos ei ole hauskaa, ei tarvitse mennä pian uudelleen, mutta joku lapsi voi olla kiva kahdenkeskisessä leikissä ja koko ryhmää tukee se, jos oma lapseni, joka on myös suosittu leikkii kaikkien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei voisi mennä?
Lapsi ei halua. Pitäisikö pakottaa?
Onko nyt suurin elämäsi tavoite toteutunut? PIdätkö itseäsi fiksuna ihmisenä omasta mielestäsi? MItä ajattelet itse asiasta?
Et erota pienistä lapsista yhtään mitään etkä voi ennustaa kenenkään elämää, millaista se tulee olemaan. Mietippä mitä kirjoitat.
Mun lapsi ei ole suosittu, häntä on syrjittykin, eikä hän silti halua olla kenen tahansa kanssa. Jos ei synkkaa, niin ei synkkaa. Tai jos toinen jatkuvasti valehtelee, niin eipä siinä ole mukavaa miettiä, mikä on totta ja mikä ei. Koulussa otetaan kaikki mukaan, vapaa-ajalla voi valita.
Kenen suosiossa kakarasi on? Toisten yhtä typerien?
Ei minusta lasta voi pakottaa mihinkään kylään.
Voi toki suostutella ja tuoda hyviä puolia esiin jne. Niin tekisin, mutta en tosiaan käskyttäisi lasta kenenkään kotiin vastoin hänen tahtoaan.
Reppana on kyllä ihan eri asia kuin ujo. Reppana ei oikein hoksaa, ei sosiaalisis suhteita, ei vitsejä, ei asioita. Reppanan kanssa ei ole helppoa leikkiä, hän roikkuu ja takertuu ja tarvitsee koko ajan vahvistusta ja kannustusta. Reppana ei ehdota, eikä keksi ideoita.