Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tupakoinnin lopettaminen on ihan vtun vaikeaa.

Vierailija
20.11.2018 |

.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko sä taas retkahdit?

Vierailija
2/28 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole! Voxraa lekurilta niin onnistuu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo taas :) Ajattelin kohtaisi tämään hlvetin kerralla tupakkalakossa kaamosaikaan mutta kyllä se vaikeeta on.

Vierailija
4/28 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta aloittaminen helppoa

Vierailija
5/28 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on. Olen seurannut sivusta. En siis itse polta. Mä koitan lopettaa juomisen kun mulla on kieltämättä alkoholiongelma. Riippuvuudet on p.rseestä.

Nytkin tekisi mieli olutta, mutta hörpin tässä kurkumateetä. Yritän elää terveellisemmin ja tehdä mukavia asioita enemmän. Jotain surua ja tuskaa mä sillä alkoholilla paikkailen. Elämässä ei ole ollut juuri muuta iloa, mutta koitan muuttaa asian.

Riippuvuuksista toipuminen on aina vaikeaa. Se on jotenkin surullista ja pelottavaa, miten ne voi hallita elämää ja ihminen vaan jatkaa, vaikka tietää, että se aine saattaa tappaa.

Vierailija
6/28 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin on. Olen seurannut sivusta. En siis itse polta. Mä koitan lopettaa juomisen kun mulla on kieltämättä alkoholiongelma. Riippuvuudet on p.rseestä.

Nytkin tekisi mieli olutta, mutta hörpin tässä kurkumateetä. Yritän elää terveellisemmin ja tehdä mukavia asioita enemmän. Jotain surua ja tuskaa mä sillä alkoholilla paikkailen. Elämässä ei ole ollut juuri muuta iloa, mutta koitan muuttaa asian.

Riippuvuuksista toipuminen on aina vaikeaa. Se on jotenkin surullista ja pelottavaa, miten ne voi hallita elämää ja ihminen vaan jatkaa, vaikka tietää, että se aine saattaa tappaa.

Anna mennä juo kunnolla! Sitten saat punaista muumia sairaalassa...

Vierailija
7/28 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeiles tätä:

-  Syö vain 2 mg Nicotinell tai Nicorette purkkaa, ei yhtään vahvempaa koska se vain ylläpitää tasaisesti nikotiinin saamista ja addiktiota.

- Syö purkkaa vaikka vuosi, ei siitä mitään haittaakaan ole. Parempi kuin polttaminen.

- Kun tuntuu, että voit olla ilman purkkaa, vähennä sitä vähitellen.

- Osta välillä vaihteeksi imeskelytabletteja, mutta max 2 mg vahvuisia. Niistä voi kokeilla jopa 1 mg tuotetta.

- Ajatteli asiasta kuten AA:ssa,  etten tänään viitsi tupakoida, syön purkkaa ja katsotaan sitten huomenna uudelleen. Huomenna ajattele, en tänäänkään tupakoi . . . 

- Usko pois, joku päivä huomaat, ettet tarvitse sitä purkkaa enää. Olen itse tehnyt näin ja nyt olen ollut 2 vuotta tupakoimatta.

- Kokeile edes, ei siinä mitään häviä. Voit voittaakin.

Tuo pitäytyminen max 2 mg tuotteissa tai allekin on luultavasti itseni onnistumisen salaisuus.

Vierailija
8/28 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkötupakka voi auttaa. Sen vahvuutta voi säätää vähitellen pienemmäksi.

Vierailija
9/28 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni toimi paljon parjattu vähitellen lopettaminen. 

Vierailija
10/28 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jo taas :) Ajattelin kohtaisi tämään hlvetin kerralla tupakkalakossa kaamosaikaan mutta kyllä se vaikeeta on.

Se kompleksinen tuo juttu. Kun ei juo niin huomaa sen elämänsurkeuden ympärillä ja kun juo niin alkaa tehdä entistä enemmän mieli ja sitten kun sitä toteuttaa niin elämä on sitten vaan sitä.

Vierailija
11/28 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvin sanottu nro 5. Voimia kaikille lopettajille, oli päihteeksi sitten valikoitunut mikä tahansa. Olen opiskellut omatoimisesti addiktioiden toimintaa ja tajunnut omien riippuvuuksieni olevan välttelykäyttäytymistä: mm. yksinäisyyden ja kelvottomuuden tunteista tekisi mieli päästä nautintoaineilla edes pieneksi hetkeksi "lomalle".

Minä onnistuin tupakoinnin lopettamisessa sitä kautta että olin koko ajan hävennyt polttamista aivan törkeästi ja kun lisäksi alkoi tulla hengitystieoireita, totesin että nyt tämän on loputtava. Parin ekan viikon aikana teki monta kertaa päivässä mieli mutta onnistuin välttämään kiusausta: muistutin itseäni miten syyllinen olo tulisi parin minuutin kevyemmästä olosta. Samaan aikaan tein paluuta liikunnan pariin ja se toimi hyvänä tukena. Pystyi aina sanomaan itselleen että ne lenkit alkavat kyllä sujua kun pysyy pois polttamisesta.

Vierailija
12/28 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle noista nikotiinipurukumeista ja etenkin tableteista seurasi ihan järkyttävä nielun turpoaminen, melkein kuin olisi joku allergiareaktio ollut. Ei meinannut saada yöllä nukuttua kun oli "luukut kiinni". Otin senkin vinkkinä siitä että nämä myrkyt eivät tee kropalleni mitään hyvää. T.11.

Vierailija
13/28 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähkötupakalla pidetään tapariippuvuuta yllä eikä niitä kemikaaleja ole tutkittu vielä tarpeeksi, että tiedettäisiin mitä niistä seuraa pidemmän päälle. Ei ole kannattava tie tämä, tuskin johtaa siihen että riippuvuudesta pääsee kokonaan eroon. Johtaa vaan siihen, että niitä "ihania" vaniljaesanssihöyryjä tuprutellaan hamaan tappiin asti.

Vierailija
14/28 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle noista nikotiinipurukumeista ja etenkin tableteista seurasi ihan järkyttävä nielun turpoaminen, melkein kuin olisi joku allergiareaktio ollut. Ei meinannut saada yöllä nukuttua kun oli "luukut kiinni". Otin senkin vinkkinä siitä että nämä myrkyt eivät tee kropalleni mitään hyvää. T.11.

Mulla ei turvonnut mutta suuta kihelmöi ja kirveli/poltteli jokaisen purkan ja tabletin jälkeen. 

Vierailija
15/28 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun lopettaa. Ei ole sen kummemmasta asiasta kysymys.

Nimim. ex tupakoija ja ex alkoholisti

Vierailija
16/28 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen kun lopettaa. Ei ole sen kummemmasta asiasta kysymys.

Nimim. ex tupakoija ja ex alkoholisti

Oon samaa mieltä. Kun tumppasin, niin se oli sitten siinä. Omasta mielenlujuudestahan siinä on kyse.

Vierailija
17/28 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvin sanottu nro 5. Voimia kaikille lopettajille, oli päihteeksi sitten valikoitunut mikä tahansa. Olen opiskellut omatoimisesti addiktioiden toimintaa ja tajunnut omien riippuvuuksieni olevan välttelykäyttäytymistä: mm. yksinäisyyden ja kelvottomuuden tunteista tekisi mieli päästä nautintoaineilla edes pieneksi hetkeksi "lomalle".

Minä onnistuin tupakoinnin lopettamisessa sitä kautta että olin koko ajan hävennyt polttamista aivan törkeästi ja kun lisäksi alkoi tulla hengitystieoireita, totesin että nyt tämän on loputtava. Parin ekan viikon aikana teki monta kertaa päivässä mieli mutta onnistuin välttämään kiusausta: muistutin itseäni miten syyllinen olo tulisi parin minuutin kevyemmästä olosta. Samaan aikaan tein paluuta liikunnan pariin ja se toimi hyvänä tukena. Pystyi aina sanomaan itselleen että ne lenkit alkavat kyllä sujua kun pysyy pois polttamisesta.

Millä tavoin tai mitä kautta se häpeän tunne tupakoitsiijana tuli sinulle eteen? Allkoiko kravatti tunkkaamaan?

Vierailija
18/28 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, mutta palkitsevaa lopulta, tupakkaa tekee mieli vielä kuukausia lopettamisen jälkeen (ainakin itselleni tosin poltettu on tullut +15v). Hermot menee ja päätä särkee ja lihaksia ja niveliä kolottaa.... Tupakasta eroon päästyä hajuaisti on parantunut huimasti, hampaat ovat valkoisemmat ja liikkua jaksaa pidempään hengästymättä, en edes kuorsaa enää.

Vierailija
19/28 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähkötupakalla pidetään tapariippuvuuta yllä eikä niitä kemikaaleja ole tutkittu vielä tarpeeksi, että tiedettäisiin mitä niistä seuraa pidemmän päälle. Ei ole kannattava tie tämä, tuskin johtaa siihen että riippuvuudesta pääsee kokonaan eroon. Johtaa vaan siihen, että niitä "ihania" vaniljaesanssihöyryjä tuprutellaan hamaan tappiin asti.

Enimmäkseen se on kuitenkin vesihöyryä ja sellaisena huomattavasti harmittomampaa kuin tupakka. Tapariippuvuus vesihöyrystä on sentään pienempi paha kuin tervan hengittäminen. Nikotiiniriippuvuudesta tuolla kuitenkin pääsee eroon helpommin ja sen jälkeen voi tapana henkäillä niitä nikotiinittomia.

Vierailija
20/28 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enimmäkseen se on kuitenkin vesihöyryä ja sellaisena huomattavasti harmittomampaa kuin tupakka. Tapariippuvuus vesihöyrystä on sentään pienempi paha kuin tervan hengittäminen. Nikotiiniriippuvuudesta tuolla kuitenkin pääsee eroon helpommin ja sen jälkeen voi tapana henkäillä niitä nikotiinittomia.

Nikotiinista varmaan pääsee eroon joo. Mutta en ole kuullut vielä yhdestäkään tupakoitsijasta joka olisi pystynyt lopettamaan sen "harmittoman" vesihöyryn höyryttelyn. Kaikki ovat jumiutuneet siihen vaiheeseen. Eikä se neste todellakaan pelkkää vettä ole, jos niin kuvittelit. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan