Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkärini kirjoittama teksti kanta palveluun.

Vierailija
20.11.2018 |

Kävin vastaanotolla lonkkavaivan vuoksi, joudun työssäni aika paljon nostelemaan ja tekemään eri liikkeitä. No lääkäri oli sitten kirjoittanut kanta palveluun, että hyvässä kunnossa oleva nuori nainen mutta obeesi, eli olen lääkärin mielestä läski. Olen siis 167 cm ja painan 72 kg. En ole tuntenut olevani läski mutta omaan isot rinnat ja kaikki ylimääräinen menee juuri tuonne vatsan seudulle. Omaan vielä vaikean syömishäiriötaustan , olen kiduttanut vuosia itseäni syömättömyydellä ja rankaissut kehoani vesipaastoilla. Olen kuitenkin nyt onnellinen ja pidän kehostani näin. Kaikki muut arvot olivat kunnossa joten mua todella vihastuttaa lääkärin lausunto. Lääkäri ei vastaanoton aikana puhunut mitään erityistä mutta voiko olla niin , että pidän itseäni juuri nyt hyvänä ja kauniina mutta lääkäri ei ?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko lääkärin korjaavan tekstiä, että "potilas omaa valtavat ryntäät"? ;D 

Vierailija
2/35 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et todellakaan ole obeesi. Ks. alla obeesi-sanan määritelmä wiki-sanakirjasta:

”(lääketiede) merkittävästä, vaikeasta tai sairaalloisesta lihavuudesta kärsivä”

Antaisin tuollaisesta itse ainakin palautetta. Joku raja täytyy olla sillä, mitä potilaasta voi kirjoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituuteesi nähden olet lievästi lihava (ylipainoinen.) Ei lääkäri sillä tavalla ajattele että oletko kaunis tai et. Miksi ajattelet noin? Tuo hänen kirjoittama havainnointi ei liity moiseen mitenkään.

Vierailija
4/35 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet obeesi, se on selvä. Pitäskö kantaan kirjoittaa kaunis uhkea rinnat omaava nuori nainen häh?

Vierailija
5/35 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sun BMI on 25,82 eli olet suurinpiirtein normaalipainoinen. Lääkäriltä osoittaa heikkoa ammattitaitoa jos hän nimittää sua obeesiksi.

Vierailija
6/35 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan bmi mukaan lievästi lihava. Ja jos ylimääräinen kertyy vatsan seudulle niin kyllä sinä olet obeesi. Voit kuitenkin olla mielestäsi hyvä ja kaunis.

Vierailija
7/35 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

punnittiinko sinut? tietääkö lääkäri bmi:si?

ehkä rinnat ja vatsa hämäsi luulemaan painavemmaksi kuin olet. joskus on vaikea arvioida toisen painoa.

Vierailija
8/35 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olethan bmi mukaan lievästi lihava. Ja jos ylimääräinen kertyy vatsan seudulle niin kyllä sinä olet obeesi. Voit kuitenkin olla mielestäsi hyvä ja kaunis.

Se mihin paino kertyy ei liity mitenkään siihen oletko obeesi.

Tähän ketjuun on pesiytynyt selvästi koulukiusaaja, joka näytttää keksineen termin ”lievästi lihava” (oikea nimitys olisi lievä ylipaino, tällaisella painoindeksillä ei lääketieteessä käytetä sanaa ”lihava”.

Vierailija
9/35 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärille voisi huomauttaa että obesiteetti alkaa BMI:stä 30. Mihin ap:lla on muutama kymmenen kiloa matkaa.

Vierailija
10/35 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potilas on sopivasti lihava. 

Vierailija
11/35 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa lääkärillä meni pituus ja paino sekaisin?

Vierailija
12/35 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI on 322.1
Sairaalloinen lihavuus
Ovatko pituus ja paino annettu oikein?

Vierailija
13/35 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava lääkäri voi laittaa et parantunut obeesista! Hyvät tissit jääseet jäljelle.

Vierailija
14/35 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni lääkäri sanoi kerran, että kun teillä on runsaasti tuota ylipainoa. Olin 160/65. En siitä mitennkään loukkaantunut. Lääkäri oli itsekin lihava. Nauratti lähinnä.

Vierailija
15/35 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse oli työhön liittyvästä vaivasta, tuolla obeesikirjauksella vältetään myöhemmin fyssarit sun muut, koska pt on itse aiheuttanut syömällä vaivansa.

Vierailija
16/35 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lääkäri oli laittanut lausuntoon, että olen horisontaalisesti rajoittunut.

Vierailija
17/35 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisitko lääkärin korjaavan tekstiä, että "potilas omaa valtavat ryntäät"? ;D 

🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
18/35 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä korjaamaan teksti jos haluat. Lääkärin ei toki tarvitse mukautua sun tahtoon.

Vierailija
19/35 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä huoli , mulla lukee obeesi rouva , humalassa kaatunut : D D D eli läski akka kännissä hoiperrellut naurattaa vieläkin

Vierailija
20/35 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin 158cm ja 72kg, lääkäri kirjoitti "lievästi obeesi nainen". Tämä oli ihan fine.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme