Suomessa on yllättävän paljon alle 170 cm pitkiä miehiä
Ihan kaikissa ikäluokissa.
Itse olen 168 cm. Eli en mikään kovin pitkä. Kuljen lättänissä kengissä ja silti jokaisella reissulla kaupoissa yms.pk-seudulla vastaani tulee kymmenittäin miehiä, jotka ovat selvästi minua lyhyempiä ja hintelämpiäkin. Itse olen juuri normaalipainon ylärajalla.
Kuitenkin "virallisesti" alle 170 cm pitkiä miehiä ei taida paljon olla, eli valehtelevatko miehet pituutensa virallisestikin?
Lisäksi olen huomannut, että olen suurinta osaa vastaantulevista naisista pidempi, vaikken itsekään mikään pitkä ole. Piti ihan mitata itseni, että olenko todellakin vain 168 cm ja kyllä olen.
Muilla samoja huomioita?
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin sama pituus kuin sulla, ap, ja täysin saman huomion tehnyt.
Mutta jos maailmanlaajuisesti naisten keskipituus 160 ja miesten 180, onhan se selvää että näillä suomalaisten mitoilla (oliko ne 166 ja 178?) ollaan lähempänä toisiamme.
Mistä lähteestä tuollaisia löysit?
Kiinalaiset ja Intialaiset ovat keskimäärin todella lyhyitä ja heitä on sentään merkittävä osuus maailman väestöstä. Muuallakaan kaukoidässä ei taida erityisen pitkiä keskimäärin kansat olla.
Olisiko joku eurooppa + pohjoisamerikka keskiarvo?
Eiköhän niitä maita missä keskipituus on 180cm tai yli ole vain muutamia. Taisi hollanti, joku balkanin maa olla ainoat missä selkeästi yli. Skandinaaviassa lähellä tuota.
Eli hyvin ovat asiat suomalaisilla muijilla mutta eipä se näytä estävän heitä jauhamasta paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos maailmanlaajuisesti naisten keskipituus 160 ja miesten 180, onhan se selvää että näillä suomalaisten mitoilla (oliko ne 166 ja 178?) ollaan lähempänä toisiamme.
Ihan pepusta revityt lukemat. Miesten keskipituus kansainvälisesti on 170 cm, ei 180 cm.
Jep. Missään keskimääräinen pituusero ei ole se naisten toivoma 20cm.
Maailmanlaajuisesti suomalaiset ovat reippaasti keskivertoa pidempiä. Pisimmät miehet ovat Hollannissa (182,5cm), mutta naisetkaan eivät ole mitään persjalkaisia vaan keskimäärin 170cm.
Ei alle 175 senttinen ole edes mies.
Olen tuntenut tasan kaksi alle 170cm miestä elämäni aikana ja luultavasti tutustunut satoihin miehiin. Että ei niitä manletei nyt oikeasti kovin paljoa ole.... AP taitaa vähän liioitella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä miesvihaketjuja. Sori kun meidän joukosta ei teille kaikille yli 175cm/70kg keijukaisille riitä noita 190cm+/90kg komeita lihaksikkaita miehiä joita näköjään tarvitsette jotta tuntisitte itsenne siroiksi ja naisellisiksi.
Miksette vaan suoraan sano että kaikki alle 180cm miehet pitäisi raahata jonnekin leirille ja laittaa kaasusuihkuun? Sitähän te ajattelette. Ettei vaan teille tulisi oksennusreaktio kun siellä ostarilla kävelette korkokengissä.
😂😂😂😂😂😂😂😂😂
"Kaikki alle 180cm miehet pitäisi raahata jonnekin leirille ja laittaa kaasusuihkuun!" No nyt on sanottu! :D
Älymystö taas kokoontunut keskustelemaan henkeviä.
Vierailija kirjoitti:
Olen tuntenut tasan kaksi alle 170cm miestä elämäni aikana ja luultavasti tutustunut satoihin miehiin. Että ei niitä manletei nyt oikeasti kovin paljoa ole.... AP taitaa vähän liioitella.
Pituusjakaumaien mukaan esim jenkeissä ainakin alle 170 cm aikuisia miehiä on 20%. Eli ei nyt NIIN harvinaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan pepusta revityt lukemat. Miesten keskipituus kansainvälisesti on 170 cm, ei 180 cm.
Jep. Missään keskimääräinen pituusero ei ole se naisten toivoma 20cm.
Maailmanlaajuisesti suomalaiset ovat reippaasti keskivertoa pidempiä. Pisimmät miehet ovat Hollannissa (182,5cm), mutta naisetkaan eivät ole mitään persjalkaisia vaan keskimäärin 170cm.
Miesten kannattaa huomioida ettei monissa maissa naisilla ole samanlaisia epärealistia pituusvaatimuksia. Taitaa jotkut euroopan maat ja usa/ca/aus olla ne ainoat missä on joku ihmeen pituusfetissi.
Eli jos olet alle 180cm ja edes jokseenkin komea niin pystyt helposti saamaan hotin 20v instamuijankin jos vaan vaihdat maisemia.
Kyllä nauratti kun tulin takaisin suomeen enkä kelvannut monille alle keskitason naisille baarissa. Tuli vähän sellainen olo että kyllä noilla on aika harhaiset kuvitelmat markkina arvostaan.
Olin aikanaan pohjoisessa intissä. Yksikössäni oli reilut 200 miestä, joista kolme oli alle 170cm, kaikki pohjoisen poikia syntyperältään. Itse olin 179cm mittaisena osa ns. suurta massaa. eli valtaosa meistä miehistä oli 175-180cm pitkiä. Asia konkretisoitui kun järjestäydyttiin pituusjärjestyksessä 200 miehen ryhmäkuvaan.
m43
Ps. Nykynuorukaiset näyttävät järestään pidemmiltä kuin "ennen vanhaan".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pituusjakaumaien mukaan esim jenkeissä ainakin alle 170 cm aikuisia miehiä on 20%. Eli ei nyt NIIN harvinaista.
Jenkeissä tota hajontaa taitaa olla paljon enemmän kun muualla. Ainakin itseäni häiritsi kun kivan kokoisia naisia ei ollut siellä paljoa. Joko liian lyhyitä aasialaisia ja lattareita, tai sitten pitkiä ja ronkeleita valkoisia. Sen puolin suomessa on aika hyvin kun täällä on paljon noita keskipituisia tai hieman alle.
Vierailija kirjoitti:
Olin aikanaan pohjoisessa intissä. Yksikössäni oli reilut 200 miestä, joista kolme oli alle 170cm, kaikki pohjoisen poikia syntyperältään. Itse olin 179cm mittaisena osa ns. suurta massaa. eli valtaosa meistä miehistä oli 175-180cm pitkiä. Asia konkretisoitui kun järjestäydyttiin pituusjärjestyksessä 200 miehen ryhmäkuvaan.
m43
Ps. Nykynuorukaiset näyttävät järestään pidemmiltä kuin "ennen vanhaan".
Jep. Poikani on 189, isänsä 180. Kasvaa ne, niin tytöt kuin pojatkin.
Sekin voi olla mahdollista että arvoi toisen ihmisen pituuden väärin eli ajatellaan että toinen on samanpituinen tai lyhyempi kuin itse mutta todellisuudessa tuo toinen on jopa hieman pidempi.
Vierailija kirjoitti:
Kovasti olisi kysyntää sellaiselle tutkimustiedolle joka osoittaisi suomalaisten miesten huonouden mutta suomalaisten naisten parhauden kansainvälisesti arvioituna.
Voi voi kun pituus on huono juttu naisille mutta miehille hyvä. Ohuet hiukset ja kanatukkakampaus 30 vuotiaana ovat myös epäseksikkäitä naisille. Miehelle ei ole suurta väliä sillä onko hiukset ohuet vai paksut.
Kiinnostaisi kyllä kuunnella miksi täällä naiset aina väittävät olevansa laadukkaampi kuin suomalaiset miehet.
Olen 181cm
Minua usein luullaan noin 175cm seksi.
En ole lhava (housut 30") enka lihaksikas mutta painan 85kg. Luulen etta tallainen kokonaisuus lyhentaa minua.
M44
Isäni (s. 1936) on veljessarjan lyhyin, 167cm. Kolme veljeänsä olivat kaikki yli 175cm pitkiä. Itse olen 177cm ja todella harvoin on tullut törmättyä isän kokoisiin saatika vielä lyhyempiin miehiin. No lapsuudesta muistan pari 1920-luvulla syntynyttä ukkelia, jotka olivat vielä isääkin lyhyempiä.
Noin niin kuin muuten olen kotoisin pienehköstä kirkonkylästä ja meillä päin minunmittainen nuorukainen oli auttamatta sieltä lyhyimmästä päästä.
Missä ne alle 170cm miehet sitten piileskelevät?
Niitä ei ole armeijassa, kouluissa, eikä työpaikoilla. Eivät käy ostamassa ruokaa tai liiku muutenkaan yleisillä paikoilla.
Tilastollisesti kun niitä on lähemmäs 10% miehistä. Ala-asteen matematiikan kunnialla suorittaneet ymmärtävät että se on iso joukko.
Naiset tietysti peukuttavat innoissaan kun joku kirjoittaa ettei lyhyitä miehiä ole, sehän onkin hyvä perustelu suosia pitkiä kun kaikki miehet nykyään ovat 185-195cm kuitenkin, paitsi ehkä pari 90-vuotiasta jostain itärajalta.
Onhan kaikki naisetkin timmejä ja nuorekkaita. Enpäs muista koska viimeksi olisin nähnyt ylipainoisen tai ikäisensä näköisen.
Vierailija kirjoitti:
Missä ne alle 170cm miehet sitten piileskelevät?
Niitä ei ole armeijassa, kouluissa, eikä työpaikoilla. Eivät käy ostamassa ruokaa tai liiku muutenkaan yleisillä paikoilla.
Tilastollisesti kun niitä on lähemmäs 10% miehistä. Ala-asteen matematiikan kunnialla suorittaneet ymmärtävät että se on iso joukko.
Naiset tietysti peukuttavat innoissaan kun joku kirjoittaa ettei lyhyitä miehiä ole, sehän onkin hyvä perustelu suosia pitkiä kun kaikki miehet nykyään ovat 185-195cm kuitenkin, paitsi ehkä pari 90-vuotiasta jostain itärajalta.
Onhan kaikki naisetkin timmejä ja nuorekkaita. Enpäs muista koska viimeksi olisin nähnyt ylipainoisen tai ikäisensä näköisen.
Kyllähän niitä ostarilla paljon näkee. Siis aina kun sinne meen. Työpaikallakin on yksi (/neljä hköä) sellainen.
Ja aina isossa joukossa huomaa että aika harva on yli 185cm. Jotain 195cm miestä ei edes joka päivä nää.
Ihme trolliteksti sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Olen 181cm
Minua usein luullaan noin 175cm seksi.
En ole lhava (housut 30") enka lihaksikas mutta painan 85kg. Luulen etta tallainen kokonaisuus lyhentaa minua.
M44
Kyllä 181cm ja 85kg on selkeästi ylipainoinen. Turha väittää ettet oo lihava. Tuota miten ihmeessä saat 30" vyötärön housuja päälle en osaa selittää. Ehkä toi 30" onkin niitten pituus.
Vierailija kirjoitti:
Isäni (s. 1936) on veljessarjan lyhyin, 167cm. Kolme veljeänsä olivat kaikki yli 175cm pitkiä. Itse olen 177cm ja todella harvoin on tullut törmättyä isän kokoisiin saatika vielä lyhyempiin miehiin. No lapsuudesta muistan pari 1920-luvulla syntynyttä ukkelia, jotka olivat vielä isääkin lyhyempiä.
Noin niin kuin muuten olen kotoisin pienehköstä kirkonkylästä ja meillä päin minunmittainen nuorukainen oli auttamatta sieltä lyhyimmästä päästä.
Ihme satutehtailijoita. 177cm on sentin alle suomalaisten keskipituuden ja samalla sieltä lyhyimmästä päästä, Jepjep.
Ihmettelen, missä oikein liikut? Itse olen sua 10 cm lyhyempi, ja vastaan tulee vuosi vuodelta vain pitempiä ja pitempiä miehiä, 190-senttisiä on tosi paljon. Ja itseäni nimenomaan viehättää vähän lyhyemmät miehet, joten luulisin että olisin huomannut jos sellaisia useinkin tulisi vastaan. Ei edes vanhat papat ole yleensä alle 170.