Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiedätkö,,,,miksi ,,,, joku ,,,kirjoittaa,, näin ?

Vierailija
20.11.2018 |

En ymmärrä

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä nähnyt kenenkään kirjoittavan siten. Siis rivittämällä pilkkuja. Keksitkö ihan itse tuon, ap?

Kolme pistettä taas kertoo, että joku vihjaa tai pohtii ko. tekstissä kuvattua asiaa.

Kyllä näkyy. Lopetan lukemisen välittömästi kun näen pilkkusotkun. Aivan kamalaa luettavaa. Antaa kirjoittajasta vähä-älyisen kuvan. Yhdyssanavirheet sitten toinen ja kulunut juttu, mutta kun niihin ei vain totu.

Ahdistun, koska rakastan tätä kieltä. Nyyh.

Vierailija
22/26 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä nähnyt kenenkään kirjoittavan siten. Siis rivittämällä pilkkuja. Keksitkö ihan itse tuon, ap?

Kolme pistettä taas kertoo, että joku vihjaa tai pohtii ko. tekstissä kuvattua asiaa.

Kolme pistettä menettää tehonsa jos niitä on joka lauseen lopussa.

Tai niin... Ehkä joku ajattelee että se antaa kuvan fiksusta ja syvällisesti ajattelevasta ihmisestä... Toisaalta... Enpä tiedä... Olenkohan koskaan nähnyt oikeasti älykästä kommenttia kolmen pisteen ylikäyttäjiltä... En muista ainakaan... Korkeintaan jotain... mukasyvällistä... Jos sitäkään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle yksi luki-häiriöstään huolimatta elämässään menestynyt tuttu kertoi, että tuollainen tyyli on hänelle ainoa tapa saada tuotettua tekstiä. Asiat ja lauseet voi ikään kuin jättää kesken ja siirtyä seuraavaan ilman tekstin tasolla tapahtuvaa aktiivista kuljetusta. Kun oikeakieliset kommentoivat, pitää muistaa myös oma neurologinen etuoikeutettuus.

Vierailija
24/26 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta kyllä noita näkyy säännöllisesti esim. lehtijuttujen kommenteissa, Facebookissa vielä enemmän. Tälläkin palstalla aina toisinaan.

No eikä näy ainakaan mediassa. Seuraan niiden keskusteluja työkseni.

Vierailija
25/26 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolme pistettä menettää tehonsa jos niitä on joka lauseen lopussa.

Tai niin... Ehkä joku ajattelee että se antaa kuvan fiksusta ja syvällisesti ajattelevasta ihmisestä... Toisaalta... Enpä tiedä... Olenkohan koskaan nähnyt oikeasti älykästä kommenttia kolmen pisteen ylikäyttäjiltä... En muista ainakaan... Korkeintaan jotain... mukasyvällistä... Jos sitäkään...

Toki.

Mutta siitä ei tässä keskustella, enkä minäkään ottanut asiaan mitään kantaa.

Vierailija
26/26 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näkyy. Lopetan lukemisen välittömästi kun näen pilkkusotkun. Aivan kamalaa luettavaa. Antaa kirjoittajasta vähä-älyisen kuvan. Yhdyssanavirheet sitten toinen ja kulunut juttu, mutta kun niihin ei vain totu.

Ahdistun, koska rakastan tätä kieltä. Nyyh.

Vastavuoroisesti näyt sitten itse jättävän kieliopin vastaisesti pilkun pois silloinkin, kun sellainen pitäisi tekstiin laittaa.

Panepa linkki tuollaiseen pilkkurykelmiä käyttävään tekstiin. Muuten en usko.