Tiedätkö,,,,miksi ,,,, joku ,,,kirjoittaa,, näin ?
Kommentit (26)
En tiedä enkä myöskään ymmärrä ihmisiä jotka ei osaa käyttää välimerkkejä tämäkin teksti on nyt yksi pitkä lause jossa ei ole järkeä ja hämmentää lukijaa tunnen muutaman tälläsen ihmisen ja monesti käyny mielessä poistaa fb kavereista ku tilapäivitykset on tälläsiä
Uskon tietäväni. Hänelle tulee samanlaisina toistuvia näppäilyvirheitä, ei viitsi korjata niitä ja on hyväksynyt ne tyylikseen. Silmät katsovat kieroon? Aivojen piuhat kuljettavat tietoa kirjoittamisesta jotenkin hassusti? Käsi tärisee? Tms?
Johtuu, siitä, että, suomen, kielen, pilkku, säännöt, ovat, epä, loogisia, vaikea, selkoisia, ja, hankalia, muistettavia, piste
Tiedän. Silloin kun me keski-ikäiset olimme nuoria englannin kielessä tuota käytettiin osoittamaan, että sitaattia on lyhennetty.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän. Silloin kun me keski-ikäiset olimme nuoria englannin kielessä tuota käytettiin osoittamaan, että sitaattia on lyhennetty.
Mutta käyttää sitä sitten joka lauseessa??
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Nuoret käyttää nykyään hymiöitä, joka lauseessa ja nuo oli meidän nuoruuden hymiöitä.
Vierailija kirjoitti:
Ja teknisissä teksteissä käytettiin erottamaan raja-arvoja toisistaan.
Luulen...että...syynä...on...tyhmyys.
Se tarkoittaa sitä, että joku asia saa sanattomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNuoret käyttää nykyään hymiöitä, joka lauseessa ja nuo oli meidän nuoruuden hymiöitä.
Ok. No,,, mitäs,,,minä,, yritän,, ilmaista,, tässä?
Oikein pahaa tekee kirjoittaa noin
Ap
Minulla on Facebookissa pari kaveria, jotka kirjoittavat tällaisia tilapäivityksiä: "Jaahas... Kävin sitten kaupassa... Arvatkaas mitä löysin... Punaiset patalaput... Just niitä mitä olin etsinyt..."
Jokaisen lauseen jälkeen kolme pistettä! Tuo kolme tai useampi pilkku on kyllä vielä pahempi.
No eikö saakeli sentään yksi pilkku edes riittäisi. Miksi pitää laittaa monta peräkkäin????!!!
Vierailija kirjoitti:
Minulla on Facebookissa pari kaveria, jotka kirjoittavat tällaisia tilapäivityksiä: "Jaahas... Kävin sitten kaupassa... Arvatkaas mitä löysin... Punaiset patalaput... Just niitä mitä olin etsinyt..."
Jokaisen lauseen jälkeen kolme pistettä! Tuo kolme tai useampi pilkku on kyllä vielä pahempi.
3 pistettä sentään tarkoittaa jotain...
antaa,,,ihmisestä,,,äärimmäisen. yksin kertaisen,,,kuvan....tuollainen....on vähän outoa kyllä,,,,,,,
Siksi kai, että pilkku on helpompi tuottaa kännykällä kuin yhdysmerkki tai heittomerkki. (Muistelisin, että jotain tuon tyylistä selitti eräs tuntemani henkilö, joka kirjoittaa niin)
Vierailija kirjoitti:
Siksi kai, että pilkku on helpompi tuottaa kännykällä kuin yhdysmerkki tai heittomerkki. (Muistelisin, että jotain tuon tyylistä selitti eräs tuntemani henkilö, joka kirjoittaa niin)
No miksei välilyönti käy sanojen välissä? Tunnen myös näitä ja ovat ns. samaa porukkaa, ilmeisesti totuttu tapa kirjoittaa niin. Outo kylläkin.
En ole ikinä nähnyt kenenkään kirjoittavan siten. Siis rivittämällä pilkkuja. Keksitkö ihan itse tuon, ap?
Kolme pistettä taas kertoo, että joku vihjaa tai pohtii ko. tekstissä kuvattua asiaa.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä nähnyt kenenkään kirjoittavan siten. Siis rivittämällä pilkkuja. Keksitkö ihan itse tuon, ap?
Kolme pistettä taas kertoo, että joku vihjaa tai pohtii ko. tekstissä kuvattua asiaa.
En ole ap, mutta kyllä noita näkyy säännöllisesti esim. lehtijuttujen kommenteissa, Facebookissa vielä enemmän. Tälläkin palstalla aina toisinaan.
Sivistyksen,,,,puutetta!!!!!!! Itse , osaan,kyll kirottaq!!!!