Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älykkään alisuorittajamiehen dilemma

Vierailija
19.11.2018 |

Neuvokaapa minua arvon naiset.

Olen älykäs, keskustelutaitoinen ja melko ystävällinen mies. En kuitenkaan ole kunnianhimoinen mitä tulee rahaan ja statukseen. Ammattini on melko tavallinen, mikä säästää paljon energiaa harrastuksia ym varten.

Naisten kanssa ikävä kyllä toistuu seuraava kaava. Älykkäiden naisten kanssa on loistavia keskusteluja. On uusia näkökulmia, huumoria ja kujeiluakin. Mutta ei - naisten puolelta - sitä kemiaa.

Menestyvät naiset ovat kiinnostuneita vain menestyneistä miehistä. Ok, tässä ei ongelmia. Mutta kaltaiseni "alisuorittajanaiset" ovatkin kiinnostuneita "jostain muusta". Heidän lompakollaan käyvistä rentuista, pössyttelevistä hipeistä, junttimaisista äijistä, jne. Ei kovin älykkäistä miehistä joiden kanssa heillä on hyvin vähän keskusteltavaa (keskustelukaveri onkin, kuten ehkä arvasitte, minä).

Minusta kiinnostuvat naiset joiden kanssa ei ole puhuttavaa. Nettitreffit ovat olleet kiusallisia, minun yrittäessä pitää keskustelua yllä ja treffin ollessa vaiti. Kuitenkin pitkän monologin jälkeen nainen onkin kehunut miten hauskaa oli, ja voisimmeko nähdä uudestaan.

Onko niin ettei älykkyydellä olekaan tosiasiassa merkitystä? Vai löytyykö joku muu selitys?

Kommentit (136)

Vierailija
21/136 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahdatkohan ylisuorittaa liikaa nyt ihan toisissa asioissa?

En osaa sanoa. Voisitko mainita esimerkkejä asioista joita tarkoitat?

- ap

Tarkoitan koko avauksesi sisältöä, eli ehkä ylianalysoit deittailutilanteita ja -kumppaneitasi aivan liikaa? Ja pyrit niputtamaan nämä myös siten eri kategorioihin. Melko mustavalkoisesti jopa. Vaikka alkuperäinen tarkoitushan olisi kai aina tavata ihminen ja yksilö?

Sitä paitsi, se ettei ole erittäin urakeskeinen, ei ole mitenkään automaattinen synonyymi alisuorittamiselle.

Vierailija
22/136 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot hajuton ja mauton ja susta puuttuu särmikkyys. Oot luultavasti kaikessa älykkyydessäsi ankeaa seuraa etkä osaa heittäyttyä leppoisasti tilanteeseen mukaan. Mielikuva sinusta on harmaa suorittaja, jonka kanssa ei voi tehdä mitään hauskoja juttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/136 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan monella ammattikuntasi miehellä on nainen tai muilla downshiftaajilla.

Vierailija
24/136 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se sulla vielä jonkun kanssa natsaa. Olet selvästi ihan hyvää seuraa, jos naiset tosiaan haluavat keskustella kanssasi - vaikka sitten vain ystävänä. Ehkä se oikea ei ole vain vielä tullut kohdalle.

Vierailija
25/136 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan treffeillä kuunnella ja huomioida naista? Moni omasta mielestään älykäs mies pälättää treffeillä omia asioitaan yrittäen tehdä vaikutuksen naiseen. Fiksut naiset näkevät sellaisen käytöksen läpi heti eivätkä vaikutu vaan tylsistyvät. Vinkki: naiset rakastavat, kun heidän elämästään ja ajatuksistasn kysellään.

Vierailija
26/136 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkäillä naisilla riittää vientiä, varsinkin jos ovat vielä kauniita. Olet selvästi liehitellyt naisia, joilla on valinnanvaraa - eikä valinta ole kohdistunut sinuun.

Monet tapaamistani älykkäistä naisista eivät ole todellakaan olleet mitään seurapiirikuningattaria. Eikä kaikilla ole ollut paljoa vientiä.

Ymmärrän sen kyllä että jos nainen on kaunis (ja sen lisäksi älykäs), vaatimukset miehelle niin ulkonäön kuin raha+status-akselinkin suhteen yleensä nousevat.

- ap

Vierailija
27/136 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, kun älykkyydestä keskustellaan, niin varmaan kaikki itseään tavalla tai toisella älykkäänä pitävät ihmiset nostavat päänsä puskasta.

Moi kaikki, saavuin just paikalle!

Ensinnäkin: kuinka älykäs pitää ihmisen olla kyetäkseen olemaan objektiivinen omien kykyjensä suhteen, kontekstista riippumatta. Katsokaas, kyllä saapas saappaan seurassa selviää, mut heitäppä se mereen niin oliko se saapas vai ne kalat nyt fiksumpia?

Toiseksi: kemialla ei ole suoranaisesti liitännäinen älykäs-älykäs akselilla, kun ihmisten kanssakäymisestä puhutaan, se vaatii niin paljon muutakin. Vai väittääkö joku, ettei hyvin epämiellyttävät ihmiset voi olla älykkäitä?

Kolmanneksi: Ihmisten kategorisointi, vaikkakin inhimillistä, viittaa juuri siihen, että itseään vertailee muihin yksilöihin. Ei sun älykkyys kasva vain koska haluat olla muita älykkäämpi, vaan sillä, että teet töitä itsesi kanssa sen eteen. (Rasismi on erittäin hyvä esimerkki asiasta ja ihmisten halusta olla kuulumatta alimpaan kastiin)

Vierailija
28/136 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ovat ap:n harrastukset? Ne voivat karkoittaa naisia, jos ovat aikaa vieviä, ja nainen ei ole kiinnostunut samoista asioista.

Vierailija
29/136 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko älykäs vai luuletko olevasi älykäs?

Tuntuu, että yrität enemmänkin todistella itsellesi että olet matalapalkkaisessa työssä sen takia, kun et halua statusta ja rahaa, kuin että olet matalapalkkaisessa työssä sen takia, koska et ole niin älykäs kuin yrität itsellesi todistella. 

Onhan se mahdollista.

Perustelen sillä että koen työni suurimman osan ajasta melko lailla helpoksi. Haasteita tuottavat lähinnä aikataulut silloin tällöin. Periaatteessa työni kuitenkin luokitellaan jonkin verran keskivertoa haastavammaksi.

Ehkä yliarvioin älykkyyttäni. Mutta eikö silloin ole outoa että älykkäät naiset haluavat jatkuvasti keskustella kanssani jopa aiheista joita en edes tunne hyvin?

- ap

Miksi se olisi outoa, että he haluavat keskustella aiheista jotka he tuntevat mielenkiintoisiksi? Voivathan he puhua noista samoista asioista henkilön kanssa, jonka IQ on alle 100. Tekeekö se yhtäkkiä heistä jotenkin älykkäitä?

Ja miten edes mittaat älykkyytesi? Millä tavalla olet älykäs keskitasosta? 

Älykkyysosamäärä on kyllä tiedossa, vaikken uskokaan että se kertoo ihan kaikkea.

En päässyt Mensan jäseneksi, koska sain tulokseksi 126 :) Jäsenyysraja on siis 130.

- ap

Vierailija
30/136 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin hyvin pian tapailut yhden innokkaan kalamiehen kanssa. Lomat kalareissuihin, ei kiitos. Viikonloppuisinkin oli vaikea tavata.

Vierailija
31/136 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu, että yrität enemmänkin todistella itsellesi että olet matalapalkkaisessa työssä sen takia, kun et halua statusta ja rahaa, kuin että olet matalapalkkaisessa työssä sen takia, koska et ole niin älykäs kuin yrität itsellesi todistella. 

Onhan se mahdollista.

Perustelen sillä että koen työni suurimman osan ajasta melko lailla helpoksi. Haasteita tuottavat lähinnä aikataulut silloin tällöin. Periaatteessa työni kuitenkin luokitellaan jonkin verran keskivertoa haastavammaksi.

Ehkä yliarvioin älykkyyttäni. Mutta eikö silloin ole outoa että älykkäät naiset haluavat jatkuvasti keskustella kanssani jopa aiheista joita en edes tunne hyvin?

- ap

Miksi se olisi outoa, että he haluavat keskustella aiheista jotka he tuntevat mielenkiintoisiksi? Voivathan he puhua noista samoista asioista henkilön kanssa, jonka IQ on alle 100. Tekeekö se yhtäkkiä heistä jotenkin älykkäitä?

Älykkyysosamäärä on kyllä tiedossa, vaikken uskokaan että se kertoo ihan kaikkea.

En päässyt Mensan jäseneksi, koska sain tulokseksi 126 :) Jäsenyysraja on siis 130.

- ap

Siitä kyllä tietää, kuka on feikki älykäs kun he mainitsevat Mensan.

Vierailija
32/136 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se mahdollista.

- ap

- ap

Muistathan, ettei Mensan pisteillä ole mitään tekemistä tunne- tai tilanneälyn kanssa.

Vierailija
33/136 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

olethan itse oma aloitteinen naisen kanssa? pyydät treffeille itse ja kysyt naiselta myös kysymyksiä?

Vierailija
34/136 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaajilla on kova tarve kyseenalaistaa ap:n älykkyys.

No syyhän on selvä, koska muussa tapauksessa jouduttaisiin päättelemään että naisia (muitakin kuin muutamia golddiggereitä) kiinnostaa raha ja status, ja että tasoteoria on totta.

Jos ap ei olisi tilintarkastaja vaan jonkun ison tilintarkastusyhteisön omistaja niin johan alkaisi niin alisuorittaja- kuin ylisuorittajanaisetkin kiinnostumaan. Eikä haittaisi jos ap:lla olisi aikaa vieviä harrastuksia, tai työ.

Vierailija
35/136 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olethan itse oma aloitteinen naisen kanssa? pyydät treffeille itse ja kysyt naiselta myös kysymyksiä?

Toki.

Mutta jos luet avausviestin, huomaat että minusta ovat pitäneet naiset jotka vastaavat kysymyksiin "emmätiä" ja odottavat että minä hoidan puhumisen.

- ap

Vierailija
36/136 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on älykäs alisuorittajamies. Itse olen ylisuorittaja. Kovin kummoista uraa miehellä ei ole, mutta paljon tunneälyä ja kotona hän on ahkera.

Vierailija
37/136 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se mahdollista.

- ap

- ap

Siitä kyllä tietää, kuka on feikki älykäs kun he mainitsevat Mensan.

No tietysti :D

Minulta kysytään mistä tiedän älykkyysosamääräni olevan keskivertoa korkeampi.

Vastaan kysymykseen.

Ahaa! Olet feikkiälykäs kun mainitset Mensan! Got him.

- ap

Vierailija
38/136 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatat olla jäljillä. ehkä älykäs nainen hakee itselleen kunnianhimoista ja hyvin tavoitteellista sekä hyvätuloista miestä. Näille ei niin huippuälykkäille naisille sinä taas olet mukavan älykäs ja tarpeeksi toimeentuleva.

Vierailija
39/136 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän sama ongelma kuin ap:lla. Perustin perheen kesken opiskeluiden ja ura siitä kärsi kun olin vielä läsnä oleva isä ja valmistuminen viivästyi. Olen kuitenkin fiksu ja töissä pystyn ratkaisemaan hankaliakin ongelmia, jopa sellaisia joihin edeltäjäni eivät ole löytäneet ratkaisua. Tämän ikäiset kaverit ovat lähes poikkeuksetta joko niitä perustason alisuoriutujia tai sitten jo ylemmän tason tehtävissä. Itse olen ammatillisessa mielessä tietyllä tavalla keskitasolla ja samalla tasolla olevat kaverit ovat yleensä vähintään 5 vuotta nuorempia. Naiset eivät jaksa innostua kun ei ole mitään "manager" tai "senior manager" titteliä.

Harmi vaan että ex-puoliso osoittautui petolliseksi ja työtä vieroksuvaksi tapaukseksi. Rakentelen nyt elämää uusiksi ja ilmeisesti jos naisen kanssa haluaa viettää aikaa niin siitä pitää maksaa...

Vierailija
40/136 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tilintarkastajilla ole ihan hyvä palkka?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä