Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lomalentovero olisi todellinen ympäristöteko tulevia sukupuolvia ajatellen!

Vierailija
19.11.2018 |

Ainoa ongelma on, miten saada myös muut maat siihen mukaan? Pelkästään suomalaisten toteuttamana tuo vain vankistaisi asemaanne Euroopan hölmöläiskansana.

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs hölmöläinen itse olet? Rahan siirtäminen taskusta toiseen ei vähennä päästöjä. Ainoastaan lentämisen vähentäminen vähentää päästöjä.

Vierailija
2/77 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellinen ympäristöteko olisi luopua kaikista alle 50 vuotiaista. Kaikki muu on yhtä tyhjän kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun vielä kerrot miten rahan kerääminen vähentää päästöjä?

Vierailija
4/77 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä omien käsien pesemistä huutaa vaan tuosta lentojen saastuttamisesta. Jättäkää ne autot pois ensin, osallistukaa itse. Ei se, että köyhä huutaa lomalennoista ole aitoa huolestumista.

Vierailija
5/77 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vero tuotteen hinnassa nostaa sen hintaa. Korkeampi hinta taas laskee kysyntää. Basic kansantaloustiedettä.

Vierailija
6/77 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös lentovero jo ole olemassa?

Vierailija
7/77 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös lentovero jo ole olemassa?

Se ei ole vielä tarpeeksi korkea vaikuttaakseen lentojen kysyntään.

Vierailija
8/77 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtä omien käsien pesemistä huutaa vaan tuosta lentojen saastuttamisesta. Jättäkää ne autot pois ensin, osallistukaa itse. Ei se, että köyhä huutaa lomalennoista ole aitoa huolestumista.

Ensinnäkin yhden lentomatkan päästöillä ajelee jopa kymmeniä vuosia työmatkoja riippuen matkojen pituuksista. Toisekseen: Ei ole sitä autoakaan vaan pyöräilen työmatkat.

Vierailija
9/77 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en omista autoa, enkä lämmitä puusaunaa. Kerran vuodessa haluan lentää paikkaan, jota rakastan ja jossa on rakkaita ihmisiä.

Vierailija
10/77 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset voisi hyvinkin ottaa sen ihan yksistään käyttöön. Sillä "pitäähän meidän näyttää esimerkkiä". Ja intialainen liikemies nauraa partaansa.

Vierailija
11/77 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vero tuotteen hinnassa nostaa sen hintaa. Korkeampi hinta taas laskee kysyntää. Basic kansantaloustiedettä.

Toimisi siinä vaiheessa kun vero olisi 10 000 - 15 000 euroa per matkustaja.

Vierailija
12/77 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin jo aurinkoinen marraskuu jo niin kovin synkkää ja missä ne kurapassit ja räntä oikein on mitä pitää paeta tällä hetkellä?

Vierailija
13/77 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin verottaisin töiden vuoksi tehtyjä lentoja, eiköhän lomamatkat edusta kuitenkin selvää vähemmistöä lentomatkustamisesta. Riittävän korkea vero voisi saada yritykset miettimään uudelleen miten pakottava tarve todella on lähettää ihmisiä ympäri maailmaa, vai voitaisiinko asia jotenkin hoitaa etänä.

T:Itsekin töiden takia paljon lentävä

Vierailija
14/77 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en omista autoa, enkä lämmitä puusaunaa. Kerran vuodessa haluan lentää paikkaan, jota rakastan ja jossa on rakkaita ihmisiä.

Et saa, muutat joko sinne tai jäät tänne. Nyt on valintojen aika.

Vierailija
15/77 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

YK antoi 2 vuotta ihmiset, 2 vuotta aikaa kunnes pölyttäjät katoavat ja monimuotoisuus romahtaa. Haluatteko todellakin elellä riisillä ja ravintopelleteillä? Jokainen tekosi vaikuttaa.

Vierailija
16/77 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran vuodessa vielä menettelee. Mutta on hyvin paljon ihmisiä, jotka matkustavat monta kertaa vuodessa ellei lähes joka kuukausi huvikseen.

Tähän käytökseen pitäisi saada muutos. Itse jos olisin kaikkivaltainen lainsäätäjä, varmaan laittaisin matkustajakohtaisen kiintiön, esim. 2 edestakaista lentomatkaa vuodessa per henkilö. Jos joku haluaisi matkustaa enemmän, hänen pitäisi ostaa jonkun toisen kiintiöstä käyttämättömät lennot, mutta näinkin voisi tehdä vain maksimissaan pari kertaa.

Yksitysautoilun vähentäminen on sitten toinen juttu.

Vierailija
17/77 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset voisi hyvinkin ottaa sen ihan yksistään käyttöön. Sillä "pitäähän meidän näyttää esimerkkiä". Ja intialainen liikemies nauraa partaansa.

Tämä on aina yhtä huvittavaa lukea: "miksi meidän pitäisi kun Kiina ja Intia?" Kun me länsimaalaiset ihmiset kuitenkin itse olemme siirtäneet tuotannon halpamaihin ja itse kulutamme näissä maissa tuotettuja asioita. Lopettakaa ensiksi vaikka se turha kulutus, niin voidaan ottaa keskusteluun mukaan kehittyvät maat.

Vierailija
18/77 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli 70% ei nytkään ole varaa matkustaa, mutta...

Vierailija
19/77 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lentämisillä ole mitään merkitystä. Ymmärtäähän sen jo peruskoulun käynyt kretiinikin. Maailman väestön liikakasvu on se juttu.

Vierailija
20/77 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvivero käyttöön Thaimaan ja Gambian lennoille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi