Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesten ja naisten erilainen naismaku

Eino Makunen
18.11.2018 |

Oletteko huomanneet, että miesten ja naisten naismaku poikkeaa keskimäärin melkoisesti toisistaan? Miehet esimerkiksi pitävät pienemmistä naisista ja pidemmistä hiuksista. Lisäksi miehet ovat paljon tatuointivastaisempia kuin naiset. Miesten ja naisten vaatemakukaan ei oikein käy yksiin.

Mistähän tämä johtuu ja mahtaako sama päteä miesten ulkonäön kohdalla?

Kommentit (250)

Vierailija
41/250 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan ikäluokkaan kuuluvana naisena omasta mielestäni Dave Gahan on varsinkin nyt vanhempana todella cool.

Vierailija
42/250 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eroaa miesten ja naisten maku miestenkin suhteen. Naiset pitävät maratoonari/ tennispelaajatyypeistä ja miehet ihailevat kehonrakentajia.

Kuka nainen pitää maratoonarityyppisistä miehistä? 😵 itselle ainakin ehdoton turn off. Omaa silmää miellyttää nallekarhut, eli vähän kookkaammat miehet, mutta ei tarvitse olla mikään bodari. Tai siis sekin on aika turn off. Mua miellyttää isokokoiset miehet, joilla on vähän myös läskiä, eikä tarkkaile ihan jokaista suupalaa.

Kyllä! Mahaakin saa olla, kunhan ei ole ihan täysin sokerilimulla ja pizzalla lihonut sohvaperuna. Voimanostajat, kuulantyöntäjät, moukarinheittäjät ja ihan tavalliset fyysistä työtä tekevät ja/tai urheilua harrastavat miehet, joilla on vähän "extraa" miellyttävät silmää enemmän kuin kisakireät bodarit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/250 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs nyt koetetaan vängätä herkillä runopojilla kun asiaa on tutkittu ja yksikään tutkimuksen nainen ei preferoinut heikomman näköistä miesvartaloa voimakkaamman sijaan. Tämä ei ollut Suomessa. On oletettavaa että kulttuurisista syistä Suomessa maku ei ole näin rajoittunut mutta on silti pääsääntö.

Miehet preferoivat oletettavasti myös voimakkaamman näköistä naista kuin mitä naiset itse haluaisivat olevansa mutta ovat juuri miesmakuun sopivia voimakkaan näköisiä.

Vierailija
44/250 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eroaa miesten ja naisten maku miestenkin suhteen. Naiset pitävät maratoonari/ tennispelaajatyypeistä ja miehet ihailevat kehonrakentajia.

Kuka nainen pitää maratoonarityyppisistä miehistä? 😵 itselle ainakin ehdoton turn off. Omaa silmää miellyttää nallekarhut, eli vähän kookkaammat miehet, mutta ei tarvitse olla mikään bodari. Tai siis sekin on aika turn off. Mua miellyttää isokokoiset miehet, joilla on vähän myös läskiä, eikä tarkkaile ihan jokaista suupalaa.

Olet varmasti itse samanlainen, ettet laske jokaista suupalaa ja pyöreyttä löytyy. On luonnollista pitää itsendä kaltaisista muista ihmisistä. Viehättäähän ihmisiä tutkitusti myös samanlaiset kasvonpiirteet kuin mitä itsellä on.

Eli tällä palstalla pyörii erityisen paljon treenattuja mimmejä, kun aiempien keskustelujen mukaan treenatut miehet ovat viehättävimpiä. Jos siis ihminen viehättyy kaltaisestaan. Ei liene paljoakaan niitä sidukkavalaita, vaikka jotkin niin koittavat väittää.

Itse olen normaalipainon yläpäässä ja viehätyn miehellä ns. iskävartalosta, eli voisin kyllä allekirjoittaa tuon väitteesi.

Vierailija
45/250 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tuossa sikäli perää, että jos naisilta kysyy kuka näyttelijätär on kaunis, naiset sanoo Grace Kelly, Audrey Hepburn ja Charlize Theron.

Miehet sanoo Megan Fox, Angeline Jolie ja Scarlett Johansson.

Miehet ei tarkoita kauniilla klassisen kaunista, vaan seksikästä.

Mitähän ihmettä, mun mieheni mielestä Theron ja Grace Kelly ovat juurikin niitä kauneimpia naisia. Minusta Scarlett Johansson on paljon parempi ja ottaisin hänet tyttöystäväkseni oitis, mieheni mielestä hän taas on mitäänsanomaton. Väittelemmekin usein naismauistamme. Siinä on kyllä perää että miehet tykkäävät maskuliinisemmista lihaskimpuista, itseäni sellaiset miehet ällöttävät.

Vierailija
46/250 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nojaa, miehet kyllä kuvittelee että vehkeen koolla on paljonkin merkitystä.

No eikö sitten ole?

Täällä ainakin ne oikeasti normaalikokoiset on haukuttu oikein urakalla.

Vierailija
47/250 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pullea ja pidän hoikista miehistä.

Vierailija
48/250 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet pitävät muodokkaammista naisista kuin naiset. Naiset ihannoivat hoikkuutta ja jäntevyyttä yleensä niin miehissä kuin naisissakin, kun taas miehet viehättyvät useasti normaalipainoisesta, kurvikkaasta naisesta. Tämä on luonnollista, sillä tiimalasivartalo (vyötärön suhde lantioon ja rintoihin) viestii hedelmällisyydestä. 

Naiset arvioivat toistensa kauneutta paljon kriittisemmin, mutta samalla heidän muottiinsa mahtuu erikoisemman näköisiä naisia (ja miehiä) kuin miesten. Kasvojen kauneus on usein, universaalistikin, kasvojen symmetriaa, sekä nenän, silmien ja huulten kokoa suhteessa toisiinsa. Lapsenomaiset, nuoruudesta ja elinvoimasta kertovat piirteet ovat viehättäviä, eli isot silmät ja sileä iho. Ihmisen kiihottuessa huulet turpoavat, minkä takia alitajuisesti isoja, punaisia huulia ajatellaan kauniina. Hiusten kunto ja pituus antavat myös viitteitä nuoruudesta eli hedelmällisyydestä. Aika moni kauneuskäsitys on ihan evoluutiolla selitettävissä. Itsekin muistan kuulleeni/lukeneeni tutkimuksesta, jossa yksilöt mielsivät kauneimmat kasvot sellaisiksi, jotka olivat lähellä heidän omia piirteitään. 

Naisten miesmaku taas vaikuttaisi vaihtelevan enemmän, mutta ovulaation aikaan naiset tutkitusti kiihottuvat "miehekkäimmistä" miehistä - pituus, matala ääni, karkeapiirteiset kasvot ja runsas, tumma karvoitus viehättivät enemmän kuin muulloin. 

Vierailija
49/250 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet varmasti itse samanlainen, ettet laske jokaista suupalaa ja pyöreyttä löytyy. On luonnollista pitää itsendä kaltaisista muista ihmisistä. Viehättäähän ihmisiä tutkitusti myös samanlaiset kasvonpiirteet kuin mitä itsellä on.

En nyt olisi tuosta niin varma. Itse ainakin pidän "nallekarhuista" ja olen hoikka.

Luulisin isokokoisissa ja pehmeissä miehissä viehättää sellainen "turvallisuus" ja "voimakkuus". Varsinkin leveät hartiat ja vahvat käsivarret yhdistettynä pehmeään keskivartaloon. Sellainen kroppa joka tulee kun miehellä on lihaksia fyysisestä työstää, mutta niiden päällä ylimääräistä rasvaa sen verran että ei näytä bodarilta. Mun puolesta saa olla vähän mahaakin.

Yllämainittu Grace Kelly on muuten mun nykyisen miehen ehdoton kauneusihanne. Omasta mielestäni hänellä on vähän tylsät piirteet, itse pidän kauniina esimerkiksi Krysten Ritteriä.

T. Bi-nainen

Vierailija
50/250 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ihannoivat hoikkuutta ja jäntevyyttä yleensä niin miehissä kuin naisissakin, kun taas miehet viehättyvät useasti normaalipainoisesta, kurvikkaasta naisesta.

-naiset just ihannoi monesti naisissa sellasta kuivaa laihuutta... jopa sellasta riutunutta, mallimaista, josta ei tuu mielee sana jäntevä millää tapaa :D siis MUN kokemuksen mukaa....

ja mun kokemuksen mukaa miehet taas tykkää jäntevästä eli samanlaisesta mitä miehet on usein...

Vierailija
51/250 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se niin, että miehet itse luulee että naiset viehättyy kunnollisistä kivoista miehistä mutta totuus on se että jokainen nainen viehättyy miehestä joka osaa ottaa, on johtajamainen, itsevarma, rohkea ja jännittävä ja omaa tämän lisäksi seksikkään ulkonäön eli vahvan näköinen, komeat kasvot, tummat piireet jne.

Luulee, koska niin heille on toitotettu joka tuutista koko lapsuuden ja teini-iän. Yleensä jopa äiti on mukana valehtelemassa heille, millainen pitäisi olla.

Vierailija
52/250 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs nyt koetetaan vängätä herkillä runopojilla kun asiaa on tutkittu ja yksikään tutkimuksen nainen ei preferoinut heikomman näköistä miesvartaloa voimakkaamman sijaan. Tämä ei ollut Suomessa. On oletettavaa että kulttuurisista syistä Suomessa maku ei ole näin rajoittunut mutta on silti pääsääntö.

Miehet preferoivat oletettavasti myös voimakkaamman näköistä naista kuin mitä naiset itse haluaisivat olevansa mutta ovat juuri miesmakuun sopivia voimakkaan näköisiä.

Näytäpä lähde yhteenkin tieteelliseen tutkimukseen, joka antaa tuollaisen tuloksen. Ainoa, mistä minä tiedän, kertoo lähinnä, että naisilla vaihtelee voimakkaasti kuukautiskierron mukaan, miten maskuliinisista miehistä nainen pitää.

Miksi muuten romanttisten elokuvien tuottajat haluaisivat tehdä tappiota palkkaamalla sankareiksi poikamaisia hymypoikia, jos kerran naisia oikeasti viehättäisivät maskuliinisemmat miehet?

Vierailija
53/250 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eino Makunen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin totta! Miehet luulee, että pitää olla lihaksikas, ronski äijä ja jotenkin pissipää. Todellisuudessa hoikkuus, poikkamaisuus ja empaattisuus vetoaa enemmän suureen osaan naisia.

Haluaako moni nainen todellakin maratoonarin näköisen miehen? Naisen pienikin pulleus korostuu hoikan miehen rinnalla.

Naiset eivät yleensä pidä naisen pientä pulleutta niin suurena kauhistuksena kuin miehet.

Vierailija
54/250 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se niin, että miehet itse luulee että naiset viehättyy kunnollisistä kivoista miehistä mutta totuus on se että jokainen nainen viehättyy miehestä joka osaa ottaa, on johtajamainen, itsevarma, rohkea ja jännittävä ja omaa tämän lisäksi seksikkään ulkonäön eli vahvan näköinen, komeat kasvot, tummat piireet jne.

Itse pelkään sellaisia miehiä

N21

Minä en pelkää, mutta turha on sitten luulla, että musta saa kynnysmaton. Mulla on sen verran "munaakin" sanoa asiat. Olen samaan aikaan naisellinen, mutten mikään hauras ja avuton miehen edessä, vaan osaan toimia. Muistutan aika paljonkin tuota omaa kääpiöpinseri-rotuista koiraani: vahva ja täyttä rautaa pienemmässä koossa.

Kas, räväkkä.

Vierailija
55/250 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näytäpä lähde yhteenkin tieteelliseen tutkimukseen, joka antaa tuollaisen tuloksen. Ainoa, mistä minä tiedän, kertoo lähinnä, että naisilla vaihtelee voimakkaasti kuukautiskierron mukaan, miten maskuliinisista miehistä nainen pitää.

Miksi muuten romanttisten elokuvien tuottajat haluaisivat tehdä tappiota palkkaamalla sankareiksi poikamaisia hymypoikia, jos kerran naisia oikeasti viehättäisivät maskuliinisemmat miehet?

Eri kommentoi tähän väliin:

Tokkopa tuossa mitään tutkimuksia tarvitaan sen kummemmin. Riittää kun katsoo millaisia miehiä naisilla todellisuudessa on. Halutuimpia miehiä ovat esim. jääkiekkoilijat. 

Vierailija
56/250 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet tuntuvat pitävän maskuliinisemmista miehistä kuin naiset. Miehet ihailevat usein esim. lihaksikkuutta; vaikuttaa siltä että paljon enemmän kuin naiset. Ja sellaista karua nyrkkeilijä-metsuri-tyyppistä miehekkyyttä. Monet naisten ihailemat miehet ovat aika feminiinisiä, tai ehkä pikemminkin androgyynisiä. Tulee mieleen muiden muassa monta muusikkoa Princestä Harry Stylesiin... Usein naiset valittavat, että parhaat miehet osoittautuvat homoiksi. 

Vaatemaussa en taida huomata eroa... Eikös lähes kaikkien, sekä naisten että miesten, mielestä hyvin istuva puku näytä upealta miehellä kuin miehellä? Monen pojan ja miehen vaatteet taitaakin kyllä valita nainen tai naisen mielipide vaikuttaa paljon...

Tämä on helppo huomata elokuvissa. Miehille suunnatuissa elokuvissa miehet ovat jykeviä lihaskimppuja ja karuja körmyjä, naisten suosikkielokuvissa mieshahmot ovat poikamaisia, lempeitä, hymyileviä. Joku Hugh Grant esimerkkinä. Naisten elokuvien sankarit ovat ihan reilusti pienemmällä testosteronimäärällä varustettuja kuin miesten.

Myös miesten naisihanteet elokuvissa ovat voimakkaita amatsoneja samassa genressä.

Ja sitten on hughgrant-elokuvia joissa naissankarit ovat herkkiä runotyttöjä.

En usko että tämä kertoo vielä riittävän tarkasti muusta kuin ehkä elokuvamausta.

Hugh Grant elokuvat eivät ole suunniteltu miehiä varten. Niissä naishahmotkin valitaan naismaun mukaan, paitsi ettei tietenkään välttämättä kaunein nainen tule valituksi. Joissakin on tärkempää, että yleisö voi samaistua, esim Renee Zellwegger.

Eikä Ramboja suunnitellessa ajateltu naisten makuja ollenkaan.

Kyllä tämä kertoo ainakin tuottajien uskomuksista.

Vierailija
57/250 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vaa käy, kuha henkittää isseksee.

Vierailija
58/250 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset eivät yleensä pidä naisen pientä pulleutta niin suurena kauhistuksena kuin miehet.

-ei vaan JUST päin vastoin. :'DDD !!!!!!!!!!!!!!!!! toki on niitäki miehiä jotka ei voi sietää rasvaa naisessa

Vierailija
59/250 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri kommentoi tähän väliin:

Tokkopa tuossa mitään tutkimuksia tarvitaan sen kummemmin. Riittää kun katsoo millaisia miehiä naisilla todellisuudessa on. Halutuimpia miehiä ovat esim. jääkiekkoilijat. 

Naisilla on kaikenlaisia miehiä. Enkä ole koskaan tavannut naista, jonka miesihanne olisi jääkiekkoilija. Kyllä naiset yleensä haluavat miehen, jolla olisi kunnon koulutus. Naiset eivät myöskään rakastu nuorina tyttöinä kaukorakkauksina jääkiekkoilijamiehiin (joita ihailevat pojat, eivät tytöt) vaan muusikoihin ja näyttelijöihin, juuri niihin söpöihin poikamaisiin.

Muutenkin, jos olet kiinnostunut faktoista, muusikot kertovat tolkuttomista määristä naisihailijoita, jotka suostuvat mihin vaan. En ole koskaan jääkiekkoilijoiden kohdalla kuullut vastaavasta ilmiöstä.

Vierailija
60/250 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ei vaan JUST päin vastoin. :'DDD !!!!!!!!!!!!!!!!! toki on niitäki miehiä jotka ei voi sietää rasvaa naisessa

On sitä ihan tutkittukin. BMI 17,5-22 on miesten mielestä hyvännäköisten naisten indexi, siis kun valitsevat kuvista tai hahmoista. Kutakuinkin kaikki playboy mallit ovat 19-20,5, 60-luvulta lähtien. Toki voi olla, että näinä PC/SJW sekä nettipoke aikoina, playboy on joutunut kokeilemaan muutakin, jos ei enää voi pärjätä myymällä naiskauneutta kuvamuodossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä