Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF/ICSI viikolla 22?

09.05.2006 |

Meille tulossa toinen IVF-hoito, onko ketään menossa samoissa?

File: lapsettomuutta takana 3,5 vuotta, joista hoitoja viimeisten 2,5 vuoden ajalla. Syynä mun epilepsialääkityksen laiskistuttama hormonitoiminta ja ekassa IVF:ssä tuli ilmi myös jotain munasolujen laatuongelmaa. Hoitoja on käyty läpi 4xIUI (ekasta plussa, kohdunulkoinen). Välissä luomutuulimuna ja sitten 03/2006 ekan IVFn tuoresiirrosta nega. Pakkaseen meni neljä alkiota, joita suunniteltiin siirrettäväksi männä viikolla, mutta kuolivat kaikki. Tämä näin lyhykäiseksi kertaukseksi. Hoidossa ollaan Fertinovalla.

Mukaan pinoon kaikki samoihin aikoihin hoidettavat!

Kommentit (158)

Vierailija
1/158 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa Heli!

Meillä on myös IVF viikolla 22.

Hoito on meille elämämme ensimmäinen, vähän jännittää et miten käy.

Minulla todettiin endo viime kesänä, poisteltiin laparoskopiassa 08/2005. Miehen simpat ok.

Sumutteluja takana 1½ viikkoa Suprecurilla ja ensi viikon keskiviikkona aloitan piikittämään Puregonia.

Punktio ja siirto viikolla 22, jos hyvin käy.

Mitenkäs sun aikataulu?

Tsemppiä tulevaan hoitoon ja aurinkoista toukokuuta!

Vierailija
2/158 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan menossa nyt toiseen icsiin vkolla 22. Viimeksi mentiin lyhyellä kaavalla, mutta nyt helatorstain takia pitkällä,joka siis hiukan oudompaa..

Ekasta icsistä saatiin yksi siirtoon ja kaksi pakkaseen, pas tehtiin yhdellä sulatuksesta selvinneellä alkiolla, näistä molemmista puhdas nega..

Procren-piikin pistin 4.5 ja nyt odotan kuukautisia alkavaksi, soitto klinikalle ja 17.5 pitäisi aloittaa puregon, saa nähdä miten sen ruljanssin taas jaksaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/158 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva saada hoitoseuraa! Sikäli kun nämä hoidot niin riemukkaita on :-) Mä menen lyhyellä kaavalla, paitsi että menkkoja kyllä potkitaan teroilla liikkeelle. Viimeksi ne myöhästyivät muutaman päivän, mutta jos tulevat ajallaan niin minäkin olen aloittamassa Puregonit keskiviikon tienoilla.

Hedelmällistä kevättä meille kaikille!

Vierailija
4/158 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Mitäs teille muille kuuluu?

On aika hiljaista ollut tässä ketjussa.

Ylihuomenna olis nollaultra, sumutteluja takana nyt 2 viikkoa. Oireita tullu, mm. kuumia aaltoja sekä yöllisiä hikoiluja =P

Keskiviikkona sit aloittelen Puregonin pistelyn.

Aurinkoisia päiviä!

Vierailija
5/158 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista tosiaan, jospa pinon nosto herättäisi isommankin pinoutujajoukon huomion! Mä kävin tänään ostamassa Puregonit, samalla meni katto rikki. Eilen nousi pikkuisen kuumetta, onko kukaan kuullut sen haittaavan hoitoa? Huomisen ainakin lepäilen kotona ja odottelen päivää että voisin alkaa pistellä. Tänään jo tuhrutteli lupaavasti, joten jospa sieltä huomenissa ne menkat saapuisivat. Saattais siis edelleen osua keskiviikolle tuo puregonien aloitus kuten Nipsullakin.

Vierailija
6/158 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, keskivikkona se piikittely sitten alkaa täälläkin,kun eilen alkoi valuviikko. Nyt puregonia, kun viime icsissä oli menopuria. Vaihdoimme klinikkaa, joten vaihtui myös lääkeaine, syytä vaihdokseen en oikeen saanu selville.

Meillä lääkekatto meni myös rikki kun hain kuukautisia siirtävän piikin eli nyt se sentäs helpottaa näiden lääkkeiden hakua.

Ei kai se pieni lämpö hoitoa haittaa:)

Palataan:)

Vierailija
7/158 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka vaan!

No niin, nyt olis sitten nollaultra takana. Ja Puregonin piikittely aloitettu. Täytyy myöntää, että jännitin ultraa, et onko sumut tehneet tehtävänsä.. Olihan ne, kohdun limakalvo oli ohut ja munasarjat levossa.

Ultran jälkeen menin hoitajan luokse, joka neuvoi pistoksen laittamisen. Tuntui aika hurjalta piikittää ekaa kertaa itseään. Täytyy myöntää, että piti kauan " koota" itseä, ennenkuin rohkenin pistää. Vaikken mikään piikkikammoinen olekaan. Ja ihan turhaa jännitin koko pistämistä, se ei sattunut yhtään eikä se ollut yhtään vaikeaa. Mahamakkaroista vaan kiinni ja piikkiä nahkaan ;)

Seuraava ultra on 23.5. jossa tarkastetaan, et onko munikset lähteneet kasvuun... siihen saakka sumutellen sekä piikitellen =)

Mukavaa toukokuun puoltaväliä, jospa nää ilmatkin tästä kohta lämpenis uudelleen =)

Vierailija
8/158 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että sait nipsu aloittaa piikittelyn, mä odotan miestä kotiin, saa auttaa sen ekan piikin kanssa:) tosiaan kun menopuria pistin viimeksi, joudun taas opettelemaan uuden tavan, eli nyt kynä kehiin.. varmaan ihan helppoa kun ekan kerran säheltänyt sen.

Laitatteko tekin 600iu ampullin kynään,josta annostellaan se oma määrä, mulla 150iu?

Ja ti 23.5 myös ultraan,kurkkimaan muniksia:)

Vierailija
9/158 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin päivän tuhruilun jälkeen mullakin alkoi tänä aamuna kunnon vuoto ja aloitan Puregonit huomenna.

Rose: kun viimeksi pistelit Menopuria niin oliko se lasisissa kerta-ampulleissa? Itse nimittäin käytin sellaisissa aiemmin myytyä Menogonia (vastaava, mutta Menopur on synteettinen) ja jos siitä sekoittelusta olet selvinnyt niin voin kertoa että kynän kanssa on paaljon helpompaa... :-)

Anyway, ohjelma kuulostaa tutulta: 150iu päivittäin 600-ampullista ja mullekin on tiedossa ultraluurailua tuolloin 23.5!

Haluatteko muuten kertoa missä ootte hoidossa?

Vierailija
10/158 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi rose ja heli!

Mun annos on kans se 150 IU ja 600 ampullin laitoin kynään. Saa nähdä osaanko purkaa/ koota kynän sit kun ampullin vaihdon aika tulee... no olihan siinä ohjekirjanen mukana, ja eihän se kokoaminen niin vaikeaa ollu ja onnes saa ihan rauhassa kotosalla tehdä sen, ei oo muita katsomassa vieressä miten menee ; )

Mun hoitopaikkana on Oys.

Entäs teidän?

Palataan!

Vierailija
11/158 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvinhän asennus meni,ohjeiden mukaisesti:)

Juu kyllä se menopur oli lasiampulleissa. Joka kerta piti kolme ampullia poikkasta, enkä ihme kyllä saanut sormia verille:) Eli nyt oli kyllä helpompaa, kynällä vaan pruittasta aine menemään:)

Nyt meillä on ensimmäinen hoito menossa Fertinovalla, eli samalla kuin heli:) Eka icsi ja pas tehtiin Felicitasilla. Olimme tosi tyytyväisiä ja ihana paikka on tuo Felicitas, yksi huono puoli vaan eli se huikea hinta, kallista tämä on kyllä muutenkin... Josko nyt herra Simberg saisi meille plussan,taitaa siinä kyllä vähän luonnon apuakin tarvita:)

Iloista jääkiekko-iltaa teille:)

Vierailija
12/158 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Ajattelin kanssa tulla kirjoittamaan tähän ketjuun kun mulla on sama tilanne kuin teillä. Eli aloitin Puregon pistokset eilen. Pistän 100 Iu:ta päivässä. mieheni pistää piikit koska poden pientä piikkikammoa joten en pystyisi itse pistämään. Seuraava ultra on sunnuntaina jossa katsotaan onko munikset ruvennut kasvamaan. Toivottavasti ovat.

Onnea kaikille samassa tilanteessa oleville.

Vierailija
13/158 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei

ajattelin vielä lisätä edelliseen visetiin että tämä on meidän ensimmäinen IVF. Punktio on viikolla 22 jos kaikki menee ok.

Meidän ongelma on miehen simpat. muuten kaikki ok.

vielä kerran tsemppiä kaikille hoitoihin.

Vierailija
14/158 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joukkoon sonjawi:)

Mukavampi tätä raskasta tietä on taivaltaa, kun voi täällä välillä purkaa tuntojaan,

toki toivottavaa että me täältä katoamme kukin plussapuolelle:)

Katsotaan siis kuin meidän käy:)

Vierailija
15/158 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun tulet, aina on jännempää isommalla joukolla!

Rose, siellähän mekin Niklaksen hoivissa ollaan ja pois halutaan vain sitä kautta että tulisin raskaaksi ;-) Tänään mullakin eka piikki mahaan eikä sitten muuta kuin tiistain ultraa odottelemaan...

Vierailija
16/158 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Ja tervetuloa mukaan Sonja79 =)

Kiva, että ollaan saatu tähän ketjuun muitakin.

No niin, toinen pistos on nyt sitten takana, tais olla ekaa pistosta pahempi. Ekalla kerralla oli hoitaja neuvomassa vieressä mitä tehdä ja nyt piti sitten tehdä se kaikki ihan yksin. No, jospa se lääke meni oikein ja oikeaan paikkaan. Piti oikein ääneen höpöttää, et mitä teen (puhdistus, neula kynään, oikea annostus, ote masusta, pisto) heh, onnes olin yksin kotona.. ainoastaan kissa oli ihmettelemässä minun puuhia =D

Missä vaiheessa ootte ajatellu alkaa juomaan enemmän hyperin varalta? Minä ajattelin aloittaa tästä päivästä, ihan varmuuden vuoksi. Minä juon kyllä yleensäkin kannullisen vettä kaiken muun (teen, maidon, mehun) lisäksi, joten ei varmaan kauheasti tartte lisätä tähän nykyiseen määrään =)

No mut, tästä on hyvä jatkaa, mukavaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
17/158 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Ajattelin ensin kiittää tervetulo toivotuksista. On hyvä että voi puhua näistä asiosta samassa tilanteessa olevien kanssa.

Mä ajattelin juoda samanverran vettä kuin tähänkin asti. Eli pari litraa päivässä.

Piikitys on mennyt hyvin ei ole ollut mitään ongelmia. Onneks. Nyt mä jään odottelemaan seuraavaa ultraa joka on sunnuntaina.

Hyvää viikonloppua kaikille.

Vierailija
18/158 |
20.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun jo tässä vaiheessa muistatte hyperiä varoa! Ei oo runsaasta juomisesta tosiaan mitään haittaa jos vähänkään pelkää sellaista. Mä en ole oikein jaksanut muuttaa käyttäytymistä sen suhteen, viimeksi kun ei ollut mitään ongelmaa ja nyt mennään samalla kaavalla. Joku lintulenssu on päällä tällä räkättirastaalla ja vettä tulee kitattua muutenkin paljon, kun tuntuu että nenän kautta sitä nestettä tulee litroittain pihalle :-/

Kolmas piikki tänä iltana... oon jo tosi kärsimätön pääsemään ekaan ultraan!

Vierailija
19/158 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikos lähteneet munikset sopivasti kasvamaan? Toivottavasti ei liikaa mutta kuitenkin tarpeeksi! Mulla on ultra huomenna, enkä ollut ihan ainut. Huomisesta tulee siis vilkas uutispäivä...

Tuntemuksia ei ole niin mitään, ehkä olen ollut vähän herkemmällä päällä kuin tavallisesti. Tsemppiä kaikille teille!

Vierailija
20/158 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin suununtaina siellä ultrassa. Munikset oli lähteneet hyvin kasvamaan. Suurimmat oli 8mm. lääkäri ei osannut vielä sanoa että kuinka monta sieltä on tulossa. Olen menossa huomenna uudestaan ultraan joten silloin näkee monta sieltä on tulossa. Lääkäri lisäs puregonin märää 150: een. Eli tässä on nämä tärkeimmät tiedot. kerron sitten huomenna kuinka monta on tulossa. Jään odottamaan teidän uutisia miten teillä on ruvennut munikset kasvamaan.

Tsemppiä vielä kaikille hoitoihin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi