Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mieheni sovinisti vai jotain muuta?

Vierailija
17.11.2018 |

Mieheni olettaa että otan päävastuun kodin asioista. Hän ei oma-aloitteisesti juurikaan siivoile, eikä aina pyydettäessäkään. Usein joutuu monta kertaa sanomaan samasta asiasta, jos apua kaipaa. Tai eihän se mitään apua ole, jos omia jälkiään siivoaa. Se on sellaista kuin lapsen kanssa ”onko pakko nyt? Eikö voisi huomenna?” Sitten kun huominen tulee, niin hän ei tosiaan oma-aloitteisesti tartu imuriin, vaan asiasta pitää sanoa uudestaan, muuten se vain jää. On tosi paljon kodin hommia, joita en ole vuosien yhdessäolon aikana nähnyt hänen ikinä tekevätn, esim WC:n pesu, lattioiden tai pölyjen pyyhintä, pyykkien pesu... Silti hän saattaa nalkuttaa minulle esim siitä etten tee tarpeeksi pihahommia (hän halusi välttämättä muuttaa paritaloon, itselleni olisi sopinut kerrostalo). Tai siitä että meillä on joskus epäsiistiä. Yhtäkään vaatetta ei hän ole ikinä ostanut lapsilleen, ja kaupassa käy vain pyydettäessä - usein vasta silloin kun jääkaapissa ei ole mitään. Itse en jaksa odottaa siihen asti, joten olenkin 90% käynyt ruokakaupassa meidän perheelle.

Tämä tilanne olisi minulle jossain määrin ok, jos mies esim tienaisi hyvin ja ottaisi vastuun raha-asioista, mutta näin hän ei siis tee. Olen itse ”joutunut” menemään jo melko varhain takaisin töihin lasten saamisen jälkeen tai sitten maksanut puolet kaikesta omista säästöistäni. Tienaamme suurinpiirtein saman verran molemmat, mies joinakin vuosina hieman enemmän, kun olen itse tehnyt lyhennettynä työviikkoa, mutta silti olen maksanut kaikesta aina puolet. Matkoja jos joskus olemme tehneet, niin ne minä olen usein maksanut, koska miehellä ei vaan ole ollut rahaa, eikä kuulemma edes kaipaa matkustelua.
Nyt meillä on viimeaikoina mennyt tosi huonosti. En koe, että mieheni arvostaa sitä että laitan perheen aina etusijalle, ja huolehdin hyvin esim raha-asioistamme. Tilanne on mennyt siihen että en myöskään itse näe syytä miksi arvostaisin häntä tai haluaisin esim läheisyyttä hänen kanssaan. Olen yrittänyt asiasta puhua hänelle, mutta hän ei ymmärrä yhtään mistä puhun. Omasta mielestään hän tekee tosi paljon, niinpä keskustelu ei etene mihinkään. Raha-asioistakin puhuminen on puuduttavaa, kun hän vaan sanoo ettei voi sille mitään kun hänellä on niin huono palkka - itselläni ei tosiaan yhtään sen parempi. Mutta tiedän, että jos esim pesukone hajoaa, niin minähän sen maksan, koska minulla aina on tilillä rahaa.
Mielipiteitä?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi ei rakasta sinua vaan pitää sinua itsestäänselvänä kotipiikana ja petikaverina. Tuo hierontaepisodi kuvaa tilannetta hyvin. Miestä ei kiinnosta edes lievittää sinun kipujasi helpolla tavalla. Mieti mitä sinä saat täysin passattavasta äijstä, jota et enää edes halua. Jos kiltti haluat olla, laita äijälle koeaika päälle, vielä voi muuttaa tapojaan. Jos ei muutu, vaihdata lukot. 

Olen tehnyt viime aikoina selväksi että olen tyytymätön tilanteeseen. Mutta hän on eri mieltä. Kuulemma hänen mielestään vaikutan suurimman osan ajasta ihan tyytyväiseltä, niinpä keskustelu ei oikein etene. Ja hän on tehnyt selväksi , ettei halua erota. On sanonut kaikenlisäksi myös rakastavansa! Vaikka vaikea aitä kyllä teoista millään tavalla huomata. En oikein ymmärrä mitä se hänelle tarkoittaa.

On totta etten jaksa joka päivä valittaa tai riidellä kaikesta, mitä hyötyä siitäkin on, ja lapset vaan kärsisivät. Etenkin kun olen alkanut hyväksyä sen tosiasian, että se on aivan turhaa. Ei mies muutu miksikään. Nielen usein pettymykseni, ja yritän saada vaan asiat hoidettua ja pitää lapset onnellisina.

Välillä kyllä pinna katkeaa miehen kanssa, kun olen ollut väsynyt ja olen sanonut myös avoimesti miettiväni eroa, mutta ei mies ei tunnu ottavan sitä ollenkaan tosissaan. Tuosta hieronnastakin olen kysynyt, että eikö voisi keskittyä siihen hieman pidemmäksi aikaa esim 15min, joka sekin lyhyt aika, niin hän vaan kuittaa että ei osaa/tykkää hieroa, sormet tulee kipeäksi tms.. Ei mitenkään näe sitä, että oikeasti tilanne loukkasi minua tosi paljon, vaikka en siinä jaksanutkaan alkaa riitelemään asiasta. Tuo on aika tyypillinen kommenti häneltä, jos hän ei tykkää jostain, niin aivan sama jos se asia on jollekin muulle tärkeä, hän ei näe miksi hänen pitäisi tehdä sellaista. Siitä on turha keskustella.

T. Ap

Jos kerran sanoo rakastavansa, niin kysypä häneltä missä se hänen mielestään näkyy. Rakkaus on tekoja, ei sanahelinää. Perheessä vanhempien välinen rakkaus on sitä, että ollaan tiimi. Tehdään yhdessä asioita yhteisen perheen hyväksi ja puolison hyväksi. Vapaamatkustus ei ole rakkautta, se on vain vapaamatkustusta.

Vierailija
42/64 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän samanlainen mies, ei yhtä paha kuin ap sulla, mutta samaa lajia. Kyse on itsekkyydestä ja sovinismista. Ja hänkään ei esim viitsi hieroa hartioitani, jos pyydän, yllättävä yhtäläisyys. Jos pyydän tekemään jotain kotityötä, tekee pitkin hampain ja jälkeenpäin tulee ikäänkuin kostona joku pikkunäpäytys mulle takaisin muussa yhteydesdä jonkun kritiikin muodossa. Hän tienaa vähemmännkuin minä, mutta en oikeasti edes tiedä paljonko. Makselen enrmmistön asioista yksin.

Mues on eronnut useasta suhteesta ja siksi päättelen, että tämö on varmaan aila pysyvä piirre hänessä. Se ei tullut esiin ennen avioliittoa, vaan sitä ennen hän antoi lahjoja ja jopa krhuskeli tuloillaan ja teki kotitöitä ja hieroi hartioita yms. Eli muuttui kun sitoutumisen aste syveni. Hyvä puoli on, että onneksi teetin avioehdon eli jos eroamme, niin kaikki ostamani asiat asuntoa myöten jäävät minulle. Elän kokoajan sellainen alitajuinen ajatus mielessä, että tottakai tämä päättyy eroon ja että olen suhteessa toistaiseksi.

En väitä olevani itse täydellinen, en todellakaan, olen varmasti vaikea ja hankala ihminen itsekin eri tavoilla. Jos eroamme, niin en varmaan edes hae uutta suhdetta, vaan minun olisi parempi elää loppuelämä yksin. Ehkä jonkun pelkän seksi- tai tapailusuhteen voisin mielellään ottaa, mutta ehkä en sovi yhteisasumiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi ei rakasta sinua vaan pitää sinua itsestäänselvänä kotipiikana ja petikaverina. Tuo hierontaepisodi kuvaa tilannetta hyvin. Miestä ei kiinnosta edes lievittää sinun kipujasi helpolla tavalla. Mieti mitä sinä saat täysin passattavasta äijstä, jota et enää edes halua. Jos kiltti haluat olla, laita äijälle koeaika päälle, vielä voi muuttaa tapojaan. Jos ei muutu, vaihdata lukot. 

Olen tehnyt viime aikoina selväksi että olen tyytymätön tilanteeseen. Mutta hän on eri mieltä. Kuulemma hänen mielestään vaikutan suurimman osan ajasta ihan tyytyväiseltä, niinpä keskustelu ei oikein etene. Ja hän on tehnyt selväksi , ettei halua erota. On sanonut kaikenlisäksi myös rakastavansa! Vaikka vaikea aitä kyllä teoista millään tavalla huomata. En oikein ymmärrä mitä se hänelle tarkoittaa.

On totta etten jaksa joka päivä valittaa tai riidellä kaikesta, mitä hyötyä siitäkin on, ja lapset vaan kärsisivät. Etenkin kun olen alkanut hyväksyä sen tosiasian, että se on aivan turhaa. Ei mies muutu miksikään. Nielen usein pettymykseni, ja yritän saada vaan asiat hoidettua ja pitää lapset onnellisina.

Välillä kyllä pinna katkeaa miehen kanssa, kun olen ollut väsynyt ja olen sanonut myös avoimesti miettiväni eroa, mutta ei mies ei tunnu ottavan sitä ollenkaan tosissaan. Tuosta hieronnastakin olen kysynyt, että eikö voisi keskittyä siihen hieman pidemmäksi aikaa esim 15min, joka sekin lyhyt aika, niin hän vaan kuittaa että ei osaa/tykkää hieroa, sormet tulee kipeäksi tms.. Ei mitenkään näe sitä, että oikeasti tilanne loukkasi minua tosi paljon, vaikka en siinä jaksanutkaan alkaa riitelemään asiasta. Tuo on aika tyypillinen kommenti häneltä, jos hän ei tykkää jostain, niin aivan sama jos se asia on jollekin muulle tärkeä, hän ei näe miksi hänen pitäisi tehdä sellaista. Siitä on turha keskustella.

T. Ap

Jos kerran sanoo rakastavansa, niin kysypä häneltä missä se hänen mielestään näkyy. Rakkaus on tekoja, ei sanahelinää. Perheessä vanhempien välinen rakkaus on sitä, että ollaan tiimi. Tehdään yhdessä asioita yhteisen perheen hyväksi ja puolison hyväksi. Vapaamatkustus ei ole rakkautta, se on vain vapaamatkustusta.

Ongelma on siinä, että omasta mielestään hän tekee paljon. Nyt hän esim vaihtoi talvirenkaat autoomme. Silloin ei hänen mielestään tarvi hetkeen tehdä mitään muuta. Se vastaa vähintäänkin viikon kaupassa käymistä, siivoamista, lasten kanssa tehtyjä asioita jne, ehkä jopa pidemmältä ajalta. Jos hän on kuukausi tai kaksi sitten imuroinut (kun on pyydetty ehkä jopa moneen kertaan) niin kyllä hän omasta mielestään imuroi ja täten ottaa myös vastuuta kotitalousasioista. Ja kaiken huipuksi tuntuu välillä siltä että hän ihan odottaa kiitosta näistä tekemisistään. Se varmaan motivoisi häntä tekemään enemmän, mutta kun ei mua huvita kiittää häntä kun hän hädin tuskin hoitaa murto-osan osuudestaan? Ehkä pitäisi...

Aivan turha siis käydä tätä keskustelua hänen kanssaan, koska hän on aina omasta mielestään tehnyt tarpeeksi, ellei jopa paljon. Hän ei siis jotenkin näe ollenkaan sitä kaikea mitä minä teen samaan aikaan. Ei huomaa sitä, eikä osaa sitä arvostaa. En edes tajua miten se voi olla mahdollista. Jos vaikka sanon, että tänään on sitten siivouspäivä ja kaikki osallistuu (olen viime aikoina ottanut tämän tyypiksi) myös lapset, niin hän saattaa juurikin esim imuroida ja laittaa vaikka tiskit, joihin aikaa menee yhteensä ehkä puolisen tuntia. Tämän jälkeen hän on omasta mielestään tehnyt tarpeeksi, ilmaisee ehkä olevansa aivan poikki tekemästään työstä, ja se on aivan sama vaikka minulla mensisi vielä monta tuntia kaikessa muussa (lasten auttaminen huoneen siivouksessa, WC:T, pyykit, pölyt, sohvatyynyjen, mattojen ulos vienti/puistelu, lattioiden pesu, kauppa, ruoanlaitto...). Hän saattaa mennä tyytyväisenä itseensä sohvalle makaamaan, eikä reagoi millään tavalla, jos sanon että huh onpas vielä paljon hommaa tms. Jos pyydän kauniisti apua, niin hän tosiaan sanoo ettei jaksa nyt kerralla tehdä kaikkea, jatketaan vaikka huomenna (huomenna asia on kuitenkin jo unohtunut). Ainoa vaihtoehto on minun suuttua asiasta, jolloin hän vihasena sitten jatkaa siivoamista vielä hetken. Mutta kun en jaksa sitä. On vähemmän stressaavaa vaan itse hoitaa hiljaa kaikki loput.

T. Ap

Vierailija
44/64 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä muuten ikäeroa ap esim enemmän kuin 2 v? Onko mies ollut suhteen alkaessa ns kokeneempi joko iän perusteella tai henkisesti elämänkokemuksen perusteella? Kirjoitit olleesi nuori aluksi ja että mies osasi laittaa ruokaa itsekin, sinä et osannut. Se olisi meinaan yksi tyypillinen piirre lisää alistavan suhteen tunnusmerkistöön. Mä eli toi toinen esimerkkivsimo olen just sellaisessa suhteessa. Olin suhteen alussa nuorempi enkä.ollut koskaan seurustellut kenenkään kanssa, mies oli vanhempi ja ollut useissa suhteissa. Epätasa-arvoinen asetelma jo alunperinkin.

Vierailija
45/64 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vähän samanlainen mies, ei yhtä paha kuin ap sulla, mutta samaa lajia. Kyse on itsekkyydestä ja sovinismista. Ja hänkään ei esim viitsi hieroa hartioitani, jos pyydän, yllättävä yhtäläisyys. Jos pyydän tekemään jotain kotityötä, tekee pitkin hampain ja jälkeenpäin tulee ikäänkuin kostona joku pikkunäpäytys mulle takaisin muussa yhteydesdä jonkun kritiikin muodossa. Hän tienaa vähemmännkuin minä, mutta en oikeasti edes tiedä paljonko. Makselen enrmmistön asioista yksin.

Mues on eronnut useasta suhteesta ja siksi päättelen, että tämö on varmaan aila pysyvä piirre hänessä. Se ei tullut esiin ennen avioliittoa, vaan sitä ennen hän antoi lahjoja ja jopa krhuskeli tuloillaan ja teki kotitöitä ja hieroi hartioita yms. Eli muuttui kun sitoutumisen aste syveni. Hyvä puoli on, että onneksi teetin avioehdon eli jos eroamme, niin kaikki ostamani asiat asuntoa myöten jäävät minulle. Elän kokoajan sellainen alitajuinen ajatus mielessä, että tottakai tämä päättyy eroon ja että olen suhteessa toistaiseksi.

En väitä olevani itse täydellinen, en todellakaan, olen varmasti vaikea ja hankala ihminen itsekin eri tavoilla. Jos eroamme, niin en varmaan edes hae uutta suhdetta, vaan minun olisi parempi elää loppuelämä yksin. Ehkä jonkun pelkän seksi- tai tapailusuhteen voisin mielellään ottaa, mutta ehkä en sovi yhteisasumiseen.

Juurikin tuo pitkin hampain tekeminen on tosi raskasta. En vaan jaksa katsella sitä. Hän kiukuttelee puolisolle siitä, että siivoaa omia sotkujaan! Se on aivan uskomatonta. Mikä on mennyt pieleen kasvatuksessa tai missä oikein on vika, että joku käyttäytyy noin?

Mieheni kotona kuitenkin myös appi osallistuu kotitöihin, esim imuroi, tiskaa, pesee pyykit mm tietääkseni aina, ja todella tekee näitä ihan oma-alotteisesti. Anoppi on innokas puuhaamaan kotona koko ajan jotain, mutta ei appikaan ole mikään laiskottelija. Jos olemme vaikka syömässä heillä, niin anoppi yleensä vastaa ruoanlaitosta, mutta appi kattaa pöydän, ja kerää tiskit, pesee ne jne. Mutta mites onkaan, jos meillä on vieraita.... Mies oikein tyytyväinen, jos hoidan aika lailla kaiken. Siivoan, käyn kaupassa, suunnittelen ja teen tarjoilut ja vielä siivoan sotkut jälkikäteen. Jonkun täytyy katsos pitää myös seuraa vieraille!

T. Ap

Vierailija
46/64 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä muuten ikäeroa ap esim enemmän kuin 2 v? Onko mies ollut suhteen alkaessa ns kokeneempi joko iän perusteella tai henkisesti elämänkokemuksen perusteella? Kirjoitit olleesi nuori aluksi ja että mies osasi laittaa ruokaa itsekin, sinä et osannut. Se olisi meinaan yksi tyypillinen piirre lisää alistavan suhteen tunnusmerkistöön. Mä eli toi toinen esimerkkivsimo olen just sellaisessa suhteessa. Olin suhteen alussa nuorempi enkä.ollut koskaan seurustellut kenenkään kanssa, mies oli vanhempi ja ollut useissa suhteissa. Epätasa-arvoinen asetelma jo alunperinkin.

Kyllä mies on hieman minua vanhempi... Ja tämä varmaan totta myös. Ei siis paljoa ole vanhempi, mutta yli 5v alle 10v.

T. Ap

Vierailija
47/64 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies todennäköisesti ei tule muuttumaan. Kannattaa miettiä plussat ja miinukset suhteessa, että kannattaako jäädä kitumaan. Mies on ennen kaikkea tosi itsekäs. Ehkä on luonteenpiirre, tai ei ole lapsena vaadittu osallistumaan kotitöihin tai muuhunkaan millään tavalla. Jos vanhemmat tehneet kaiken aina puolesta.

Vierailija
48/64 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaminen voi olla hyväkin asia.

Vierailija
49/64 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mies istuu koneella kaiket päivät", silti ap kirjoittelee kilometrin mittaisia viestejä palstalle jo toista päivää.

Vierailija
50/64 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te olette edes ikinä päätyneet yhteen?

Vierailija
51/64 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"mies istuu koneella kaiket päivät", silti ap kirjoittelee kilometrin mittaisia viestejä palstalle jo toista päivää.

Jep, mies juuri nyt harrastuksissa ja lapset sattumalta molemmat pois kotoa, toinen serkullaan ja toinen ulkona kavereiden kanssa. Eilen illalla olivat jo nukkumassa kun kirjoittelin.. 🙂 Ja mies oli silloin alakerrassa omalla koneellaan, kuten joka ilta. Koneella tosiaan menee kyllä itsellänikin tänään paljon aikaa, kun tässä töitäkin yritän samalla saada tehtyä 😅

T. Ap

Vierailija
52/64 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan kuin vanhempieni parisuhde. Sisaruksistani moni jäikin aikuisena täysin vapaaehtoisesti elelemään aivan itsekseen. Ei tuollainen perhe-elämä tee ihmiselle hyvää.

Kerro tarkemmin? Montako lasta teitä oli? Miten itse olen voinut aikuisena? Onko sinulla parisuhdetta tai lapsia?

T. Ap

Oli useita lapsia. Olen aikuisiällä käynyt pitkään terapiassa ahdistuksen takia. Minulla on lapsia ja puoliso, mutta olen hyvin epävarma itsestäni vanhempana, kun myönteiset roolimallit perhe-elämästä puuttuvat. Isä on edelleen hyvin sovinistinen eikä häneen ole mitään lämmintä suhdetta.

Vierailija
53/64 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut juttua kuin vähän silmäilemällä mutta huoh... Voisiko vuonna 2018 lapsiperheet jos ostaa siivouspalveluja ja käyttää esim. tiskikonetta ja robotti-imuria niin kotitöistä ei tarvitsisi tapella ainakaan niin paljoa. Meillä käy siivooja kerran kuussa, siinä välissä robotti-imurit 2 kpl pyörii ajastettuna päivittäin ja joskus ehkä kerran viikkoon mopataan. Astianpesukoneita on kaksi samanlaista vierekkäin joten ei tarvi tyhjentää eikä täyttää kun ei ole astiakaappia. Pesukone on kuivaava ja lisäksi kuivauskaappi ja -rumpu, se laitaa pyykit koneeseen joka kohdalle sattuu. Ostetaan robottimoppikin kunhan kohdalle sattuu. 

Vierailija
54/64 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lukenut juttua kuin vähän silmäilemällä mutta huoh... Voisiko vuonna 2018 lapsiperheet jos ostaa siivouspalveluja ja käyttää esim. tiskikonetta ja robotti-imuria niin kotitöistä ei tarvitsisi tapella ainakaan niin paljoa. Meillä käy siivooja kerran kuussa, siinä välissä robotti-imurit 2 kpl pyörii ajastettuna päivittäin ja joskus ehkä kerran viikkoon mopataan. Astianpesukoneita on kaksi samanlaista vierekkäin joten ei tarvi tyhjentää eikä täyttää kun ei ole astiakaappia. Pesukone on kuivaava ja lisäksi kuivauskaappi ja -rumpu, se laitaa pyykit koneeseen joka kohdalle sattuu. Ostetaan robottimoppikin kunhan kohdalle sattuu. 

Ei onnistu, jos on vähän rahaa.

Vierailija
55/64 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehelle pitäisi antaa vapautus kotitöistä? Lisäksi ap maksaa miehenkin puolesta elämistä ja matkustelua, joten ap:n pitäisi oikein maksaakin siitä, että miestä ei nappaa kotityöt?

Vierailija
56/64 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi miten inhottavan kuuloinen mies tai pikemminkin mieslapsi. Ei ihme jos tuossa rakkaus kuolee.

Vierailija
57/64 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotin miehelle joskus, että palkataan siivooja, jotta päästäisiin helpommalla. Kuulema rahanhaaskausta, koska jokainenhan osaa siivota. Paitsi mies ei edes omia jälkiään korjaa.

Vierailija
58/64 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinula on mies joka pitää sinua itsestäänselvyytenä. Kanssasi e kannata keskustella asiasta koska kuitenkin suostut tekemään kaiken. Sinuna laittaisin nyt kaikki suhteen plussat ja miinukset allekkain ja klatsot mitä jää viivan alle, jääkö mitään? 

Vierailija
59/64 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset aina ihan tossuina vain kuvailevat miestensä vihaa? Teidän miehenne huorittelevat teitä ihan siitä että olette erilaisia ;) Ei miehillä ole mitään ymmärrystä kanoja kohtaan. Miksi suostutte ottamaan tuollaista kohtelua? Ihan oma vika! Mielestäni naista saa vetää pataan jos nainen on ottanut aviomiehensä sukunimen = olet omaisuutta. Sinulle saa tehdä mitä vain. Olet itse valinnut että olet sovinismin lelu, joten miksi ihmettelet ja valitat? Miksette kutsu sovinismia sairaaksi? Miksi feminismi on sairasta mutta sovinismi ei? Miksi on useita naisia jotka kieltäytyvät käyttämästä sanaa feminismi, mutta sana h---- ei haittaa? :))

Vierailija
60/64 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa mies on ehdottanutkin siivoojan hankkimista, mutta olen sanonut että sopii hyvin jos maksaa sen ja ikään kuin korvaa oman osuutensa sillä. Mutta tämäpä ei miehelle sopinutkaan, laskeskeli että tulee liian kalliiksi, piti ihan outona ajatusta että hän joutuisi siivoojan maksamaan, olisi pitänyt kuulemma puoliksi maksaa. Eihän se, että siivoojaa käy tarkoita sitä ettei mitään tarvisi enää tehdä itse. Siivooja ehkä imuroi, pesee lattiat ja vessat kerran viikossa, kahdessa, mutta jäähän siihen paljon tekemistä lapsiperheessä silti. Tilannehan menisi niin, ettei mies tekisi enää sitäkään vähää, ja itselleni jäisi kaikki muu, ja lisäksi joutuisin vielä maksamaan. Ei mies tosiaan mistään kauppapalveluistalaan ole varmasti valmis maksaman noin niin kuin esimerkiksi.. Robotti-imurista ei ole paljoa apua meidän kodissa, kun on paljon pieniä huoneita, kynnyksiä, mattoja, huonekaluja ja tavaraa. Eikä mies vielä tähän mennessä ole sellaista hankkinut...

T. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi