Onko mieheni sovinisti vai jotain muuta?
Mieheni olettaa että otan päävastuun kodin asioista. Hän ei oma-aloitteisesti juurikaan siivoile, eikä aina pyydettäessäkään. Usein joutuu monta kertaa sanomaan samasta asiasta, jos apua kaipaa. Tai eihän se mitään apua ole, jos omia jälkiään siivoaa. Se on sellaista kuin lapsen kanssa ”onko pakko nyt? Eikö voisi huomenna?” Sitten kun huominen tulee, niin hän ei tosiaan oma-aloitteisesti tartu imuriin, vaan asiasta pitää sanoa uudestaan, muuten se vain jää. On tosi paljon kodin hommia, joita en ole vuosien yhdessäolon aikana nähnyt hänen ikinä tekevätn, esim WC:n pesu, lattioiden tai pölyjen pyyhintä, pyykkien pesu... Silti hän saattaa nalkuttaa minulle esim siitä etten tee tarpeeksi pihahommia (hän halusi välttämättä muuttaa paritaloon, itselleni olisi sopinut kerrostalo). Tai siitä että meillä on joskus epäsiistiä. Yhtäkään vaatetta ei hän ole ikinä ostanut lapsilleen, ja kaupassa käy vain pyydettäessä - usein vasta silloin kun jääkaapissa ei ole mitään. Itse en jaksa odottaa siihen asti, joten olenkin 90% käynyt ruokakaupassa meidän perheelle.
Tämä tilanne olisi minulle jossain määrin ok, jos mies esim tienaisi hyvin ja ottaisi vastuun raha-asioista, mutta näin hän ei siis tee. Olen itse ”joutunut” menemään jo melko varhain takaisin töihin lasten saamisen jälkeen tai sitten maksanut puolet kaikesta omista säästöistäni. Tienaamme suurinpiirtein saman verran molemmat, mies joinakin vuosina hieman enemmän, kun olen itse tehnyt lyhennettynä työviikkoa, mutta silti olen maksanut kaikesta aina puolet. Matkoja jos joskus olemme tehneet, niin ne minä olen usein maksanut, koska miehellä ei vaan ole ollut rahaa, eikä kuulemma edes kaipaa matkustelua.
Nyt meillä on viimeaikoina mennyt tosi huonosti. En koe, että mieheni arvostaa sitä että laitan perheen aina etusijalle, ja huolehdin hyvin esim raha-asioistamme. Tilanne on mennyt siihen että en myöskään itse näe syytä miksi arvostaisin häntä tai haluaisin esim läheisyyttä hänen kanssaan. Olen yrittänyt asiasta puhua hänelle, mutta hän ei ymmärrä yhtään mistä puhun. Omasta mielestään hän tekee tosi paljon, niinpä keskustelu ei etene mihinkään. Raha-asioistakin puhuminen on puuduttavaa, kun hän vaan sanoo ettei voi sille mitään kun hänellä on niin huono palkka - itselläni ei tosiaan yhtään sen parempi. Mutta tiedän, että jos esim pesukone hajoaa, niin minähän sen maksan, koska minulla aina on tilillä rahaa.
Mielipiteitä?
Kommentit (64)
Kappalejako voisi ensi alkuun auttaa kaikkiin vaivoihin.
Vierailija kirjoitti:
Kappalejako voisi ensi alkuun auttaa kaikkiin vaivoihin.
Mulla näkyy kappalejako?
Miten tähän valitukseen liittyy sovinismi eli yltiöisänmaallisuus?
Kolmastoista miljoonas kotityöulina lanka tulikin taas tarpeeseen.
Juu olet itse täydellinen, mies on sika , eroa ja karaokeen laulamaan kaunis rietas onnellinen.
Elämä hymyilee sen jälkeen. Ja on aikaakin maata av-palstalla enemmän kun sikamies ei ahdistele.
Vierailija kirjoitti:
Kolmastoista miljoonas kotityöulina lanka tulikin taas tarpeeseen.
Juu olet itse täydellinen, mies on sika , eroa ja karaokeen laulamaan kaunis rietas onnellinen.
Elämä hymyilee sen jälkeen. Ja on aikaakin maata av-palstalla enemmän kun sikamies ei ahdistele.
Olet tainnut saada pakit sekä Kaija Koolta että vapautuneelta, onnelliselta ja itsenäiseltä naispuoliselta Kaijan fanilta (joka ei alentunut nyrkkisi ja naisen maksaman hellan väliin) 😂
Vierailija kirjoitti:
Olette matkalla kohti avioeroa. Se voi olla hyvä asia koko perheellenne. Lapsille tuo ei ole mikään hyvä parisuhteen malli.
Mies ei halua etäisäksi ja vuoroviikko-systeemi on mielestäni liian raskas pienille lapsille.. Niinpä tässä ollaankin vähän umpikujassa. Mutta pelkään kyllä pahoin, että rakkaus alkaa -ainakin omalta puoleltani - olla kohta kuollut. Kun edes joskus jotain arvostusta saisi. Ihan mitä tahansa pientä. Ei, kaipa hän pitää täysin itsestäänselvyytenä että minä hoidan ja huolehdin aina kaikesta. Joskus aiempina vuosina sanoin miehelleni, että ilahtuisin kovasti jos hän vaikka joskus ostaisi mulle kukkia. No eipä ole ostanut... En tiedä miksi ei, koska ei se kauhean suuri vaiva kyllä olisi. Ihan ääneen sanottu kiitoskin kelpaisi. Tai jotain.
En oikein edes tiedä mitä odotan. En kuitenkaan tosiaan mitään ravintolaillallisia, hotelliöitä tai kalliita lahjoja. Jotain pientä. Että esim hieroisi joskus hartioitani kun pyydän, sen sijaan että sanoo vaan ettei tykkää hieromisesta ja hieroo todella vastahakoisesti puoli minuuttia toisella kädellä samalla kun katsoo koneelta jotain ohjelmaa...
T. Ap
mitä kuvittelit tällä sikamieslangalla saavuttavasi?
kunhan lietsot miesvihaa.
en kyllä tajua miks kukaan kuuntelis Kaija Koota ja olen itse nainen.Kanava vaihtuu välittömästi.
Blaablaablaablaa... Ketä kiinnostaa
Voi olla sovinisti. Itsekäs ainakin?
Aivan kuin vanhempieni parisuhde. Sisaruksistani moni jäikin aikuisena täysin vapaaehtoisesti elelemään aivan itsekseen. Ei tuollainen perhe-elämä tee ihmiselle hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Blaablaablaablaa... Ketä kiinnostaa
Sinua ainakin, koska vaivauduit kommentoimaankin. - ohis
Vierailija kirjoitti:
Aivan kuin vanhempieni parisuhde. Sisaruksistani moni jäikin aikuisena täysin vapaaehtoisesti elelemään aivan itsekseen. Ei tuollainen perhe-elämä tee ihmiselle hyvää.
Kerro tarkemmin? Montako lasta teitä oli? Miten itse olen voinut aikuisena? Onko sinulla parisuhdetta tai lapsia?
T. Ap
eroa. ulise sen jälkeen palstalla elareista, lapsista, sikamiehestä ja tapaamisista.
ei mitään uutta auringon alla. toisessa ketjussa nainen aikoo erota kun mies vaatii lapsilta koulun suorittamista ja kotitöiden tekemistä.
en yhtään ihmettele ettei suomalaismiehet enää koske suomalaisnaisiin ainakaan lisääntymistarkoituksessa.
ja itse olet sen sikamiehesi valinnut.
Mitä miehesi sitten tekee kaikki päivät?
No on tuossa itsekeskeisyyden lisäksi sovinismia mukana.
Olette matkalla kohti avioeroa. Se voi olla hyvä asia koko perheellenne. Lapsille tuo ei ole mikään hyvä parisuhteen malli.